| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
EGA Veteran
|
Posted: 20.10.2025 15:54 Post subject: |
|
|
Jeg vil trekke fram noe positivt.
Duris med to knallscoringer mot Bryne. Alt tyder på at vi der har fått en spiller for framtiden og at vi sakte, men sikker, bygger en stall. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 24.10.2025 14:27 Post subject: |
|
|
https://www.tv2.no/sport/.../18213513/
Men er fundamentet allerede i ferd med å slå sprekker?
Skriverier om murring, lite humør og manglende utvikling maler deler av situasjonsbildet på Lerkendal.
Ifølge TV 2s opplysninger finnes det både spillere og ansatte i Rosenborg som ikke er fornøyde med tingenes tilstand – utover det som kan anses som normalen i en fotballklubb.
Kilder i og rundt RBK forteller TV 2 at enkelte i klubben, både spillere og ansatte, ikke tør å komme med tilbakemeldinger i frykt for egen rolle eller spilletid.
Så er spørsmålet hvem er dette gjelder? Johansson? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 24.10.2025 14:42 Post subject: |
|
|
Henriksen-sagaen er velett kapittel i dette tenker jeg. Er vel liten tvil om at i mangel på erfaring/alder så har Affe vært rimelig høy og mørk for å skaffe seg autoritet. Det KAN fungere i medvind, men slår rimelig hardt tilbake når resultatene uteblir og missnøyen begynnå gro.
Har hørt diverse om Dorsins samarbeidsevner også men ville nok satt mest penger på Affe her. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 24.10.2025 15:54 Post subject: |
|
|
Dette er uansett ikke positivt for prosjektet videre.
Det er litt enten så er du med eller så er du ute og ikke kom å stille spørsmål rundt der vi gjør.
Hadde vi kjempet i toppen og vært klar for EL tror jeg Dorsin ville fortsatt. Men det er bare min mening
Han sier stallen er god nok men prestasjon er ikke det.
Det er sikkert flere også som har hørt om dette med frykt kultur blant spillerne og ikke bare meg.
Sist var vel når Hareide var her og det endte ikke så bra.
Eddie sa vel også noe sånt mellom linjene.
Det sitter et også et par i styret som ikke har Guardiola fotball i blodet, tvert i mot....
Håper de får røsket opp i det så alle drar i samme retning. Elles vil det aldri bli bra ihvertfall. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 24.10.2025 16:39 Post subject: |
|
|
| RÃ¥nny wrote: | https://www.tv2.no/sport/fotball/eliteserien/rbks-mektigste-menn-enkelte-som-ikke-drar-i-samme-retning/18213513/
Men er fundamentet allerede i ferd med å slå sprekker?
|
Kan nesten virke som et kjørt prosjekt dette. Ett poeng i snitt på de siste 14 kampene og murring blant spillere og ansatte.
Spillere gjennomskuer kjapt "tom" autoritet. Det vil si folk som opptrer autoritært med krav og kontroll uten dokumentert innsikt eller resultater. Slik mister man fort respekt og tillit. Og man framstår som RBK gjør på banen om dagen: Uten selvtillit og uten energi. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 24.10.2025 18:23 Post subject: |
|
|
| Dette er kjørt. Nå som Dorsin gir seg kan vi like godt viske ut resten også for å starte helt med blanke ark. Når trener (35) og daglig leder (37) omtrent uten erfaring i respektive roller tilsynelatende står bak en fryktkultur må det handles. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 24.10.2025 20:27 Post subject: |
|
|
Vi har unge uerfarne i ledelsen men vi har jo rutine og erfaring i styret.
Så håper de bidrar aktivt inn og støtter opp og hjelper dem.
Men uansett så skal det mye til nå med en negativ kurve siden Januar og misnøye både i troppen og i teamet.
Men begynner man å vinne kamper snur jo det meste fort. Så håper på det _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 24.10.2025 20:49 Post subject: |
|
|
Avventer litt med å vurdere hvorvidt det er en reell fryktkultur eller bare personer som er misfornøyde. Og om Berdal og Johansson er i stand til å endre seg da det ikke helt virker som de har vært klar over at personer har opplevd en fryktkultur.
Forventer at styret kommer på banen og kartlegger og finner ut hva som er reelt her, jeg tar ikke alt for god fisk enda selv om det sjelden er røyk uten noe som helst ild. Spørsmålet er jo hvorvidt hvor mange det er som har denne oppfatningen og ikke minst hvor stor rolle de har i klubben/gruppa og om det er mange spillere som også er i planene neste sesong.
Klubben bør ikke og skal ikke ta lett på det som kommer frem av informasjon fra TV2, men samtidig mener jeg også man bør gjøre litt grundigere undersøkelser før man konkluderer med både det ene og det andre. Dessuten frykter jeg det kan bli et stort tilbakesteg om man skifter ut både sportssjef, trener (inkludert deler av teamet) og daglig leder før en ny sesong. Det betyr at tre av de viktigste personene er nye helt samtidig og spørsmålet er jo hvem som skal prioriteres først og om man rekker å gjøre grundig nok jobb på alle tre innen rimelig tid osv. Jeg tror å bytte alle omtrent samtidig vil gjøre for stor skade på kort sikt til at det lønner seg på lang sikt, men om det som kommer frem stemmer og omfanget av det er stort nok så bør man begynne å planlegge for flere endringer etterhvert.
Men jeg synes det er alt alt for tidlig å si at dette er kjørt. Og om vi skal begynne med blanke ark (nok en gang) så tror jeg vi skal treffe helt vanvittig bra på alle tre ansettelser for at det ikke kommer til å gjøre at vi starter fra maks null og at de to siste sesongene nesten er bortkastet. Vi må heller gradvis erstatte de slik at det er noen form for kontinuitet mens erstatterne kommer inn og får begynt å satt sitt preg på ting og utviklingen av prosjektet.
Håper at dette er mer overdrevet fra TV2 enn virkeligheten og at det er mulig å fikse de problemene som er der. Det er naturlig med misnøye og problemer i motgang tross alt. |
|
| Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 24.10.2025 23:44 Post subject: |
|
|
Prøver gjerne 2014/2015 utgaven av Kåre en runde nå om det er humør, entusiasme og «kompis» som er de manglende brikkene i dagens Rbk.
Nå har jo en «sjef» med stor S vært etterlyst av mange her inne over flere år tidligere for å piske de overbetalte spillerne til å blø for drakta. Mulig det ikke er riktig medisin allikevel?
Nå hadde jeg det inntrykket fra starten av at noe ev Alfreds styrker var det pedagogiske og formidlingsevne, terping på detaljer og den biten der. Så smått sjokkerende det som lekker ut i media denne høsten sånn sett.
Om det er Alfreds fotballfilosofi som er rævva eller om filosofien i bunnen er god men at spillernes frykt for å gjøre feil er større enn gleden av å skape, eller at det er en misnøye innad i gruppa som er så stor at det fører til at de regelrett gir en lang F aner jeg ikke, men helt klart må noe gjøres.
Det er i alle fall lenge siden det så ut som noen som helst hadde både ett ønske eller noe glede av å dra på seg drakta å spille for klubben så noe er helt klart råttent på Lerkendal om dagen. Unntakene har kanskje vært E-cup kampene i år men de er kanskje lettere å motivere å engasjere seg i for spillerne også, så hadde vi nok tapt for tyskerne over 2 kamper uansett i 8 av 10 tilfeller, men innsatsen både mot de og svensken var mange hakk over det som vises i ES i år.
Tipper AJ ikke sitter like trygt som mange later til å tro og at Micke sin avgang er en del av ligningen i alt dette som foregår. Det som har lekket ut i media er nok bare tuppen av isfjellet, og saken i Tv2 anser jeg som ett forsøk på brannslukking. Om de ikke klarer å endre ting internt rimelig kjappt og redde stumpene inn mot slutten av sesongen tror jeg det vil komme frem mere grums i media fremover. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 25.10.2025 07:57 Post subject: |
|
|
Noen Nidaros som kan fortelle hva Noah Holm sier i dag?? _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
lasarus Junior
|
Posted: 25.10.2025 09:05 Post subject: |
|
|
Sier ikke noe spesielt, overskriften er hentet fra dette sitatet:
– At det er støy i Rosenborg er jeg ikke overrasket over. De har hatt en svakere periode rent poengmessig, men når vi kommer dit så blir det annerledes. Det er kamper som lever sitt eget liv uavhengig av form og posisjon. Vi vet det er et godt fotballag som venter der oppe, sier Holm. |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 25.10.2025 09:54 Post subject: |
|
|
Det jeg reagerer på i TV2 artikkelen er at det refereres til 1 spiller og noe diffust om støtteapparat. Man baserer altså en artikkel kun ut i fra en kilde. Ledertrioen kan jo ikke annet en å bekrefte at, det er murring. Nå har det vært murring fra enkelte hele veien. Hvem som murrer nå er enkelt å se.
Spillere:
Reitan- Flere runder i media rundt kontraktsituasjon og noen runder rundt spilletid. Presterer ekstremt varierende de ganger han får sjansen.
Sæter- Er som en radio å regne. Var vel en artikkel for noen dager siden, hvor fokuset var laveste antall minutter spilletid noen sinne... Mannen er jo ikke frisk lenger en et kvarter av gangen. Er rimelig sikker på at murringen kom frem i samme intervju.
Støtteapparat:
Strand: Var noe misnøye rundt avgangen hans, da han er en populær mann. Problemet er manglende kompetanse som trener og at bidragene blir deretter. Vi har vel bare en stilling ledig hvor du kan lære og den er vel bortlovet til Skjelbred fra nyttår.
Malen: Jeg mener det var helt feil å beholde han etter den midlertidige perioden som a-lags trener. Kom ganske klart frem fra Rekdal at Malen hadde lobbet i gangene i lengre tid før Rekdal fikk sparken. Jeg tror Malen er ute å utfører sine gamle triks igjen.
Konklusjon:
Dette er kun en analyse ut i fra hva jeg oppfatter, uten en eneste kilde internt i klubben.
Malen må bort, da denne typen lobbyvirksomhet er som gift å regne i en org. Mulig Sæter også må bort, da han sannsynligvis fungerer som en nyttig idiot for Malen. Reitan er ferdig fra nyttår uansett så den er avklart. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 25.10.2025 11:03 Post subject: |
|
|
| Er dette basert på informasjon fra kontakter i klubben eller basert på hvem du misliker? |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 25.10.2025 12:16 Post subject: |
|
|
@Henri
Kom vel ganske klart frem ut ifra hva jeg skrev under konklusjon, at dette er synsing basert på medieartikler om de respektive personene.
edit: Jeg har vel ikke gitt noe signal om at jeg misliker noen av personene. Strand, Sæter og Reitan har jeg heiet på hele veien, men prestasjonene til de 2 sistnevnte har vært svake og uttalelsene i media har vært ukloke. Rekdal har ingen formening om, han var her nå er han ikke her. Malen er vel den nærmeste jeg misliker, har ikke mye til overs for illojalitet. Igjen basert på artiklene etter Rekdal sin avgang. Vi får se om Malen logrer rundt Gotaas den dagen Johansson er ferdig i klubben.
Last edited by Sliter on 25.10.2025 12:29; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 25.10.2025 12:25 Post subject: |
|
|
Haha, ja, det gjør det, beklager  |
|
| Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 25.10.2025 21:23 Post subject: |
|
|
| Sliter wrote: | | Malen er vel den nærmeste jeg misliker, har ikke mye til overs for illojalitet. Igjen basert på artiklene etter Rekdal sin avgang. Vi får se om Malen logrer rundt Gotaas den dagen Johansson er ferdig i klubben. |
Setter pris på at han er lojal til klubben, og ikke enkeltpersoner som var ansatt i den. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 26.10.2025 15:34 Post subject: |
|
|
Når det er murring blant både spillere og andre ansatte er det liten tvil om at Berdal er problemet. Shit renner stort sett nedover så da er det toppen som er kilden i de fleste tilfeller. Gleder meg til han skal til USA på lederkurs, håper det er enveisbillett. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
Driblevækk Veteran
|
Posted: 26.10.2025 17:24 Post subject: |
|
|
Ti poeng til nedrykkskvalik. Ingen umulighet i dette tempoet. _________________ Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS) |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 26.10.2025 17:47 Post subject: |
|
|
| Kan noen forklare meg enkelt? Hva skal nøyaktig til for at vi kommer til Europa med 5 plass? |
|
| Back to top |
|
 |
Driblevækk Veteran
|
Posted: 26.10.2025 17:53 Post subject: |
|
|
Hvordan er det relevant for oss? Vi fullfører jo nærmere 10.plass _________________ Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS) |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 26.10.2025 18:12 Post subject: |
|
|
Har Ullsokk rett??
