English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Marcus Tjärnberg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
machiavelli
Veteran

PostPosted: 31.08.2025 21:54    Post subject: Reply with quote

Solecito wrote:

Hvordan kan du være så sikker?
Kan du se hvor han har tommelen? Om tommelen er rundt halsen, er det et kvelertak.

Det er jo rett og slett bare enkel logikk.

Hva tror du er mest sannsynlig? At Tripic griper tak i drakta til Pereira og løfter han opp og dytter han overende (som skjer hele tida i fotball), eller at han lanserer det mest kompliserte knyttenevekveletaket noensinne?

Pereira faller overende et par sekunder etter det stillbildet. Han griper ikke tak i halsen hans eller kveler han. Han dytter han overende.
Back to top
View user's profile Send private message
trøndergutten
Rutinert

PostPosted: 31.08.2025 21:56    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Ja idag ble han en helt. Bare se videoen av han løpe bort til spilleren sin som er angrepet og alene mot 4, selve definisjonen av en helt.

Nei, han kunne løst den situasjonen på en mye bedre måte. Hadde han dratt Tripic unna så hadde han vært en "helt".
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 31.08.2025 21:59    Post subject: Reply with quote

Det var ikke en ballett forestilling Karen, det var en fotballkamp med enorm tenning som hadde nådd kokepunktet.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 31.08.2025 22:00    Post subject: Reply with quote

Den "Karen"-retorikk er megapinling
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 31.08.2025 22:01    Post subject: Reply with quote

Hele forumet her er pinlig.
Back to top
trøndergutten
Rutinert

PostPosted: 31.08.2025 22:04    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Det var ikke en ballett forestilling Karen, det var en fotballkamp med enorm tenning som hadde nådd kokepunktet.

Spesielt hvordan du mener at forumet må legges ned og kaller hele forumet pinlig, samtidig som at du ikke akkurat bidrar med å holde nivået oppe ved å kalle meg Karen.

Vi får være enig om å være uenig. Uansett tenningsnivå, uansett hva Tripic og de andre Viking-spillerne gjør, så mener jeg at det ikke er akseptabelt å ta kvelertak på noen.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 31.08.2025 22:06    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skulle jeg prøve å holde nivået oppe om jeg mener det skal legges ned. Helt idiot eller?
Back to top
trøndergutten
Rutinert

PostPosted: 31.08.2025 22:08    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Hvorfor skulle jeg prøve å holde nivået oppe om jeg mener det skal legges ned. Helt idiot eller?

Og der tror jeg at vi setter strek. Rolling Eyes
Back to top
Danserud
Rutinert

PostPosted: 31.08.2025 22:27    Post subject: Reply with quote

Rett på sokkel
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 31.08.2025 23:08    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:

Det ville blitt et veldig kjedelig forum om det la seg på ditt nivå her.
Montana
Veteran

PostPosted: 31.08.2025 23:17    Post subject: Reply with quote

Jeg aner ikke hva du prøver å si, men den naturlige konklusjonen må være å stenge det ned.
Back to top
Stallone
Senior

PostPosted: 01.09.2025 00:02    Post subject: Reply with quote

Meget solid utført av Tjarnberg! Til alle som stemmer politisk til venstre og mener fysiske konfrontasjoner skal løses med verbal kommunikasjon: Ta dere en tur ut på byen. Eller begynn med bedriftsfotball. Når folk i flokken eller på laget havner i trøbbel, så tar vi i bruk de fysiske virkemidlene som er nødvendige for å forsvare folka rundt oss.
Back to top
Predicted
Veteran

PostPosted: 01.09.2025 03:21    Post subject: Reply with quote

Stallone wrote:
Meget solid utført av Tjarnberg! Til alle som stemmer politisk til venstre og mener fysiske konfrontasjoner skal løses med verbal kommunikasjon: Ta dere en tur ut på byen. Eller begynn med bedriftsfotball. Når folk i flokken eller på laget havner i trøbbel, så tar vi i bruk de fysiske virkemidlene som er nødvendige for å forsvare folka rundt oss.

Merkelig politisk brannfakkel
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 01.09.2025 06:23    Post subject: Reply with quote

Stallone wrote:

Sjelden har vel et brukernavn på dette forumet vært mer passende til innlegget som er skrevet....
Henri
Legende

PostPosted: 01.09.2025 07:51    Post subject: Reply with quote

Litt unødvendig av Marcus å stille i Kvelertak t-skjorte på jobb i dag.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 01.09.2025 08:30    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Kvelertak med knyttede never. Den var ny.

Du ser jo hva som skjer her. Det er aldri noe kvelertak på Pereira.

Du får sammenligne det med Tjærnberg som legger armen rundt halsen og faktisk kveler Tripic.

Tull og tøys, Tjærnberg har armen rundt halsen til Tripic og prøver å rive ham ned/vekk samtidig som han roper noen velvalgte gloser inn i øret til Tripic. Noe kvelning er det absolutt ikke snakk om
MisterBowlby
Junior

PostPosted: 01.09.2025 09:22    Post subject: Reply with quote

Fullstendig ellevilt hvor unnnskyldende mange her inne er overfor Marcus. Det fins ingen omstendigheter, ingen forutgående hendelse som rettferdiggjør slik atferd som vår assistent fremviser. Tenk om dette hadde vært Mourinho, da hadde man snakket om en trener i fullstendig ubalanse som snarest burde vært løst fra sine oppgaver. Den samme atferden burde ikke være ok bare fordi det er vår trener som gjør det.
Forventer faktisk at Rosenborg i dag løser Tjärnberg fra kontrakten. Helt uakseptabelt på alle plan. Trenere har, og må ha, lavere puls enn de på banen. Det har ikke Tjärnberg.
moomoo
Veteran

PostPosted: 01.09.2025 09:24    Post subject: Reply with quote

Mange meninger ser jeg og det er bra.
Vi ønsker å forsvare spillerne våre, klubben og drakten og inge fortjener det mer enn Tripic som konstruerer dette mesterverket fra start med sin "Hater Rosenborg" Pep Talk.

