View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Tangvik |
|
25% |
[ 11 ] |
Witry |
|
0% |
[ 0 ] |
M. Ceide |
|
6% |
[ 3 ] |
Nemcik |
|
2% |
[ 1 ] |
Pereira |
|
2% |
[ 1 ] |
Nordli |
|
2% |
[ 1 ] |
Väänänen |
|
0% |
[ 0 ] |
Selnæs |
|
9% |
[ 4 ] |
Fossum |
|
0% |
[ 0 ] |
Islamovic |
|
40% |
[ 18 ] |
Sæter |
|
2% |
[ 1 ] |
Reitan-Sunde |
|
0% |
[ 0 ] |
E. Ceide |
|
9% |
[ 4 ] |
|
Total Votes : 44 |
|
Author |
Message |
AndreasR Veteran

|
Posted: 26.08.2025 15:15 Post subject: |
|
|
Jonas wrote: | Med fare for å bli helt boring Kalle: føler meg rimelig sikker på avansement dersom vi unngår store blundere bakover og evner å opprettholde samme fokus og konsentrasjon i forsvarsspillet som i hjemmekampen og Bajen borte.
Mainz fremstår ikke som et utpreget hjemmelag som maler i stykker motstanderne sine. Bærer preg av å ikke ha fått i gang offensiven etter salget av stjernespissen i sommer. Og det blir ikke samme trykk fra fansen som borte mot Hearts eller i Stockholm, selv om e cup nok drar opp trykket noe.
Har trua! |
Vi må være enda litt mer aggresive. Du så hvor upressa vi lot dem få skyte da de scora. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
Zeke Junior
|
Posted: 26.08.2025 15:29 Post subject: |
|
|
Takker for svar. Gikk bare inn via Mainz sin nettside, da kunne jeg jo velge over hele stadion. Når jeg brukte linken her fikk jeg jo kun bestille på felt I  _________________ "Smart av Sæter å bli utvist utenfor banen så vi ikke mister spillere" -Cyrilp |
|
Back to top |
|
 |
Zeke Junior
|
Posted: 26.08.2025 15:57 Post subject: |
|
|
Da blir det kamp!
Er det flere som kommer kjørende med bil til Mainz fra andre plasser i Tyskland (eller andre land)? _________________ "Smart av Sæter å bli utvist utenfor banen så vi ikke mister spillere" -Cyrilp |
|
Back to top |
|
 |
Zeke Junior
|
Posted: 26.08.2025 16:07 Post subject: |
|
|
Og er det noen som vet hvilken draktfarge vi stiller med? _________________ "Smart av Sæter å bli utvist utenfor banen så vi ikke mister spillere" -Cyrilp |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 26.08.2025 16:09 Post subject: |
|
|
Ikke rød iallefall. Jeg ville tippet helhvitt. |
|
Back to top |
|
 |
Zeke Junior
|
Posted: 26.08.2025 16:12 Post subject: |
|
|
Regnet med at det ikke ble røde drakter
Men har jo lyst til å komme riktig farge  _________________ "Smart av Sæter å bli utvist utenfor banen så vi ikke mister spillere" -Cyrilp |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.08.2025 19:53 Post subject: |
|
|
Er vel egentlig ingen grunn til at vi ikke kan spille med svart shorts om Mainz stiller i vanlig hjemmedrakt med rød trøye og hvit shorts?
Holm var syk i går, men han trente i dag og blir med charterflyet til Frankfurt i morgen klokka 11.
Rotsekk har pratet med Nemcik, Sandberg og Johansson. De (radio)kommenterer så vidt meg bekjent første gang bortekamp fysisk til stede. |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 26.08.2025 21:41 Post subject: |
|
|
De først 15 minuttene blir farlige. Mainz kommer til å gå ut i hundre med et sinnsykt leven på stadion.
Ville innledet med en 4-4-2 med korte vertikale avstander for å nekte Amiri rom og presse Mainz ut bredt. Selnæs som frimerke på Amiri, men uten å kaste seg inn i taklinger. Bør spille kynisk som mot Hammarby og bruke mye tid på dødballer.
Vi bør tørre å presse høyt tidvis for å lette på trykket ved tilbakespill til keeper og sperre av pasningsalternativer med vingene.
Mainz kommer til å flytte vingbackene høyt, og det vil etterhvert bli enorme rom på kantene (spesielt etter Widmer). Veldig usikker på om Sæter eller Ceïde bør starte. Sæter er kanskje en vel så stor bakromstrussel, da Ceïde foretrekker å få ballen på fot så heller litt mot han.
Så må vi for guds skyld unngå å lage frispark utenfor egen 16-meter. |
|
Back to top |
|
 |
MkBerg Veteran
|
Posted: 26.08.2025 21:48 Post subject: |
|
|
Hvorfor ikke stille i svart og grønt (tredjedrakt) når vi først er på bortebane i Europa? Har aldri skjønt dette med å bruke hjemmedrakt på andre steder enn Lerkendal. (Med unntak av Tromsø, Bryne og KFUM burde RBK stille med 2025-bortedrakta på samtlige bortekamper. Får håpe på svart/hvitt som bortedrakt i 2026.) |
|
Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 26.08.2025 22:16 Post subject: |
|
|
Hollerbach bekreftet ute mot oss:
https://www.getfootballne...diagnosis/ _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 26.08.2025 22:22 Post subject: |
|
|
All honnør til de som faktisk tror vi klarer å slå dette laget på bortebane. Jeg har dessverre null tro på avansement, men håper inderlig å ta feil. Mainz fremsto som ett meget solid lag. Tipper 3-0 til dem. |
|
Back to top |
|
 |
chroma Senior
|
Posted: 26.08.2025 23:46 Post subject: |
|
|
MkBerg wrote: | Hvorfor ikke stille i svart og grønt (tredjedrakt) når vi først er på bortebane i Europa? Har aldri skjønt dette med å bruke hjemmedrakt på andre steder enn Lerkendal. |
Fordi man alltid spiller med førstedrakta så langt det lar seg gjøre, uavhengig om det er bortekamp eller hjemmekamp? Hvertfall slik jeg ser det, men det er ikke sikkert det praktiseres slik lenger? _________________ begynner vel å bli gammel |
|
Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 27.08.2025 07:13 Post subject: |
|
|
med 2 strake tap i sekken, må neste bety en jævla skjerpet Mainz lag som er ute etter revansj og gruppespill. håper gutta er skjerpa |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 27.08.2025 07:43 Post subject: |
|
|
Aristoteles wrote: | All honnør til de som faktisk tror vi klarer å slå dette laget på bortebane. Jeg har dessverre null tro på avansement, men håper inderlig å ta feil. Mainz fremsto som ett meget solid lag. Tipper 3-0 til dem. |
Jeg er mer her jeg også. Tror mange overvurderer eget lag etter første kampen. Vi trenger noe helt ekstraordinært for å gå videre. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 27.08.2025 07:54 Post subject: |
|
|
Mainz framsto solide? Hvilken kamp har du sett? Vi fikk masse rom å kontre i, de var ikke gode i etablert angrepsspill. Det eneste de var gode i var det høye presset. Vi har gode muligheter her. |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 27.08.2025 08:34 Post subject: |
|
|
Krysser selvsagt alt av fingre og tær,men realisten sier tap med to mål eller mer. Vi sliter tungt borte i hjemlig serie og har ikke kvaliteter nok i laget til å utnytte ubalanse hos motstander. Vi klarer som oftest ikke å etablere ett kontringsspill før vi taper ball og det vil straffe seg. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 27.08.2025 08:50 Post subject: |
|
|
Hvordan gikk det i Sverige, syntes du? Mainz er ikke veldig mye bedre enn Hammarby i mine øyne. |
|
Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 27.08.2025 10:08 Post subject: |
|
|
Helt enig i at Mainz fremstod som solide. Også veldig ballsikre. Det de mangla på Lerkendal var sluttprodukt. Håper det fortsetter sånn, men frykter at hvis de får til noe av det samme som i andreomgang på Lerkendal, så tror jeg fort at det å spille på hjemmebane samtidig som de har så mye ball vil være det som vipper det fra å være ballinnehav uten for mange store sjanser til å være ballinnehav med mange sjanser. :/
I 2. var det 30/70 ballinnehav, 101/269 vellykkede pasninger, og bare Mainz hadde cornere. En hel kamp sånn på bortebane vil ikke gå bra.
Håper på kvalifisering, og tror vi har en viss sjanse, men holder Mainz som en relativt stor favoritt til å gå videre. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 27.08.2025 10:17 Post subject: |
|
|
Mainz ga hele veien en følelse av at de hadde et ekstra gir inne. De er i dårlig form. Men det er ingen tvil om at de kan bedre.
Jeg tror derfor ikke at å kopiere bortetaktikken mot Hammarby kommer til å fungere. Jeg mener vi har en god sjanse. Men da må vi skape ting på egen hånd. Om vi parkerer bussen kommer de bare til å skåre to mål på langskudd. |
|
Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2819 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 27.08.2025 11:59 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Om vi parkerer bussen kommer de bare til å skåre to mål på langskudd. | Spørs hvor langt ut vi parkerer den. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 27.08.2025 12:25 Post subject: |
|
|
Hvis vi skal forsøke å spille masse etablert angrepsspill på Mainz' banehalvdel spiller vi rett inn i henda deres. Det kan helt sikkert være bedre enn det vi så på Lerkendal, men de er nå en gang et lag som ikke foretrekker å angripe etablert. De vil ta kontringer, de vil stå høyt mot frispilling og ta brudd. Vi gjorde veldig lurt i å ikke spille slik de håpte på. |
|
Back to top |
|
 |
Tordenbukser Junior
|
Posted: 27.08.2025 12:32 Post subject: |
|
|
Jeg håper det er kontringsfotball og bakromsløp de har øvd på den lukka treninga.
La Mainz spille et spill de egentlig ikke liker.
Kombiner det med den defensive strukturen de har hatt i de andre Europa-kampene så er det hope in a hanging snore! |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 27.08.2025 19:09 Post subject: |
|
|
Jeg er ganske trygg på at dette går vår vei. Mainz er ute av form, de har tapt begge kampene den siste uken og har i tillegg et tettere kampprogram. De virket svake både mot oss og i hjemmekampen de tapte mot Köln, og de fikk heller ikke hvile i helgen. På toppen av det mangler de to av sine viktigste spillere.
Vi leverte samtidig en veldig solid kamp og var klart best. Det eneste jeg er litt bekymret for, er at vi kan bli for defensive i tilnærmingen. Hvis ikke er jeg rimelig sikker på en fortjent seier og avansement til gruppespillet. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.08.2025 20:20 Post subject: |
|
|
– På hvilket tidspunkt i kampen, om man er i ledelsen, begynner man å spille på resultatet?
– Ganske sent i kampen, men alt avhenger av hvordan det står, sier RBK-treneren.
Både i Hammarby-oppgjørene og i første kamp mot Mainz har RBK variert i formasjonene, og ofte stått i 4-4-2 defensivt.
Tilpasning, både taktisk og formasjonsmessig, mener RBK-treneren laget hans har tatt tydelig steg gjennom kvalifiseringsrundene.
– Vi har blitt bedre og bedre, og vi har tilpasset oss ganske bra på kort tid, kan man si. Det er moderne fotball, og du må klare å finjustere. Det synes jeg denne gruppa har blitt bedre og bedre til, sier Johansson.
Les mer: Tydelig RBK-trener før skjebnekampen: – Sånn må det være
rbk.no har intervju med Tangvik.
Meldt 20 grader og oppholdsvær om et døgn. Supporterkoordinatorene har praktisk informasjon.
Har sjøl en følelse av at Mainz vinner 1-0 og at det blir ekstraomganger. |
|
Back to top |
|
 |
jfudh Junior
|
Posted: 27.08.2025 21:33 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Jeg tror derfor ikke at å kopiere bortetaktikken mot Hammarby kommer til å fungere. Jeg mener vi har en god sjanse. Men da må vi skape ting på egen hånd. Om vi parkerer bussen kommer de bare til å skåre to mål på langskudd. |
Virker som Johansson har tenkt litt i samme baner:
– Det er en kamp vi regner med at vi må score mål i, og som vi går ut for å prøve og vinne. Sånn er det når du er trener og spiller i Rosenborg.
Les mer: Framme i Tyskland |
|
Back to top |
|
 |
|