English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Marcus Tjärnberg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vakker Blomst
Proff

PostPosted: 01.09.2025 15:30    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Jeg hater Tripic, men det han har gjort i dag fortjener virkelig skryt. Stort av Tripic: https://www.aftenbladet.n...e%3AOov9lw

Tenker at vi legger denne ballen død nå.

Ja, enn det! Tenk å legge seg flat etter å ha fått kjeft av egen arbeidsgiver for noe han selv startet. For en hedersmann! Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran

PostPosted: 01.09.2025 16:21    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Jeg hater Tripic, men det han har gjort i dag fortjener virkelig skryt. Stort av Tripic: https://www.aftenbladet.n...e%3AOov9lw

Jeg er uenig i at Tripic fortjener skryt når han også presterer å si dette:

"Viking-kaptein Tripic fikk ikke noe straff søndag. Det mener han heller ikke at han skal få.

– Nei, det synes jeg ikke. Jeg føler ikke at det bør straffes. Det blir bare spekulasjoner hva NFF gjør, sier han til Stavanger Aftenblad.

– Jeg kan ikke spekulere i hvilken straff eller vurderinger NFF gjør. Dette burde Pereira og jeg løst på en annen måte, følger han opp."

Hvis han oppriktig mener at det han har gjort ikke fortjener straff så har han ikke forstått godt nok hva han har gjort galt og hvorfor det er galt. Da er han kun lei seg for reaksjonene og fokuset i etterkant, ikke selve handlingen. Han forstår at han burde håndtert det annerledes på grunn av det som skjedde i etterkant, ikke at selve handlingen hans i seg selv var langt over streken også isolert sett.

For meg er han lei seg for det negative fokuset han skapte i stedet for fokuset på alt det positive fra Viking sin side og at det ble usportslig fokus hvor det sportslige ble glemt.

Hadde han faktisk vært lei seg for handlignene sine og ikke bare for konsekvensene hadde han beklaget seg skikkelig og lagt seg flat uten å trekke inn Pereira eller si at han mener han ikke fortjener straff.

Bildene og video viser tydelig at han har hånda i halsregionen på Pereira før han dytter Pereira over ende, det er selvsagt ikke akseptabelt og fortjener å bli straffet. Så er det større usikkerhet om det også var et kvelertak og om grepet i halsregionen førte til merkene på halsen/nakken til Pereira.
Back to top
O-Rex
Veteran

PostPosted: 01.09.2025 16:29    Post subject: Reply with quote

I filosofiens verden brukte Aristoteles begrepet "Den første beveger" om en ubevegelig kraft som satte i gang all endring og bevegelse i universet. Et slags gudsbevis. I Stavanger lekte Tripic gud og greide å sette i gang dette ganske egenhendig hvilket han selv innrømmer. Hadde ikke han startet å være fysisk mot Pereira hadde ikke assistenttreneren vår trengt å blande seg. Når det gjelder Tripic er det jo lite som tyder på noe guddommelig. Istedenfor gudsbevis kan man tenke seg at et filosofisk rasshølbevis passer han. Han er en helt elendig dårlig vinner. Rett og slett totalhavari under skalpen.

En passende reaksjon med skriftlig advarsel til Tjärnberg.
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 01.09.2025 16:33    Post subject: Reply with quote

O-Rex wrote:
I filosofiens verden brukte Aristoteles begrepet "Den første beveger" om en ubevegelig kraft som satte i gang all endring og bevegelse i universet. Et slags gudsbevis. I Stavanger lekte Tripic gud og greide å sette i gang dette ganske egenhendig hvilket han selv innrømmer. Hadde ikke han startet å være fysisk mot Pereira hadde ikke assistenttreneren vår trengt å blande seg. Når det gjelder Tripic er det jo lite som tyder på noe guddommelig. Istedenfor gudsbevis kan man tenke seg at et filosofisk rasshølbevis passer han. Han er en helt elendig dårlig vinner. Rett og slett totalhavari under skalpen.

Kan bekrefte at jeg har sagt det. jupp jupp
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 01.09.2025 17:20    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Men det gjør han jo, så hva gjør du da? Du kan vell ikke leve med dette? La meg gjette, du skal sitte å bitche videre som den fitta du er?
Surprised

Er i alle fall ingen tvil om at denne saken engasjerer Very Happy
Helt korrekt avgjørelse med skriftlig advarsel, tror flere kan prøve å sette seg inn i arbeidsgiver sine sko her… det er en korrekt og passende straff.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
HupOranje
Senior

PostPosted: 01.09.2025 17:48    Post subject: Reply with quote

Predicted wrote:
Fordi det er en tåpelig grense. Den beste måten å flytte noen som ikke vil bli flyttet er etter hodet. Med mindre han skal begynne med noe gresk-romersk kast, har det lite for seg å omfavne han rundt midja.

Serr…? Tenk litt på hva man kan påføre av skader i hals, nakke og hode. Eller les litt om det. Så blir det åpenbart hvorfor det med rette er så kraftige reaksjoner mot Tripic og Tjärnberg.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 01.09.2025 19:04    Post subject: Reply with quote

Vakker Blomst wrote:
Bart1 wrote:

Ja, enn det! Tenk å legge seg flat etter å ha fått kjeft av egen arbeidsgiver for noe han selv startet. For en hedersmann! Rolling Eyes

Godt poeng. Etter å ha fått tenkt meg litt om - så stinker dette at det er Vikingledelsen som har gått inn og fortalt han hva han skulle si. At Tripic plutselig skal ha blitt en hedersmann er for meg lite troverdig. Det viser også en del av de andre uttalelsene han kommer rundt dette - som ikke kommer fra offesielt hold.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 01.09.2025 19:30    Post subject: Reply with quote

Welhaven er om mulig enda mer inkompetent og verre enn Løfaldli.

Mener klubben har vært for milde overfor Tjärnberg til tross for at skriftlig advarsel vel er den strengeste reaksjonen man kan gi utenom å avskjedige ham.

Hva forventer ham? Offentlig gapestokk? At klubben skal offentliggjøre alle andre interne forhold mellom klubb og ansatt. Jeg blir overrasket om det ikke settes veldig strenge og konkrete krav og tiltak til Tjärnberg og hans oppførsel. For alt vi vet kan det også hende det er snakk om sinnemestring og andre ting, da han har blitt utvist for protester en gang tidligere i sesongen også.

Klubben utelukker heller ikke ytterlige sanksjoner når dommen fra NFF kommer.

"– Hva kan en NFF-sanksjon få av konsekvenser i RBK-hverdagen?

– Det får vi ta når vi har fått sanksjonen.

- Etter kampen var flere ute og mente det kunne være grunn til oppsigelse. Vurderte dere dette?

– Vi har vurdert at dette er en alvorlig hendelse, og noe som vi ikke kan stå inne for. Vi mener at en skriftlig advarsel er et tydelig signal fra klubben, og det riktige svarer Berdal."

Og Berdal er også tydelig på at flere saker fort kan føre til oppsigelse:

"– Marcus får en skriftlig advarsel fra klubben. Det er en alvorlig reaksjon, og vi forventer at han han fremover greier å holde seg innenfor det som forventes av alle ansatte i Rosenborg. Kommer det flere saker som det her, er det grunn til oppsigelse."

Så dette er jo en slags siste advarsel til Tjärnberg om at han må skjerpe seg og lære å kontrollere seg i slike situasjoner.

https://www.vg.no/sport/i...en-maa-svi

Sitatene er hentet her:

https://www.adressa.no/sp...g-skjemmes
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 01.09.2025 19:41    Post subject: Reply with quote

Helt tullete av Welhaven selvfølgelig. Det er kun et alternativ som er hardere sanksjon og det er oppsigelse.

Eller hva. Skal RBK politianmelde?
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 01.09.2025 19:57    Post subject: Reply with quote

Det er vel avskjedigelse som er hardere sanksjon. Oppsigelse er noe annet og trolig ikke relevant i denne saken.