På Lerkendal spiller orkesteret omtrent som de gjorde på Titanic mens båten gikk ned. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 26.10.2025 19:10 Post subject: |
|
|
5 plasser bedre enn molde. Grei sesong foreløpig. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 26.10.2025 20:38 Post subject: |
|
|
| Bart1 wrote: | | Kan noen forklare meg enkelt? Hva skal nøyaktig til for at vi kommer til Europa med 5 plass? |
At nr 3 eller 4 i årets serie, både vinner cupfinalen i Mai. Og vinner denne superfinalen mot Cupvinner 2025 (LSK eller S08). Men kun nr 3 eller nr 4. Hvis nr 1 eller nr 2 vinner cupfinalen i Mai, så får Cupvinner 2025 automatisk den ledige plassen i E-cup. |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 26.10.2025 22:39 Post subject: |
|
|
Med Vålerengas seier over Strømsgodset datt vi ned på nedre halvdel og 9. plass. Men for å ta det positive og se mulighetene: hvis vi slår Sandefjord med fem mål i den utsatte kampen på onsdag, hopper vi forbi en rekke andre middelhavsfarere og overtar Sandefjords 5. plass på bedre målforskjell
Alt kan selvsagt skje i en enkeltkamp, og man får håpe det løsner på onsdag. Dessverre er statistikken ikke på vår side. Der media, og ikke minst trenerteam og klubbledelse, har snakket svært ofte om at vi var fjorårets beste lag i x antall kamper på høsten, kunne man like gjerne problematisert at DENNE høsten er det nedrykkstakter over formen vår.
Rosenborg rykker ikke ned, men likevel er vel trenden foruroligende nok til at debatten burde få det til å gå ei kule varmt. Som nevnt tidligere er det sanket kun 14 poeng på de siste 15 kampene. Jeg tittet på Footy Stats for å se hvordan formtabellen for de 10 siste kampene i Eliteserien var for oss og resten av lagene, og det var forstemmende lesning.
Kun nedrykkstruede Bryne og fullstendig talentløse Haugesund har dårligere poengfangst enn RBK de siste 10 serierundene...
Haugesund 4 poeng på siste 10 runder
Bryne 7/10
RBK 9/10
KFUM 10/10
Molde 10/10
Sandefjord 11/10
KBK 12/10
Sarpsborg 13/10
FFK / 14/10
HamKam 14/10
Strømsgodset 14/10
Tromsø 16/10
VIF 19/10
Osv.
Kun tre seire i eliteserien de siste fem månedene er umulig å bortforklare med Nypan og Broholm nå i dag - det må de som stiller seg opp foran en mikrofon på Brakka snart forstå.
Hvis de forstår det, så kanskje man kan komme seg videre, knekke koden i innspurten og berge en femteplass i en begredelig sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 27.10.2025 19:35 Post subject: |
|
|
Har lest artikler og hørt podcaster i dag fra flere av landets største mediahus som VG, Dagbladet, TV2 og Nettavisen. Det snakkes bla om fryktkultur, indre splittelse i både spillerstall, ansatte i sport og adm, og styret, trenerteam som ikke kan trene angrepsspill, trenere som ikke følger sportsplanen på det spillemessige osv. Nå må det til en skikkelig evaluering inkl arbeidsmiljøundersøkelse. Lei av floskler og bortforklaringer. Vi har hentet flere toppspillere i sommer men presterer dårligere enn i vår, og ikke minst i fjor høst.
Last edited by josinho on 27.10.2025 20:00; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
|