English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Viking - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Wahlstedt
17%
 17%  [ 5 ]
Witry
0%
 0%  [ 0 ]
Røsten
0%
 0%  [ 0 ]
Nemcik
0%
 0%  [ 0 ]
Dahl
7%
 7%  [ 2 ]
Bomholt
3%
 3%  [ 1 ]
Selnæs
53%
 53%  [ 15 ]
Bakke
0%
 0%  [ 0 ]
Sahsah
7%
 7%  [ 2 ]
Islamovic
3%
 3%  [ 1 ]
Nordli
0%
 0%  [ 0 ]
Pereira
0%
 0%  [ 0 ]
Chiakha
3%
 3%  [ 1 ]
E. Ceide
3%
 3%  [ 1 ]
Total Votes : 28

Author Message
waterfalls
Veteran

PostPosted: 04.05.2026 14:09    Post subject: Reply with quote

Det er mye misnøye med styret, AJ er bare et symptom.

Klubbens generelle retning og utvikling. Klubbdrift. Økonomien uten spillersalg og eiendomssalg. Mange mener også det er uforholdsmessig mye fokus på damelaget og at det brukes for mye ressurser på det.

Pluss mye annet som jeg ikke har nok oversikt over til å kunne si noe om. Men det murres blant mange supportere ja. Og den murringen kan fort bli veldig høylytt om det ikke skjer ting snart.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 04.05.2026 16:04    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Mange mener også det er uforholdsmessig mye fokus på damelaget og at det brukes for mye ressurser på det.

For noe tull. NOEN FÅ, men veldig vokale, mener dette, og de er flinke til å klappe hverandre på skuldra over hvor modige de er som sier det. Går du til mann i gata som er sannsynlig til å dra på RBK-kamp så har de absolutt ikke noen mening om at fokus på damefotball drar ned klubben.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 04.05.2026 17:17    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Det er mye misnøye med styret, AJ er bare et symptom.

Jeg oppfatter også misnøyen, men er usikker på om det hadde vært så mye murring om styret dersom AJ hadde lyktes, en ansettelse det virket som mange folk faktisk hadde troen på, i motsetning til ansettelsene før det. Men som sagt, jeg har ikke kunnskap nok til å vurdere dette styrets innsats utover at jeg mener AJ var, på det tidspunktet, en spennende og litt modig ansettelse og litt annen retning enn tidligere.

Dårlig økonomien blir jo gjerne en "følgefeil" av dårlige ansettelser og svake sportslige resultater, balansen mellom å satse sportslig og gjøre gode spiller-rekrutteringer er krevende. I dagens tøffe konkurranse er man nesten avhengig av å gjøre store salg om man skal være konkurransedyktige.
Barney
Veteran

PostPosted: 04.05.2026 17:38    Post subject: Reply with quote

Det er gode grunner til å stille spørsmålstegn ved valg som er gjort under CJG sin ledelse, men akkurat damefotball tror jeg er ganske langt nede på listen over bekymringer til den jevne supporteren. Har aldri hørt noen nevne damelaget til rbk som et problem utenfor dette forumet og det årsmøtet der jeg var med på å stemme for at rbk skal ha et damelag.
waterfalls
Veteran

PostPosted: 04.05.2026 19:21    Post subject: Reply with quote

Snabeltann wrote:
waterfalls wrote:
Mange mener også det er uforholdsmessig mye fokus på damelaget og at det brukes for mye ressurser på det.

For noe tull. NOEN FÅ, men veldig vokale, mener dette, og de er flinke til å klappe hverandre på skuldra over hvor modige de er som sier det. Går du til mann i gata som er sannsynlig til å dra på RBK-kamp så har de absolutt ikke noen mening om at fokus på damefotball drar ned klubben.

Mange som i mange av medlemmene. Mange av de som er mest engasjert. Mange av de som er på medlemsmøter og årsmøter.

Hva mannen i gata mener om styret er egentlig irrelevant, det er hva medlemmene mener som betyr noe. Det er det mange som er misfornøyde. Og det er medlemmene som har makta.

Så det er absolutt en relevant faktor for hvorfor det er misnøye med styret.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 04.05.2026 19:23    Post subject: Reply with quote

Barney wrote:
Det er gode grunner til å stille spørsmålstegn ved valg som er gjort under CJG sin ledelse, men akkurat damefotball tror jeg er ganske langt nede på listen over bekymringer til den jevne supporteren. Har aldri hørt noen nevne damelaget til rbk som et problem utenfor dette forumet og det årsmøtet der jeg var med på å stemme for at rbk skal ha et damelag.

Men hva den jevne supporter mener om styret har liksom ikke så mye å si så lenge den jevne supporter ikke er medlem.

Det som har mest å si er jo hvor mange av de som stiller på medlemsmøter og årsmøter synes om styret, og mitt inntrykk er at fokuset på damefotballen absolutt er en faktor fordi de føler herrelaget har blitt "ignorert"/det er blitt stjålet noe fokus fra herrelaget.
Back to top
Snorkel
Veteran

PostPosted: 04.05.2026 20:17    Post subject: Reply with quote

Du skal langt inn i smale twitter-tråder og foreningen for bitre menn før noen i det hele tatt seriøst kan mene at damelaget er på topp 10 over problemene klubben har nå.

Det kommer aldri til å reverseres, saken deres er tapt, og bare la den ballen ligge død.

sånn, tilbake til å diskutere kampen mot Viking.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Barney
Veteran

PostPosted: 04.05.2026 20:20    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:

Men hva den jevne supporter mener om styret har liksom ikke så mye å si så lenge den jevne supporter ikke er medlem.

Flere av de jeg omgås er aktive medlemmer (uten at hele personligheten deres er å se fotball og drikke øl).

Snorkel wrote:
Du skal langt inn i smale twitter-tråder og foreningen for bitre menn før noen i det hele tatt seriøst kan mene at damelaget er på topp 10 over problemene klubben har nå.

Det kommer aldri til å reverseres, saken deres er tapt, og bare la den ballen ligge død.

Det er vel knapt noe som vil få flere til å engasjere seg aktivt som RBK-medlemmer ene og alene for å få bort medlemsmodellen enn om årsmøtet setter av styret med kvinnelaget som begrunnelse neste år Very Happy

For øvrig helt enig: Dette er en fillesak i det store bildet. Vi kan fort risikere langt større kostnader på kort sikt bare på å bli kvitt AJ og resten av Vikingarna med tanke på at han forlenget kontrakten i fjor sommer (av en eller annen grunn).
waterfalls
Veteran

PostPosted: 04.05.2026 21:45    Post subject: Reply with quote

Snorkel wrote:

Bare for å presisere:

Jeg har lenge sagt at man må bare legge den saken bak seg. Prosessen var rævva, men det var aldri noe reelt alternativ å ikke ha et damelag gitt samfunnsutviklingen.

Og jeg hadde stemt i mot et eventuelt reverseringsforslag, jeg hadde skammet meg om det i det hele tatt hadde dukket opp et slikt forslag. Fisjon hadde vært feil vei å gå for å si det sånn.

Men ressursbruken/økonomistyring og alt det andre som har kommet i kjølvannet av sammenslåingen er absolutt noe som er verdt å diskutere. Det er også forståelig at noen blir skeptisk når inntektene til damelaget på posten "parnter-, reklame- og VIP-inntekter" i budsjettet for 2026 nesten dobles og har en økning på nesten 13 millioner kroner fra regnskapet i 2025 og dermed har et budsjett som såvidt går i pluss for 2026 etter å ha vært et minusregnskap med ganske store underskudd relativt til omsetning/budsjett de siste årene. Det er ikke damelaget sin feil uansett, men samtidig er budsjettet til herrene på den samme posten identisk med resultatet for 2026 så der forventes det altså ingen økning.

Nå vil jeg jo anta at kontraktene har spesifiserte verdier på de ulike delene avtalene omfatter, både for at klubben kan måle hva de ulike områdene er verdt og det er enklere for en samarbeidspartner å peke konkret på hvilke områder de mener de betaler mer enn hva de får igjen for det.

Men mange mener at fokuset på damelaget har gått på bekostning av andre ting, som igjen fører til at det er blitt 10 andre problemer som har vokst seg større om du skjønner.

Man trenger ikke spesielt smale twitter-tråder en gang. Bare å sjekke profilen til noen sentrale personer i Kjernen så er det tråder med et kritisk blikk som blant annet hinter til at damelaget prioriteres over herrelaget. Er noe mer enn bare smalt vil jeg si.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 04.05.2026 21:49    Post subject: Reply with quote

Barney wrote:
Flere av de jeg omgås er aktive medlemmer (uten at hele personligheten deres er å se fotball og drikke øl).

Ja, og deres mening har betydning. Jeg skriver jo ganske tydelig at den jevne supporter sin mening ikke har så mye å si så lenge den jevne supporter IKKE er medlem.

Er man medlem så har meningen en betydning. Er man ikke medlem så har den ikke så veldig stor betydning og blir på en måte irrelevant siden man ikke har noen reell påvirkningsmulighet.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Page 10 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb