View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Tangvik |
|
7% |
[ 5 ] |
Witry |
|
1% |
[ 1 ] |
M. Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
Nemcik |
|
29% |
[ 19 ] |
Pereira |
|
7% |
[ 5 ] |
Väänänen |
|
1% |
[ 1 ] |
Selnæs |
|
21% |
[ 14 ] |
Nordli |
|
4% |
[ 3 ] |
Reitan-Sunde |
|
3% |
[ 2 ] |
Islamovic |
|
1% |
[ 1 ] |
E. Ceide |
|
21% |
[ 14 ] |
|
Total Votes : 65 |
|
Author |
Message |
håpløs Veteran
|
Posted: 05.08.2025 13:34 Post subject: |
|
|
Synd ikke media får frem supporter-prestisjen her.
Det blir jo livlig!
Tror ikke det kommer masse svensker uten billett, men tipper de evt slipper inn på vestsiden der.
Dette blir en veldig gøyal kamp! |
|
Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 05.08.2025 13:43 Post subject: |
|
|
Hammarby-fans på SoMe er jo Skandinavias svar på tyrkere. Helt ute å kjøre |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 05.08.2025 13:56 Post subject: |
|
|
Hvordan?
Fin presentasjon av klubben på rbk.no, fikk et bedre inntrykk av dem enn jeg har hatt. |
|
Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 05.08.2025 13:58 Post subject: |
|
|
Bare å ta deg en tur innom X og Instagram, så ser du vel fort det. Trusler, sutring og klaging. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 05.08.2025 15:08 Post subject: |
|
|
12000 solgte nå, 1000 stk på 6 timer. Sikkert flest øst-nordmenn. |
|
Back to top |
|
 |
TomBoy Proff
|
Posted: 05.08.2025 15:27 Post subject: |
|
|
Skulle gjerne ha kjøpt billett, men har ikke fått epost for gjenkjøp av plass, og rbk svarer ikke på epost og tlf er sommerstengt.. Da er det ikke lett |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 05.08.2025 17:56 Post subject: |
|
|
@tomboy du kan prøve å kontakte klubben via sosiale medier for å se om du får svar der?
Har du sjekket søppelpost eller spam om mail har havnet der da? |
|
Back to top |
|
 |
Andy Pandy 27 Rutinert
|
Posted: 05.08.2025 19:23 Post subject: |
|
|
Skuffende lite trykk rundt Rosenborg–Hammarby. Greit nok at Hammarby ikke er noen tittelmaskin, men de er fortsatt laget for den ekte Stockholmeren – med dyp forankring i Söder og en av Nordens mest lojale supporterbaser. Det gir kampen mer prestisje enn mange virker å tro. I flere sesonger har Hammarby hatt høyest tilskuersnitt i Sverige (til AIK fikk spille på Strawberry arena), og stemningen på Tele2 Arena er blant de beste i Skandinavia. De har minst like stor following som AIK og Djurgården, og har historisk blitt sett på som arbeiderklassens klubb – i kontrast til “sosse”-imaget til de to andre Stockholmslagene. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 05.08.2025 19:58 Post subject: |
|
|
Det er å overvurdere den gjengse trønderske publikummeren å tro at Hammarby er noe særlig trekkplaster, fordi de trekker mye folk og lager liv og røre på egne hjemmebane. Som det ble påpekt tidligere, vi har slitt med å få til halvfull stadion i gruppespillskamper for ikke så mange år siden. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 05.08.2025 20:57 Post subject: |
|
|
-men det må jo være gØy med NOR-SVE i kvallik..
Når det er topplag og bra supportere!
Premien er et tysk storlag..
Skjønner ikke folket. |
|
Back to top |
|
 |
jfudh Junior
|
Posted: 05.08.2025 21:22 Post subject: |
|
|
Det begynner kanskje å bli så lenge siden vi hadde europeisk suksess at torsdagskamper nå har blitt synonyme med halvfullt stadion og enten elendig motstand eller tap. Søndagskamper har folk et forhold til, de skjer jo omtrent hver søndag fra mars til november hvert år. Europakamper og cupkamper er liksom litt på siden.
Jeg tror dette kan endre seg, og vi får se fullsatte kamper mot Hammarby ol. dersom Rosenborg en vakker dag igjen blir god nok til å kvalifisere seg hvert år, og sparker ordentlig fra seg i selve gruppespillet i Europa, slik Glimt nå har gjort i flere år. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.08.2025 21:47 Post subject: |
|
|
Johansson:
- De har de siste årene hatt tre forskjellige trenere som har en veldig lik stil. De prøver å være konstruktive med ballen og bruker mange spillere i frispilling. De er modige med mange spillere tett på hverandre og ikke redde for å spille korte pasninger på små flater.
- De er dyktige på å trekke midtbanespillere ut på sidene om de ikke får spilt gjennom midten. De er dyktige til å spille inn i bakrommet til (Sebastian) Tounekti, som vi kjenner fra Haugesund, og spissen (Jusef) Erabi. De er også dyktige i det høye presspillet. Det så vi ikke minst mot Charleroi.
- Men som hos alle lag så fins det saker som vi kan dra fordel av, om vi er dyktige. Det viktigste er at vi er gode på det som vi skal være gode på.
Les mer: - Vi trenger disse opplevelsene
- Det var ei grei trening i dag, så jeg er positiv enn så lenge, uttaler Witry til Rotsekk.
- Det ser lovende ut med tanke på kamp på torsdag?
- Jeg skal ikke garantere eller "jinxe" noe som helst, men jeg håper det.
Les mer: - Jeg er positiv
Tesfaldet Tekie har saknats i de senaste matcherna på grund av en vadskada. 28-åringen missade så väl bortasegern mot Värnamo som Europakvalreturen mot Charleroi senast.
Under tisdagen, två dagar innan det första av två möten som stundar mot norska Rosenborg, var Hammarbymittfältaren tillbaka i full träning för första gången.
(...)
Han känner sig redo för att bidra mot Rosenborg, med andra ord.
Ett lag han har god koll på.
– Min vän Islamovic (Dino) spelar där, så jag har sett en hel del matcher. Det är ett bra lag. Spelar bra fotboll. Han har gjort det riktigt bra också, så det kommer bli en tuff match.
Har du haft någon kontakt med Dino?
– Ja, så klart. När jag såg att vi kunde lottas mot dem hade jag en känsla att vi skulle få dem om vi skulle gå vidare.
Blir det någon hets och sånt inför?
– Ja, lite hets och skoj så klart. Men det blir en tuff match och det blir roligt att möta honom.
Läs mera: Tekie tillbaka i full träning: ”Jag är redo”
Det var cirka en halvtimme in på Hammarbys förmiddagsträning under tisdagen som Shaquille Pinas klev av och bröt den pågående spelövningen. Till synes med smärtor i knäet.
Efter att ha rådfrågat och testat knäet tillsammans med medicinsk personal så lindandes han om och återgick därefter till träningen.
– Jag tränade ju klart så är nog inget att oroa sig för, säger 27-åringen till en samlad presskår efter passet.
Läs mera: Lugnande besked från Pinas efter oroväckande bilderna
Hammarby ställs mot Rosenborg i ECL-kvalet, klubben som dominerade norsk fotboll under tre decennier i sträck, från slutet av 80-talet till en bit in på 2010-talet.
Men hur mår klubben idag? Och hur är Trondheim som supporterresmål?
Läs mera: Det väntar Hammarby i ECL-kvalet
– Jeg synes ikke man burde vært så knallhard på den «femprosent-regelen». Hvis de kommer med så mange som jeg tror, så skulle de ha vært samlet.
Det sier Kjernen-leder Bjørn Skar til Adresseavisen.
(...)
– De kunne solgt mange flere enn de 1200 som er tiltenkt. Det er ikke vanskeligere for Hammarby-fansen enn å få noen fra Norge til å kjøpe billetter for dem på langsiden. Hvis pågangen er så stor, da kunne man jo ha sett på om man kunne tildelt dem noe mer.
