English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mainz - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 16, 17, 18  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Tangvik
25%
 25%  [ 11 ]
Witry
0%
 0%  [ 0 ]
M. Ceide
6%
 6%  [ 3 ]
Nemcik
2%
 2%  [ 1 ]
Pereira
2%
 2%  [ 1 ]
Nordli
2%
 2%  [ 1 ]
Väänänen
0%
 0%  [ 0 ]
Selnæs
9%
 9%  [ 4 ]
Fossum
0%
 0%  [ 0 ]
Islamovic
40%
 40%  [ 18 ]
Sæter
2%
 2%  [ 1 ]
Reitan-Sunde
0%
 0%  [ 0 ]
E. Ceide
9%
 9%  [ 4 ]
Total Votes : 44

Author Message
AndreasR
Veteran

PostPosted: 26.08.2025 15:15    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
Med fare for å bli helt boring Kalle: føler meg rimelig sikker på avansement dersom vi unngår store blundere bakover og evner å opprettholde samme fokus og konsentrasjon i forsvarsspillet som i hjemmekampen og Bajen borte.

Mainz fremstår ikke som et utpreget hjemmelag som maler i stykker motstanderne sine. Bærer preg av å ikke ha fått i gang offensiven etter salget av stjernespissen i sommer. Og det blir ikke samme trykk fra fansen som borte mot Hearts eller i Stockholm, selv om e cup nok drar opp trykket noe.

Har trua!

Vi må være enda litt mer aggresive. Du så hvor upressa vi lot dem få skyte da de scora.
Zeke
Junior

PostPosted: 26.08.2025 15:29    Post subject: Reply with quote

Takker for svar. Gikk bare inn via Mainz sin nettside, da kunne jeg jo velge over hele stadion. Når jeg brukte linken her fikk jeg jo kun bestille på felt I RBK
Zeke
Junior

PostPosted: 26.08.2025 15:57    Post subject: Reply with quote

Da blir det kamp!
Er det flere som kommer kjørende med bil til Mainz fra andre plasser i Tyskland (eller andre land)?
Zeke
Junior

PostPosted: 26.08.2025 16:07    Post subject: Reply with quote

Og er det noen som vet hvilken draktfarge vi stiller med?
robbie
Veteran

PostPosted: 26.08.2025 16:09    Post subject: Reply with quote

Ikke rød iallefall. Jeg ville tippet helhvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zeke
Junior

PostPosted: 26.08.2025 16:12    Post subject: Reply with quote

Regnet med at det ikke ble røde drakter Very Happy

Men har jo lyst til å komme riktig farge RBK
2mas
Sjef

PostPosted: 26.08.2025 19:53    Post subject: Reply with quote

Er vel egentlig ingen grunn til at vi ikke kan spille med svart shorts om Mainz stiller i vanlig hjemmedrakt med rød trøye og hvit shorts?

Holm var syk i går, men han trente i dag og blir med charterflyet til Frankfurt i morgen klokka 11.

Rotsekk har pratet med Nemcik, Sandberg og Johansson. De (radio)kommenterer så vidt meg bekjent første gang bortekamp fysisk til stede.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pirlo
Veteran

PostPosted: 26.08.2025 21:41    Post subject: Reply with quote

De først 15 minuttene blir farlige. Mainz kommer til å gå ut i hundre med et sinnsykt leven på stadion.

Ville innledet med en 4-4-2 med korte vertikale avstander for å nekte Amiri rom og presse Mainz ut bredt. Selnæs som frimerke på Amiri, men uten å kaste seg inn i taklinger. Bør spille kynisk som mot Hammarby og bruke mye tid på dødballer.

Vi bør tørre å presse høyt tidvis for å lette på trykket ved tilbakespill til keeper og sperre av pasningsalternativer med vingene.

Mainz kommer til å flytte vingbackene høyt, og det vil etterhvert bli enorme rom på kantene (spesielt etter Widmer). Veldig usikker på om Sæter eller Ceïde bør starte. Sæter er kanskje en vel så stor bakromstrussel, da Ceïde foretrekker å få ballen på fot så heller litt mot han.

Så må vi for guds skyld unngå å lage frispark utenfor egen 16-meter.
Back to top
MkBerg
Veteran

PostPosted: 26.08.2025 21:48    Post subject: Reply with quote

Hvorfor ikke stille i svart og grønt (tredjedrakt) når vi først er på bortebane i Europa? Har aldri skjønt dette med å bruke hjemmedrakt på andre steder enn Lerkendal. (Med unntak av Tromsø, Bryne og KFUM burde RBK stille med 2025-bortedrakta på samtlige bortekamper. Får håpe på svart/hvitt som bortedrakt i 2026.)
Back to top
Kom_igjen_troillan
Veteran

PostPosted: 26.08.2025 22:16    Post subject: Reply with quote

Hollerbach bekreftet ute mot oss:

https://www.getfootballne...diagnosis/

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 26.08.2025 22:22    Post subject: Reply with quote

All honnør til de som faktisk tror vi klarer å slå dette laget på bortebane. Jeg har dessverre null tro på avansement, men håper inderlig å ta feil. Mainz fremsto som ett meget solid lag. Tipper 3-0 til dem.
Back to top
chroma
Senior

PostPosted: 26.08.2025 23:46    Post subject: Reply with quote

MkBerg wrote:
Hvorfor ikke stille i svart og grønt (tredjedrakt) når vi først er på bortebane i Europa? Har aldri skjønt dette med å bruke hjemmedrakt på andre steder enn Lerkendal.

Fordi man alltid spiller med førstedrakta så langt det lar seg gjøre, uavhengig om det er bortekamp eller hjemmekamp? Hvertfall slik jeg ser det, men det er ikke sikkert det praktiseres slik lenger?
skien88
Veteran

PostPosted: 27.08.2025 07:13    Post subject: Reply with quote

med 2 strake tap i sekken, må neste bety en jævla skjerpet Mainz lag som er ute etter revansj og gruppespill. håper gutta er skjerpa
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 27.08.2025 07:43    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
All honnør til de som faktisk tror vi klarer å slå dette laget på bortebane. Jeg har dessverre null tro på avansement, men håper inderlig å ta feil. Mainz fremsto som ett meget solid lag. Tipper 3-0 til dem.

Jeg er mer her jeg også. Tror mange overvurderer eget lag etter første kampen. Vi trenger noe helt ekstraordinært for å gå videre.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 27.08.2025 07:54    Post subject: Reply with quote

Mainz framsto solide? Hvilken kamp har du sett? Vi fikk masse rom å kontre i, de var ikke gode i etablert angrepsspill. Det eneste de var gode i var det høye presset. Vi har gode muligheter her.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 27.08.2025 08:34    Post subject: Reply with quote

Krysser selvsagt alt av fingre og tær,men realisten sier tap med to mål eller mer. Vi sliter tungt borte i hjemlig serie og har ikke kvaliteter nok i laget til å utnytte ubalanse hos motstander. Vi klarer som oftest ikke å etablere ett kontringsspill før vi taper ball og det vil straffe seg.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 27.08.2025 08:50    Post subject: Reply with quote

Hvordan gikk det i Sverige, syntes du? Mainz er ikke veldig mye bedre enn Hammarby i mine øyne.
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 27.08.2025 10:08    Post subject: Reply with quote

Helt enig i at Mainz fremstod som solide. Også veldig ballsikre. Det de mangla på Lerkendal var sluttprodukt. Håper det fortsetter sånn, men frykter at hvis de får til noe av det samme som i andreomgang på Lerkendal, så tror jeg fort at det å spille på hjemmebane samtidig som de har så mye ball vil være det som vipper det fra å være ballinnehav uten for mange store sjanser til å være ballinnehav med mange sjanser. :/

I 2. var det 30/70 ballinnehav, 101/269 vellykkede pasninger, og bare Mainz hadde cornere. En hel kamp sånn på bortebane vil ikke gå bra.

Håper på kvalifisering, og tror vi har en viss sjanse, men holder Mainz som en relativt stor favoritt til å gå videre.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 27.08.2025 10:17    Post subject: Reply with quote

Mainz ga hele veien en følelse av at de hadde et ekstra gir inne. De er i dårlig form. Men det er ingen tvil om at de kan bedre.

Jeg tror derfor ikke at å kopiere bortetaktikken mot Hammarby kommer til å fungere. Jeg mener vi har en god sjanse. Men da må vi skape ting på egen hånd. Om vi parkerer bussen kommer de bare til å skåre to mål på langskudd.
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 27.08.2025 11:59    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Om vi parkerer bussen kommer de bare til å skåre to mål på langskudd.
Spørs hvor langt ut vi parkerer den.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 27.08.2025 12:25    Post subject: Reply with quote

Hvis vi skal forsøke å spille masse etablert angrepsspill på Mainz' banehalvdel spiller vi rett inn i henda deres. Det kan helt sikkert være bedre enn det vi så på Lerkendal, men de er nå en gang et lag som ikke foretrekker å angripe etablert. De vil ta kontringer, de vil stå høyt mot frispilling og ta brudd. Vi gjorde veldig lurt i å ikke spille slik de håpte på.
Back to top
Tordenbukser
Junior

PostPosted: 27.08.2025 12:32    Post subject: Reply with quote

Jeg håper det er kontringsfotball og bakromsløp de har øvd på den lukka treninga.
La Mainz spille et spill de egentlig ikke liker.
Kombiner det med den defensive strukturen de har hatt i de andre Europa-kampene så er det hope in a hanging snore!
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 27.08.2025 19:09    Post subject: Reply with quote

Jeg er ganske trygg på at dette går vår vei. Mainz er ute av form, de har tapt begge kampene den siste uken og har i tillegg et tettere kampprogram. De virket svake både mot oss og i hjemmekampen de tapte mot Köln, og de fikk heller ikke hvile i helgen. På toppen av det mangler de to av sine viktigste spillere.

Vi leverte samtidig en veldig solid kamp og var klart best. Det eneste jeg er litt bekymret for, er at vi kan bli for defensive i tilnærmingen. Hvis ikke er jeg rimelig sikker på en fortjent seier og avansement til gruppespillet.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 27.08.2025 20:20    Post subject: Reply with quote

– På hvilket tidspunkt i kampen, om man er i ledelsen, begynner man å spille på resultatet?

– Ganske sent i kampen, men alt avhenger av hvordan det står, sier RBK-treneren.

Både i Hammarby-oppgjørene og i første kamp mot Mainz har RBK variert i formasjonene, og ofte stått i 4-4-2 defensivt.

Tilpasning, både taktisk og formasjonsmessig, mener RBK-treneren laget hans har tatt tydelig steg gjennom kvalifiseringsrundene.

– Vi har blitt bedre og bedre, og vi har tilpasset oss ganske bra på kort tid, kan man si. Det er moderne fotball, og du må klare å finjustere. Det synes jeg denne gruppa har blitt bedre og bedre til, sier Johansson.

Les mer: Tydelig RBK-trener før skjebnekampen: – Sånn må det være

rbk.no har intervju med Tangvik.

Meldt 20 grader og oppholdsvær om et døgn. Supporterkoordinatorene har praktisk informasjon.

Har sjøl en følelse av at Mainz vinner 1-0 og at det blir ekstraomganger.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
jfudh
Junior

PostPosted: 27.08.2025 21:33    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Jeg tror derfor ikke at å kopiere bortetaktikken mot Hammarby kommer til å fungere. Jeg mener vi har en god sjanse. Men da må vi skape ting på egen hånd. Om vi parkerer bussen kommer de bare til å skåre to mål på langskudd.

Virker som Johansson har tenkt litt i samme baner:

– Det er en kamp vi regner med at vi må score mål i, og som vi går ut for å prøve og vinne. Sånn er det når du er trener og spiller i Rosenborg.

Les mer: Framme i Tyskland
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 16, 17, 18  Next
Page 4 of 18

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb