| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
gm Veteran
|
Posted: 03.05.2026 17:17 Post subject: |
|
|
| Basma, Skjelbred og Tettey blir nevnt her. Ja vi har folk i eget hus om de hadde tatt over i morgen, så hadde det økt sjansen betraktelig for seier mot Lillestrøm. |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 03.05.2026 18:19 Post subject: |
|
|
| Basma må i så fall med her da han er den eneste med A og B lisens. Tror ikke Skjelbred har lisens og Tettey er vel ikke ferdig med sin? |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 03.05.2026 19:49 Post subject: |
|
|
Det var kanskje Dorsins kiss of death.
Uansett en historisk svak avgjørelse.
Men nå skjer det tydeligvis noe så her må vi hjelpe til med
gode løsninger. Onenexus bør være ferdig _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 03.05.2026 20:08 Post subject: |
|
|
Sollied for the bants _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 03.05.2026 20:29 Post subject: |
|
|
Blir motløs av hele situasjonen. Problemet vårt virker som om klubben omdanner gode spillere og trenere til middelmådigheter.
Den ene spilleren etter den andre flopper,selges/gis bort og så begynner å skinne, nå sist Ingallson i. Ramm og UYJ er solid på ett sterkt LSK.
Det som sitter i veggene nå er alt annet enn en vinnerkultur |
|
| Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 03.05.2026 20:29 Post subject: |
|
|
Timingen må være bra for Sollied nå. 😉 _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 03.05.2026 20:57 Post subject: |
|
|
Blir sikkert skudd rett ned nå, men av de interne vi har nå ville jeg gitt Maalen en sjanse til. Vi har en mye bedre 433 tropp nå enn sist, så overgangen blit ikke så håpløs som sist. Flankert av Tettey og Per. Kontrakt ut året _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 03.05.2026 21:04 Post subject: |
|
|
Kan vel konkludere med at det ikke blir Ronny Deila hvertfall.
Etterforskes nå for seksuell trakasering.
https://www.nettavisen.no...95-3016661 _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 03.05.2026 21:06 Post subject: |
|
|
Jeg er uenig i de som sier Maalen er dårlig ihvertfall.
JHH og Basma/Maalen ville løftet oss veldig tror jeg, ut året _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 03.05.2026 21:08 Post subject: |
|
|
Usikker på om Maalen er mannen for å få humør og tro inn i et lag dominert av usikkerhet, altså.
Men hva vet jeg. _________________ "At folk drar opp Kåre Ingebrigtsen er helt tullete. Ikke er han god trener og attpåtil en helt for jævlig fyr som fikk vondt i stoltheten og gikk til sak mot klubben. Rettssak som loppet klubben for millioner. Sann historie"
- Flabbergast |
|
| Back to top |
|
 |
angvik Rutinert

|
Posted: 03.05.2026 21:11 Post subject: |
|
|
Da tenker jeg folk stryker Deila fra lista si. Å frivillig påta seg jobber i emiratene og i Israel, og nå bli etterforsket for seksuell trakassering er langt (langt!) forbi det Rosenborg kan akseptere.
Håper seriøst folk som vil se forbi sånne valg ser seg sjøl i speilet. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 03.05.2026 21:17 Post subject: |
|
|
Passer bra inn I "bad boy" imaget vi prøvde å bygge opp med Nicki Bille og Bendtner?  _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
varg88 Proff
Joined: 31 Aug 2012 Posts: 476 Location: Haldane, New Zealand
|
Posted: 03.05.2026 21:21 Post subject: |
|
|
Nicki Bille inn som mentaltrener kan bli meget interessant.  |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 03.05.2026 21:22 Post subject: |
|
|
Ja enig angående Deila. Jeg var tilbøyelig til å kunne se forbi hans Israel-forbindelser, men når dette kommer i tillegg sier det alt om personlighetstypen. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 03.05.2026 21:29 Post subject: |
|
|
| Da hadde altså ikke Deila korka flaska da. Har slitt tidligere med alkoholen. Gjort mye rart, ekteskapet røk. Min svoger så han og Flo komme veltende ut av en taxi drita full utpå en mandag rett oppi en barnehagegruppe som gikk tur i Drammen by, under Godset-perioden dette. Deila har senere giftet seg med atskillig yngre utenlandsk kvinne, og de har etablert en slags base i Spania et sted. Uansett uaktuell nå for RBK…., |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 03.05.2026 21:42 Post subject: |
|
|
Mine penger er på Horneland.
Jeg føler meg ganske sikker siden han fremdeles er tilgjengelig og enda er ung nok til å prøve seg i utlandet i fremtiden uansett. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
digre Proff
|
Posted: 03.05.2026 22:45 Post subject: |
|
|
Nå er jeg utrolig glad det ikke er dette forumet som skal ansette vår neste trener. Deila, Halvorsen og Sollied burde alle være så langt unna å bli vurdert, at de ikke burde blitt diskutert engang. (En som forsvarer Stoltidis burde ikke være velkommen tilbake uansett, men det er maaange år siden han hadde nivå til å ta oss noe sted.)
Jeg håper inderlig at vi ikke ender opp med en ni måneder lang mellomløsning mens vi tenker oss på hvem vi vil ha. Det har skjedd gang på gang på gang og det har aldri kommet noe godt ut av det.
Akkurat nå er det tre nasjonale alternativer som jeg mistenker vil bli vurdert med tanke på at Rosenborg-trener ikke akkurat er den sikreste jobben i landet.
* Eggen/Helland - lokale alternativ, kjennskap til Rosenborg, god stemning og har vist en god evne til å gjøre spillere bedre. Negativt at de er inne i sitt andre år og kanskje trenger flere referansepunkter.
* Tegström/Rønning - har vist at han evner å gjøre unge spillere bedre, selv om mye av fjorårets resultater kanskje kom fra en bane som bare SF-spillerne forsto.
* Horneland - har kompetanse og menneskelighet, og jeg likte ham som menneske da han var her sist. Ulempen er at han er sterkere på motspill enn å etablere eget spill.
Uansett hvem det blir, så håper jeg vi kan samle oss som kultur, supportere, spillere og klubb og se en klubb som står sammen i stormen. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 03.05.2026 23:51 Post subject: |
|
|
Midlertidig løsning kommer fra klubben i påvente av mer erfaren trener.
Jeg vet både Horneland, HE Ødegaard og Hamren er nevnt, også Deila, men han er nok visket helt bort fra listen nå.
Hamren kommenterte til "fotbolldirekt", at han er pensjonert fordi han ikke lenger har “drivet” for å være trener på elitenivå.
Hans Erik Ødegaard er også diskutert, men usikker på hvor sannsynlig det er nå, nå som han har fått LSK til å skinne litt igjen.
Det har også vært "mumling" om flere erfarne svenske og danske trenere...
Jeg har ikke sjekket om det finnes noen odds, men tror Horneland sin er ganske lav nå. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 03.05.2026 23:55 Post subject: |
|
|
| Deila passer jo inn i Molde🤪 |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 04.05.2026 00:42 Post subject: |
|
|
| digre wrote: | | Nå er jeg utrolig glad det ikke er dette forumet som skal ansette vår neste trener. |
Heldigvis er det de litt tyngre pundits og åsiktsmaskiner som deg som skal inn å kikke på dette oppdraget. Blir spennende å se om du faller ned på Eggen som er "god stemning" eller Horneland som "har menneskelighet".
Sollied er det da heller ingen som spiller inn. Du vet da like godt som alle at han knapt har tatt borti trenergjerningen på 15 år og har sitt. At andre velger å alltid hive seg på de gamle loslitte vitsene HVER gang RBK behøver nye krefter, får man bare velge å ignorere. Er sikker på at de samme vitsene om Sollied og timing ble dratt da f.eks Tørum skulle ut og en annen inn i 2007. Tore Strømøy. Charter-Svein. Hø-hø. Det er ingen med oppmålt IQ over 80 som digger den humoren, og hvis de finnes burde de satt latteren fast i halsen en gang for alle da vi i 2021 kjørte en lang, god prosess som endte i Kjetil Rekdal. Da er det ingen grunn til å flire av dette lenger, for det er et håndfast bevis på at keiseren er naken og mulighetsrommet for ekstreme feilvurderinger og total identitetskrise er så himmelvidt at det ikke er noen grenser lenger for hvor grovt de kan bomme. Selv presumptivt oppegående personer kalt "fotballalibier" i styrerommet. Om de enda en gang viser seg innsvøpt i en forestilling om at denne klubben er noe spesielt og at farmasøytene her kan plukke medisin med venstrehånda uten å ha lest pakningsvedlegget, ei heller ha sett hva som står på resepten eller kjenne diagnosen, men derimot tror at vi er helliget og forskånet fra et nedrykk i kraft av å bare "være Rosenborg" og hatt tilhold siden 1979, så blir det en skitjobbig høst for de.
Hva de burde tenke på nå: Forenkling. Tydelighet. Rask omstilling. Steady the ship. Opp med hodene og fram med viljen. Ettårskontrakt, dvs til 1.1. Øvre halvdel definert som vellykket.
Orker ikke å se én kamp til med dårlig trente spillere så fullmatet med kompliserte instrukser i hodet at de ikke får til å gjennomføre ett av de fire alternativene skikkelig. Men kan få vann i munnen av å tenke på hva et frontledd med Sahsah, Chiakha og Ceide kan påføre ES-motstand av skade med litt kyndig ledelse. Enkelte, med null i bagasjen, hevder som vanlig at "spillerne er problemet" og at "styret må se på seg selv". Gjetter og tipper på automatikk og refleks og analyserer ivei i helt feil retning. Enorme nivåer av selvbedrag. Kanskje de er som deg med Horneland. "Likte personen". Da har Alfred-likinga gått altfor langt. Hva er det som er fantastisk og umistelig med personen? Ingen klubber drives sånn at hele stallen skal overhales og hele styret kastes hvis det er dårlige tider. AJ har påtatt seg et ansvar. Han og hans folk innfrir ikke, samme hvor lavt og ikke minst vagt hans egne omgivelser definerer ambisjonene. Det er steindødt. Vi er et halvt år på etterskudd med denne avgjørelsen allerede. Tenk hvordan en annen kunne brukt pre-season heller enn å ta med seg 30 mann på leir og dele spilletiden mellom alle? Sette et lag f.eks. Har hørt det er noe man driver med høyere opp på tabellen, og husker også en trener fra Orkdal som var varm tilhenger av å drille relasjoner i lagidrett. Her hos Alfred er det rullett og tombola. Noen andre må inn her og det litt brennkvikt! LSK vant 4-0 i helga de. At det "ordner seg" mot de i neste tror jeg ingenting på. Uansett hvor "bra" treningsuka har vært. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 04.05.2026 01:24 Post subject: |
|
|
Hadde jeg vært Helstrup hadde jeg klinket til!
Nå har han jo fått en viss autoritet, men jeg lurer på om han forts blir litt for enkel som leder i Trondheim..
Så hadde jeg tatt en prat med HellandPålAndré. Usikker, men genuiniteten/tilhørigheten og personligheten/alderen hans tror jeg hadde passet bra i garderoben der.
-og han kjenner enmoten-situasjonen på flanken (!)
Og kun én ass. Enkelt og tydelig.
JonDahl er jo selvfølgelig interessant man da tror jeg bankene i byen må ville CL og ikke bare samfunn. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 04.05.2026 08:41 Post subject: |
|
|
Jeg er tilhenger av ManU modellen som ihvertfall fikk skuta på rett kjøl i form av solkongen og Carrick.
Så inn med noe alla Basma/Halvorsen osv å få skuta på rett vei.
Vi kommer til å ta en ManU og vise helt andre prestasjoner og resultater hurtig.
Spillerene er helt kjørt og ferdig med laptoppen _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
digre Proff
|
Posted: 04.05.2026 09:30 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | | digre wrote: | | Nå er jeg utrolig glad det ikke er dette forumet som skal ansette vår neste trener. |
Heldigvis er det de litt tyngre pundits og åsiktsmaskiner som deg som skal inn å kikke på dette oppdraget. |
Det var da voldsomt da. Føler dette er litt som Anders Trondsen i går. Rett på mann.
Jeg tror ikke vi er så enormt uenige egentlig og at vi begge - egentlig alle - sitter med en stor frustrasjon i forhold til hva vi blir servert og at vi trenger noe å tro på. En god prosess er ikke å tro på noe som helst. Det er å vente på å tro.
Selv trenger jeg noen som vil angripe. Noen som evner å fortelle hvordan vi selv skal score og ikke bare snakker om hvordan vi skal hindre motstanderen å gjøre det. Mitt største ankepunkt overfor AJ er at han har blitt mer og mer Rekdal som kun snakker om motspill.
Jeg tåler en sjuendeplass innimellom så lenge jeg ser at vi prøver å skape noe, at vi har en identitet på og utenfor banen. Det er ikke mange år siden det nærmest var et folkekrav i Stavanger om å sparke Jensen/Lunde Aarsheim da de insisterte på å bruke de billige juniorgutta sine. De fikk fullføre gjenoppbyggingen av klubben fordi folk rundt så at de prøvde på noe konkret hver gang - selv om de ikke alltid lyktes. Problemet mitt med Rosenborg-laget de seneste årene er at jeg ikke ser hva de prøver på engang.
Angrepsspillet vårt ser ut til å være sentrert rundt å trekke på seg press, kaste ballen til Ceide og håpe på at han gjør noe konstruktivt. Punktum. Ja, og så sende tre mann mot boksen i tilfelle ballen faller ned et sted. Punktum.
Jeg savner å tro. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 04.05.2026 09:47 Post subject: |
|
|
Hadde det i det minste en effekt å fokusere på motstander. Det å ligge lavt og kjøre press spill. Men vi får jo ikke det til heller. Vi blir jo overkjørt uansett hva vi gjør. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 04.05.2026 09:50 Post subject: |
|
|
Jeg forstår ikke helt hvorfor noen plutselig mener JHH er en god kandidat. Mannen har stort sett trent lag i de lavere divisjonene, med unntak av Glimt etter at han selv fikk til et opprykk med dem. Siste klubb han hadde suksess i var i Lyn med opprykk fra 3. til 1. divisjon, før han fikk sparken også der. Jeg kjenner verken mannen eller spillestilen særlig godt, men er han humørsprederen og personligheten som skal gi oss en kortsiktig boost? Er også skeptisk til Maalen som midlertidig trener. Spillerne trenger positiv energi, og Maalen utstråler heller ikke akkurat positivitet i det han foretar seg.
Om man antar at gårsdagens møtevirksomhet lander på oppsigelse av AJ. Hva er realistiske muligheter nå? Har klubben en klar kandidat som går inn fra dag en, som f.eks. Helstrup, Horneland eller andre som nevnes, eller vil man tenke seg en midlertidig løsning som f.eks. Maalen, Henriksen, Ingebrigtsen eller andre, frem til man får gjort en ordentlig prosess med å finne riktig hovedtrener?
En ting er at styret må ta den riktige beslutningen nå, men de må ha en klar plan for hva som skal skje de neste ukene og månedene. Det er fortsatt noe å redde fra denne sesongen, men da må det tas gode og riktige valg nå. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
|