View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 09.04.2007 22:08 Post subject: |
|
|
Jeg synes vi skal ta det litt med ro når det gjelder slakting. Det er første kamp, og mange av spillerene hadde sin første seriekamp i trøya dag. Stoor virker å trenge tid, mens Traorè og Konan er så godt som innspilte allerede. Det er dog et skikkelig problem på midtspiss-plass. Iversen leverer ikke bra nok for FK Skruknott en gang, Kone er skada, Braaten har ikke kamptrening (og har vel aldri vært noen avslutter), og Konan har skårt lite som midtspiss i vinter. Nesten så jeg er frista til å prøve Storflor som midtspiss, og se om han følger opp taktene fra Royal League.
For meg er konklusjonen at vi var bedre enn Viking i dag, og vi hadde fortjent mer enn ett mål. Det er fortsatt mye å gå på, men jeg synes ikke innsatsen i dag sett under ett.
Konan viser forresten igjen at målet mot Stabæk ikke var noen tilfeldighet. Han har et skuddbein og teknikk når han skyter som er utrolig skjelden i norsk fotball. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 09.04.2007 22:08 Post subject: |
|
|
Vi skriver 09.04.2007, har spilt en kamp og det trekkes vide konklusjoner om både enkelte spillere og laget.
Husk hvordan Micke var når han kom hit, han fikk tid til å spille seg inn i laget og systemet. Gi også Stoor den muligheten, takk.
Iversen er feit og utrent og må være på banen i 90 min for å komme i form, desverre. Hadde Kone vært frisk, så hadde han nok vært byttet ut.
Det positive i dag er tælen og viljen i laget. Og det er helt klart mye å gå på, det kommer, det kommer. Mye fine tendenser.
Stor forskjell på de to lagene som var på banen i denne kampen og LSK-FFK.
Synes 1 poeng er helt greit borte mot Viking i seriepremieren, mye stang ut i dag. Ses på Lerkendal til helga!  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 09.04.2007 22:09 Post subject: |
|
|
Dett var dett.
1-1 var vel et greit nok resultat.
Vi hadde vel kanskje ballen mest, men manglet trykket forran kassa.
Min vurdering av kampen:
Positivt:
Didi og Traoré startet friskt og var hele den offensive beholdningen sammen med delvis Roar Strand i første omgang.
Nydelig av Didi i forkant av skuddet som havnet i tverrliggeren.
Ingen skal heller påstå at de to gutta fra Elfenbenskysten ikke jobbet for laget heller, og det var vel litt av bekymringen før start. Spesielt Konan jobbet utrettelig hele kampen.
Vi hadde også full kontroll på kantene defensivt.
Dorsin var OK+, og det samme vil jeg si om Kvarme som er trygg i forhold til posisjonering.
Negativt:
Ivers. Det må da være mulig å møte opp i litt bedre form enn det der???
Fredrik Stoor hadde fint lite å bidra med framover, og det gjorde sitt til at høyresiden ble litt tam. Det Konan bidro med var mer sentralt i banen.
Sapara og Strand jobbet godt, men fikk ikke til all verden, spesielt i andre omgang.
Tørum. Jeg er skuffet over at han gjør grepet med Sapara/Riseth allerede etter en omgang. Det kommer til å være en del kladd i det opplegget i starten, men jeg mener det da er viktig at man holder fast på det fram til det sitter skikkelig dersom man mener alvor med Sapara sentralt. Når dette er innarbeidet vil det være en god variant å kunne bruke Sapara som indreløper for å gjøre en endring når vi står fast. I tillegg har vi byttet Traore - Braathen. Her mener jeg at Ivers burde vært sendt ut i garderoben og rett opp på tredemølla...
Last edited by jadda on 09.04.2007 22:12; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
eivind Junior
|
Posted: 09.04.2007 22:12 Post subject: |
|
|
Det som irriterer meg litt, er at det var det første målet som fikk i gang Viking, de var jo knapt i nærheten av å skape noe før den tid.
Hadde bare vi scoret først... |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
|
|
joko- wrote: | Steffen Iversen burde bare sette seg på bussen sammen med RBK 2, synes han ikke selv det er pinlig å være i så dårlig form? |
Må passe på så du ikke sprekker. Hvordan er det mulig å være så sint hele tiden... _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
|
|
I første omgang så hadde Ivers en heading som snek seg over tverrliggeren. I andre omgang en som traff tverrliggeren. Ivers spilte ikke akkurat seg ut av laget i høst heller. Bra Tørum har litt is i magen og ikke bytter like mye på spillere og posisjoner som en viss Høgmo ifjor. Det viste seg effektivt utover sesongen... Og særlig siden verken Konan eller Braaten er target spisser. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 09.04.2007 22:13 Post subject: |
|
|
Torbjørn, jeg er ikke objektiv, og leter etter syndebukker Stoor skuffet meg idag, og da ble det litt han jeg angrep.
Tor Arild, hvem faen tror du Risth er? Helt seriøst? Av det jeg skriver, trekker jeg EN konklusjon, og det er at Stoor er fordårlig. Greit nok, rask konklusjon.
Så er vel ikke du personen til å komentere at andre er sinte hele tiden? 
Last edited by Erik on 09.04.2007 22:14; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 09.04.2007 22:13 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | og Konan har skårt lite som midtspiss i vinter. |
Jaaaa, 1 mål på 2 kamper er vel ikke lite ? _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Chriz Senior
|
Posted: 09.04.2007 22:16 Post subject: |
|
|
Alle vet vel at Ivers tar litt vel lett på oppkjøringen til sesongene siden han er så "lett trent". Stakkarsen hadde jo i tillegg en vond rygg å skylde på. Nei fyren er lett og slett lat, ikke rart han ikke har lykkes i noen av klubbene i utlandet, vanskelig å holde seg skadefri når treningsgrunnlaget mangler.
Kampen var dårlig, finner det latterlig at noen har utropt Viking som noe medaljekandidat. God gammel ræva fotball hvor ballen slås i blinde og håpe på at midtforsvaret vårt suger og ikke har kapasitet til å klarere enkle situasjoner. Bare synd dette er tilfelle med vårt forsvar, det holder rett og slett ikke tippeliga nivå.
Klarer vi stabilisere eller forsterke forsvaret vårt tror jeg vi kan bli god siden midtbanen funker bra og angripet vårt bare vil bli ufattelig bedre ut over sesongen. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 09.04.2007 22:18 Post subject: |
|
|
Forøvrig kreativ tolkning av kampbildet på dagbladet:
Quote: | Viking hadde lenge kontrollen, etter en tidlig og vakker scoring av farlige Ijeh. |
I den kampen jeg så, styrte RBK alt fram til Ijeh putta etter passert halvtime. De hadde vel ikke kontroll no mer enn ut omgangen heller, sånn rundt 10-15 min. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 09.04.2007 22:19 Post subject: |
|
|
Alt i alt en under middels fotballkamp av begge lag.
Forsvaret: Godkjent til Dorsin og Kvarme, mens de andre to skuffet stort. Koppinen gjør mye (og ganske så store) feil med ball og er dårlig plassert flere ganger. I tillegg kan han kritiseres for målet Ijeg scora på. Stoor syns jeg virka som et dårlig kjøpt, rett og slett. Han har såpass store mangler i det offensive spillet at jeg tviler på om han noen gang vil bli god nok. Harde ord etter hans første kamp, men jeg er ganske så sikker på at Andreas Nordvik ville gjort en bedre figur om han hadde fått sjansen. Hirschfeld gjorde en grei jobb, men kunne han tatt målet? Skuddet var velplassert, men ikke av de hardeste.
Midtbanen: Dårligste lagdel i dag. Lite eller ingenting som fungerte. Skjelbred var usynlig, men fikk heller ikke mange pasninger å jobbe med. Sapara gjorde svært lite bra. Målet var ren flaks fordi det stussa borti en Viking-spiller. Sentralt i førsteomgangen lå Sapara ofte for langt frem i banen, og i begge omgangene var pasningene hans altfor upresise. Riseth kjempa som vanlig, men noe spill var han sjelden delaktig i, og skapte mange frispark for Viking. Roar Strand syns jeg var best på midten i dag, selv om heller ikke han var helt på topp. Det ble mange feilpasninger da kreftene tok slutt utover andreomgangen, men han gjør manns jobb med løpsinnsatsen sin. Kunne og burde fått målgivende i førsteomgangen, men valgte dessverre feil løsning da han skjøt istedet.
Angrepet: Steffen Iversen var helt utafor i dag og hadde svært få bra involveringer. Det er mulig han trenger kamptreningen for å komme i form utover våren. Får håpe det ikke tar altfor lang tid. Konan syns jeg var best av våre i dag. Bra arbeidsinnsats og kvalitet i det han gjør med ballen. Traoré var positiv innledningsvis, men det blir litt for småfikst og puslete. Arbeidsinnsatsen kan ingen klage på. Daniel Braaten lagde som vanlig et par frispark for oss, men utenom det skaper han lite.
Til neste kamp vil jeg se Roar Strand ned på høyrebacken istedetfor Stoor, Skjelbred og Tettey få spille sammen på midten, og Storflor på venstresiden istedet for Traoré.
At ikke Storflor engang ble bytta inn idag syns jeg var merkelig. Han var den av våre spillere med flest assist i fjor, var avgjørende i 'seriefinalen' mot Brann med mål og målgivende, en av de få som kan få godkjent etter Royal League i vinter og siste treningskamp han spilte var han involvert i alle fire målene. Er han ikke skadet syns jeg det grenser til skandale at Storflor ikke fikk spille idag.
Jeg håper virkelig at konkurransen om plassene i laget er rettferdig og reell, men har mine tvil. Spillere som ikke går rett til avisen, som Storflor og Stensaas, blir fort valgt vekk fra laget. Dessuten virker det som om de unge hjemmeavlede talentene har lengre vei enn en 18-åring fra Afrika. Det kan også virke som en som ikke er mange år eldre enn f.eks. Tettey, Fredrik Stoor, har fått tildelt en plass fordi han er innkjøpt. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 09.04.2007 22:22 Post subject: |
|
|
Sapara er helt klart bedre som indreløper. |
|
Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 09.04.2007 22:23 Post subject: |
|
|
I alleflal før vi mer kriging på midtbanen med Riseth defansivt.
Føler også at vi mangler press på kantene med Traore og Koman, men skal det få et par kamper. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 09.04.2007 22:25 Post subject: |
|
|
Syns Sapara var like elendig både sentralt og som indreløper i dag. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 09.04.2007 22:26 Post subject: |
|
|
Sapara hadde absolutt ikke dagen i dag. Det eneste han i grunnen gjorde, var å skåre - via en motspiller. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 09.04.2007 22:29 Post subject: |
|
|
Er enig i det meste du Brady selv om jeg synes du er vel hard mot Stoor. Stoor har til tider i træningskampene vist at han godt kan være godt med offensivt. Men det manglede i dag.
Angående fair konkurrance er det mærkeligt at Storflor ikker har været mere inde på laget end han har været, ja. Han var en af de bedste i RL og spillede godt i serie slutspurten.
Jeg aner ikke om det er fordi Traore har været bedre på træning, eller hvad, men at han ikke bliver brugt som indbytter engang er besynderligt. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 09.04.2007 22:31 Post subject: |
|
|
Midtbanens problem i 1.omg var at Sapara ble liggende for høyt, han lå like høyt som indreløperene. Men det er en justeringsak, som Sapara lærer fort. Men jeg også mener at Sapara er best som Indreløper, men jeg liker ikke Riseth som def. midtbanespiller, han er best som stopper, og i dag burde han ha vært foretrukket foran Koppinen som spiller med en sykt høy risiko, og er ingen ballspiller... Men ble veldig positivt overasket over vingene, bare så synd at de fikk veldig lite hjelp fra Steffen Iversen. Som noen har antydet at bør spille RBK2 kamper for å komme i form, men så lenge han starter på A-laget, så er det umulig... Det går ann å trene knallhardt hver dag i stedet... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 09.04.2007 22:32 Post subject: |
|
|
Jeg er enig med Brady. Stoor var grusomt dårlig i dag. Har enda ikke sett ham bra faktisk, mtp treningskamper etc.
Og måtte Koppinen rive alt av bånd snarest. For et bortkastet stykke kjøtt den fyren er. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 09.04.2007 22:38 Post subject: |
|
|
Erik wrote: | Bra lag, men jeg syntest det er for mange utlendinger. 3 norske er ikke allverdens. |
Nei, det er ikke det. Men det er vel bare å innse det - Rosenborg har blitt Norges Arsenal. Jeg liker det heller ikke, men er klar over at det er slik det er nødt til å være, skal man ha mulighet til å kunne hevde seg i toppen. _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 09.04.2007 22:43 Post subject: |
|
|
Harald wrote: | Er enig i det meste du Brady selv om jeg synes du er vel hard mot Stoor. Stoor har til tider i træningskampene vist at han godt kan være godt med offensivt. Men det manglede i dag. |
Det kan godt være. Jeg har fått sett svært få av treningskampene i år. Han virka bare som en fisk på vann med ballen i beina idag. Håper du har rett og at dagen idag kun var en blanding av 'dårlig dag på jobben' og nervøsitet. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 09.04.2007 22:43 Post subject: |
|
|
Blir nesten litt irritert av å lese endel av de negative innleggene her, personlig er jeg mer overbevist om at vi tar gullet etter denne kampen. Jeg synes vi viser gode tendenser offensivt, og aggresiviteten er god, i alle fall i 1.omgang. Jeg så 1.omg av gullutfordreren LSK, og i motsetning til LSK så spiller vi fotball, mens LSK står for tradisjonell rævva TL-fotball. Enig i at Iversen og Sapara var under det vi kan forvente, men når de kommer i form samtidig med fotrappe spillere som Konan, Traore, Skjelbred og Strand, så blir vi ekstremt gode. Tendensene var der allerede i dag. Den største feilen i dag var å sette inn Riseth, han slår blinde langpasninger og lagde frispark i hver duell han var innvolvert i. Hadde vi fortsatt med det laget som startet 1.omg så hadde vi vunnet. |
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 09.04.2007 22:46 Post subject: |
|
|
Positivt:
- Traore & Konan. I tillegg til å være villige fremover på banen jobber de også svært bra hjemmover. Ser absolutt ut som de kan bli viktige for oss.
- Strand. Spesielt i første, blir kanskje litt sliten mot slutten. Mannen spiller rett og slett bedre en Skjelbred og Tettey, og fortjener plassen. Jeg driter i at han er gammel så lenge det fortsetter å være tilfellet.
- Hirschfeld. Faen så glad jeg er for at det er han og ikke Espen "klomse" Johnsen vi har i mål. Gir trygghet som er helt nødvendig for et ikke alt for sikkert forsvar.
Negativt:
- Steffen. Ute av form, men det var ingen overraskelse. Så lenge Kone er skadet synes jeg det er greit at vi ikke bytter han ut. Jeg tror ikke det er lurt å skifte ut hele sentrallinja i løpet av en kamp.
- Stoor. Irriterende dårlig. Han må få en fair sjanse, men bør levere bedre.
- Sapara. Lite involvert. Har en vond følelse av at trenerteamet har lurt seg selv til å tro at de har løst sentral midtbane problemet ved å sette Marek der. De har hatt en hel vinter på å finne ut av det, også går de tilbake til den gamle oppskrifta etter 45 min av serien. Og den fungerer bedre. Tror imidlertid også det skyldes at Sapara ikke er i sitt livs form. Dog han skal selvfølgelig ha kred for målet.
Alt i alt:
- Uavgjort mot Viking borte er ingen skandale.
- Mye bra fremover, særlig tatt i betrakning at vi spilte uten midtspiss.
- Ijeh herjer litt i overkant med forsvaret vårt.
- Vi blir veldig bra når vi finner formen. _________________ Sparken så'n bli still.
Last edited by WegHard on 09.04.2007 22:53; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 09.04.2007 22:46 Post subject: |
|
|
Takk for et fint innlegg, Henning. Fint å lese et innlegg fra noen som klarer å se ting i et litt lengre perspektiv  _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 09.04.2007 22:52 Post subject: |
|
|
henning wrote: | Blir nesten litt irritert av å lese endel av de negative innleggene her, personlig er jeg mer overbevist om at vi tar gullet etter denne kampen. Jeg synes vi viser gode tendenser offensivt, og aggresiviteten er god, i alle fall i 1.omgang. Jeg så 1.omg av gullutfordreren LSK, og i motsetning til LSK så spiller vi fotball, mens LSK står for tradisjonell rævva TL-fotball. Enig i at Iversen og Sapara var under det vi kan forvente, men når de kommer i form samtidig med fotrappe spillere som Konan, Traore, Skjelbred og Strand, så blir vi ekstremt gode. Tendensene var der allerede i dag. Den største feilen i dag var å sette inn Riseth, han slår blinde langpasninger og lagde frispark i hver duell han var innvolvert i. Hadde vi fortsatt med det laget som startet 1.omg så hadde vi vunnet. |
Jeg er enig i at det langt fra er krise, der var tendenser i spillet, offensivt, og resultatet er ok.
Men jeg tror langt fra at vi havde vundet hvis laget fra første omgang havde spillet andre omgang også. Midtbanen var jo usynlig i første og havde utroligt mange balltab, Riseth tilførte i hvert fald lidt guts, fightervilje og ballerobringer, og han var betydeligt bedre end hvad Skjelbred var i første omgang. Dog desværre også nogle dumme frispark han får lavet. Altså et godt greb sådan som kampen nu udviklede sig.
Men at Iversen får spille hele kampen i dag er for dårligt, det har vi for gode spillere til at de kan lade sig gøre. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477
Last edited by Harald on 09.04.2007 22:52; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 09.04.2007 22:52 Post subject: |
|
|
Riseth slår mye feil men er jo rene Ronaldinho i forhold til Koppinen, som i mine øyne ødelegger mye av oppbyggningen i angrepsspillet med sine håpløse, totalt uadresserte pasninger. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
|