| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
waterfalls Veteran
|
Posted: 22.11.2025 01:13 Post subject: |
|
|
Kan jo hende de i slutten av august hadde prognoser som tilsa at Sahsah kunne bidratt mot slutten av sesongen og at de også så for seg et annet scenario i serien enn det som utspilte seg.
Spørsmål to er jo hvorvidt de hadde noen kandidater de mente var både gode nok og verdt kostnadene.
Jeg sier ikke at det var bra håndtert, men ting kan ha endret seg med Sahsah etter at vinduet stengte og det kan også hende de vurderer det dithen at i dagens situasjon så er det ikke verdt å ta noen sjanser med Sahsah.
La oss si prognosene tilsa at han skulle være klar for spilletid de siste 6 kampene for eksempel, det kunne vært verdifulle minutter for ham med tanke på neste sesong. Å hente en lånespiller kunne da gått på bekostning av Sahsah sin utvikling, men så kan det ha blitt endringer i Sahsah sin prognose/rehabilitering som gjørt at det tok lengre tid enn man trodde og som sagt kan det at man trolig ikke har noe å spille for gjøre at man ikke velger å risikere noe de siste to kampene hvis siste del av rehabiliteringsfasen har tatt lengre tid enn man trodde det skulle ta for 3 måneder siden.
Det er lett å si NÅ at man SKULLE ha hentet en spiller og forutsett at dette ville skje. Jeg sier heller ikke at jeg mener det var riktig å ikke hente en lånespiller, jeg bare sier at premissene for den vurderingen de foretok da kan ha vært annerledes enn situasjonen er nå.
Mulig det hadde vært bedre å sagt at Sahsah ikke skal spille noe mer denne sesongen allerede i august, jeg hadde ikke klandret klubben om de hadde tatt den avgjørelsen hvis det var gode spillere tilgjengelig på lån innenfor økonomiske rammer som klubben hadde sett på som forsvarlig. |
|
| Back to top |
|
 |
JBH Proff
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 260 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 09.01.2026 11:50 Post subject: |
|
|
Er det noen oppdatering på skadesituasjonen til Noah Sahsah?
Det har vært så utrolig stille rundt han, at han nesten har gått i glemmeboka hos meg. Men nå begynner å nærme seg ett år siden han skada seg. Kan vi forvente at Noah er klar til seriestart 2026? _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 09.01.2026 16:05 Post subject: |
|
|
| Skulle jo egentlig være tilbake mot slutten av høst-sesongen, så med mindre det har vært veldig stort tilbakeslag så regner jeg med han er en del av oppkjøringen. Om de tar det gradvis i starten bare for å være litt ekstra forsiktig kan jo hende selvsagt, men får vel bare vente å se om han møter på feltet med resten av gjengen når de starter opp. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.01.2026 23:21 Post subject: |
|
|
Johansson:
– Han viser sine kvaliteter og det ser uforhindret ut rent fysisk. Han gjør de kjappe vendingene vi vet at han kan gjøre, uten at han er påvirket av kneet. Det ser naturlig ut.
Svensken understreker samtidig at 20-åringen ikke trente for fullt, og at han fremdeles trenger litt tid for å bli helt klar.
– Han må få tid til å bygge seg opp.
(...)
Johansson opplyser at Sahsah med sikkerhet ikke kommer til å spille noen av treningskampene i Portugal, og sannsynligvis heller ikke i Marbella.
