View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 01.09.2025 10:12 Post subject: |
|
|
Han kan ta tak rundt livet eller brystet og dra han unna. Da hadde ikke dette vært et problem. I stedet tar han kvelertak. Da blir det brått et stort problem. Hvorfor skjønner ikke folk dette? |
|
Back to top |
|
 |
Toilling Rutinert
|
Posted: 01.09.2025 10:13 Post subject: |
|
|
Syntes ikke det så ut som at alle Viking spillerne rundt adrian var der for å ta han, han største hadde jo henda sine på tripic. |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 01.09.2025 10:16 Post subject: |
|
|
Er det en for kraftig handling av Tjærnberg?
Ja!
Tror alle kan være enig i at det er over kanten, men man må se hele situasjonen i kontekst også.
Det er høy temperatur i kampen, en dommer som lar ting gå altfor (!) langt flere ganger og som ikke agerer 50/50 i det hele tatt (ref: gule kort til flere, bare ikke Tripic...).
Tripic har henda rundt halsen til Pereira, og det er flere andre Viking spillere tett innpå Pereira. Det er faktisk forståelig at noen reagerer da, selv om reaksjonsmåten blir for kraftig sett i etterpå klokskapens lys.
Media blåser opp, med god hjelp av nevnte Tripic, handlingen fra RBK sin assistenttrener mens Tripic's egen rolle eller Vikings assistentens rolle knapt blir nevnt.
Får Tjærnberg den eneste straffen her, og attpåtil en så streng straff som å bli sparket for dette som enkelte her inne forventer... ja da er jeg ferdig.
Da orker jeg rett og slett ikke å forholde meg til NFF og opplegget her lengre.
Breddefotball er bedre da.
Last edited by Thulian on 01.09.2025 11:25; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 01.09.2025 10:28 Post subject: |
|
|
trøndergutten wrote: | Han kan ta tak rundt livet eller brystet og dra han unna. Da hadde ikke dette vært et problem. I stedet tar han kvelertak. Da blir det brått et stort problem. Hvorfor skjønner ikke folk dette? |
Fordi det er en tåpelig grense. Den beste måten å flytte noen som ikke vil bli flyttet er etter hodet. Med mindre han skal begynne med noe gresk-romersk kast, har det lite for seg å omfavne han rundt midja. |
|
Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 01.09.2025 11:03 Post subject: |
|
|
Predicted wrote: | trøndergutten wrote: | Han kan ta tak rundt livet eller brystet og dra han unna. Da hadde ikke dette vært et problem. I stedet tar han kvelertak. Da blir det brått et stort problem. Hvorfor skjønner ikke folk dette? |
Fordi det er en tåpelig grense. Den beste måten å flytte noen som ikke vil bli flyttet er etter hodet. Med mindre han skal begynne med noe gresk-romersk kast, har det lite for seg å omfavne han rundt midja. |
På ingen måte en tåpelig grense. |
|
Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 01.09.2025 11:10 Post subject: |
|
|
Noen som orker kopiere teksten fra "RBK legendene krever svar fra ledelsen vedr. Tjarnberg hendelsen"? |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 01.09.2025 11:23 Post subject: |
|
|
Vi var en gang FAri play giganten i norsk fotball, vi var det laget mange holdt med tiltross for at de kom fra alle andre plasser enn Trøndelag.
Eggen skapte et lag og en klubb som dro i samme retning og forbildelig så for norsk fotball.
Klart det var episoder under Eggen også. Som Montana påpeker, den berømte "Finger" episoden er en av dem og kanskje den største flekken på Eggens berømte periode ved roret.
Man forsvarer spillerne sine og det skal man også gjøre. Det ble en pinelig affære av Eggen det der, som kunne og burde blitt løst anderledes. Men den gangen var det Eggen BK så tiltross for et par feilskjær ble vi stort sett tilgitt og det ble avskrevet som at Eggen ikek ble yngre og stahet er som kjent noe som ikke akkurat blir bedre med årene.
Det som skjedde i går holder iallefall jeg på et helt annet nivå utelukkende pga det var en i trenerapparatet som løp 40 meter inn på banen og "tok affære".
Hadde Dino gjort det hadde jeg stilt meg anderledes til det, netopp fordi det da er snakk om spillere som står opp for hverandre og so mer fulle av adrenalin. Da tar man straffen og så går det videre. ( ref Sæter vs fjørtof Løvik).
Problemet er utelukkende at det er en mann i trenerapparatet og som tidligere har opptrådd utenfor klubbens beste interesser jamfør folkelighet (Sandefjord).
Man skulle tro at personen har jobbet med seg selv og lært seg å telle til 10, men istede får man altså en mye verre episode.
