| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 09.04.2007 22:54 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Men at Iversen får spille hele kampen i dag er for dårligt, det har vi for gode spillere til at de kan lade sig gøre. |
Den har jeg ingen problemer med å være enig i. Men jeg tror det er mangelen på gode alternativer som gjør at man vurderer at det er like greit at han får spille seg i form. Hadde Kone vært skadefri, hadde nok situasjonen vært en ganske annen.
Det håper jeg i det minste! _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 09.04.2007 23:05 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Men at Iversen får spille hele kampen i dag er for dårligt, det har vi for gode spillere til at de kan lade sig gøre. |
Har vi det? Hvem da? Vi har vel to midtspisser - Kone og Iversen. Så hvem er disse "for gode spillerne", med tanke på at Kone er skada? Riseth? _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 09.04.2007 23:07 Post subject: |
|
|
Braaten og Konan som jeg før har skrevet. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 09.04.2007 23:16 Post subject: |
|
|
Konan og Braaten er spisser, men man må ta i betraktning at de ikke er typiske midtspisser i en 4-3-3 formasjon. Enig i at det var godt å se en fighting-man som Riseth på banen i andre omgang. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 09.04.2007 23:47 Post subject: |
|
|
OK, første kamp unnagjort og 1 poeng i sesongåpningen. Hva kan man si som ikke allerede er sagt ....
Viking`s spill bar allerede preg av Røsler`sk inntreden, i store deler av kampen var det som å se Lillestrøm på sitt værste. Islendingen på topp som targetman og en Peter Iljeh som skal ta "nedfallsfrukten". Viking har alltid vært et spillende lag men med Røsler kommer også andre mer primitive takter...så gjelder det å se hvor lenge siddisene gidder å se på denne typen spill. Jeg tror det blir sutring ganske fort kjenner jeg lynnet i oljebyen. RBK : Stoor spilte som andre har nevnt her, nervøst, Sapara glimtet til i perioder, Ivers bør kjøpe seg tredemølle for å ha i stua, Traore blir puslete i denne kampen.
Alt ialt har vi som RBK supportere grunn til å være noenlunde fornøyd med dette kampforløpet. Får Viking Iljeh skadet, er jeg redd det blir tynt...det de viste idag var god gammeldags "mæling"..... |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 09.04.2007 23:49 Post subject: |
|
|
Jaja, der røyk nok seriegullet, herregud uavgjort i åpningskampen på BORTEBANE! Krise! Vi rykker vel sikkert ned i tillegg. Stoor må vi jo selge ASAP! Samme gjelder Riseth, Iversen, Skjelbred, Konan, Traoure, Trond Henriksen (Makan til dårlig servering av vann til gutta!) og Lago, makan, skader seg og greier, nei bare selg alle, dette laget må være dømt til å rykke ned etter en slik fremvisning!
Blir vel Lyn sin tur i år. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 09.04.2007 23:50 Post subject: |
|
|
Håpløst av tørum å si noe om abdi og konan, som var våre beste, og ikke håpløse, utrenede iversen.
Sapara ble litt borte siden det sjelden ble mange baller å jobbe med fra stopperene, og da særlig koppinen, samt at stokholm stod godt oppi. Kampen ble preget av mye langt fra Vikings side, rett og slett helt jævlig å få has på den islendingen. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 10.04.2007 00:15 Post subject: |
|
|
| gaMblE wrote: | | Jaja, der røyk nok seriegullet, herregud uavgjort i åpningskampen på BORTEBANE! Krise! |
Herregud er det jeg sier om ditt og mange andres utspill her inn på forumet det siste døgnet.
Her sitter enkelte og kritiserer laget som om vi skulle ha gått på et skikkelig stortap for 10'ende gang på rad. Ikke glem at datoen er 9. april og årets første seriekamp er spilt.
Som sagt tidligere er jeg fornøyd med resultatet i dag, ikke prestasjonene. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 10.04.2007 00:17 Post subject: |
|
|
Det er vel ganske tydeligt at indlægget til gamble er ironisk. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 10.04.2007 00:17 Post subject: |
|
|
| Helt greit med uavgjort. Syns Rosenborg hadde et lite overtak, men la gå. Det værste Tørum kan gjøre nå er å avskrive Sapara sentralt. Fortsett med han der! Må la'n få tillit! |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 10.04.2007 00:24 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Det er vel ganske tydeligt at indlægget til gamble er ironisk. |
He-he, sant nok, men klokken er snart 1 og jeg er trøtt. Sikter mest mot resten av brukerne som er negative. |
|
| Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 10.04.2007 01:02 Post subject: |
|
|
Helt utrolig hvor negative mange her er etter en helt OK kamp i første serierunde! (Bra innlegg gaMblE!) Kan ikke forvente at laget skal briljere med storspill hver gang, spesielt med tanke på alle problemene de siste årene.
Strand var lagets helt klart bestemann i første omgang, men forsvant litt i andre. Traore og Konan var positive, men viste seg litt tannløse foran mål, spesielt ved innlegg på hodet. Ser ikke bort fra at de kan utvikle seg til en angreps-hit utover sommeren/høsten, for forhåpentligvis kan de bidra til at vingspillet, som har vært stort sett fraværende de siste 5+ årene, tar seg opp igjen. Som noen påpeker her var Braaten positiv med en gang etter innhoppet, skapte bl.a. noen frispark for oss. Men utover det synes jeg han var tam, forstår godt at Tørum hadde han på benken fra start.
Denne kampen viste godt det dilemmaet som RBK har på midtbanen. Når Sapara spiller sentralt så forsvinner han. Hans offensive kvaliteter kommer ikke til sin rett, og hans defensive kvaliteter er heller lunkne. Riseth er en defensiv kriger som var en av hovedårsakene til at vi tok gull i fjor, men hans offensive kvaliteter er omtrent like dårlige som Saparas defensive, (om ikke mer). Personlig foretrekker jeg Riseth sentralt, for da kan Sapara brukes offensivt i indreløperposisjon, med andre ord begge får brukt sine kvaliteter der de er best. Ulempen er at det ikke blir plass til Skjelbred/Tettey, som trenger spilletid for å utvikle seg.
I forsvar var Lago uheldig, nok en gang. Selv om han kan spille bra har jeg alltid en dårlig følelse når han er på banen. Det virker som det bare er et eller annet som ikke vil at han skal bli en suksess i RBK. Koppinen var taktisk uklok ved målet, men gjorde ellers en grei kamp. RBK blir helt klart bedre defensivt med Riseth foran midtstopperne. Hadde han spilt der fra start tror jeg ikke Viking hadde fått det målet. Stoor var ingen umiddelbar hit, men må få spilletid som alle andre for å spille seg inn i Rosenborg-systemet. Virker som han mangler offensive kvaliteter. Jeg ville ikke hatt Strand på back-plassen dog, han gjør seg best på midten. Stoor er nok bedre defensivt enn Strand.
Iversen var tam. Men skal vi følge Nils Arne Eggens logikk, så trenger han masse kamper på å spille seg i form. Det var nettopp det som skjedde i fjor. Så, om det er lurt å la han få spille masse kamper før han er i slag eller ikke, det får tiden vise... Tørum får ta det valget.
Alt i alt så viser denne kampen at Rosenborg er i rute for å være i gullkampen i år og. Vi har noen problemer, fungerer ikke helt offensivt, samt slipper inn for lette mål uten Riseth som defensiv ryddegutt. Men Tørum har flere valgmuligheter, og jeg er helt sikker på at i år, som i fjor, kommer han til å velge riktig med tanke på å vinne serien. Det er en lang sesong.
Men på lang sikt er jeg usikker. Virker som våre egne talenter ikke får slippe til i nok grad. Neste sesong er kanskje hverken Strand eller Riseth med lenger, hva da? |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 10.04.2007 01:19 Post subject: |
|
|
Dette ble akkurat som jeg fryktet på forhånd.. Sapara fungerer dårlig sentralt, Riseth var stor etter han kom inn og om denne endringen ikke skjer fra start i neste kamp er jeg redd det blir et nødvendig vanebytte i mange flere kamper utover sesongen!
Merkelig å si det men jeg håper Riseth fortsetter sentralt med Sapara som indreløper og Strand som back, hjemme mot TIL..
Stoor fungerer greit defensivt så foreløpig passer han kanskje best på bortebane.. |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 10.04.2007 01:27 Post subject: |
|
|
Enig i det. Og jeg håper ikke flertallet tok posten min altfor særiøst, bare ble så irritert over alle som mener at alt håp er ute.
Kampen idag var en typisk "første serierunde-kamp". Hvor enkelte spillere er usikre. Vi kan fint klare oss med 1 poeng i en særdeles tøff bortekamp mot Viking som kommer til å blomstre i år.
Ikke nok med det, men så fikk vi innblikk i Konan og Traore sin kjemi fremover og den "go-spiriten" som er i laget.
Synes det er fint å kunne spille en kamp hvor Tørum tidlig ser hvor hælen trykker og hva som må bygges videre på, og fortsatt få med oss poeng! Tidvis ble jo Viking trykket ned til sin egen dødlinje, så det var tross alt noe positivt å ta med seg.
Men Iversen må definitivt trene seg opp. Han er i særdeles dårlig form, og på et slikt nivå som Iversen spiller på nå, synes jeg det er for dårlig at han skal spilles i form. Man kan ikke spille 8 kamper med en totalt lubben og ræva spiss, også endelig få han i form til den 9 kampen. Dårlige holdninger av Iversen!
Forsvaret var til tider kaos. My grunnet byttene som har blitt gjort før kamp, og de som ble tvunget på i løpet av kampen. Midtbanen ble klart mer stabil og sto høyere på banen med Riseth der. Jeg synes ikke Sapara klarer å vise seg frem i Anker-rollen han var tiltenkt i. Skjelbred var usynlig den omgangen har var på, og det var riktig å bytte ham ut.
Angrepet var så som så, Iversen var usynlig og gjorde det mye bedre i forsvaret. Konan briljerte til tider sammen med Traore og Braaten har sine stunder. Men kampen sett i ett vil jeg si at 1-1 er ett rettferdig resultat. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 10.04.2007 02:28 Post subject: |
|
|
Et helt greit resultat, men jeg hadde håpet på mer. De første 30 minuttene var lovende, der Ivorianerne spesielt involverte seg mye. Med en Iversen i noenlunde form hadde vi puttet to og kanskje punktert kampen i denne perioden. Når Lago går ut med skade, blir det for langt mellom de korte oppspillene fra forsvar. Vi får nesten ikke satt i gang et eneste angrep. Når så Riseth blir byttet inn blir spillet fra midtbanen også markert dårligere. Tror allikevel at Tørum var på rett spor slik vi startet i dag. Koppinen burde ihvertfall få en solid bøtte kjeft.
Først det positive:
Traore og Konan viste at de forsvarer en kjøpene og vil bli store ressurser etterhvert. Dorsin og Hirschfeld var solide. Lago spilte over forventning, i sterk kontrast til...
Det negative:
... Koppinens tapte dueller og dårlige pasninger, det eneste som virkelig irriterte meg. Sapara spilte som en middels tippeligaspiller, det samme gjorde Skjelbreid. Iversen er dårlig trent. Lago ble skadet. Riseth skaper for mange frispark, og er litt for dårlig med ball. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 10.04.2007 03:02 Post subject: |
|
|
Synes Fredrik Stoors innsats i dag var svært svak, men håper prestasjonene kommer seg når han blir litt mer varm i trøya.
Han hadde få eller ingen gode avleveringer og bidro med svært lite offensivt, bortsett fra noen få løp de første fem minuttene. La også merke til at han fikk en del juling i de fysiske duellene langs høyresiden.
Selv om det negative var det sentrale i denne kampen for Fredrik Stoor, er jeg sikker på han kommer utover i sesongen. Han må tross alt venne seg til tempoforskjell, nytt spillesystem, nye lagkamerater og alt det andre som hører med når en skifter klubb.
Håper å se en heltent og god Stoor i neste kamp mot Tromsø. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 10.04.2007 03:07 Post subject: |
|
|
jeg har sett så mange rævva seriestarter med rbk at jeg faktisk ble litt letta i dag. ett poeng borte mot et lag som vi tradisjonelt sliter mot er bra.
at stoor er nervøs er ikke rart.
at forsvaret samlet sett ikke virker helt konsentrert er heller ikke merkelig med tanke på alle rokeringene.
konan og traore var gode. og jeg tror de blir bedre.
det eneste som bekymrer meg er steffen iversen. han har virkelig noe å bevise mot TIL. noen som vet når kone er tilbake fra skade? |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 10.04.2007 03:45 Post subject: |
|
|
| Var det ikke Mai det var snakk om da? Eller blander jeg sammen med en annen spiller nå? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.04.2007 09:23 Post subject: |
|
|
| Kone kan visst være tilbake i løpet av 10 dager. |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 10.04.2007 09:29 Post subject: |
|
|
| Det er iallefall en god nyhet. Jeg synes Kone har vist såpass gode takter i vinter at han fortjener en del spilletid nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 10.04.2007 10:00 Post subject: |
|
|
| skal ta rønken i løpet av dagen, for og se hvor alvorlig det er. |
|
| Back to top |