Les mer: Står over flere kamper: - Må få tid |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 16.02.2026 22:29 Post subject: |
|
|
https://x.com/Johannesbor...9260546288
Lite tilbakefall, snart tilbake i trening. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 16.02.2026 23:28 Post subject: |
|
|
| oj.... må vi frykte mer trøbbel? vi har jo gått på noen smeller med f eks Augustinson osv de siste årene.. når langtidsskadede spiller får tilbakefall lover det ikke bra.. dager bli uker, uker blir måneder ... |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 17.02.2026 04:40 Post subject: |
|
|
| Han har vært såpass lenge skadet at jeg regner han som ute for godt. |
|
| Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 17.02.2026 14:04 Post subject: |
|
|
| Har ikke veldig stor troa på at RBK-karrieren til Sahsah varer så mye lenger enn ut kontrakten. |
|
| Back to top |
|
 |
NA Junior
|
Posted: 17.02.2026 14:21 Post subject: |
|
|
| Med nok et tilbakefall så tror jeg han rett og slett ikke har kropp til å spille elitefotball, håper jeg tar feil, men det er det dessverre lite som tyder på |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 17.02.2026 18:33 Post subject: |
|
|
Ikke noe poeng å rekne med i stallen dessverre. Om man mot alle odds blir skadefri en dag tar det noek måneder å finne tilbake formen, og vipps så var kontrakten ute. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 17.02.2026 18:52 Post subject: |
|
|
Mener å huske at Rekdal messet om at han behøvde spillere som sto hele sesongen. Det begynner å bli noen skade-prosjekter siden. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 18.02.2026 08:45 Post subject: |
|
|
| Sahsah har siden korsbåndskaden for 2,5 år siden ikke vært i stand til å spille 90-minutterskamper, og har totalt sett vært helt ute av kamptropper (i to klubber da) pga to alvorlige skader i drøyt to år hvis man slår sammen de to periodene han har vært ute. Heldigvis var overgangssummen lav. Selnæs har vi også fått lite ut av pga skader og langvarig sykdom. Sahsah kommer vel i kamptroppen i løpet av våren, men blir interessant å se hvor lang tid det tar før han kan starte kamper…. Det brenner snart et blått lys for ham, tåler ikke flere lengre skadeavbrekk nå. Ellers savner vi uansett en venstrefotving på høyrevingen. Sahsah, Emil C og Duris er alle tre typiske venstrevinger…. |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 18.02.2026 10:19 Post subject: |
|
|
Sahsah vil bli en god bidragsyter for RBK i år er min spådom...
Må være skadefri selvfølgelig, men selv om han kun får innhopp så er det så mye talent i gutten at fortsetter han der han var før siste skade så blir det garantert en del målpoeng. Og akkurat det er jo noe vi virkelig har savnet fra midtbaneleddet. |
|
| Back to top |
|
 |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 18.02.2026 10:47 Post subject: |
|
|
| Han kan helt skkert bidra i år. Men inntil videre blir det nok i form av korte innhopp for Ceide på venstreving. Det er ingen vits i å regne med han som en del av noen førsteellever denne sesongen. Alle bidrag fra Sahsah må ses på som ren bonus i år. |
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 19.02.2026 13:05 Post subject: |
|
|
| Thulian wrote: | Sahsah vil bli en god bidragsyter for RBK i år er min spådom...
Må være skadefri selvfølgelig, men selv om han kun får innhopp så er det så mye talent i gutten at fortsetter han der han var før siste skade så blir det garantert en del målpoeng. Og akkurat det er jo noe vi virkelig har savnet fra midtbaneleddet. |
Fordelen med de lange skadeavbrekkene er at han ikke blir hentet av noen storklubb på flere år og hans pris vil gå ned betraktelig. Så her kan RBK potensielt få seg en spiller i åresvis. |
|
| Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 22.03.2026 17:41 Post subject: |
|
|
Hyggelig å se Sahsah tilbake igjen. Mange opp hakk fra Duris. _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 22.03.2026 17:43 Post subject: |
|
|
| Enig! Bare livredd det er snakk om minutter og kamper før han glir i en vending og skader kneet alvorlig igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
Fightegutta Junior
|
Posted: 22.03.2026 17:50 Post subject: |
|
|
| Vanvittig innsats han legger inn i dag, nydelig å se. For få å kombinere med dessverre, så han lykkes ikke med alt. Om alle på banen hadde bidratt med samme innsats hadde vi kjempet om gull i år. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.03.2026 21:32 Post subject: |
|
|
- Kroppen føles god. Nå skal jeg bare fortsette å arbeide hardt og forhåpentligvis få flere og flere minutter, kommenterer dansken.
- Når er du klar for å kjempe om startplass?
- Det vet jeg ikke. Det er litt opp til hovedtreneren. Men forhåpentligvis så går det ikke særlig lang tid før jeg er klar til å gjøre mitt for å prøve å komme inn i startelleveren.
Les mer: - Jeg har ventet i lang tid |
|
| Back to top |
|
 |
|