| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Svartogkvit Junior
|
Posted: 08.03.2026 20:44 Post subject: |
|
|
| Nå må vi ikke grave oss ned. Vi har jo hatt ei god treningsuke, med mye godt humør! |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 08.03.2026 21:13 Post subject: |
|
|
Med tap i Molde, ikke tre poeng mot Vif, og tap igjen i Tromsø, så tvinger det seg vel frem en avskjed kanskje. Om omgivelsene med supportere og media i spissen ønsker det, så hjelper det ikke så mye hva ledelsen i klubben mener.
Blir bekymret av å se hvor lett laget faller sammen etter en brukbar første omgang. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 08.03.2026 21:21 Post subject: |
|
|
| Ja, han har ingenting å.gå på nå, får han ikke ok resultater og ok spill i vår så er dette slutt samme hva man måtte mene om hva han bør få av tid og hvor flink han egentlig er. Tror han skjønner det selv og at det å invitere media hjem er et forsøk på å bygge tid ved å fremstå som hel ved. Tror nok det er hjelpeløst, det er bare gode 90- minuttere somkan redde han, gode 30 minuttere holder ikke. Jeg har dessverre mista trua. |
|
| Back to top |
|
 |
Andy Pandy 27 Rutinert
|
Posted: 08.03.2026 21:33 Post subject: |
|
|
| Ikke umulig at vi står med 0 poeng etter de første fire kampene. Sarpsborg 08 hjemme i 4. serierunde … vi har ikke slått dem hjemme siden 09.08.2020. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 08.03.2026 21:49 Post subject: |
|
|
Når AJ går ut i lokalavisen og skryter av Jonas som ser ut som han spiller CL-finalen på trening så er det dessverre noe fullstendig feil.
Spesielt Eggen og Hamren, og delvis Høgmo, Kåre og Horneland hadde store krav som gjaldt intensitet på treninger. Eggen og Horneland hadde høy intensitet siste trening før kamp også..
Det virker ikke som han skjønner ikke hvor skapet skal stå, og skjønner ikke hva som kreves på trening for å få det ut i kamp. Som Rekdal og Frigård -perioden. Man forstår kke hvorfor man presterer så bra på trening og ikke i kamp...
Jeg har beskyttet AJ lenge, men nå må han levere. Vi har hatt gigantiske muligheter til å få en bra tropp, og det har vi delvis nå. Ny midtstopper må inn, og hvorfor Dino får stadig ny tillit på topp er uforståelig. Chiakha ser ut som 100mill sammenlignet med Dino... |
|
| Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 08.03.2026 21:55 Post subject: |
|
|
Problemet er jo at på trening så møter vi oss selv... Hadde vi trent med et topplag fra ES er det ikke sikkert vi hadde sett så fantastisk ut på trening. Burde jo egentlig gå et varsku hvis feks målene renner inn på trening. _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
| Back to top |
|
 |
Svovel Proff
|
Posted: 08.03.2026 23:58 Post subject: |
|
|
Der mistet jeg omsider siste rest av optimisme. Jeg ser ikke noe løsning på dette. Hvis det i det hele tatt finnes en plan her, så er den ikke i nærheten av å bli forstått av spillerne.
Vi har sett like svake ut i over ett år nå. Vi klarte å lure omgivelsene litt i fjor vår da vi sanket en god del poeng på å holde nullen. Men noe gjenkjennelig spill har jeg ikke klart å spore, sett bort i fra at angrepsspill er ensbetydende med å måke ballen i retning Emil.
Jeg har prøvd å bortforklare alle rare valg Alfred har tatt i forbindelse med laguttak og underveis i kamp med at "det MÅ da være en underliggende plan her som vi bare ikke får ut ennå", men konklusjonen er enkelt og greit at nei, det var ingen plan. Kun svak strategi, svak kommunikasjon og svak personalhåndtering ispedd en dæsj ukledelig hybris og arroganse.
Takk for følget Alfred. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 09.03.2026 10:30 Post subject: |
|
|
Etter kampen i går ble det veldig tydelig:
Vi spiller bra fotball helt til motstanderen setter et høyt og aggressivt press. Da faller spillet vårt sammen. Brynes taktiske grep snudde kampen.
Er det her hovedproblemet vårt ligger? |
|
| Back to top |
|
 |
lasarus Senior
|
Posted: 09.03.2026 11:00 Post subject: |
|
|
| Jeg tror du er inne på noe her ja. |
|
| Back to top |
|
 |
Driblevækk Veteran
|
Posted: 09.03.2026 11:07 Post subject: |
|
|
| Heldigvis er det snart påskeferie. Da kan Affe reflektere og tenke på dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Tordenbukser Junior
|
Posted: 09.03.2026 11:09 Post subject: |
|
|
| Andy Pandy 27 wrote: | | Ikke umulig at vi står med 0 poeng etter de første fire kampene. Sarpsborg 08 hjemme i 4. serierunde … vi har ikke slått dem hjemme siden 09.08.2020. |
Enig i at poengfangsten kan bli meget tynn denne våren.
Jeg tror vi spiller uavgjort på Aker, og så taper vi alt frem til Særp-kampen som blir første trepoenger. Etter det taper vi videre mot Sandefjord, Brann og Viking. Det er skrekkscenariet. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 09.03.2026 13:11 Post subject: |
|
|
| Bart1 wrote: | Etter kampen i går ble det veldig tydelig:
Vi spiller bra fotball helt til motstanderen setter et høyt og aggressivt press. Da faller spillet vårt sammen. Brynes taktiske grep snudde kampen.
Er det her hovedproblemet vårt ligger? |
Akkurat samme greia ifjor. Mann mann press med høyt trykk og vi har ikke spillere som hverken tør eller klarer å forsere ledd i midten for å skape overtall eller spille av seg press og skape rom.
Og de klarer ikke spille seg gjennom.
Sammenligne med Glimt. Hvor både Gundersen, Bjørkan og Bjørtuft tar med seg ball fra bakerste ledd og er villig til å prøve å rykke forbi mann. Eller sentrer til en midtbanespiller og fortsetter fremover på banen.
Hvor Evjen og Fet driver raskt med ball fremover. Med intensjon. Hvor Berg ligger i midten og sprer baller og flere ganger selv går mot 16-meteren hvis han kommer seg forbi en mann
Hvor er dette hos oss? Det går så utrolig passivt og statisk. Det er kun vingene våre som skal prøve å forsere motstandere på egenhånd.
Og resultatet: vi får nesten aldri motstanderne ut av balanse. Vi får nesten aldri et overtall. Vi får ikke spilt oss inn i mellomrom og motstanderene får alltid tid til å komme i balanse. Der det eneste verktøyet vi har er å prøve å drible forbi på kant. Fordi vi spiller mot en blokk. |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 09.03.2026 13:37 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig faller alt sammen når vi møter aggressivt press. I går spilte vi 2 midtbanespillere mot 5 hos Bryne. Dette romantiske tullballet til Johansson er helt håpløst. Han setter opp spillerne til å dekke unaturlige rom. Witry trekker inn i midten fra HB. Duris trekker ned fra HV til en mellomposisjon som offensiv indreløper. Svensson blir en rar variant av vingback og vanlig back(32 år gammel omskoleringsprosjekt i en posisjon han har kun en oppkjøring i). Amin blir plassert i en mellomting av off midt, indreløper, ving og spiss. Han vandret over på begge sidene. Var flere ganger i veien for lagkamerater(altså for tett opp i medspiller(eneste det førte til var temposenking)). Posisjonen han spilte minte mest om Gutter 11, hvor trenersønnen er fus i alt. Dino bedriver presspill der han ikke skal presse, altså i dypt i banen.
Ja det fungerte til dels i første omgangen med Bomholt og Fossum, men de blir slitne til slutt, når de skal dekke rom for 3stk.
Bakke fikk utdelt den verste oppgaven av alle i går. Etter at Pereira kom inn, var all struktur borte. Hvor skal gutten plassere seg? hvilke rom skal han dekke? På det tidspunktet hadde vi 2 på banen som skulle gjøre alt på egen hånd i Pereira og Amin. Begge trekker inn i midten, med Witry stupende inn lapskausen i tilegg ble dette bare kaos. E.Ceide fikk ballen flere ganger 2.halvdel av 2.omgang, men hadde ingen å spille ball til. Overlappene var borte og resten av spillerne kjørte kornerklynge i 16meteren til Bryne.
Dette var det nermeste til stryk av Johanson det er mulig å komme |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 09.03.2026 14:43 Post subject: |
|
|
Jeg så dessverre ikke kampen. Men det er ikke overraskende at vi sliter også mot Obos lag.
Vi var 7-8 i fjor så vi kan ikke forvente at det samme regimet skal klare noe bedre i år. Vi har litt bedre spillere men samtidig mange nye som ikke har særlig med relasjoner ennå.
Fra plass 5 til 9 er mest sannsynlig tenker jeg.
Men det har de jo valgt selv at er ok
Å se til Bodø sitter vel langt inne for RBK Men det er den type fotball som vil g norske lag en mulighet i Europa. Ikke Barca fotball ala 2010.
Jeg har aldri hatt tro på AJ så jeg er ikke særlig objektiv her
Men det han og teamet har prestert trur jeg de fleste ES trener ville klarte en del bedre.
Det har vært tynn suppe.
Vi får håpe det bedrer seg når de får spilt litt mere sammen.
Men Europa plass blir det ikkke desverre _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
JBH Proff
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 260 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 09.03.2026 15:08 Post subject: |
|
|
Dessverre var ikke tapet mot Bryne «bare en glipp» Dette er noe som vi kan gjenkjenne fra hele høsten i fjor, og som har fortsatt også gjennom alle kampene i preseason. Nå har Alfred hatt fulle 2 sesonger på å sette sitt preg på RBK, men han tenker og handler fortsatt som en juniortrener. Det som skremmer meg mest er at han har nedprioritert å spille inn en førsteellever fram mot sesongstarten. Helt fram til siste treningskamp før Brynekampen fortsatte han med å prioritere juniorene og akademispillerne i steden for å prioritere å samkjøre en slagkraftig ellver. Han avslører store mangler taktisk, og det kan stilles spørsmålstegn om hans budskap i hele tatt når fram til spillergruppen.
Jeg ser absolutt ingen bedring i RBK fra fjorårets flaue prestasjon, og jeg frykter bare at 2026 blir enda verre enn tidligere. _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
| Back to top |
|
 |
jfudh Senior
|
Posted: 09.03.2026 15:51 Post subject: |
|
|
| Driblevækk wrote: | | Heldigvis er det snart påskeferie. Da kan Affe reflektere og tenke på dette. |
Eller på presspillet til Barcelona... |
|
| Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 09.03.2026 16:46 Post subject: |
|
|
| Ikke bare vi på tribunene men også Brakka må nå akseptere at Experiment Alfred er over. Stakkars klubb & tilhengerne som må lide med denne rådløse unge mannen i førerhuset. Har noen spiller utviklet seg til det bedre under hans ledelse? Ikke mye tyder på det. |
|
| Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
Posted: 09.03.2026 17:35 Post subject: |
|
|
| Ja, altså, man kan sikkert ta Alfred på litt forskjellig. Men påstanden om at spillere ikke har utvikla seg under hans ledelse, blir rimelig skivebom. Man har jo for eksempel Nypan, Broholm, Tangvik, Tagseth osv. Til og med Sunde og Mikkel Ceïde har blitt bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
Bonnien Proff
|
Posted: 09.03.2026 18:51 Post subject: |
|
|
| Sunde og Mikkel Ceide? De er så dårlige at jeg har ikke ord. De er så langt unna RBK-standard det er mulig å komme. |
|
| Back to top |
|
 |
lasarus Senior
|
Posted: 09.03.2026 19:14 Post subject: |
|
|
| Sett bort i fra løpskraft vil jeg påstå at JRS har ferdighetsnivået til en gjennomsnittlig PostNord-spiller. Mikkel Ceide hadde ikke startet som midtstopper fo noen andre eliteserielag enn RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 09.03.2026 19:43 Post subject: |
|
|
Basert på kampen i går alene er det vanskelig å argumentere for at Mikkel har utviklet seg og er god nok. Så er det bare å se tilbake på resten av oppkjøringen og fjoråret - han gjør for mange feil. Han får Even Hovland til å virke våken til sammenligning.
klarer ikke AJ å utvikle han? Ser ikke AJ at han ikke er god nok? Har vi ikke andre vi kan bruke og han får ikke lov å kjøpe ny stopper?
Jeg har vært temmelig lei AJ en stund nå, men tapet mot Bryne, resultatene og spillet i pre-season, bruken av spillertroppen - for mange som spiller ute av posisjon eller som ikke burde spill. Det må skje under til for at jeg skal få tilbake positiviteten til han. _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
| Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
Posted: 09.03.2026 20:14 Post subject: |
|
|
| Jeg skrev da verken at de er spesielt gode eller gode nok, men jeg mener at de har utvikla seg siden Alfred kom. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 09.03.2026 20:14 Post subject: |
|
|
Vi får så jævlig svi for den trønder først greia. Artig med talenter fra eget akademi eller område, men det er galskap å tro at vi får opp ES kvalitet eller bedre hvert år. At sunde ikke er god nok har vi sett lenge, samme med Mikkel, men blir ikke tatt tak i. Når man da ikke har en midtstopper i laget som er bedre enn Mikkel eller skadefri så er det tjenesteforsømmelse at de ikke har tatt tak i dette allerede.
Svensson på venstreback kommer heller ikke til å bli en suksess, så dårlig lag bygging å hente slike spillere for så sette de i ukjent posisjon.
Skjønner at vi ikke henter to spisser, men å fortsette med Dino er jo å be om problemer. Fossum sentralt, huff.
Har heller ikke blitt spesielt overbevist over Leopold _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 09.03.2026 21:10 Post subject: |
|
|
| Sjiraff wrote: | | Vi får så jævlig svi for den trønder først greia. |
Ja, bortsett fra at Nypan, Broholm og Tangvik har reddet oss fra konkurs da. Og at nesten alle spillerkjøp er fra utenlandske ligaer. Helt utrolig dårlig resonnement. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 09.03.2026 22:59 Post subject: |
|
|
Sier ikke alt er feil men nå har vi plutselig signert en haug av unggutter i a laget. Gjør noe med kvaliteten på trening. Noen ganger er også han fra Sogndal et bedre feks. Ser jo nå at Hagen fra Odd går til Hammarby. Merkelig at vi ikke er med her.
Broholm vokste en god del på tiden i KBK også.
Vi har vell ikke så mange unge gutter som er i nærheten av de du nevnte nå da. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
|