Om jeg har forstått det riktig.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 01.09.2025 20:20    Post subject: Reply with quote

Både oppsigelse og avskjed er mulig å gjøre. Men det skal være ekstremt graverende for at avskjed er et alternativ, og selv om det er voldsomt, så er det langt ifra så alvorlig at det er avskjedigelsegrunn. Hadde han slått ned Tripic så hadde det vært noe annet.

Men oppsigelse krever stort sett at den ansatte har hatt mulighet til å korrigere seg og fått tilstrekkelig advarsler. Det er jo det som har skjedd her. Varsel om at hvis adferd ikke korrigeres så kan det ende i oppsigelse.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 01.09.2025 20:52    Post subject: Reply with quote

Ja, okei. Du har sikkert mer peiling enn meg, men jeg tenkte i dette tilfellet måtte det ha vært avskjedigelse som var alternativet til skriftlig advarsel siden jeg vil tro den episoden med utvisning i Sandefjord som er eneste tidligere tilfellet av oppførsel som ikke er helt innafor. Men da måtte man begynt å sanksjonere utviste spillere hardere også, så det hadde vel vært et stort minefelt å tråkke inn i.

Altså i Welhaven sitt hodet, siden jeg er usikker på om oppsigelse hadde blitt akseptert når det ikke har vært tilstrekkelig behov eller advarsler om korrigering av adferd tidligere, så må alternativet til skriftlig advarsel ha vært avskjedigelse siden skriftlig reaksjon var for mildt i følge ham.

Mulig Tjärnberg hadde akseptert oppsigelse på grunn av alt støyen rundt dette, men jeg tror han kunne hatt en god sak om han hadde snakket med advokat og vært uenig. Avskjedigelse er det vel ikke grunnlag for hvis man skal være ærlig.

Så vi er nok enig her, men jeg er usikker på om Welhaven så for seg oppsigelse (som kunne blitt vanskelig gitt at det ikke foreligger tidligere advarsler) eller om han mener det er grunn til avskjedigelse (som jeg mener det ikke er) og derfor synes reaksjonen fra Rosenborg er for mildt.
TV2 har kanskje noen av de dyktigste - og det sier sitt når man vet hvilket nivå den kanalen ligger på til vanlig.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 01.09.2025 21:13    Post subject: Reply with quote

Dette er eneste veien RBK kunne gått fram, de skal være en seriøs arbeidsgiver og da gir man muntlige eller skriftlige advarsler først.
Som machiavelli påpekte så hadde det stilt seg annerledes om det hadde vært en knyttneve i ansiktet, da er man over på blind vold.

Så skriftlig advarsel er korrekt steg, så kan man ta d.eks en 15-1 samtale ved gjentagelse. (Altså drøftelse før oppsigelse)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
waterfalls
Veteran

PostPosted: 01.09.2025 23:04    Post subject: Reply with quote

Vil påpeke at jeg er enig i klubbens handling her, men diskuterer litt basert på Welhavens premiss om at det var for mildt. For hva kunne realistisk klubben gjort annerledes i så fall? Er vel ikke grunnlag for avskjedigelse og kravene for oppsigelse er vel ikke oppfylt (ref tidligere advarsler og drøftelsesmøte(r)).
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 01.09.2025 23:06    Post subject: Reply with quote

Helt riktig straff fra klubben og helt som forventet (som jeg skrev i går). Løfaldli burde pustet med magen og roet ned blodtrykket og følelsene sine før han hamret løs på tastaturet.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 01.09.2025 23:37    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Vil påpeke at jeg er enig i klubbens handling her, men diskuterer litt basert på Welhavens premiss om at det var for mildt. For hva kunne realistisk klubben gjort annerledes i så fall? Er vel ikke grunnlag for avskjedigelse og kravene for oppsigelse er vel ikke oppfylt (ref tidligere advarsler og drøftelsesmøte(r)).

Det er vel i praksis ingenting. Han etterlyser å "statuere et eksempel".

Fordi han er såpass heldig at han er en meningsytrer som ikke trenger å komme med reelle løsninger på ting eller forholde seg til de begrensningene som eksisterer i arbeidslivet.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 02.09.2025 00:52    Post subject: Reply with quote

Jeg heller ser ikke hva klubben kunne gjort annerledes realistisk sett. For de som ikke har peiling virker kanskje skriftlig reaksjon/advarsel mildt, men en som Welhaven bør jo vite bedre. Og det tror jeg han gjør også, men han skal forsøke å skape klikk, oppmerksomhet og diskusjon.
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 02.09.2025 07:22    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
O-Rex wrote:

Kan bekrefte at jeg har sagt det. jupp jupp

Er vel ikke helt urimelig å dra akkurat den til å gi all skyld til Adrian Perreira heller… Hadde han bare takket for kampen. Neutral

Uansett - synes klubben har håndtert dette på en fin måte. Tydelig, men ingen hodeløs overreaksjon som sikkert kunne høstet applaus i sosiale media. Ja, det var hodemist, nei han drepte ingen. Regner med at NøFF utsteder en saftig karantene. Hadde selv en utblåsning basert på første følelse, men er glad vi har en bedre klubbledelse enn meg selv og Birger.

Hylingen rundt dette minner meg litt om dydsposørene på Norway Cup som ikke ville spille mot det spanske laget etter at en tilskuer hadde gitt linjedommeren en (fortjent?) lusing
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 02.09.2025 09:29    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
waterfalls wrote:

Det er vel i praksis ingenting. Han etterlyser å "statuere et eksempel".

Fordi han er såpass heldig at han er en meningsytrer som ikke trenger å komme med reelle løsninger på ting eller forholde seg til de begrensningene som eksisterer i arbeidslivet.

Helt absurd at journalister er så kunnskapsløse om hvordan samfunnet fungerer.
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 02.09.2025 12:58    Post subject: Reply with quote

At tabloide sports journalister ikke forstår samfunnsmekanismer overrasker absolutt ingenting.
Predicted
Veteran

PostPosted: 02.09.2025 16:04    Post subject: Reply with quote

At det ser stygt ut på tv er eneste grunn til sanksjon, her må årsmøtet på banen og trekke advarselen. Det er ikke slik at vi skal stå å se på at noen på laget overfalles etter kamp.

Feigt av ledelsen å ka media styre showet.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 02.09.2025 16:22    Post subject: Reply with quote

Teit av alle involverte. advarsel gitt. Saken er ferdig. We move on
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 02.09.2025 18:15    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...ff-fra-nff

6 kampers karantene.

- Torgeir Børven
Back to top
Pettergomes
Rutinert

PostPosted: 02.09.2025 18:16    Post subject: Reply with quote

https://www.nidaros.no/rb...113-761777

Utestengt i 6 kamper. Repvik utestengt i tre kamper.

Om de ikke gir svineriet Tripic noe er det sjukt korrupt.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 02.09.2025 18:40    Post subject: Reply with quote

Tripic sin sak kommer senere, Repvik og Tjärnberg ble tross alt utvist.

"PÃ¥ generelt grunnlag er saksgangen slik:

Saker mot utviste spillere og trenere behandles av disiplinærutvalget, der utvalget kan ilegge maksimalt seks kampers karantene. Dersom utvalget vurderer at den enkelte sak tilsvarer et reaksjonsnivå som overstiger seks kamper, må saken sendes til doms- og sanksjonsutvalget, etter påtale fra påtalenemnda, som en sanksjonssak.

For overtredelser i tilknytning til kamp som ikke ledet til utvisning, har NFFs påtalenemnd myndighet til å bringe saken inn for disiplinærutvalget dersom forholdet normalt tilsvarer minst to kampers karantene, jf. forbundsstyrets retningslinjer for disiplinærsaker. Nemnda vil innen rimelig tid vurdere om det er grunnlag for å opprette disiplinærsak(er) etter hendelsene i helgens kamp mellom Viking og Rosenborg."

Siste avsnitt er relevant for Tripic.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 7 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb