English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alfred Johansson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 110, 111, 112 ... 119, 120, 121  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
jfudh
Senior

PostPosted: 11.03.2026 08:32    Post subject: Reply with quote

Jeg slår inn en åpen dør nå, for alle ser nå ut til å ha blitt enige med oss Johansson-kritikere, men i siste episode av Rasmus & Saga (med styreleder Johnsen) sies det at Rosenborg ikke en eneste gang spiller 11 mot 11 på vanlig bane på trening. Jeg kan ingenting om det å trene et fotballag, men kanskje nettopp derfor har jeg evnen til å se at det åpenbart er en dårlig idé. Skal man bli god på noe må man jo øve på akkurat den tingen. Scenariet må være så likt som mulig.

Det er ikke rart vi ser at de gang på gang er gode på sånn småspill, men ikke klarer å løfte blikket og finne hverandre på større flater. De vet ikke hvor de skal løpe, og heller ikke hvor de skal slå, og hele greia bare stopper opp.
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran

PostPosted: 11.03.2026 10:05    Post subject: Reply with quote

Med vår skade- og sykdomshistorikk er det vel utfordrende nok å stille med 11 spillere på trening, langt mindre 22. Confused

Dette med manglende 11-mot-11-spill på trening har vel vært en innsigelse mot ganske mange av trenerne vi har hatt de siste årene. Er det slik å forstå at det er regnet som avleggs nå? Hva gjør de andre klubbene på toppnivå?
josinho
Veteran

PostPosted: 11.03.2026 10:56    Post subject: Reply with quote

Ikke bare er det mangel på 11 mot 11, men det stoppes mye i spillet underveis for at treneren skal prate og prate. Intensiteten blir dårligere da. Ellers MÅ Affe bestandig vinne diskusjonene med spillerne, setter dem på plass. Det er en av grunnene til at flere spillere som RBK ville ha hentet, ikke ønsker seg til klubben. Ryktet om Affes væremåte sprer seg i det norske toppspillermiljøet. Dette har jeg fra 100% sikre kilder!!! Tror kanskje han er i ferd med å endre seg noe, hvis ikke er han ferdig snart, han mister garderoben. Noen spillere ryddet han jo bort etter sist sesong, kan ikke rydde mer nå. Spørs om han og futsall-kompisen hans blir ryddet bort i stedet......
Back to top
Ronster
Junior

PostPosted: 11.03.2026 11:08    Post subject: Reply with quote

Så du treninger under NAE og det med å stoppe spillet, kjefte og sette dem på plass?
Hvilke spillere som vi ønsker har takket nei pga AJ? Kom med navn, på forhånd takk!
Back to top
BDESupermanStrand
Proff

PostPosted: 11.03.2026 11:08    Post subject: Reply with quote

Kan det være at tilstanden i klubben er så rottent og amatørmessig drevet over tiår at det faktisk er en stor jobb å rette opp skuta.
Back to top
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 11.03.2026 12:38    Post subject: Reply with quote

Spillere som ikke tåler å bli snakket til av treneren sin kan godt finne seg andre klubber for min del.
WT62
Veteran

PostPosted: 11.03.2026 13:10    Post subject: Reply with quote

Iflg ChatGPT så er treningsdagen til Glimt som følger (MD = Match Day)
MD+1 Resitusjon
MD- 4 oppstart av treningsuka,intensitet og småspill ( hard dag fysisk,men på små baner)
MD-3 Spill på større bane ,11 vs 11 el 10vs 10 dagen der hele lagstrukturen trenes mest ( den tyngste treningsdagen)
MD-2 Taktisk dag , fokus kampplan
MD-1 Lett økt

Jeg har ikke sett våre treninger, men hvis ChatGPT snakker sant så trener Glimt 1 dag uka på stor bane og trener da taktiske situasjoner, angrepsmønstre ,press og gjenvinning.

Hvis vi da trener utelukkende småbanespill der intensitet blir dratt ned av stadige avbrudd fra trenerteamet så forklarer det jo en del at vi enten er trege til å komme i gang i kamp eller at vi ikke har fysikk til å stå kampene ut.

I tillegg tok Glimt lærdom av å bli fysisk utspilt av Tottenham i fjor og legger inn mere styrke i øktene for å matche europeisk nivå. Når vi ser på våre gutter (eks M Ceide og Volden som stoppere) så er det ikke akkurat fysiske beist.

I tilleg kommer den mentale biten,hva sier det om den mentale styrken i laget at vi faller sammen mot Bryne på 2-2 ( jfr Wahlstedt)?

Det er lite som peker mot at vi skal kjempe på øvre halvdel i år, ligaen er faktisk såpass god nå at man må være ett meget godt lag for å gjøre det, vi er i beste fall i kategorien god.