Tripic er kamptein med stor K, en sånn vi elsker å hate og som egne elsker over alt. Mannen oppfattes uspiselig av omtrendt samtlige som ikke mener Oljebyens store sønner er guds gave til fotball og gir en næring til sjelen som de ikke kan leve foruten.

Det som skjer etter kamp er for meg en kuliminasjon av alt sammen. En sånn All-in-one-pot som er ferdig, for 60minuter siden og nå er alle forbanna fordi spaghettien har kokt for lenge, smaken er ikke som lovet og gryta var så varm at man brente fingra og irritasjonen utståes ikke lengere.

Når det blir som det blir (ikke uventet) står det igjen for meg som at reaksjonen til Marcus er alt for langt over streken. Jeg skjønner intensjonen, jeg skjønner ha nblir forbannet, men ALDRI skal noen fra vår klubb ta tak i en motspiller sånn med mindre det er fare for liv.
Det er usportslig, uproft, usmakelig og ulovelig.

Jeg håper Marcus er ferdig i klubben og at vi viser samfunnet og de andre klubbene at vi ikke står inne for dette her.

Så får de som mener jeg er på bærtur og overreagerer få lov til å mene det, men for meg har dette ingenting med sjelen og arven etter Eggen å gjøre, ei heller slik jeg vokste opp med RBK, slik jeg ønsker RBK skal fremstå eller slik jeg ønsker å fortelle varmt om RBK til de jeg møter.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 01.09.2025 09:26    Post subject: Reply with quote

Jeg er spent på hvordan styret vil håndtere saken. Hva er hans faktiske verdi for laget? Med de relativt svake resultatene vi har hatt, kan det være riktig tidspunkt å vurdere en ny assistenttrener - gjerne med en mer offensiv tilnærming og forankring i gofot-teorien?
Back to top
Toilling
Rutinert

PostPosted: 01.09.2025 09:30    Post subject: Reply with quote

Kan ikke han Tripic bare bli anmelt for hatfulle ytringer og vold da?
Er jo hatkriminalitet det han driver på med.

Virket som at Tjernberg var langt over grensa i går, men med mer bevis i etterkant er det vel akkurat på grensa til å være helt greit.
2-3 kamper på tribunen er greit.

Edit: Eneste grunnen til at jeg er for litt strengere straff er fordi han kom inn akkurat når vi skifta til 4-4-2 dritt fotball, vil gjerne ha han bort men vet ikke om dette er saken for det.
Back to top
Predicted
Veteran

PostPosted: 01.09.2025 09:34    Post subject: Reply with quote

Tripic tar "kvelertak" på Pereira, Marcus tar "kvelertak" på Tripic for å dra han unna, så tar faen meg ikke en i vikings trenerteam "kvelertak" på Marcus? Hvorfor er det ingen som kjefter der?

Det er kvelertak hele veien ned. Den som må straffes her er de fra vikingleiren, Marcus forsvarer Adrian fra ett overfall.
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 01.09.2025 09:41    Post subject: Reply with quote

Det er iallefall 2-1 i kvelertak til Viking. Og sikker 1-0 i provokasjon til RBK. Regner med strenge straffer, men at ikke RBK straffes noe strengere enn Viking.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 01.09.2025 09:52    Post subject: Reply with quote

Årsaken til reaksjonen er uviktig, Som jeg påpekte vi liker ikke Tripic og sånn skal det være, han skal straffes for sin del i alt, men den reaksjonen fra Marcus hører ikke hjemme noen som heldst plass i denne klubben (min mening). Så får de som ønsker å gi tommel opp til det få stå for det sjøl.

Mathisen sier det ganske greit, temperatur på banen og spillerne må få blåse ut og knuffe litt for det er sånn det er. Man tar det, går videre, straffer de som går for langt og verden er i vater. Men at noen fra trenerbenken skal løpe 40 meter for å ta arm bar på en spiller fra motstanderlaget... Det er ikke noe jeg ønsker skal assosieres med klubben jeg elsker.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 01.09.2025 09:58    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
for meg har dette ingenting med sjelen og arven etter Eggen å gjøre

Nei ikke sant Eggen var rene inkarnasjonen av sindig og fredelig oppførsel. Vend det andre kinnet, ikke lov å bli sint i et eneste sekund, feilfri osv. Vi husker jo godt hvordan han snudde ryggen til fingreren Annan for eksempel. Det er bra du passer på at arven og sjelen er inntakt.
Back to top
Predicted
Veteran

PostPosted: 01.09.2025 10:05    Post subject: Reply with quote

Hvorfor hører det ikke hjemme? Han forsøker dra vekk Tripic mens han overfaller en av våre, før han selv blir overfalt av halve stavanger. Bare tull å snakke om dette som noe utilgivelig.

Han oppfører seg eksemplarisk og kan gå ut av dette med hevet hode.

Å snakke om kvelertak eller at dette er en ekstrem handling er bare hysteri da det totalt ignorerer at de går fire mann for ta Adrian.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 5 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb