View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
27Sapara Proff
|
Posted: 17.08.2025 17:18 Post subject: |
|
|
waterfalls wrote: | Hvis man faktisk ser fotballkamper og ikke kun baserer seg på "enkel statistikk" så skjønner man at AJ ikke er en defensiv trener. | Det er kjedelig å høre han prate og det er kjedelig å se laget hans spille - Boring Alfred! |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 17.08.2025 17:28 Post subject: |
|
|
Hva f er det her for noe |
|
Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 18.08.2025 13:21 Post subject: |
|
|
Aner ikke men skoleferien er heldigvis over i dag så forventer mindre av det fremover  |
|
Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 18.08.2025 23:55 Post subject: |
|
|
27Sapara wrote: | Det er kjedelig å høre han prate og det er kjedelig å se laget hans spille - Boring Alfred! |
Du får finne deg en annen klubb da Sapara.. Hvis det nå er så uutholdelig å måtte forholde seg til at RBK, gitt den situasjonen de var, samtidig evnet å sikre seg et av de største trenertalentene i Norden (som de nå har forlenget med), er det jo nok av klubber uten ambisjoner og med tradisjonelle, gjenbrukte trenere du kan bruke energien din på. Ranheim trenger feks støtte nå. Du blir helt sikkert godt mottatt der.. _________________ mvh HeXX
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 20.08.2025 09:35 Post subject: |
|
|
storestorflor wrote: | Følgende tippeligatrenere hadde fått mer ut av RBK enn hva AJ har klart i 2025. Rangert etter hvor trygg jeg er på påstanden
1. Kjetil Knutsen
2. Johannes Moesgaard
3. Freyr Alexandersson
4. Jørgen Vik
5. Gaute Helstrup
6. Morten Jensen / Aarsheim
7. Andreas Tegstrøm
8. Christian Michelsen
De 7 siste har spillerstaller som på papiret er enten litt svakere eller mye svakere enn vår.
Står det så dårlig til at vi nøyer oss med middelmådighet på trenersiden fremfor å jakte eksellens? Er vi ekstra tålmodige med alfred fordi han er ung og hyggelig? Vi kan ikke kun satse på å utvikle trenere selv, men en gang de er utviklet forsvinner de videre. |
Da har nummer 8 på listen fått sparken i Sarpsborg 08.
"Avsettelsen kommer etter en lengre periode med skuffende sportslige resultater og misnøye blant spillergruppen." (TV2).
Men hey, hadde sikkert gjort det bedre enn Alfred Johansson i Rosenborg fordi.
https://www.tv2.no/sport/.../18012036/ |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 21.08.2025 08:00 Post subject: |
|
|
Resultat messige er han ikke bedre en Rekdal.
I tillegg scorer vi nesten ikke mål med hans fotball.
Så forstår ikke euforien over ny kontrakt
Vi ser hvor en mere direkte offensiv fotball og tilnærming kan føre norske lag til CL i Bodø.
Så meningsløst å tro vi kan være Barca og City å oppnå suksess. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 21.08.2025 08:24 Post subject: |
|
|
Det som er så rart å være vitne til, særlig som RBK-supporter, er den evinnelige troen på at «vi kan bare bytte trener». Trenere som får til offensiv, dominerende fotball vokser liksom på trær. Og det skal liksom være en automatikk i at trener med offensiv og angrepsvillig fotball på CV’en fra en plass får det til et annet sted like lett.
La meg minne om at både Eggen og Knutsen begge var en hårsbredd fra å få sparken før de fikk fart på sakene. Fotballeventyret til RBK og BodøGlimt var en korttenkt avgjørelse fra å aldri ha skjedd hvis tankegangen du forfekter hadde vunnet. Og nå sitter det seriøst folk på det forumet her som skal ha Moesgaard..
Påstanden om at Affe står for en defensiv, kjedelig fotball er beviselig feil. Det er utvilsom vært det man har prestert for ofte, men har du lest noen av intervjuene med han eller sett han på Innsiden vet du at det er jo ikke den type fotball han ønsker å få til. Newsflash, det er vanskelig.
Vi som hyller forlengelsen av kontrakten til Affe hyller ikke det at vi forlenger med en suksesstrener, men at klubben nå får kontinuitet. Dette fordi vi antar, med rette vil jeg påstå, at det er en del synergier i kontinuitet som skaper grobunn for et velfungerende lag.
Alfred har vist særskilt to ting; han er dyktig på spillerutvikling og han er en fremragende taktiker (ref eksempelvis intervjuet med 2mas etter Hammarby - klasse). I tillegg har han kommet mye lenger med frispilling fra egen 16-meter enn Kåre klarte. Nettopp dette er et viktig verktøy som BodøGlimt bruker. Den siste biten blir å få til eget offensivt spill i større grad. Det har vi sett at han har klart på høsten i fjor. Siden da har vi mistet Tagseth, Broholm og Nypan. Helt klart medvirkende faktorer, men det forklarer ikke alt.
Når det klages på Alfred er jeg spent på å høre hvilke andre trenere som skal få det til og hvorfor. Kom igjen, opplys oss. Og send oss ut på nok en ørkenvandring med trenerskifte. Det har jo fungert så ufattelig bra hittil. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7263 Location: South-west coast exile
|
Posted: 21.08.2025 08:34 Post subject: |
|
|
Jeg kan allerede si deg hvilke typer folk som Neeskens ønsker seg: Svein Maalen.
Forøvrig 10/10 enig med deg, Macha. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 21.08.2025 08:44 Post subject: |
|
|
Det handler vel om hvilke ambisjoner man har for RBK. Så handler xet også om å se hva man kan få tak i av spillere.
Ingen av dere kan forklare meg hvorfor vi ikke scorer mål uten å si at det skyldes at vi har for dårlige spillewre.
Hvilke spillere hadde glimt da de ble mestre for første gang.
Dere må komme dere ut av koma. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7263 Location: South-west coast exile
|
Posted: 21.08.2025 08:44 Post subject: |
|
|
De hadde i alle fall ikke Reitan-Sunde på høyrekant. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 21.08.2025 09:13 Post subject: |
|
|
Nei de hadde nok en divisjon 3 spiller
De hadde second hand over hele linja.
Fakta dreper en hver diskusjon sies det.
Glimt solgte spillere og ble enda bedre, merkelig??
De var kansje ikke så gode som var der da?.
Koma tilstanden er stor på forumet _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 21.08.2025 09:20 Post subject: |
|
|
De hadde Junker, Hauge og Zinckernagel. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 21.08.2025 09:34 Post subject: |
|
|
Det handler overhode ikke om forskjellige ambisjoner, de er minst like store. Det handler om virkemidler. Der er dine virkemidler utprøvd og utdatert.
De hadde også Evjen med på mye av det. Berg. Jeg skjønner ikke helt poenget ditt Neeskens. Ingen har hevdet at man ikke kan gjøre gull av gråstein? |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 21.08.2025 09:48 Post subject: |
|
|
Hvorfor diskuterer dere med troll som Neeskens, Bart1 og Frank1? Hva er poenget? |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 21.08.2025 09:53 Post subject: |
|
|
Når du ikke har gode argumenter og ser at andre har rett så kaller du dem troll.
Patetisk _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 21.08.2025 10:17 Post subject: |
|
|
Hadde ikke glimt Pellegrion, Junker, Zinckernagel osv?
Det er jo lov å si at Glimt traff bra med spillere som var med å starte det løpet de er på nå.
Det kan jo virke som Alfred også trenger å treffe på rett spillere for å få utviklet laget videre. Det er jo ikke feil å si at vi har tatt steg tilbake i år, og at kritikk mot det er helt ok. Press spillet vi hadde i fjor er jo ikke lenger der. Vi skaper nesten ikke sjanser og mangler generelt spill med ball i laget. Vi har mye å utvikle oss på. Dette kan man si uten at det betyr at Alfred skal sparkes.
Det vil jo naturlig bli en oppsummering etter dette året, der vi også må kunne sette krav og forventninger til hvordan RBK framstår. Vi har mangler i troppen som kanskje er for store til å sette spillet vi ønsker.
Har ikke mistet troen på Alfred, men er litt skuffet over manglende framgang i spillet. Skjønner godt at de lider med salg av de to beste spillerne, samtidig som vi mangler en god del kvalitet i midtbane og angrep, men hadde forventet å se et spill jeg kan kjenne igjen. Et press spill som fungerte i fjor osv. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 21.08.2025 10:27 Post subject: |
|
|
Neeskens leker ekspert og har hubris - men det er stort sett bare urealistisk tullprat. Skulle jeg gjette, så ville jeg sagt "Ulseth". |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 21.08.2025 10:28 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Når du ikke har gode argumenter og ser at andre har rett så kaller du dem troll.
Patetisk |
Det er bare det at når negativitet gjentas for negativitetens skyld så blir folk lei. Det er ikke noe konstruktivt. Vi har hørt det før. Det er hakk i plata.
Det kan minne om en tidligere forum-kjenning.. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 21.08.2025 11:31 Post subject: |
|
|
Lett å si man savner den troll-appen ja. |
|
Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2153 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 21.08.2025 11:56 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Det handler vel om hvilke ambisjoner man har for RBK. Så handler xet også om å se hva man kan få tak i av spillere.
Ingen av dere kan forklare meg hvorfor vi ikke scorer mål uten å si at det skyldes at vi har for dårlige spillewre.
Dere må komme dere ut av koma. |
Marius Lode
Fredrik Bjørkan
Patrick Berg
Victor Boniface
Zinkernagel
Jens Petter Hauge
Nikita Haikin
Ulrik Saltnes
Brede Moe
Hugo Vetlesen
Kasper Junker
Elias Hagen
Ola Solbakken.
Koma ja. Skitspillere dette. Ønsker meg også en troll-app. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
Back to top |
|
 |
Gjfs Proff
|
Posted: 21.08.2025 11:58 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Det handler vel om hvilke ambisjoner man har for RBK. Så handler xet også om å se hva man kan få tak i av spillere.
Dere må komme dere ut av koma. |
Du har altså et så skyhøyt nivå på det du produserer her inne. |
|
Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 21.08.2025 13:06 Post subject: |
|
|
Fakta er jo at siden Kåres gullår har vi ikke vært i nærheten av ønsket nivå annet enn ett blaff i fjor høst.
Jeg har vært pro Alfred siden han kom, høstsessongen i fjor fikk de fleste av oss til å finne frem de godt gjemte optimistene i oss.
Det er klart det som har blitt prestert mesteparten av årets sessong er en gedigen skuffelse for mange.
Er det derimot riktig å kvitte seg med trenerteamet nå? Her er jeg tvilende for øyeblikket. Vi har mistet våre 3 beste spillere fra i fjor høst. Vi er endelig i en situasjon hvor vi har noen kroner til å bygge lag på lang tid og både Alfred og Jordi fremstår for meg som meget dyktige. Mulig jeg er uopplyst men per nå kan jeg ikke se en eneste erstatter som jeg tror ville gjort det noe bedre blant de som er realistisk å hente.
Samtidig ønsker jeg svar på noen spørsmål jeg har vanskeligheter med å skjønne sett utenfra. Ting som forholdsvis enkelt bør kunne adresseres som hvorfor det gode presspillet fra i fjor er borte, hvorfor enkle basisferdigheter ser ut til å ha forduftet blant enkelte proffesjonelle fotballspillere. Hvorfor det som oftest ser ut som om spillerne ikke liker det de holder på med. Hvorfor er vi så himla statiske i angrep? Hvorfor mangler vi totalt vinnerskalleattituden som spillere som Mike Jensen og Helland bl.a utsrtålte?
I ett intervju før sessongen med Alfred sa han noe om att det var justert på treningen, vi skulle bygge videre fra i fjor og det var viktig med spillere som tålte å trene hardt og riktig samt tåle å stå ut kamper. Hvorfor ser det ut som at det motsatte har skjedd?
Har vi, eller hvorfor har vi ikke tatt ett steg tilbake til det som gav resultater utover fjorårssessongen når ting har utviklet seg som det har i år?
Glimt tok grep etter at de ble slått ut i fjor av Tottenham i forhold til fysikk. I går mot Sturm Graz virket de for meg å være fysisk overlegne i dueller.
Hvor lenge siden er det vi sist hørte om en spiller som kom til Rosenborg og var sjokka over intensitet på trening? Dette mener jeg har vært ganske vanlig både under Eggen og i starten av Kåres gullår, samt i Glimt.
Savner en podcast/lengre intervju men Alfred om hvordan han ser ting, hvorfor han mener der slik og hva de gjør for å adressere og utvikle det alle ser. Var mye godt innhold rundt om med han i fjor. I år er det mindre. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 21.08.2025 14:18 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Når du ikke har gode argumenter og ser at andre har rett så kaller du dem troll.
Patetisk |
Hvem bestemte at du ar orakelet? Det er et sterkt mindretall som argumenterer med den bitterheten som du gjør og siden du ikke har like mye penger som Donald så kan du sikkert bare gi opp med det samme  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 21.08.2025 14:56 Post subject: |
|
|
Virker som en del tror det tar kort tid å bygge en klubb og skape vinnerkultur. Hvor mange poeng tok Knutsen i hver sesong? Har de tatt flere poeng fra sesong til sesong? Selvfølgelig ikke. Det går opp og ned med poengfangsten som med de fleste andre lag.
2018 - 32 poeng
2019 - 54 poeng
2020 - 81 poeng
2021 - 63 poeng
2022 - 60 poeng
2023 - 70 poeng
2024 - 62 poeng
Duppene i poengfangsten har kommet de gangene de har mistet sentrale spillere.
For referanse tok Alfred 53 poeng i sin første sesong. Hvor mange han tar i sin andre er fortsatt usikkert, kan bli flere og kan bli færre, vi får se.
Uansett gjennom Horneland, Henriksen, Hareide, Rekdal og Maalen er det kun en sesong 2022 hvor vi har tatt flere poeng en i fjor 56. Tror vi er tjent med å fortsette løpet vi er inne i nå. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 21.08.2025 16:11 Post subject: |
|
|
Orkdal1 wrote: | I ett intervju før sessongen med Alfred sa han noe om att det var justert på treningen, vi skulle bygge videre fra i fjor og det var viktig med spillere som tålte å trene hardt og riktig samt tåle å stå ut kamper. Hvorfor ser det ut som at det motsatte har skjedd?
Har vi, eller hvorfor har vi ikke tatt ett steg tilbake til det som gav resultater utover fjorårssessongen når ting har utviklet seg som det har i år?
|
Siden i fjor har vi ansatt Joao Almeida som fysisk leder. Det er ikke usannsynlig at han har gjort kraftige endringer i treningsmengde og metoder.
Problemet er at symptomene på for mye trening og for lite trening er de samme, spillerne vil se slitne ut. Uten at det nødvendigvis er hva som foregår her. |
|
Back to top |
|
 |
|