Tror at når vårsesongen er over så ligger vi og vaker på en plass mellom 8 og 13, glisne tribuner og adios Affe.
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 11.03.2026 13:10    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Ellers MÅ Affe bestandig vinne diskusjonene med spillerne, setter dem på plass. Det er en av grunnene til at flere spillere som RBK ville ha hentet, ikke ønsker seg til klubben. Ryktet om Affes væremåte sprer seg i det norske toppspillermiljøet. Dette har jeg fra 100% sikre kilder!!!

Først trodde jeg dette bare var oppspinn, men da jeg så at du avsluttet dette med ikke mindre enn tre utropstegn ble jeg betrygget.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 11.03.2026 14:00    Post subject: Reply with quote

Noen har best kompetanse på ironi Razz
Back to top
HupOranje
Senior

PostPosted: 11.03.2026 18:16    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Nils Arne var tilhenger av å trene 11 mot 11 og jeg tror han brukte det aktivt. Jeg blir litt i stuss hvis de ikke trener 11 mot 11 nå…
Back to top
Frank1
Proff

PostPosted: 11.03.2026 19:39    Post subject: Reply with quote

kevinpieter wrote:
Spillere som ikke tåler å bli snakket til av treneren sin kan godt finne seg andre klubber for min del.

Problemet er nok at de fleste spillerne som har vært med noen år er langt mer kompetente enn svensken som trener RBK.
Back to top
siggen1
Proff

PostPosted: 11.03.2026 20:18    Post subject: Reply with quote

11 mot 11 må man splle iallefall 1 trening i uka. om ikke nok folk så går også 9 til 9. Men dette prosjektet er så langt unna å lykkes at det er ikke vits å diskutere,de er utrente og feiltrente og ikke bygget for intensive kamper.
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 11.03.2026 21:43    Post subject: Reply with quote

HupOranje wrote:
Jeg tror Nils Arne var tilhenger av å trene 11 mot 11 og jeg tror han brukte det aktivt. Jeg blir litt i stuss hvis de ikke trener 11 mot 11 nå…

Eggen kjørte vel en del 11 mot 7 også.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 12.03.2026 00:43    Post subject: Reply with quote

Hørte på KK og Solbakken etter kampen på Aspmya i kveld- det er jaggu noen knepp opp fra AJ og til de to. Skikkelig gode kampanalyse fra begge vs «vi ble for passive» meldingene fra vår mann
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 12.03.2026 09:21    Post subject: Reply with quote

Her feier Bodø over alle verdens beste lag med en ordentlig fotball trener med VÅRT tankegods.
Vi sitter igjen med tap mot Obos Bryne med en junior trener best på lap toppen og Tiki taka med trebein
Det river i hjerte rota. Det er ufattelig irriterende at ikke klubben og de rundt ikke ser dette og tar de klare og rette valgene.
Nordlys
Veteran

PostPosted: 12.03.2026 12:24    Post subject: Reply with quote

Det er smått absurd denne trangen til å pårope seg en slags uomtvistelig, opprinnelig opphavsrett til god offensiv fotball i et 4-3-3-system som "RBK-fotball". Det er ikke RBK-fotball, det er bare god angrepsfotball. Konseptene til Eggen var ikke unike, han var inspirert av tidligere store trenere når han utformet sin spillestil og filosofi. Det gjelder også for Knutsen som har latt seg inspirere av store trenere før seg igjen, deriblant Eggen.

Jeg håper ikke Glimt-supportere i fremtiden skal sette "Glimt-fotball"-merkelapp på all mulig god angrepsfotball utført av norske lag de neste 20 årene eller fremstille det som noe Glimt kom på. Det er egentlig ganske respektløst overfor de det gjelder.
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 12.03.2026 13:11    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Her feier Bodø over alle verdens beste lag med en ordentlig fotball trener med VÅRT tankegods.

RBK fant opp å spille 4-3-3 og prøve å bruke spillerne til det de faktisk er god til?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 12.03.2026 13:12    Post subject: Reply with quote

For en helt vilt teit ting å skulle være støtt av loool

Helt normalt, man snakker om Barca-fotball, Pep, Ajax fotball, RBK fotball, og i andre enden Stoke fotball. Slik er det når er trener innfører og lykkes med en tydelig og særegen fotball.

Pep fikk sin inspirasjon fra Creuff, Creuff fikk av Michels, Eggen fikk fra Michels, Michels fikk fra en engelskmann og en ungarer, osv osv osv.

Og alle vet hva Stokefotball er, selv om det åpenbart har vært andre lag før dem som spilte drittfotball.

Og unge nordmenn kommer garantert til å referere til denne typen fotball som Glim-ball eller Knudsenball om 10 år.

Men ja, med suksessen du står i nå, som er det høyeste og herligste du som supporter kommer til å oppleve i din levetid, så skjønner jeg godt at fokuset må være hvor vondt det er at noen refererer til RBK eller Eggen. Smile
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 12.03.2026 13:44    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
at noen refererer til RBK eller Eggen. Smile
Kommentaren går vel ikke på at det refereres til Eggen, som er helt naturlig, men at Bodø/Glimt liksom har stjålet VÅR måte å spille fotball på, som er en ganske merkelig påstand. Som om det bare er en klubb om gangen som kan spille sånn. Spesielt så lenge vi ikke prøver å spille denne typen fotball selv engang.

For å prøve å vri dette tilbake på tema: Jeg har lenge tilhørt Team Tålmodighet, og tenkt at det vil være typisk RBK å gi en trener fyken på grunn av en sesong eller to med motgang. Men i mye av fjoråret, og spesielt denne våren, er det jo mindre og mindre ønske om å i det hele tatt spille ballen framover på banen. Så hvis vårsesongen går slik som vi frykter, er det kanskje greit med trenerbytte.

Greit nok at det har vært lite penger å rutte med, og at neste overgangsvindu tydeligvis blir saker, men: hvis man er avhengig av å få tak i spillere av ypperste kvalitet for å få laget til å spille bra, ligger kanskje problemet i spillefilosofien heller enn i spillermateriellet? Har man en tydelig filosofi skal det være mulig å se et snev av denne også med ganske gjennomsnittlige spillere.
WT62
Veteran

PostPosted: 12.03.2026 17:59    Post subject: Reply with quote

KK har selvsagt ikke stjålet noe som helst, han har hentet mye inspirasjon fra NAE, fikk de rette folkene rundt seg med mye av de samme referansene ( Berg brødrene) og brukt sine evner til å bygge videre på samme filosof ,men selvsagt tilpasset den tiden han er inne i.
Min beundring for hva de har fått til er blandet med like deler sinne over at vi som satt med vinneroppskriften i eget hus bare pælmet den ut døra og erstattet den med svenske kjøttbullar og pizza Grandiosa.
I iveren etter å bli mer moderne og kvitte seg med det «gammeldagse» Eggen arvegodset så utførte etterfølgerne tidenes mest spektakulære mageplask i norsk fotballhistorie.
Og så er det problematisk at vi ennå ikke helt skjønner det
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 12.03.2026 18:25    Post subject: Reply with quote

Horneland signerte ikke for Aberdeen😉 Håper neste trenersignering fikses av klubben selv og ikke av et hodejegerfirma.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 12.03.2026 19:17    Post subject: Reply with quote

Jeg sier vårt tankegods, ikke spillestil eller formasjon. Det er jo umulig å skrive noe som helst som er negativt i forhold til det vi har gjort de siste 5 år.
Det handler om å sette spillere i gode posisjoner, om trua på egne ferrdigheter og om at fotball handler om å score flest mål.

Orker ikke så mye mere her så skriver lite for tiden. Vi som har kritisert valget av AJ er jo spedalske her på forumet. På tross av ekstremt svake resultater og en fotball som produserer lite mål og god underholdning.
Bunnen kom med Rekdal. men vi nærmer oss den nå med AJ.

Vi får håpe på et under og at laget plutselig klikker og alt flyter offensivt for oss. Men ikke mye tyder på det akkurat nå. Molde kan vi ta da det er cup kamp. Så blir de neste 3 avgjørende for hvordan sesiongen blir
TAF
Veteran

PostPosted: 12.03.2026 20:16    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Horneland signerte ikke for Aberdeen😉 Håper neste trenersignering fikses av klubben selv og ikke av et hodejegerfirma.

Perry er ledig! Han er sikkert på lista til mange i klubben. Tommel'n opp!
Neeskens
Veteran

PostPosted: 12.03.2026 21:51    Post subject: Reply with quote

AJ har tydelig bevist at han ikke har forstått noe av godfoten.
Han har heller ikke forstått noe særlig av Roller i et lag.
Han har heller ikke forstått noe særlig av at relasjoner og samhandling slår individuelle ferdigheter..

Men vi får møte opp og støtte og heie
josinho
Veteran

PostPosted: 12.03.2026 22:18    Post subject: Reply with quote

TAF wrote:
josinho wrote:

Perry er ledig! Han er sikkert på lista til mange i klubben. Tommel'n opp!
Perry har ikke vært aktiv på flere år som trener på toppnivå og har derfor ikke lov å trene lag i de øverste divisjonene. Han må fornye de høyeste trenerlisensene sine gjennom kurs. Slik er reglene.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 110, 111, 112 ... 119, 120, 121  Next
Page 111 of 121

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb