| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Valiant Senior
|
Posted: 10.04.2007 11:39 Post subject: |
|
|
her følger min rapport fra viking stadion ...
publikum : det er intet som folkene på viking stadion, kommentarene er bare helt fantastiske - må oppleves ! og selv når jeg glemte meg bort og jublet over utligningen, så var det ingen som sa noe ...
banen: glatt og sleip, især våre ivorianske venner virket ikke komfortable med dette føret ...
dommer trio: det slo meg at den ene linjedommeren konstant stod på vikings halvdel - var dette synlig på tv ? men intet å utsette på dem, foruten at nr 9 og 21 fikk lov til å herje litt vel mye, noe riseth satte en stopper for da han (heldigvis) også fikk lov til det samme ...
stoor: mange bra løp, men litt rufsete defensivt og en del dårlige avleveringer ...
lago: tapte mange dueller, og virket ikke trygg ...
koppinen: variabel ...
dorsin: som forventet ...
kvarme: bedre enn lago ...
sapara: er bedre som indreløper ...
riseth: bør forbli anker i rbk ... kampens spiller for rbk !
skjelbred: ganske usynlig ...
strand: som forventet ...
iversen: forholdsvis usynlig, og burde vel puttet 1-2 på hodesjansene ...
traore: var hissig på grøten, var hele tiden den som lå fremst av rbk spillerene, men var ikke like god venn med ballen ...
konan: lå ofte litt bak iversen og traore, fikk ikke til så mye han heller, foruten et par gode forseringer som rant ut i sanden ...
braaten: et friskt pust når han kom inn, men også han litt uvenner med ballen ...
kampen: det var personlige feil og slurvete avleveringer samt mangel på raske overganger som fikk viking inn i kampen, foruten det hadde dette blitt en klar 3 poenger, for viking virket teknisk svake, men hadde dog bra innsats og duellstyrke ... vikings mål var for øvrig en spillerprestasjon, det er ikke alle som hadde satt den, så jeg kan ikke klandre noen av rbk spillerene for målet, selv om de nok burde presset han mer og ikke rygget så mye ...
minus: jeg savner overganger, det ble mye spill mot etablert forsvar, og det er ikke alltid like lett med 4-3-3, dvs. med en spiss ...
viking: jeg har en liten følelse av at mange kommer til å mislike spiller 9 og 21 etterhvert, de var råtasser, og gjorde også mye galt utenfor kamera, det var faktisk bra å få inn riseth som ordnet opp og satte dem på plass ...
[ dette var mine opplevelser på stadion, uten mulighet for repriser ] |
|
| Back to top |
|
 |
Valiant Senior
|
Posted: 10.04.2007 11:42 Post subject: |
|
|
| jeg glemte larsemann, han gjorde som vanlig en god figur, sjanseløs på målet, men dog på den ... han hadde vel også et par dårlige utspill, men her må kanskje føret ta noe av skylden ... |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 10.04.2007 11:45 Post subject: |
|
|
| Valiant wrote: | | dommer trio: det slo meg at den ene linjedommeren konstant stod på vikings halvdel - var dette synlig på tv ? |
Hva mener du her? |
|
| Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 10.04.2007 11:46 Post subject: |
|
|
Den andre linjedommer sto mest sansynlig konsekvent på RBK sin halvtdel.
Det er helt normalt, og skjer i alle kamper, valiant. |
|
| Back to top |
|
 |
Valiant Senior
|
Posted: 10.04.2007 11:50 Post subject: |
|
|
| Haugen wrote: | | Valiant wrote: | | dommer trio: det slo meg at den ene linjedommeren konstant stod på vikings halvdel - var dette synlig på tv ? |
Hva mener du her? |
at det virket som om linjedommeren som var nærmest meg sjelden beveget seg over på rbk sin del av banen ... men nå satt jeg ikke å fulgte med på han hele tiden ... |
|
| Back to top |
|
 |
Valiant Senior
|
Posted: 10.04.2007 11:52 Post subject: |
|
|
| Snorkel wrote: | Den andre linjedommer sto mest sansynlig konsekvent på RBK sin halvtdel.
Det er helt normalt, og skjer i alle kamper, valiant. |
jeg la ikke merke til det, dvs. at den andre stod konsekvent på rbk's halvdel, og det var derfor jeg spurte ...
men nå satt jeg ganske langt nede mot banen denne gangen, mens jeg vanligvis pleier å sitte så høyt oppe som mulig, så da mister man noe av oversikten ... |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 10.04.2007 11:55 Post subject: |
|
|
| Linjedommerne har hver sin halvdel. De løper aldri langs hele linja. |
|
| Back to top |
|
 |
Valiant Senior
|
Posted: 10.04.2007 12:03 Post subject: |
|
|
| ok - da var det bare slik det skal være ... takk for info ad spørsmål ... |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 10.04.2007 13:14 Post subject: |
|
|
| Fantastisk |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 10.04.2007 13:46 Post subject: |
|
|
Synes det blir for mye fokus på at midtbanen var dårlige defensivt uten Riseth i går. Det er et faktum at viking ikke hadde en sjanse før Koppinen rygget seg til et baklengsmål langt innpå 30-tallet.
Etter dette ble det naturlig nok litt hawaii, mye på grunn av at Lago ble skadet og man spilte med en mann mindre et par minutter.
Hele laget jobbet knallhardt og hadde kontroll de første 35. |
|
| Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 10.04.2007 14:06 Post subject: |
|
|
enig med bommel her...det eneste virkelige spørsmålstegnet jeg har, er om den afrikanske vingkonstellasjonen består av to spillere som foretrekker å trekke inn mot midte framfor å holde bredden i angrepene...synes ihvertfall ikke at samarbeidet mellom back og ving fungerte spesielt godt i går-- _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 10.04.2007 14:18 Post subject: |
|
|
| Vel, akkurat i går var det høyst nødvendig at de trakk inn i midten, for vi hadde ingen andre der som jeg kunne se |
|
| Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 10.04.2007 15:02 Post subject: |
|
|
Bra oppsummering Valiant. Du har nok sett det meste, selv uten repriser. Vi andre går jo glipp av det som skjer utenfor kamera.. Men hva mener du med at kommentarene var bra? Synes kommentarene fra speaker på Viking Stadion er "harry" og ofte upassende i en fotballkamp. Speaker skal gjøre så lite av seg som mulig mens det spilles...
| bommel wrote: | Synes det blir for mye fokus på at midtbanen var dårlige defensivt uten Riseth i går. Det er et faktum at viking ikke hadde en sjanse før Koppinen rygget seg til et baklengsmål langt innpå 30-tallet.
|
bommel, hva mener du Tørum skal gjøre? Faktum er at vi har hatt problemer med midtforsvaret vårt siden Erik Hoftun mistet futten. Og selv når han var på sitt beste hadde vi Skammelsrud på defensiv midtbane, som gjorde at vi greide oss bra defensivt også ute i Europa. Med andre ord: vi kan ikke bare gå rundt å håpe at en dag vil midstopperne våre plutselig bli så gode at de greier brasene selv, uten hjelp fra def. midtbane.
Hadde Riseth spilt defensiv midtbane fra start i går er jeg rimelig sikker på at vi hadde vunnet kampen. Det målet hadde vi aldri sluppet inn, og offensivt hadde Sapara kommet mer til sin rett. |
|
| Back to top |
|
 |
Valiant Senior
|
Posted: 10.04.2007 15:32 Post subject: |
|
|
| henning wrote: | | Fantastisk |
viss det er meg og mitt spørsmål ad linjemennene du viser til, så må jeg beklage at jeg ikke var klar over arbeidsfordelingen deres ...
men jeg har til nå primært sett fotball på tv, og siden jeg heller ikke har spilt fotball selv, så har jeg nok fortsatt enkelte småhull å tette ...
jeg var for eks heller ikke klar over at rbk tilsynelatende er hatlaget til viking (?) ... |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 10.04.2007 15:44 Post subject: |
|
|
Tror nok Bryne, Start og Brann står foran oss i køa over hatlag, men med den suksess vi har hatt så er vi jo uansett et yndet hatobjekt
Last edited by SoZo on 10.04.2007 15:45; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Valiant Senior
|
Posted: 10.04.2007 15:45 Post subject: |
|
|
| Nero wrote: | | Bra oppsummering Valiant. Du har nok sett det meste, selv uten repriser. Vi andre går jo glipp av det som skjer utenfor kamera.. Men hva mener du med at kommentarene var bra? Synes kommentarene fra speaker på Viking Stadion er "harry" og ofte upassende i en fotballkamp. Speaker skal gjøre så lite av seg som mulig mens det spilles... |
jeg hadde faktisk tenkt å legge inn en melding om at jeg var veldig enig i det du skrev over, men nå kom du meg i forkjøpet ...
det er ikke speaker jeg sikter til, men publikum ... selv om steinar lyse faktisk også kan oppleves som ganske artig, viss du kjenner til han fra før av ... det er vanskelig å beskrive publikum i stavanger, det må bare oppleves, men la meg si det slik at de topper sindighetsskalaen med klar margin ...
ja etter jeg begynte å se fotball live, så oppleves det ganske innsnevrende å se det på tv, dvs. jeg tar meg ofte i å prøve å se utenfor kamera ... he he ... |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 10.04.2007 17:10 Post subject: |
|
|
| Nero, jeg har ikke sagt at det var feil å sette inn riseth sånn som kampen utviklet seg. Men det blir feil å si at midtbanen ikke hang med i hele tatt med sapara der, de skapte jo ikke noe før den unødvendige scoringen kom, og lago måtte ut. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 10.04.2007 17:34 Post subject: |
|
|
| nastynick wrote: | | enig med bommel her...det eneste virkelige spørsmålstegnet jeg har, er om den afrikanske vingkonstellasjonen består av to spillere som foretrekker å trekke inn mot midte framfor å holde bredden i angrepene...synes ihvertfall ikke at samarbeidet mellom back og ving fungerte spesielt godt i går-- |
Det er helt i henhold til Eggens lærebok om fotball at motsatt ving skal skjære inn i 16-meteren når innlegget kommer fra motsatt side. Det ble mye motsatt her, men de som vil skjønner vel poenget.
De som har spilt litt fotball sjøl vet at en flanke/vingspiller skal i utgangspunktet holde linja så lenge spillet bygges opp på sin side, mens han skal trekke innover i banen når spillet nærmer seg innleggsposisjoner på motsatt side og når laget hans mister ballen og han må jobbe hjemover.
Edit: Og hvis backen kommer på overlap skal kantspiller trekke litt innover for å gi plass og bedre pasningsvinkel før pasningen spilles. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 10.04.2007 18:07 Post subject: |
|
|
| Dags wrote: |
Edit: Og hvis backen kommer på overlap skal kantspiller trekke litt innover for å gi plass og bedre pasningsvinkel før pasningen spilles. |
i går så det ofte ut som at traore ble stående med ryggen i veien da skjelbred og/eller dorsin kom løpende bakfra. |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 10.04.2007 19:32 Post subject: |
|
|
RBK har vel aldri vært et hatelag, mer en rival. Vi hater Bryne, Start og Brann. Og Stabæk. Og Chelsea, våre naturlige rivaler. _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 10.04.2007 19:40 Post subject: |
|
|
Stabæk  _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 10.04.2007 20:23 Post subject: |
|
|
Du har gått svært stille i dørene etter kampen HeiaVincent. Hva syns du om den? Ok med poengdeling?
Artig å høre hvordan en Vikingsupporter så kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 11.04.2007 10:35 Post subject: |
|
|
| Torbjørn wrote: | | Tvilsomt, han røk sannsynligvis enten det indre leddbåndet og/eller korsbåndet i kneet. |
I bildene fra situasjonen la jeg kun merke til en veldig stygg og unaturlig kneposisjon. Det viser seg altså, som påpekt av flere, at det heldigvis bare var snakk om et solid overtråkk i ankelen, noe som er en mye mildere skade. Dette er en av de gangene man gladelig innrømmer at man tok feil  _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 11.04.2007 11:41 Post subject: |
|
|
| Dette var en brukbar start for RBK. Men vi skaper alt for lite sjanser i 1 omgang, til tross for at vi dominerer banespillet frem til scoringen. Det at Ivers var litt rusten kom heller ikke som noen bombe. Vingene var positive til tider, men jeg undres fortsatt hvorfor ikke Braaten spilte fra start. Selv om han er bosmann spiller, bør en slik spiller spille fra start. Du så ikke at LSK benka Koren i fjor ?! Ciljan korrekt byttet, og Riseth gjør en meget god jobb, enig med flere i forumet her som sier at riseth også bør bli anker i år. De fleste lag RBK møter i år vil spille fysisk og aggressivt i midtbaneleddet, noe som fører til at Sapara blir nødt til å kjempe kamper han vil tape. Sapara bør spille indreløper med Strand. Ellers synes jeg at våre to svenske backer suger, ingen av dem har noen offensive kvaliteteter, jeg forbanner salget av Stensaas. Lago og Koppinen spilte derimot godt, foruten Koppinens manglende dømmekraft ved Viking scoringen. Offensivt ser dette bra ut, men har en stygg følelse av at RBK kommer til å slippe inn mange unødvendige mål i år, som senere vil være avgjørende. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsP Proff
|
Posted: 11.04.2007 14:30 Post subject: |
|
|
Jeg synes Riseth ikke fungerer. Han skaper alt for mange frispark i farlige posisjoner og har veldig få gode avleveringer. Han er gode i dueller, men det veier ikke opp for den dårlige ballbehandlingen og sinnet hans. Jeg er egentlig mer for at vi bruker et skikkelig arbeidsjern på midten, da enten i form av Roar Strand, Skjelbred eller eleganten Sapara.
Et anker trenger ikke å være en brutal stoppertype, men en person som jobber 110% og kan RBK-systemet inn og ut. Ta f.eks Makèlèlè i Chelsea, han er ikke akkurat en brutal slåsskjempe, men jobber iherdig gjennom hele kampen og vinner dueller grunnet intensiteten og teknikken. Jeg ser mye av det samme i Skjelbred. Herlig intensitet og en enorm balanse. På denne måten blir det mulig for Sapara å spille indreløper sammen med Strand(Tettey). |
|
| Back to top |
|
 |
|