Les mer: Venter opptil 6000 svensker til Trondheim
Hammarby fikk 70 nye billetter i dag. Jeg vil tro mange avventer eller allerede har avlyst tur fordi de ikke har fått billett, men samtidig antar jeg at mange vil forsøke å kjøpe billetter fysisk enten i RBK-shop eller boden all den tid det ikke er krav om bestått eksamen i trøndersk for å få gjort dette.
Kan bli kaos og ikke minst en økonomisk nedside dersom man ikke frigir flere offisielle billetter. Samtidig vil det naturligvis kunne være sportslige fordeler med ikke å gi bortelaget mer støtte enn nødvendig.
Ryktet sier at det blir videodømming - sjøl om det ikke er noe krav:
UEFA i § 61.03 i turneringsreglementet wrote: | VAR may be used in all matches of the competition as of the third qualifying round. The decision as to whether VAR should be used for a specific match is at the sole discretion of the referee, and that decision is final. |
Jeg tipper det blir samme lag som mot Tromsø, sjøl om Reitan fotfulgte Witry under skyggetreninga for å få de samme instruksene fra Johansson.
Pavle Vagic har startet 15 seriekamper for Hammarby, men i de siste kampene har han vært vraket. Frederik Winther har vært foretrukket i stedet. Ergo blir vel evt. Lerkendal-comeback som innbytter.
Forresten ingen svenske journalister på treninga i dag. Blir vel desto flere på pressekonferansen til Johansson i morgen klokka 14. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 05.08.2025 22:33 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Kan bli kaos og ikke minst en økonomisk nedside dersom man ikke frigir flere offisielle billetter. Samtidig vil det naturligvis kunne være sportslige fordeler med ikke å gi bortelaget mer støtte enn nødvendig. |
Jeg syns man i de minste burde la de selge ut nedre vest. De har jo fått hele nedre. Som har en kapasitet på nesten 1600 tilskuere. Så hvorfor de skal begrenses til 1200 skjønner jeg ikke helt. |
|
Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 05.08.2025 22:49 Post subject: |
|
|
Går nesten ut fra at det har noe med sikkerhet å gjøre. Bortesupportere sitter ikke pent og pyntelig på setet sitt, så det blir som en ståtribune å regne. Da faller nok kapasiteten en del. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 05.08.2025 22:57 Post subject: |
|
|
Er gjerne helst motsatt. At man tillater flere på en ståtribune. Uansett så er det offisielt ikke tillatt med ståtribuner for norske og svenske lag i Europa. Vi har ikke blitt innlemmet i prøveordningen til UEFA ennå. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.08.2025 23:34 Post subject: |
|
|
Det er RBK som er strenge med fem prosent. Handler ikke om sikkerhet. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 05.08.2025 23:47 Post subject: |
|
|
Suverent tiltak. La svenskene stå utenfor stadion og grine. |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 05.08.2025 23:55 Post subject: |
|
|
Hva skal man si om denne da? Er vel knapt noen som tror vi kommer til å gå videre her. Får håpe det blir en av de få kampene hvor vi faktisk leverer greit.
Kanskje nivået i Eliteserien har blitt sterkere relativt til Allsvenskan de siste årene, slik at vi er bedre rustet for å gjøre en bra kamp her. Eller kanskje svenskene ikke har oppdaget trekket "gi ballen til Ceïde" enda, slik at han kan herje litt på venstrevingen. |
|
Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 06.08.2025 00:02 Post subject: |
|
|
Nivået i Eliteserien er høyere enn Allsvenskan. Det er rapportene fra alle jeg har snakket med som følger med Allsvenskan. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 06.08.2025 00:32 Post subject: |
|
|
KFUM spiller vel en type fotball som virkelig ikke passer oss i tillegg, mens Hammarby sies å spille en fotball som Affe-ball skal stå bedre til.
Skjønner man har svake forhåpninger etter søndag, men jeg tror ikke den kampen blir representativ for hva vi ser på torsdag. Vi spilte jo en bra kamp mot Tromsø bare en uke tidligere for eksempel.
Jeg er forsiktig optimist før torsdag, MEN det krever at alle spillerne er påskrudd fra start og at vi klarer å slå pasninger til en medspiller i tillegg til at presset må sitte og forsvaret må ha kontroll på posisjoneringen og organiseringen sin.
Det er noe vi har sett at gutta kan, så jeg forventer at de er heltente og motiverte til å vise seg fra sin beste side på torsdag!
 |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 06.08.2025 00:44 Post subject: |
|
|
Votten wrote: | Nivået i Eliteserien er høyere enn Allsvenskan. Det er rapportene fra alle jeg har snakket med som følger med Allsvenskan. |
Nivået er jevnbyrdig. Omtrent helt likt. Men ganske forskjellige stiler.
På en ELO-rating er Allsvenskan nå så vidt foran etter at Häcken slo Anderlecht, og Hammarby Charleroi. Mens Branns to tap for Salzburg trakk Eliteserien ned. På den andre ELO-ratingen er vi så vidt foran.
ClubELO,
Eliteserien: 1391
Allsvenskan: 1405
ELO Football,
Eliteserien: 1683
Allsvenskan: 1680
På begge ratingene er dog Hammarby greit over oss dog.
ClubELO,
Rosenborg: 1452
Hammarby: 1551
ELO Football,
Rosenborg: 1796
Hammarby: 1833
Kvalitetsmessig skal vi spille to kamper mot et lag på nivå med Viking. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.08.2025 00:52 Post subject: |
|
|
- Vi er lignende lag: Vi er begge bra med ballen, og jeg tror mange undervurderer defensiven til Hammarby. Det er to ekstremt hjemmesterke lag, så det gjelder å ha en bra hjemmekamp - og en bra bortekamp, vurderer Islamovic.
Les mer: - To ekstremt hjemmesterke lag
– Alt kan så klart skje, men både politiet og klubben jobber sammen, og vi er forberedt, sier Jørgensen og legger til:
– Rosenborg og Trondheim har hatt besøk av mange store lag tidligere – og flere av de med beryktede supportergjenger. Det har gått veldig bra og vi opplever at Rosenborg også er vant med å håndtere dette.
For det vanlige publikum og de som ferdes rundt i området er det derfor ingenting å frykte torsdag, ifølge innsatslederen.
– Jeg håper at folk er feststemte og har møtt opp for å heie fram – da det blir flere slike kamper. Dette blir spennende, sier han med et smil.
Les mer: Politiet klar for storkamp: – Vi forventer at det blir litt «leven»
Samlingskrog på torsdag kommer att vara Samfundet, en stor fräsig studentpub som utlovat schyssta priser. De hade tyvärr inte möjlighet att matcha priserna bakom bortaklacken i Charleroi dock, även om bättre möjlighet till regnskydd finns jämfört med fanzone.
Läs mera: Bajen Fans |
|
Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 06.08.2025 00:57 Post subject: |
|
|
Setter mer lit til folk som ser begge ligaene enn ELO rating. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 06.08.2025 02:30 Post subject: |
|
|
Votten wrote: | Nivået i Eliteserien er høyere enn Allsvenskan. Det er rapportene fra alle jeg har snakket med som følger med Allsvenskan. |
Det er jo vel og bra, men Hammarby gjør det bedre internt i en svakere liga. Scorer flere mål, slipper inn færre mål og tar mer poeng enn det RBK har gjort på like mange kamper.
Så det er alltid vanskelig å vurdere på tvers. Nettopp fordi RBK er i veldig vaklende form med et lavt bunnivå og et høyt toppnivå og man vet ikke helt hva som møter opp fra kamp til kamp.
Andreplass i en noe svakere liga mot i praksis 5.-6. plassen i en sterkere en. Føler det er ganske jevnstilt.
Ærlig talt er forventningene mine ihvertfall en ganske jevn kamp. |
|
Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 06.08.2025 09:09 Post subject: |
|
|
Sesongkortplassene ser ut til å være lagt ut nå. Ser rimelig fullt ut på de fleste seksjoner, så må jo være solgt godt over de 12 000 klubben rapporterte om i går. |
|
Back to top |
|
 |
|