View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Duncan Proff
|
Posted: 02.09.2025 20:29 Post subject: |
|
|
Hvordan noen kan se bortekampen mot Mainz og fortsatt mene Mikkel Ceide er god nok er for meg ufattelig! Når tempoet er høyt mangler han det mest elementære for en stopper, rydde i egen boks og evne til å ta ut motspiller (spesielt sin mann). Ekstremt opptatt av ball, og veldig ofte feilposisjonert i feltet!
Når det er sagt, i tillegg til en klassestopper skriker dette laget etter en indreløper som har frekvens i bena og er god med ball. Vi ville sett helt annerledes ut med en type som Horn Myhre/prime Midtsjø på midten. |
|
Back to top |
|
 |
FormerlySlaves Junior
|
Posted: 02.09.2025 21:05 Post subject: |
|
|
Han er bare 23 år(24 i morgen). Viktig med erfaring når man spiller stopper. Mye er basert på erfaring. Nå har han også fått erfaring i Europa. Synes han har tatt steg i år. Vær tålmodig. Fysisk er det bra nå. Resten kommer. |
|
Back to top |
|
 |
Bonnien Senior
|
Posted: 02.09.2025 22:29 Post subject: |
|
|
Det har jeg også sagt lenge. Mikkel Ceide er ikke god nok i det hele tatt. RBK bør hente inn en mye bedre stopper som makker til Nemcik. |
|
Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 02.09.2025 23:03 Post subject: |
|
|
Duncan wrote: | Hvordan noen kan se bortekampen mot Mainz og fortsatt mene Mikkel Ceide er god nok er for meg ufattelig! Når tempoet er høyt mangler han det mest elementære for en stopper, rydde i egen boks og evne til å ta ut motspiller (spesielt sin mann). Ekstremt opptatt av ball, og veldig ofte feilposisjonert i feltet!
Når det er sagt, i tillegg til en klassestopper skriker dette laget etter en indreløper som har frekvens i bena og er god med ball. Vi ville sett helt annerledes ut med en type som Horn Myhre/prime Midtsjø på midten. |
Midtsjø er jo kanskje mulig å hente. Hvor prime han er om dagen er jeg mere usikker på. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 02.09.2025 23:13 Post subject: |
|
|
Midtsjø har et kne som gjør at han ikke kan spille fotball før i oktober/november. Så uaktuelt å hente han før eventuelt da. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 02.09.2025 23:35 Post subject: |
|
|
Midtsjø er nok ikke aktuell før neste sesong eventuelt, men vil tro klubben vil ha ham på et prøvespill i løpet av høsten eller i sesongoppkjøringen først for å se an ham. De bør i alle fall det, eller hente ham på en veldig gunstig kontrakt for klubben, for det er en enorm risiko å signere en spiller i hans alder rett etter en alvorlig kneskade.
Og om han er aktuell så er det nok først og fremst som rotasjonsspiller og bidra med erfaring i troppen i en sesong eller to.
Er vel kun Selnæs og Dino som er over 30, også er det en 4 spillere som fyller det neste sesong.
Sæter, UYJ, Witry og Fossum. Sæter og Fossum tror jeg ikke det er garantert at spiller i Rosenborg neste sesong, dog er sannsynligheten større for at Fossum er her enn ikke er her og sannsynligheten lavest for at Sæter forsvinner.
Poenget er at jeg er ikke fremmed for Midtsjø om vi har fått testet ham godt nok og han kommer som rotasjonsspiller på en edruelig lønn. Troppen har godt av litt mer erfaring spør du meg, men da skal ikke Midtsjø være spesielt langt fremme i køen med mindre prestasjonene tilsier det.
Kan erstatte Zeidan for eksempel. |
|
Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 03.09.2025 02:36 Post subject: |
|
|
Duncan wrote: | Hvordan noen kan se bortekampen mot Mainz og fortsatt mene Mikkel Ceide er god nok er for meg ufattelig! Når tempoet er høyt mangler han det mest elementære for en stopper, rydde i egen boks og evne til å ta ut motspiller (spesielt sin mann). Ekstremt opptatt av ball, og veldig ofte feilposisjonert i feltet!
|
Føles veldig logisk og naturlig at du benytter kampen borte mot Mainz, ett av Tysklands beste lag, som referanse på hvor forfærdelig Mikkel Ceide er. Regner med du ikke fikk med deg hjemmekampen. |
|
Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 03.09.2025 04:29 Post subject: |
|
|
Kjenner jeg gleder meg til januar vinduet åpner. Skulle det bli topp 4 så kan det fort bli kjøpefest. Tross alt nesten 300 millioner kroner i spillersalg i sommer med Holm, Broholm og Nypan! _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 03.09.2025 08:44 Post subject: |
|
|
rail wrote: | Duncan wrote: | Hvordan noen kan se bortekampen mot Mainz og fortsatt mene Mikkel Ceide er god nok er for meg ufattelig! Når tempoet er høyt mangler han det mest elementære for en stopper, rydde i egen boks og evne til å ta ut motspiller (spesielt sin mann). Ekstremt opptatt av ball, og veldig ofte feilposisjonert i feltet!
|
Føles veldig logisk og naturlig at du benytter kampen borte mot Mainz, ett av Tysklands beste lag, som referanse på hvor forfærdelig Mikkel Ceide er. Regner med du ikke fikk med deg hjemmekampen. |
Ceide sliter med en gang vi møter en motstander som evner å sette press på oss, og kommer til mye innlegg. Kunne likså gjerne sagt Sandefjord borte både i år og i fjor...
Han har mange gode egenskaper med ball, som kommer godt til nytte når vi fører kamper! Dette blir for meg likevel "krydderet" som bør komme etter basicen. |
|
Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 03.09.2025 13:55 Post subject: |
|
|
Dersom du ønsker å generalisere og komme med en analyse så anbefaler jeg deg å ta utgangspunkt i et bredere og mer relevant vurderingsgrunnlag, og ikke møtet med det tøffeste bortelaget de siste 10 år. Det er mange av våre spillere som "svikter" i møtet med dette nivået. Relativt naturlig. Men mange, inkludert Ceide, klarte seg også utmerket i hjemmekampen. Snedig nok. Ditt innlegg bærer preg av agenda. Ceide har ikke vært noe dårligere, eller bedre, enn hopen hittil i år. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 03.09.2025 14:03 Post subject: |
|
|
Interessant å trekke fra Mainz borte. Pereira var en total rundingsbøye i den kampen. Han klarte såvidt å blokkere et eneste innlegg. Men det er Mikkel Ceide du trekker frem.
Mål 1 til Mainz: Pereira klarer ikke å støte og hindre innlegg. Tangvik legger retur ut og Nemcik dekker ikke mann eller klarer å blokkere skuddet som går i mål
Mål 2: Pereira klarer igjen ikke å stoppe et innlegg fra sin kant og NEMCIK og Santi klarer ikke å gå i duellen som fører til mål
Mål 3: Ingen blokkerer innlegg fra PEREIRA SIN SIDE IGJEN. Fordi Pereira har løpt fremover og åpna bakover. Fossum lar de slippe til innlegg. Der ingen klarer å dekke bakerste mann, men Witry og Santi er nærmest.
Mål 4: Nemcik sentrer rett til motstander som scorer fordi det blir deflection via Santi.
Men fortell meg igjen hvordan Mikkel Ceide var problemet mot Mainz. |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 03.09.2025 15:11 Post subject: |
|
|
En liten inspirasjonskilde til Dorsin over spillere uten klubb som kan signeres:
🚨 𝗖𝘂𝗿𝗿𝗲𝗻𝘁 𝗙𝗿𝗲𝗲 𝗔𝗴𝗲𝗻𝘁𝘀:
🇲🇦 Ziyech
🇩🇰 Eriksen
🇯🇵 Tomiyasu
🇨🇲 Toko Ekambi
🏴 Alli
🏴 Oxlade-Chamberlain
🏴 Bamford
🇫🇷 Ben Yedder
🇫🇷 Umtiti
🇫🇷 Mendy
🇫🇷 Kurzawa
🇫🇷 Zouma
🇫🇷 Amavi
🇫🇷 Bakayoko
🇪🇸 Reguilon
🇪🇸 Alcacer
🇪🇸 Bernat
🇪🇸 Romeu
🇮🇹 Insigne
🇮🇹 Bonaventura
🇩🇿 Delort
🇩🇿 Ounas
🇳🇬 Iheanacho
🇬🇭 Amartey
🇲🇦 Munir
🇳🇱 Karsdorp
🇭🇷 Pjaca
🇧🇪 Denayer |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 03.09.2025 15:58 Post subject: |
|
|
dags wrote: | Dinamo Zagreb var forventet å sende sin meget spennende U21-angrepsspiller Fran Topic på et nytt lån denne sesongen, men det har så vidt jeg vet ikke skjedd noe der. Teknisk skolert spiller, god dribler, bra fysikk og med en meget bra venstrefot. Høyrefoten er også bra. Kan spille på begge kantene og som midtspiss, men spilte mest høyrekant for Zrinskji der han var utlånt i fjor. |
Topic er interessant han. Blir spennende å se om han kan fortsette utviklingen. _________________ Følg oss på "SkyrScout" og "Scout of This World":
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 03.09.2025 16:44 Post subject: |
|
|
Lord Oakley wrote: | En liten inspirasjonskilde til Dorsin over spillere uten klubb som kan signeres:
🚨 𝗖𝘂𝗿𝗿𝗲𝗻𝘁 𝗙𝗿𝗲𝗲 𝗔𝗴𝗲𝗻𝘁𝘀:
🇲🇦 Ziyech
🇩🇰 Eriksen
🇯🇵 Tomiyasu
🇨🇲 Toko Ekambi
🏴 Alli
🏴 Oxlade-Chamberlain
🏴 Bamford
🇫🇷 Ben Yedder
🇫🇷 Umtiti
🇫🇷 Mendy
🇫🇷 Kurzawa
🇫🇷 Zouma
🇫🇷 Amavi
🇫🇷 Bakayoko
🇪🇸 Reguilon
🇪🇸 Alcacer
🇪🇸 Bernat
🇪🇸 Romeu
🇮🇹 Insigne
🇮🇹 Bonaventura
🇩🇿 Delort
🇩🇿 Ounas
🇳🇬 Iheanacho
🇬🇭 Amartey
🇲🇦 Munir
🇳🇱 Karsdorp
🇭🇷 Pjaca
🇧🇪 Denayer |
Så flink du er, med flagg å greieer wææow. Vorfår skjønner ikke Dorsin dette, det er alt får dårli |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 03.09.2025 16:56 Post subject: |
|
|
Disse gutta skal ha høyere lønn en det ES kan gi dem, de havner nok for en stor del i Saudi, Emiratene og div andre land som stenger overgangsvinduene sine senere i høst. |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 03.09.2025 17:22 Post subject: |
|
|
Hvorfor hoppet du over Ayman Kari?
Fransk, Gratis, Frigitt av PSG U23, 20år. Er en blåkopi av Sander Berge versjonen som spilte på VIF. Kan spille indreløper, sentral, defensiv og offensiv midt. Allerede trent i kortpasningsspill og kombinasjoner. Fysisk sterk. Hurtig.
https://www.transfermarkt...ler/810093
https://youtu.be/XxW1H6rj...KrhtT6HVnZ
Tror laget hadde trengt en sånn spiller. Rolig ballvinner, istedet for den kavete versjonen vi har i dag med Santi. Scandinaver med samme egenskaper er Silas Andersen i Hacken. |
|
Back to top |
|
 |
FormerlySlaves Junior
|
Posted: 03.09.2025 18:29 Post subject: |
|
|
Tror FCK la inn bud på 50 mill på Silas, og det ble avslått. Tror det var Aftonbladet det stod i. |
|
Back to top |
|
 |
FormerlySlaves Junior
|
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 03.09.2025 21:09 Post subject: |
|
|
Ayman Kari var regnet som et enormt talent, men røk vel uklar med Luis Enrique pga påståtte uprofesjonelle holdninger til trening. Har helt klart fantastiske fotballferdigheter, men det er noe som skurrer med hele historien her synes jeg. Skader er kanskje medvirkende, men mange klubber ville ha han i vinter og alle overgangene falt gjennom.
Hvis Dorsin drar denne opp av hatten skal jeg uansett ta av meg min hatt og applaudere. Generelt synes jeg vi er alt for defensive på hva vi henter inn; spillere med lite eller ikke noe videresalgspotensial. Dette ville vært spenstig på mange måter. 🙂 _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 03.09.2025 21:42 Post subject: |
|
|
Her tar du poeng altså, helt spot on liksom..For dette var jo en liste til Dorsin over spillere han burde hentet; jepp, akkurat det var det... (sarkasme)
Poenget var, om det virkelig var nødvendig å poengtere; det finnes fortsatt ganske mange gode spillere rundtom i verden som det kan være mulig å signere siden de er "free agent"...
Montana wrote: | Så flink du er, med flagg å greieer wææow. Vorfår skjønner ikke Dorsin dette, det er alt får dårli |
|
|
Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 03.09.2025 22:54 Post subject: |
|
|
rail wrote: | Dersom du ønsker å generalisere og komme med en analyse så anbefaler jeg deg å ta utgangspunkt i et bredere og mer relevant vurderingsgrunnlag, og ikke møtet med det tøffeste bortelaget de siste 10 år. Det er mange av våre spillere som "svikter" i møtet med dette nivået. Relativt naturlig. Men mange, inkludert Ceide, klarte seg også utmerket i hjemmekampen. Snedig nok. Ditt innlegg bærer preg av agenda. Ceide har ikke vært noe dårligere, eller bedre, enn hopen hittil i år. |
Null agenda, men mener oppriktig at høyre stopper og en indreløper er der skoen trykker mest for å forbedre startellever. Også avhengig av at vår nye ving slår til og viser seg som en forsterkning fra Sunde. |
|
Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 03.09.2025 22:56 Post subject: |
|
|
[/quote] Men fortell meg igjen hvordan Mikkel Ceide var problemet mot Mainz.[/quote]
Forskjell på å ikke være god nok og å spille en dårlig kamp?! Vi trenger vel ikke ta diskusjonen på om Perreira er god nok for et RBK som skal opp og frem? |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 03.09.2025 23:37 Post subject: |
|
|
Duncan wrote: | Quote: | Men fortell meg igjen hvordan Mikkel Ceide var problemet mot Mainz. |
Forskjell på å ikke være god nok og å spille en dårlig kamp?! Vi trenger vel ikke ta diskusjonen på om Perreira er god nok for et RBK som skal opp og frem? |
Ok. Så takewayen din fra Mainz borte er at Mikkel Ceide ikke er god nok, mens Pereira bare hadde en dårlig kamp.
Til tross for at samtlige mål vi slapp inn var Pereira og Pereira sin side involvert? Eller at det var andre spillere enn Mikkel Ceide som ikke gjorde jobben sin?
Det er kanskje et mål som klandres Ceide, men da legger man mye vondvilje til og krever at han skal dekke et rom som Witry og Santi allerede dekker.
Så hvorfor trekker du fram Mainz borte når det svake leddet der ikke var Ceide, men Pereira? Og Nemcik faktisk. Som ikke vinner duellen sin og som direkte sentrer til en motstander. |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 04.09.2025 10:59 Post subject: |
|
|
Lord Oakley wrote: |
Her tar du poeng altså, helt spot on liksom..For dette var jo en liste til Dorsin over spillere han burde hentet; jepp, akkurat det var det... (sarkasme)
Poenget var, om det virkelig var nødvendig å poengtere; det finnes fortsatt ganske mange gode spillere rundtom i verden som det kan være mulig å signere siden de er "free agent"... |
En aldri så liten funfact er jo at Eriksen trener med Malmø nå...
Så er nok Malmø litt mer interessant mtp lokasjon, og kan sikkert matche vår lønn også. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 04.09.2025 11:14 Post subject: |
|
|
Men ifølge VG sliter de litt her fordi fristen for å registrere han til Allsvenskan og ligaspilet i Europa League er gått ut, hhv. 1. og 2. september. |
|
Back to top |
|
 |
|