Den som mener han bare drar Tripic vekk bør pusse brillene for Pereira er ikke akkurat i fare på gitt tidspunkt, der det kommer et kraftig kvelertak fra noen som bør å skal vite bedre.
Som jeg sa tidligere, det er lov å være uenig, men jeg forventer at Marcus er ferdig i klubben for jeg ønsker ikke å assosiere meg med en klubb som tolererer slik oppførsel.
En oppførsel som ikke hører hjemme noensteds på en fotballbane.
At det blir etterspill av ymse sort for Vikingspillerne, karantene på Tripic etc det driter jeg i for det er mye viktigere for meg at vi setter ned foten og viser samfunnet og fotballnorge at dette er noe vi i Rosenborg ikke godtar.
Jeg er enig med Thulian i det han skriver om kontekst, og hadde ikke hatt samme problem om det var snakk om en spiller, problemet mitt er at det er en person i trenerapparatet. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 01.09.2025 11:38 Post subject: |
|
|
Ja riktig så fordi man er ansatt i støtteapparatet så må man være rolig og sindig og observere at kollegaen din blir fysisk angrepet når kampen koker over, en spiller har derimot lov til å agere. Bra du er her og belærer oss i denne kompliserte sjelen etter Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
pappabrun Proff
|
Posted: 01.09.2025 12:27 Post subject: |
|
|
"Det som skjedde i går holder iallefall jeg på et helt annet nivå utelukkende pga det var en i trenerapparatet som løp 40 meter inn på banen og "tok affære"."
Bare en liten ting her. Han var allerede på banen og veldig nært situasjonen til å begynne med. Så ser han at Pereira bli "angrepet", og reagerer han slik han gjorde. Det er ikke slik at han sprang fra sidelinjen.
Idiot-oppførsel fra alle involverte. Tripic sa sikkert noe til Pereira, han sa sikkert noe tilbake. Og så var vi her.
Tripic har vel og lagt seg helt flat i dag og sagt det var 100% hans feil at situasjonen oppsto. |
|
Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 01.09.2025 13:10 Post subject: |
|
|
Den svenske assistenttreneren får skriftlig advarsel etter situasjonen som oppsto søndag ettermiddag i etterkant av kampen mot Viking.
https://www.nidaros.no/ma...113-761051 |
|
Back to top |
|
 |
Driblevækk Veteran
|
Posted: 01.09.2025 13:14 Post subject: |
|
|
Håper dette er kun utad. Jeg respekterer 100% viljen til å forsvare egen spiller, det var ikke kvelertak han tok, selv om armen hans er rundt halsen/hodet på Tripic. Det er gjort på en måte som avvæpner Tripic uten at det er fare for skade på noen. Helt utrolig at man må forklare dette til hysteriske mennesker som ser et angrep vs forsvar. _________________ Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS) |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 01.09.2025 13:14 Post subject: |
|
|
Det er fullt mulig å forstå Tjärnberg her, selv om det ble altfor voldsomt. Bildene ser ikke bra ut. Når du ser video av hele forløpet, så ser man jo at han er relativt nære og skynder seg for å gripe inn i en situasjon der en av hans spillere blir overfalt av Tripic. Tripic tar også det hele og fulle ansvaret for hele situasjonen i dag.
Så er det vel også ganske korrekt å gi en skriftlig advarsel. Det viser bare at RBK er en seriøs arbeidsgiver. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 01.09.2025 13:19 Post subject: |
|
|
Ja det er vell fair det her. Så da blir spørsmålet til de stakkars å så fornermedde krigerne her inne om de klarer å svelge kamelen og leve med denne voldsmannen i klubben eller om det blir for sårt for sjelen og man tar et steg tilbake. Regner med man finner noe annet å hisse seg opp over snart og glemmer hele greia. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 01.09.2025 13:20 Post subject: |
|
|
moomoo wrote: | Årsaken til reaksjonen er uviktig, Som jeg påpekte vi liker ikke Tripic og sånn skal det være, han skal straffes for sin del i alt, men den reaksjonen fra Marcus hører ikke hjemme noen som heldst plass i denne klubben (min mening). Så får de som ønsker å gi tommel opp til det få stå for det sjøl.
Mathisen sier det ganske greit, temperatur på banen og spillerne må få blåse ut og knuffe litt for det er sånn det er. Man tar det, går videre, straffer de som går for langt og verden er i vater. Men at noen fra trenerbenken skal løpe 40 meter for å ta arm bar på en spiller fra motstanderlaget... Det er ikke noe jeg ønsker skal assosieres med klubben jeg elsker. |
Helt enig. Han kan ikke fortsette i rbk etter dette. _________________ Sesongkortholder på oppsigelse. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 01.09.2025 13:22 Post subject: |
|
|
Men det gjør han jo, så hva gjør du da? Du kan vell ikke leve med dette? La meg gjette, du skal sitte å bitche videre som den fitta du er? |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 01.09.2025 13:30 Post subject: |
|
|
Helt rett.
Tjærnberg skjønner han driter seg ut og angrer. Klubben gir advarsel fordi det er ikke i tråd med hvordan en ansatt i RBK skal oppføre seg.
Skjerpings and move on. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 01.09.2025 13:38 Post subject: |
|
|
Quote: | – De handlingene som utspilte seg da kampen var ferdig, det er fra klubbens side totalt uakseptabelt. Det at det blir utøvd fysisk vold mot en på motstanderens lag, det er langt over streken, går på tvers av klubbens verdier og alt vi står for.
Han fortsetter:
– På grunn av dette har klubben gitt Marcus en skriftlig advarsel. Det er en alvorlig reaksjon. Vi forventer at han greier å holde seg innenfor rammene fremover. Får vi flere saker som dette, er det grunn til enda kraftigere reaksjoner. |
Siste sjanse for Markus nå. Feigt av klubben. _________________ Sesongkortholder på oppsigelse. |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 01.09.2025 13:39 Post subject: |
|
|
Det er flere i tråden her som skulle hatt seg en advarsel tror jeg. Det får være måte på hvordan man omtaler meningsmotstandere på et diskusjonsforum.
Når det er sagt har hele denne saken vært en enorm energityv i en særdeles viktig del av sesongen. Nå har Marcus fått sin straff, Tripic har tatt sin del av ansvaret, og klubbene virker å ha skværet opp. Så nå håper jeg vi kan legge denne død for denne gang, og at ikke dette har kostet klubben og laget mer energi enn nødvendig inn mot kampene mot Haugesund, før Glimt kommer på besøk. Tror timingen er god nå for en landslagspause, for både å fordøye e-cup exiten og samle seg igjen for det som kommer de siste 10 serierundene + cup. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 01.09.2025 14:16 Post subject: |
|
|
Skriftlig advarsel for det i går men helt i orden å ikke forholde seg til vedtak på årsmøte og jåsse om aldersdiskriminering på øvre øst. Kaptein useless fortsetter ser jeg... _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 01.09.2025 14:24 Post subject: |
|
|
Kudos til Tjärnberg for å forsvare en lagkamerat som blir angrepet. Skulle bare mangle! |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 01.09.2025 14:46 Post subject: |
|
|
La han gjøre sin greie på treningsfeltet, og ta han tilbake på benken igjen om ei stund om det er viktig for Alfred. Ingen stor sak, move on |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 01.09.2025 15:07 Post subject: |
|
|
Pettergomes wrote: | Den svenske assistenttreneren får skriftlig advarsel etter situasjonen som oppsto søndag ettermiddag i etterkant av kampen mot Viking.
https://www.nidaros.no/ma...113-761051 |
Det er vel som forventet i henhold til standard HR-regler. Da er han ferdig om han gjør det samme en gang til. Uavhengig av lengde på kontrakt etc. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 01.09.2025 15:15 Post subject: |
|
|
Jeg hater Tripic, men det han har gjort i dag fortjener virkelig skryt. Stort av Tripic: https://www.aftenbladet.n...e%3AOov9lw
Tenker at vi legger denne ballen død nå. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 01.09.2025 15:23 Post subject: |
|
|
Beklageligvis har jeg en annen mening enn deg Montana.
Jeg prøver ikke å tillegge deg andre meninger så vært fint hvis du legger bort sterksnusen og lar oss andre få mene det vi vil også
Forøverig synes jeg fremdeles skriftlig advarsel er for tynt, men la gå, alle gode ting er tre, kanskje han klarer å styre seg i fremtiden.
Forøverig flott at det er så stort engasjement, det viser at det brenner i et par RBK hjerter enda  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
ODN Rutinert
|
Posted: 01.09.2025 15:25 Post subject: |
|
|
Kommer noen suspensjoner nå, og så er alt glemt. Tjärnberg og Tripic har lagt seg ordentlig flate. Som nevnt ovenfor; stor kudos til Tripic for at han går ut på den måten også idag.
Det går en kule varmt iblant, og denne kampen sklidde ut fra første spark på ballen. Selv om man ikke kan skylde på andre faktorer, så er faktisk dommerne svært delaktige i at kampen - både underveis og etter fløyta blir som den blir. Tripic har total overtenning, og får holde på denne ut hele kampen.
Nå som begge har lagt seg flate er det bare å se fremover. Tjärnberg kommer til å få en straff, og ser ut til å ta imot den som en mann. Ting skjer iblant, og så skal vi være forsiktige med å kappe hodet av noen på grunn av det. |
|
Back to top |
|
 |
|