| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Maro Veteran

|
Posted: 15.03.2026 13:49 Post subject: |
|
|
| JBH wrote: | | Helt greit om vi henter Kåre ut sesongen, for han kan faktisk få laget tilbake på vinnersporet .. men herregud.. ikke begynn å bland Maalen borti det her !! |
Du er faktisk inne på noe. Dette laget trenger en "hyggefetter" som Bendtner kalte det. De må få tilbake fotballgleden _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
| Back to top |
|
 |
BadMongo Junior
|
Posted: 15.03.2026 19:31 Post subject: |
|
|
Solskjær gjorde det jo greit som care taker i United. Og han går jo bare og slenger og gjør ikke noe fornuftig for tiden. I nøden kunne vel han ha bidratt med ett og annet - frem til vi finner en en permanent løsning. Ledighet er jo roten til alt vondt. Vinn-vinn-vinn. Vi blir kvitt svensken, får inn nye tanker og samtidig reddet Solskjær fra NAV. _________________ Medgangssuporter |
|
| Back to top |
|
 |
Vector Senior
|
Posted: 15.03.2026 20:37 Post subject: |
|
|
Christian Michelsen. Fordi:
- Jeg tror Horneland, Helstrup og Solskjær er urealistiske.
- Jeg tror vi kan lete etter trenere i samme segment som Sarpsborg 08 og Kristiansund.
- Ikke mange andre norske trenere er ledige.
- Sollied, Fagermo, Nordlie, KÃ¥re og Perry mer eller mindre har pensjonert seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 15.03.2026 20:57 Post subject: |
|
|
| Hjelpe meg. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 15.03.2026 22:34 Post subject: |
|
|
Trener-kontinuitet har vært slagordet på forumet i to år nå. Og vi blir altså grundig slått av Molde som har hatt fire trener på ett år - Høgmo, Hoset, Falk og Tjelmeland. (!)
Altså vi vet at trøndere kan være trege, men hva er det styret i RBK ser som andre ikke ser?  _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 15.03.2026 23:10 Post subject: |
|
|
Carrick bruke to dager på å gjøre ManU til etter vinnerlag etter stabokken Amorin... Høres kjent ut _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 16.03.2026 07:18 Post subject: |
|
|
Nei så faen: https://www.vg.no/sport/i...pert-i-nrk
Vi får vel sette vår lit til Deila da.... _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 16.03.2026 08:39 Post subject: |
|
|
| Denne korte sommerjobben i NRK betyr ingenting, den avtalen brytes hvis Horneland får et interessant jobbtilbud som trener. En drøss med fotballkjendiser som kan erstatte Horneland som VM-kommentator. PS! Deila er trolig uaktuell da han har kontrakt med en israelsk klubb. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 16.03.2026 08:42 Post subject: |
|
|
| Taktisk og økonomisk lurt av Horneland med en stop-gap jobb frem til den uunngåelige sparkingen av Alfred. |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 16.03.2026 09:03 Post subject: |
|
|
Er det noen som helst indikasjon på at Horneland i det hele tatt kunne vært interessert i å trene RBK, eller er det bare noe noen her inne fantaserer om?
Timing-messig ville han hatt et helt annet utgangspunkt nå enn han hadde etter Kåre. Tviler sterkt på at det blir spilleropprør og fakkeltog blant publikum for å beskytte Alfred. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 16.03.2026 09:13 Post subject: |
|
|
Ganske tydelige signaler nå.
Horneland har satt trenerjobbingen på vent. Det gjør man ikke uten grunn.
Er det fordi noen i RBK har vært i kontakt?
Hvis styret er kompetent – noe jeg faktisk tror – er det vanskelig å tolke det annerledes enn at Horneland står klar når prosessen er ferdig.
AJ har samtidig fått et rimelig klart signal: Nå må det leveres.
Blir veldig interessant å se til helgen. Starter vi med beste laget og folk i riktige roller? Uten Dino og Duris?
For nå brenner det faktisk på dass... Kanskje er det mer press AJ og laget trenger, for å prestere nå |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7363 Location: South-west coast exile
|
Posted: 16.03.2026 09:13 Post subject: |
|
|
| Han var vel rykta til Aberdeen for litt siden, det ble ikke noe av, og litt etter det dukka han opp på en av treningskampene våre. |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 16.03.2026 10:41 Post subject: |
|
|
Men har Horneland blitt mer åpen for moderne og digitale løsninger? Eller kan han samarbeide med folk under seg som er god på det, og som gir verdifull innsikt til å få spillerne til å prestere best mulig?
Det var mitt største ankepunkt mot Horneland sist. At han var litt for gammeldags gjorde det lett å bli mistroisk når det buttet imot. Helt motsatt for Affe, men ja – så har bare én av dem faktisk lykkes i Eliteserien, så det gir ikke helt mening. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 16.03.2026 11:47 Post subject: |
|
|
Jeg husker fortsatt Horneland si at det første han gjorde når han kom på jobb var å kaste laptoppen i søpla fordi han ikke hadde trua på moderne hjelpemidler og at han kunne se med egne øyne hvor god form spillerne var i.
For all del, en fin romanse i det, men det er helt på strid med hvordan fotballen har utviklet seg. |
|
| Back to top |
|
 |
razzle Proff
Joined: 11 Sep 2016 Posts: 383 Location: Trønder i Sarpsborg
|
Posted: 16.03.2026 11:57 Post subject: |
|
|
| Jeg har vanskelig for å tro at klubben tar kontakt med Horneland og sier at "bare vent til sommeren, for da får Alfred fyken". Hvorfor i all verden skulle de ikke sparke han allerede nå hvis de tenkte å gå den veien? Stå stille og se på at skipet tar inn nok vann til at det så vidt holder seg i vannflaten? Og risikere at Horneland får et mer attraktivt tilbud i mellomtiden? Høres ikke særlig sannsynlig ut... |
|
| Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 16.03.2026 12:06 Post subject: |
|
|
Klarer ikke å forstå noe logikk i at den nye jobben har noe som helst sammenheng med at vi har tatt kontakt med han. Om noe, så er det kun negativt for oss. Det gir ingen mening at vi har bestemt oss for å sparke Alfred, og at Horneland står klar for oss. Da hadde han jo ikke gått ut med at han har fått seg en ny jobb - eller for den saks skyld - fått seg en ny jobb.
Er nok uansett avtaler i den kontrakten som sier at den termineres ved en ny trenerjobb. Så er jo spørsmålet; hvor attraktive er vi faktisk for han? Vi er en middelhavsfarer i norsk fotball, hvor det eneste som redder oss litt er at vi er en stor klubb. Annet enn at han eventuelt vil tilbake til Norge, så kan jeg ikke skjønne at vi på noen som helst måte kan klare å lokke han til oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 16.03.2026 12:07 Post subject: |
|
|
| Kan jo være at de heller har sagt noe sånn som at hvis det skulle skje noe er du en veldig interessant kandidat for oss. Gudene veit. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 16.03.2026 12:27 Post subject: |
|
|
| Det mest sannsynlige er vel at de ikke har sagt noe som helst, men at Horneland er en oppegående person som klarer å lese rommet og holder alle muligheter åpne. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 16.03.2026 12:37 Post subject: |
|
|
| ODN wrote: | Klarer ikke å forstå noe logikk i at den nye jobben har noe som helst sammenheng med at vi har tatt kontakt med han. Om noe, så er det kun negativt for oss. Det gir ingen mening at vi har bestemt oss for å sparke Alfred, og at Horneland står klar for oss. Da hadde han jo ikke gått ut med at han har fått seg en ny jobb - eller for den saks skyld - fått seg en ny jobb.
Er nok uansett avtaler i den kontrakten som sier at den termineres ved en ny trenerjobb. Så er jo spørsmålet; hvor attraktive er vi faktisk for han? Vi er en middelhavsfarer i norsk fotball, hvor det eneste som redder oss litt er at vi er en stor klubb. Annet enn at han eventuelt vil tilbake til Norge, så kan jeg ikke skjønne at vi på noen som helst måte kan klare å lokke han til oss. |
Du tenker at det er 100% tilfeldig at Horneland som er den desidert mest aktuelle kandidaten sier han avventer å ta noen nye trenerjobber inntil videre?
AJ har ikke fått sparken. Samtidig er det åpenbart at det vil skje om det fortsetter på den måten vi har sett det i de to første tellende kampene i år - samt den negative utviklingen som har vært siden han kom hit.
Motivasjonen for Horneland kan bare han stå for. Men, det finnes helt sikkert grunner til at han vil komme tilbake og sluttføre det han startet på. Om han er riktig ny trener har ikke jeg tenkt på enda. Fremdeles håper jeg at det plutselig skal løsne for AJ, selv om det håpet er "in a hanging snore" for øyeblikket. |
|
| Back to top |
|
 |
Mighty Senior

|
Posted: 16.03.2026 12:47 Post subject: |
|
|
Ja, det er tilfeldig.
Og ja, Horneland hadde vært et fantastisk alternativ for RBK om vi må ta avskjed med Alfred. Tror han hadde passet spillergruppa perfekt (med unntak av Dino som jeg håper plasserer ganske trygt på benken frem til han er i noenlunde form.) |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 16.03.2026 12:52 Post subject: |
|
|
| Kan godt hende Horneland vil være bra for Rosenborg akkurat nå, men skjønner ikke helt denne messias-statusen. Det var rimelig katastrofe på alle parametere sist gang han var her, og etter det har han lykkes i en klubb og mislykkes i en annen. |
|
| Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 16.03.2026 13:27 Post subject: |
|
|
Horneland tok i snitt ca like mange poeng (1,55) pr. Kamp når han vare her sist som det Alfred har gjort (1,68.)
Folk dømmer nok Hornelad i favør Horneland på bakgrunn av at han sist tok på seg en jobb her han i all hovedsak selv sa han ikke følte seg klar for (Selvinnsikt) og måten han rimelig kjapt vokste på med gjenkjennbar spillestil og over 2poeng/pr. Kamp med Brann.
Temmelig likt med det Kåre hadde for oss. For så vidt har Kåre i Rosenborg og Horneland i Brann flere poeng/kamp enn hva Kjetil Knutsen har i Bodø uten videre analyse av disse tallene.
Nå aner jeg som alle andre selvsagt ikke hvordan det ville gått med verken Horneland 2.0 eller Kåre 2.0 men jeg tror at begge har forutsetning for å gi oss ett løft ganske umiddelbart. |
|
| Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 16.03.2026 13:39 Post subject: |
|
|
| Få inn Solskjær. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 16.03.2026 13:42 Post subject: |
|
|
| Nei. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 16.03.2026 13:44 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Kan godt hende Horneland vil være bra for Rosenborg akkurat nå, men skjønner ikke helt denne messias-statusen. Det var rimelig katastrofe på alle parametere sist gang han var her, og etter det har han lykkes i en klubb og mislykkes i en annen. |
Jeg skal ikke hvitmale situasjonen og være helt romantisk her - som man for ofte blir med historikken - men det var vel en periode der i 2019 at ting faktisk så litt greit ut, riktignok etter en katastrofal start på sesongen.
Vi tok nest flest poeng av alle lag utenom Molde fra mai og ut. SÃ¥ kan man kanskje si at med den spillerstallen skulle det bare mangle...
Slo ut BATE og Maribor (overbevisende) i CL-kvalikk og surret det vel egentlig til i siste playoff mot Dinamo Zagreb. I ettertid sykt å tenke på at det bare er syv år siden vi var noen baklengsmål unna CL-deltagelse. Virker ganske fjernt.
Én ting som hvertfall er helt udiskutabelt i mine øyne er at Horneland anno 2026 er en mye bedre match for RBK enn det var i 2019. Og hvem er egentlig reelle alternativer? |
|
| Back to top |
|
 |
|