| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 18.03.2026 16:23 Post subject: |
|
|
| Henri wrote: | | Henri wrote: | | Enig, klassespiller. |
Selv jeg kan ta feil.  |
Jeg mente A Sørlot aldri kom til å bli god nok for rosenborg. Så selv de beste kan ta feil
 |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 18.03.2026 16:46 Post subject: |
|
|
Ikke til noen forkleinelse @Aristoteles, men dette er jo et av kjerneproblema her inne.
Man dømmer spillere stort sett ene og alene hvordan de fremstår i kamp, og tar ikke alltid med de taktiske disposisjoner og valg trenere tar.
Ei heller hvilke grep motstanderne tar for å nøytralisere en trussel f.eks.
Uavhengig av hvor god man er, eller hvor stort talent man har, så må man få tillit over tid i et system som fungerer for at man skal leve opp til forventningen om maksnivå.
Duris bl.a er en av de som dømmes ut ifra hvordan han har fremstått hos oss i en del kamper, men man tar ikke med for mye vekt i omstendighetene rundt. |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 26.06.2026 17:37 Post subject: |
|
|
Skadet igjen.
Mens Witry er uaktuell i to-tre uker på grunn av den nye skaden
https://www.rbkweb.no/vis/18371 _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.06.2026 17:38 Post subject: |
|
|
– Witry har fått en liten skade og blir ute i to-tre uker, sier Freyr Alexandersson.
Les mer: Ny RBK-spiller ute med skade |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 27.06.2026 21:52 Post subject: |
|
|
| Huff... håper det ikke blir langvarig. Tydelig at Rosenborg ikke har fått orden på skade-problematikken enda. |
|
| Back to top |
|
 |
katalogen Senior
|
Posted: 02.08.2026 21:45 Post subject: |
|
|
| katalogen wrote: | | Må innrømme at jeg var uentusiastisk når Witry var koblet til Rosenborg, men er alt annet enn det nå. En av få lyspunkt i Rosenborg laget. Bare han får seg en god ving foran seg, og en mer offensive indreløper enn Santeri som kan spille ball så blir høyresiden knall. Endelig en etablert spiller som går inn å forsterker laget. |
Snakk om helbom. En skygge av seg selv i 2026 sesongen. Ekstremt svake innhopp. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 02.08.2026 21:47 Post subject: |
|
|
Mange synes jo Fossum har vært en skygge av seg selv også... fram til Freyr tok over. Kanskje han får skikk på Witry etter hvert også. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
lasarus Senior
|
Posted: 02.08.2026 22:36 Post subject: |
|
|
| Har vært ekstremt skuffende siste året... |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.08.2026 22:42 Post subject: |
|
|
| Trodde han var en klassesignering, men det var dessverre feil. Svensson er mange, mange klasser bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 02.08.2026 22:45 Post subject: |
|
|
Svensson må bare tørre å fyre av i gode posisjoner så.
Witry har vært svak, men hvem vet. Kan være han blir bedre når han kommer inn i det, under nytt regime.
Kan være at det blir litt enklere for han med en spiller foran seg som kan spille fotball (Sahsah) og ikke bare løpskaniner med Duris og JRS.
Kan ikke se for meg at Witry skal danke ut Svensson. Blir en dyr reserve. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 02.08.2026 22:54 Post subject: |
|
|
| Nok en svak Dorsin-signering. Wittry er og blir en enkel tut-og-kjør-spiller. Flere sesonger i den svake bulgarske ligaen….., er ikke akkurat noen bra utviklingsarena. |
|
| Back to top |
|
 |
otters Rutinert
|
Posted: 13.09.2026 09:07 Post subject: |
|
|
Prestert i 1 kamp siden han kom tilbake
Går da ut å «krever» plass i laget, eller rettere sagt syter for konkurransen er for hard…
Da tenker jeg han kan reise videre _________________ vi banker Alltid LSK |
|
| Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 13.09.2026 09:47 Post subject: |
|
|
Leste du hele intervjuet eller kun overskriften? _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 13.09.2026 10:21 Post subject: |
|
|
Witry viser jo I går, samt i innhopp mot Viking og Lillestrøm (og Fredrikstad?), at han har mange gode offensive ferdigheter som gjør at han er en back med gode muligheter for mange målpoeng. Han var kanskje ikke strålende defensivt utover i kampen, men vanskelig å laste han for mye for alt som skjer. Første målet skjer jo utelukkende på motsatt side og det andre målet er også et dårlig tilbakespill som leder til en stor sjanse.
Synes faktisk høyresida i går viste at de kunne dra nytte av den sterke venstresida. De fikk mye plass når Tromsø prøvde å stoppe venstresida og hadde en del fint kombinasjonsspill hvor Witry fikk vist styrkene sine. Han er også veldig flink til å starte i bakrom og er hele tiden et aktivum framover i banen. Fikk en fin scoring og hadde noen fine stikkere og smarte pasninger til Sahsah/Amin. Tror Witry i et offensivt lag kan bidra med mange målpoeng. Har hatt flere store sjanser i flere kamper den siste tiden. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.09.2026 16:38 Post subject: |
|
|
Nevnte intervju:
– Så er det klart, det er ugunstig, og på sikt så går jo ikke det, men nå er det veldig artig. Nå har Jonas slitt litt, jeg har slitt litt, og Mortensen har tatt sjansene når han har fått dem. Det blir jo opp til treneren, så handler det bare om å levere. Det føler jeg at jeg har gjort de siste kampene, så det er bare å fortsette med det, sier Witry.
– Hva legger du i at det ikke går på sikt?
– Da tenker jeg for alle sin del. Når vi er tre så gode, og alle vil spille, og spesielt når man ikke har Europa-spill, så blir det få kamper å velge i. Nå kan man si at man har vært «heldig» med at en av oss har vært skadet hele tiden, så det har blitt spilletid på alle, men med tre friske høyrebacker over tid vil det jo ikke være beleilig. Akkurat nå er det positivt for meg å spille, men jeg håper selvfølgelig at Jonas (Svensson) snart er tilbake, så vi får hans kvaliteter på banen også, sier Witry.
Les mer: RBK-profilen om «luksusproblem»: – På sikt går jo ikke det |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 13.09.2026 22:18 Post subject: |
|
|
Det er ganske tåpelig vinklet i overskriften synes jeg.
Altså. Vi har 3 høyrebacker i klubben. 2 av de ville vært førstevalg på stort sett det meste unntatt kanskje topp 2.
For en spiller som Witry som er hentet som førstevalg og så får konkurranse av en klubblegende som er bedre, og samtidig har en annen spiller som visstnok gjør det godt nok i Mortensen. Så er det klart at det er begrenset hvor lenge benkesliting er aktuelt for en i sin beste alder.
Hadde vi hatt Europa og rotert en del så kunne det jo vært mer aktuelt, men som Witry påpeker: Det er begrenset antall kamper å fordele på. Så er noen som kan risikere lite spilletid. |
|
| Back to top |
|
 |
svein_b Junior
|
Posted: 14.09.2026 10:08 Post subject: |
|
|
Forståelig at Witry ikke er fornøyd med å være på benk, men jeg mener Rosenborg sin ambisjon bør være å beholde han som backup for Svensson.
Pereira har en ganske heftig skadehistorikk, Svensson skadet nå, og blir gamlere. Dahl er ung og lovende, men har også hatt en del grove feil. Mortensen langt fra god nok.
Vi har heller ikke mange valg på vingene så det å skyve opp Pereira for å få inn Witry kan være et reelt alternativ i mange kamper.
Jeg har vært kritisk til Witry pga at han konstant stopper opp og vender hjem, men han har i likhet med resten av laget blitt bedre under Freyr og har begynt å utnytte rommene på høyresiden bedre nå (ihvertfall sist kamp). |
|
| Back to top |
|
 |
Mighty Proff

|
Posted: 14.09.2026 11:29 Post subject: |
|
|
Tja, når du signerer for Rosenborg og ikke klarer å stå 90 minutter så bør du helst være lettet over at at det finnes en annen kompetent høyreback i klubben.
De kan begge kategoriseres som skadeutsatt etter det siste året og har dessuten passert 30 i en posisjon som krever mye løping. Witry kommer til å få spilletid hver eneste kamp han er fit, enten som innbytter eller som starter. Jeg ser ikke helt problemet her, mer bekymret for spilletiden til andre, særlig Volden. |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 14.09.2026 12:00 Post subject: |
|
|
Svensson kan vel også være et alternativ andre steder både i back-fireren og på midten, selv om hans styrker er klart best på høyreback. Som andre skriver her også, så har begge vært skadeutsatt siden de kom, og Svensson er heller ikke purung lenger, så vi må ha dobbel dekning, særlig i måten vi spiller på for tiden. Om en av backene skal ut må det jo være Mortensen som både er utenlandsk og antatt svakest av de tre. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
|