English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Tromsø
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 15, 16, 17  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
DiggeFJ
Senior

PostPosted: 10.04.2007 17:42    Post subject: Reply with quote

Hvilke sjanser tror dere Nordvik har for å få spilletid i denne kampen?
Er kanskje ikke så lurt å la han få spille mot to ringrever som Rusfeldt å Årst. Men samtidig blir det vanskelig å tenke slik i hver kamp, de fleste lag har en farlig angriper. Jeg synes Nordvik skal få spille store deler av kampen, spesielt om resten av RBK- maskineriet fungerer.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 10.04.2007 17:43    Post subject: Reply with quote

Jeg håper for alle guders skyld at Stoor starter mot Tromsø også. Han trenger tillit og tid for å kunne vokse. Dersom han blir satt ut etter èn kamp, og i hvertfall hvis vi ikke har en dedikert høyreving å erstatte med, synes jeg signalene overfor Fredrik blir stygge. Jeg krever ikke noe mer enn en fair sjangse til å bevise hva han kan/ikke kan. Å sette ham ut etter en enkelt kamp tror jeg skaper flere problemer enn det løser.
gm
Veteran

PostPosted: 10.04.2007 17:47    Post subject: Reply with quote

Hvem ble vi så utspilt mot?
Back to top
dreast
Junior

PostPosted: 10.04.2007 17:48    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...e78702.ece
Riseth med lett strekk

Til nærmere undersøkelse måtte også Vidar Riseth da spillerne kom tilbake til Trondheim. Midtbaneveteranen fryktet lårstrekk og tre ukers hvile, men skaden ser ut til å være mindre alvorlig enn antatt. Likevel:

– Det er snakk om en lett strekk i låret. Men jeg tror mye skal til om Vidar rekker kampen i helga, forklarte Hammer.

SÃ¥ det blir ganske sikkert sappara som sentral.[/url]
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 10.04.2007 17:54    Post subject: Reply with quote

På 90 tallet styrte Rosenborg kampene, fordi laget fikk kampene inn på sine premisser. Det får man ikke ved å analysere motstanderen.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 10.04.2007 17:55    Post subject: Reply with quote

gm wrote:
På 90 tallet styrte Rosenborg kampene, fordi laget fikk kampene inn på sine premisser. Det får man ikke ved å analysere motstanderen.

Beer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Brady
Veteran

PostPosted: 10.04.2007 18:00    Post subject: Reply with quote

Ettersom Sapara mistrives i den defensive rollen er jo valget opplagt: Alexander Tettey!

La ham få kampene frem til sommeren til å spille seg inn på, tror jeg vi vil se en bedre midtbane enn vi har hatt de siste årene.
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 10.04.2007 18:18    Post subject: Reply with quote

gm wrote:

På 90-tallet styrte vi kampene pga at vi lå flere år forran hjemlige motstandere i utvikling som lag. Mens vi som sagt gjorde det bra mot noen typer lag og ikke så bra mot andre ute i Europa. Og som sagt: De lagene vi gjorde det bra mot var de vi matchet bra som lag.

Vis meg den topptreneren som ikke analyserer motstanderen og jeg skal vise deg en mann som ikke har sjans til å lykkes mot trenere som vet hva de gjør.
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 10.04.2007 18:39    Post subject: Reply with quote

Nei for Nils Arne Eggen visste jo ikke hva han gjorde.
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 10.04.2007 18:44    Post subject: Reply with quote

Hvilke type europeiske lag var Rosenborg så dårlige mot, og hvorfor?
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 10.04.2007 18:58    Post subject: Reply with quote

gm wrote:

RBK slet mot lag som spillte ballen raskt langs bakken, og som satset på høyt tempo i spillet sitt.

gm wrote:
Nei for Nils Arne Eggen visste jo ikke hva han gjorde.

Foreslår at du leser hva som skrives en gang til.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 10.04.2007 19:21    Post subject: Reply with quote

Det er vel et lag i norge som er kjent for å spille på motstanderens premisser, vif. De legger seg bakpå i alle kamper, og går inn for å ødelegge motstanderens spill. Jeg vil ikke se Rosenborg spille destruktiv - eller 'Rævva-'Fotball, som Nils Arne ville kalt det.

Last edited by Moltisanti on 10.04.2007 19:31; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Erik
Veteran

PostPosted: 10.04.2007 19:30    Post subject: Reply with quote

Enig. Jeg syntest å velge spillere etter motstanderen (spille på andres primisser) og slå oftere langt (manglende tro på egen spillestil) er et steg i feil retning.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nero
Proff

PostPosted: 10.04.2007 21:25    Post subject: Reply with quote

Tror ikke dere forstår hva ballaballaballa mener (eller dere velger å misforstå). Det handler ikke om å la motstanderen sette premissene for hvordan RBK skal spille, men at vi stiller med det beste laget. Det beste laget mot én motstander er nødvendigvis ikke det beste laget mot en annen.

På 90-tallet var vi rett og slett mye bedre enn alle andre, det var derfor vi kunne styre kampene. I dag har vi ikke et like strømlinjeformet lag, og motstanderne har blitt bedre. Når vi ikke har én perfekt midtbane, må den justeres etter hva som er best der og da. Dette demonstrerer Tørum godt når han endrer formasjoner i løpet av kampene etter hvordan ståa er.

Det er dels et svakhetstegn, imed det indikerer at vi ikke er gode nok til å dominere i alle kampene. Samtidig viser det at Tørum er smart nok og evner å ta grep når det er nødvendig.

Skulle han gjort som dere sier, ville vi ta langt færre poeng...

Harald, tror du Tore Reginiussen ville løst alle våre defensive problemer? Jeg tror RBK, slik som vi spiller, rett og slett trenger en defensiv midtbanespiller. Inntil vi får en supermann der bak ihvertfall.

EDIT: Det jeg sier ovenfor betyr ikke at jeg ønsker vi skal stille med forskjellig lag hver gang, jeg er enig i at vi bør stille med en mest mulig fast ellever. Men når man ser at noe ikke fungerer må man gjøre noe med det. Jeg er overbevist om at Riseth sentralt er bedre enn Sapara sentralt, og at vi bør kjøre med det fast fremover. Men det virker som Tørum ønsker å prøve Sapara sentralt lenger. Det er greit for meg. Men når "the going gets though" da må Riseth inn på banen.

Last edited by Nero on 10.04.2007 21:44; edited 1 time in total
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 10.04.2007 21:43    Post subject: Reply with quote

Nero wrote:
På 90-tallet var vi rett og slett mye bedre enn alle andre, det var derfor vi kunne styre kampene. I dag har vi ikke et like strømlinjeformet lag, og motstanderne har blitt bedre. Når vi ikke har én perfekt midtbane, må den justeres etter hva som er best der og da.

Det som er viktig, er å bruke de samme spillerne kamp etter kamp. Det var dette som gjorde at vi var mye bedre enn alle andre, både i fjor høst, og gjennom hele 90-tallet.

I dag har vi MYE BEDRE individuelle ferdigheter enn alle andre. Vi mangler samhandlingen. Dette får vi til ved å ha tro på at det vi gjør faktisk er det beste. At Sapara, Riseth eller Tettey får tillitt kamp etter kamp. Da vil vi være suverene igjen.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 10.04.2007 21:44    Post subject: Reply with quote

Quote:
Harald, tror du Tore Reginiussen ville løst alle våre defensive problemer? Jeg tror RBK, slik som vi spiller, rett og slett trenger en defensiv midtbanespiller. Inntil vi får en supermann der bak ihvertfa

Det siger jeg ikke, jeg kom bare med et forslag til en midtstopper med klasse.
Mener du at Riseth ville løst alle våre defensive problemer? For mig at se skaber Riseth flere defensive problemer når han er på banen ved sine hovedløse frispark. Men vi vinde flere baller på midtbanen, det skal han have.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
jarln
Veteran

PostPosted: 10.04.2007 21:49    Post subject: Reply with quote

gm wrote:

Bortekamper mot tekniske og raske motstandere som kontret de gangene vi tabbet oss ut i angrep var sjelden noen suksess for RBK..

7-2 tapet mot Paris og 5-0 tapet mot Lyon var spesielt lite hyggelige, 5-1 tapet mot Arsenal kom vel også etter en typisk kamp der vi ikke hang med i svingene mot teknisk overlegne spillere som spilte effektivt i lengderetningen...
Back to top
Nero
Proff

PostPosted: 10.04.2007 21:55    Post subject: Reply with quote

Thor Arild, som du ser av editen min ovenfor så er vi ikke helt uenige.

Harald, ok. Jeg er enig i at Riseth ikke er den ideelle sentrale midtbane. Men jeg er empirist, og empirien viser at med Riseth på banen slipper vi inn mye færre mål enn uten. I fjor førte dette til at vi vant mange kamper hvor det før ville blitt uavgjort eller tap.

Det er kanskje tidlig å bedømme for årets utgave etter bare én kamp, men kampen i går viste samme tendens.
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 10.04.2007 22:14    Post subject: Reply with quote

enig.. men kan si hva man vil om Riseth.. men RBK fungerer unektelig meget bra med ham som sentral midtbane og Sapara som midtbane.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 10.04.2007 22:15    Post subject: Reply with quote

Hvis Riseth blir anker i år, så er veien rimelig lang for Tettey denne sesongen.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 10.04.2007 22:18    Post subject: Reply with quote

Ikke hvis Skjelbred spiller som han gjorde mot Viking.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 10.04.2007 22:37    Post subject: Reply with quote

Thor Arild wrote:
Det er vel et lag i norge som er kjent for å spille på motstanderens premisser, vif. De legger seg bakpå i alle kamper, og går inn for å ødelegge motstanderens spill. Jeg vil ikke se Rosenborg spille destruktiv - eller 'Rævva-'Fotball, som Nils Arne ville kalt det.

Når du sammenligner det å bruke Riseth istedenfor Sapara sentralt eller på andre måter tilpasse forsvaret i forhold til motstander med å legge seg bakpå og spile Rekdal-fotball sier vel egentlig sitt.
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 10.04.2007 22:48    Post subject: Reply with quote

Rosenborg spilte også gode kamper mot Paris s.g. Lyon og Arsenal.
Rosenborg var så gode som det kanskje er mulig å bli, for et norsk lag med sine ressurser. P.g.a fokus på EGNE ferdigheter.
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 10.04.2007 23:55    Post subject: Reply with quote

Lag kan ha dårlige perioder, og lag kan falle noen nivåer når de møter svakere motstand som RBK faktisk må annses som mot slike motstandere. Det motbeviser på ingen måte at RBK slet mot denne typen motstandere.

Og du vinkler fortsatt mine utsagn i den retning at jeg mener at vi skal konsentrere oss om å ødelegge motstanderens spill, noe som er feil. Jeg mener vi ikke skal spille med en fysisk svak midtbane mot en fysisk sterk midtbane, eller ei treig backrekke mot ei rask angrepsrekke. Men som sagt, om du ikke ser forskjellen så sier det nok i seg selv.
Back to top
Snorkel
Veteran

PostPosted: 11.04.2007 09:00    Post subject: Reply with quote

gm wrote:
Rosenborg spilte også gode kamper mot Paris s.g. Lyon og Arsenal.
Rosenborg var så gode som det kanskje er mulig å bli, for et norsk lag med sine ressurser. P.g.a fokus på EGNE ferdigheter.

Du må jo tilpasse defansivt spill etter motstanderen, og påstå noe annet blir for dumt. Det er ingen som sier at vi ikke skal ha tru på egen ferdigheter og vårt spill fram over på banen, men nå er det nå slik at det har våre motstandere også. Vi må demme opp for de, og det gjør vi bedre med Riseth defansivt en Sapara.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 15, 16, 17  Next
Page 2 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb