View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Tangvik |
|
10% |
[ 4 ] |
Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
M. Ceide |
|
2% |
[ 1 ] |
Nemcik |
|
2% |
[ 1 ] |
Pereira |
|
0% |
[ 0 ] |
Väänänen |
|
0% |
[ 0 ] |
Selnæs |
|
7% |
[ 3 ] |
Nordli |
|
20% |
[ 8 ] |
Reitan-Sunde |
|
37% |
[ 15 ] |
Islamovic |
|
17% |
[ 7 ] |
E. Ceide |
|
2% |
[ 1 ] |
|
Total Votes : 40 |
|
Author |
Message |
Jonas Veteran

|
Posted: 03.08.2025 20:35 Post subject: |
|
|
Skremmende at Alfred sier at vi spiller godt i 1. omgang. Vi er heldige som ikke ligger under med flere. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
kAZera Junior

|
Posted: 03.08.2025 20:37 Post subject: |
|
|
Denne kampen er for meg bare et nytt bevis på hvor dårlig spillermaterialet vårt er. Denne kampen, og de andre med tilsvarende prestasjon, går ene og alene på spillerne selv. Det meste går på ferdigheter men like fult holdninger og forberedelser. Det er bokstavelig talt det grunnleggende.
Det er lett å peke på Alfred og co men det er faktisk en prestasjon i seg selv å ha greid å vært så god som vi har vært med tanke på forutsetningene. _________________ «Be good or be good at it» |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 03.08.2025 20:37 Post subject: |
|
|
Kan ikke se hva du mener. Uansett så fungerte det ikke. Høres sikkert fint ut på papiret. Du kan ikke holde på bytte taktikk fra kamp til kamp. Spillere blir jo helt satt ut til slutt å vet ikke hva de skal gjøre
Du må øve på ting over tid.
Dette prosjektet er avsluttet før sesongen 26. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
storestorflor Junior
|
Posted: 03.08.2025 20:44 Post subject: |
|
|
Det er ikke spillermaterialet sin feil at vi aldri prøver på overganger. Eller at vi aldri spiller i rom, alltid vender hjem. Idag, og mange andre kamper, har det skortet på innsats og guts. Gode trenere får i det minste full innsats ut av laget |
|
Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 03.08.2025 20:53 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Kan ikke se hva du mener. Uansett så fungerte det ikke. Høres sikkert fint ut på papiret. Du kan ikke holde på bytte taktikk fra kamp til kamp. Spillere blir jo helt satt ut til slutt å vet ikke hva de skal gjøre
Dette prosjektet er avsluttet før sesongen 26. |
Det er noe så ironisk over at du både sier at man må trene på ting over tid samtidig som du vil ha Johansson ut før neste sesong. Analysen din er å gjenta ting som høres fint ut på et papir utgitt på midten av 90-tallet. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 03.08.2025 20:56 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Kan ikke se hva du mener. Uansett så fungerte det ikke. Høres sikkert fint ut på papiret. Du kan ikke holde på bytte taktikk fra kamp til kamp. Spillere blir jo helt satt ut til slutt å vet ikke hva de skal gjøre
Dette prosjektet er avsluttet før sesongen 26. |
Fungerte veldig bra mot Tromsø.
Alle lag i verden, og da mener jeg alle lag, varierer hvordan de spiller og forsvarer seg fra kamp til kamp. Både spill, men spesielt motspill, tilpasses motstanderen man møter.
City gjør det, PSG gjør det, Real Madrid og Barcelona gjør det, Glimt gjør det og vi gjør det.
Det er ekstremt naivt å tro at man kan sette opp lag, spillestil og taktikk 100% likt uavhengig av motsander. Det er egentlig i grenseland til useriøst.
Selvsagt skal man ikke endre på alt fra kamp til kamp, man bør og må ha noe grunnleggende som er likt også må man gjøre justeringer og tilpasninger til motstanderen for å utnytte deres svakheter og hindre deres styrker. Å ikke ta hensyn til motstanderen er i alle fall å be om å bli overkjørt av lag som faktisk har gjort jobben sin i forkant.
Man må tilpasse seg motstanderen ut i fra sitt eget grunnspill. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 03.08.2025 21:13 Post subject: |
|
|
Jonas wrote: | Skremmende at Alfred sier at vi spiller godt i 1. omgang. Vi er heldige som ikke ligger under med flere. |
Jeg pleier ikke å bry meg så mye om hva trenere sier etter kamp, de kan ha mange ulike agendaer, men det er oppsiktsvekkende mye tøv fra AJ etter denne kampen. Han snakker om "setback" som om dette er første svake kamp i sommer, men bortsett fra Tromsø har stort sett alle kampene i sommer vært dårlige. Vi er et middels lag i serien, denne kampen var ikke et enslig arbeidsuhell. Jeg fatter ikke hva som har skjedd siden i fjor høst. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 03.08.2025 21:16 Post subject: |
|
|
Vi har hatt 3 trenere de siste 35 årene i Norge som ikke har tatt særlig hensyn til motstanden fra kamp til kamp. Eggen -Drillo- Knudsens.
Så sånn er det.
AJ har endret grunn posisjon 3 ganger i år Og i følge spillere uten å ha øvd på det
Nå har vi også midt i sesongen begynt å flytte ned Selnæs som en midtstopper når vi skal starte angrep. Vi har også midt i sesongen begynt å forsvare oss i en 4-4-2
Har det fungert NEI
Vi spiller en fotball og utfører den slik at vi er totalt ufarlige i angrep. Vi scorer mindre mål enn under Curtis altså siden 70 tallet.
Helt krise _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 03.08.2025 21:32 Post subject: |
|
|
Du har allerede blitt motbevist på at Knutsen ikke tilpasser seg motstanderen. Glimt forsvarte seg tidvis i en slags 4-4-2-variant mot Hamkam i dag de også.
Om du tror Glimt spiller og stiller 100% likt mot HamKam som mot Tottenham så har du ikke peiling på fotball. Et annet godt eksempel er faktisk Glimts kamper mot Tottenham og særlig den på Aspmyra. Da så man at Tottenham hadde gjort leksa si og gjorde noen tilpasninger som nøytraliserte Glimt veldig bra. |
|
Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 03.08.2025 21:40 Post subject: |
|
|
Åja du trekker inn Tottenham som eksempel ja,det er jo kamper som kommer rekende på ei fjøl.
Til syvende og sist er det treneren sitt ansvar når det gjøres så mye amatørfeil fra sidelinjen. Ja spillerne har elendig innsats x antall ganger,men dette kommer av for lave krav fra treneren eller at innsatsen i trening smitter over i kamp. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 03.08.2025 21:44 Post subject: |
|
|
Jeg har god nok peiling på fotball til å se hva vi gjør og se at det er dødfødt.
Glimt spiller så å si helt likt mot alle lag borte og hjemme. Det har de gjort helt siden Knudsen kom.
AJ har byttet om på det meste siden sesong 1. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 03.08.2025 21:52 Post subject: |
|
|
siggen1 wrote: | Åja du trekker inn Tottenham som eksempel ja,det er jo kamper som kommer rekende på ei fjøl.
Til syvende og sist er det treneren sitt ansvar når det gjøres så mye amatørfeil fra sidelinjen. Ja spillerne har elendig innsats x antall ganger,men dette kommer av for lave krav fra treneren eller at innsatsen i trening smitter over i kamp. |
Skjønner ikke relevansen mellom mitt innlegg og ditt innlegg?
Jeg har kun påpekt at man må tilpasse seg motstander gjennom spill og motspill og ikke kan spille 100% likt uavhengig av motstander.
Jeg har ikke uttalt meg om AJ spesifikt sånn sett, bare at det er ekstremt kunnskapsløst å tro at man ikke skal ta noe hensyn til motstander når man legger opp taktikk og kampplan. Alle de beste lagene gjør det samme de også, det er ikke uten grunn at de har svære analyseteam og man ser video og studerer motstander ned til hver minste detalj. Om man ikke trenger å tilpasse seg motstander så er jo det bortkastet penger i så fall.
Grunnfilosofien bør alltid være den samme, men taktikk og kampplan må allikevel tilpasses motstander uten at man endrer på alt fra kamp til kamp. Men helt lik taktikk og kampplan fungerer ikke, da er man dømt til å tape kamper. Fotball er både spill og motspill, ulike motstandere krever ulike typer motspill men også spill med tanke på hvilke rom det er smart å angripe og forventet kampbilde osv. |
|
Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 03.08.2025 21:53 Post subject: |
|
|
Okey nå er jeg med,helt enig.
Det vi ser nå er uansett en trener som er veldig naiv eller arrogant. Han tror vi er på Barcelona nivå i måten vi skal spille på, det er helt supert det om laget blir så bra at det kan spille slik fotball.
Men det skjer ikke før man har skapt ett godt nok lag. Før man kommer dit må man innarbeide en fotballkultur der innsats og viljen til å vinne ligger i bunn. Det gjenkjenner ikke denne gjengen.
Last edited by siggen1 on 03.08.2025 21:57; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 03.08.2025 21:55 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Jeg har god nok peiling på fotball til å se hva vi gjør og se at det er dødfødt.
Glimt spiller så å si helt likt mot alle lag borte og hjemme. Det har de gjort helt siden Knudsen kom.
AJ har byttet om på det meste siden sesong 1. |
Nei, de har samme grunnfilosofi men de også gjør grep basert på motstanderen. Akkurat som alle andre lag gjør.
At du har bestemt deg for at AJ er elendig endrer ikke på faktum at du ikke har fulgt med godt nok eller har god nok peiling til å faktisk se forskjellene.
Om du tror man kan spille helt likt med samme kampplan og taktikk uavhengig om man møter Kåffå, Molde, Brann, Roma, Lazio, Tottenham eller Stjørdals-Blink så sier det mest om deg. |
|
Back to top |
|
 |
Toilling Rutinert
|
Posted: 03.08.2025 22:04 Post subject: |
|
|
Må sies det er litt merksnodig å gå inn i 5-2-3 for å angripe.
Midtbanen er alltid i mindretall når vi angriper, vi har dårlige innleggsføtter og ingen andre bevegelser i boksen så det eneste vi faktisk kan få ballen i mål på er om spissen er helt i form å setter hver sjangse.
Samtidig er vi 4-4-2 i forsvar så vi har bare 2 spillere å kontre på som er veldig enkle å markere med midtstoppere, veldig langt å løpe når vi først får ballen, ligger veldig dypt i forsvar og det er aldri press på motspillere når de har ballen i bakre rekker.
Om det var slik en omgang for å spare på krefter til andre omgang hadde det kanskje ikke vært så dumt, men det fortsetter slik hele kampen.
Noen vil kanskje si vi er faktisk 3-2-5 i angrep, men det er ikke bedre, da blir det nesten kåreball hvor det var 4-1-5 på slutten, i så måte er det likhet mellom AJ og Kåre, begge endrer på vinnerlag og slår finte på seg selv med taktisk fiksfakseri som kun er farlig for seg selv. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 03.08.2025 22:09 Post subject: |
|
|
Det finnes ikke en trener i verden som ikke tilpasser spillet sitt utfra motstander og spillermateriale. Det gjorde Eggen også. Blant annet med Azar Karadas mot Inter på Lerkendal. Handler like mye om spillerne er i stand til å løse oppgaven de får.
Tviler sterkt på at Emil Ceide har fått beskjed av AJ om å senke farten på alle angrep, vente inn forsvaret for så å prøve å drible tre fire mann to tre ganger hver. At han ikke skyter på sjansen sin i første omgang, der han får ballen på 6 meter, klink alene, for så å ta et par touch mot de to forsvarerne som kom, sånn at han mister ballen, er garantert ikke etter gameplanen til AJ. Det er bare ubesluttsomhet og dårlig av Ceide. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 03.08.2025 22:28 Post subject: |
|
|
kAZera wrote: | Denne kampen er for meg bare et nytt bevis på hvor dårlig spillermaterialet vårt er. Denne kampen, og de andre med tilsvarende prestasjon, går ene og alene på spillerne selv. Det meste går på ferdigheter men like fult holdninger og forberedelser. Det er bokstavelig talt det |
Absurd påstand at det er spillermaterialet som gjør at vi taper 4-1 mot KFUM.. |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 03.08.2025 22:33 Post subject: |
|
|
Når man som trener presterer å stå etter kampen å si at første omgang var bra, ja da begynner jeg å både lure og bli bekymret. Det er om ikke den verste omgangen siden han kom så må det være bunn 5. Skremmende. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 03.08.2025 22:48 Post subject: |
|
|
Bart1 wrote: |
Absurd påstand at det er spillermaterialet som gjør at vi taper 4-1 mot KFUM.. |
Det er vel heller absurd påstand at det ikke er spillermaterialet som gjør at vi taper 4-1. Reitan sitt bidrag er noe av det dårligste jeg har sett på lenge. En ting er juniorfeilene bakover, men fremover er det null fotballintelligens. Rare bevegelser, slurv, lett å lese, et og et initiativ, osv.
Vi hadde ikke mange gode kamper med Broholm og Nypan i vår heller, men nå har vi klappet sammen fullstendig offensivt.
E.Ceide på ving er så forutsigbart, og vi har en JRS som stort sett er helt ufarlig. Bolkan Nordli er en god spiller, men laget trenger en høyreside som virker for bedre balanse og større uforutsibarhet. |
|
Back to top |
|
 |
kAZera Junior

|
Posted: 03.08.2025 23:17 Post subject: |
|
|
Bart1 wrote: | Absurd påstand at det er spillermaterialet som gjør at vi taper 4-1 mot KFUM.. |
Er det? Når det gjentar seg så begynner det å bli et mønster. Men, jeg er oppegående nok til å se at det er flere faktorer her. Antar du ønsker å peke fingeren på trenerapparatet? Fair. Det gjør jeg også til en viss grad. Alfred har selvsagt et ansvar han også. Men noe øver de på i ukedagene. De øver ikke på å holde igjen, spille panisk forsvarsspill og Drillo-fotball når de mislykkes med opprinnelig spilleplan. Hvorfor kommer ikke det vi øver på i større grad ut i kamp? Hvorfor sitter ikke det grunnleggende som en pasning eller et kombinasjonsspill? Markering av mann? Returløp? Kontringer? Det er for lett å alltid skylde på treneren. _________________ «Be good or be good at it» |
|
Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 04.08.2025 01:03 Post subject: |
|
|
Var for mye som manglet i denne kampen til at det kan være tilfeldig.
Pereira var ikke mye seg selv i denne kampen heller.
Sunde er håpløs men han legger ned en innsats, noe han er nesten alene om.
10 mann står som saltstøtter store deler av kampen når vi har ball, når motstander har ball jogges det en og en i press.
Total mangel på innsats
Total mangel på fotballglede
Total mangel på ære og stolthet
Total mangel på at noen i det heletatt ser ut til å bry seg.
Det startet med tapet av Tagseth, nå uten Nypan og Broholm
Er det som er igjen så jævelig traust og kjedelig. Til og med Nemcik var begredelig i dag. Ceide og Pereira glimter til i enkelte kamper men kjemper innbitt om å være kronisk ustabile.
Jeg har opplevd Hesten 1 og 2, Mjaaanne, Horneball før Horneball ble bra, Hareide etter han pensjonerte seg, for 4. eller 5. gang samt de mørkeste av de mørkeste dager i klubbens historie med Rekeball, det føles fortsatt surrealistisk å tenke på at han var hovedtrener i Rosenborg. Men det jeg ble servert i dag er det mest begredelige makkverket av et fotball lag jeg noen gang har sett. Jeg gledet meg til Torsdag før i dag, nå føler jeg ikke for å lide meg igjennom mer piss.
På tide å lete frem høygaffelen som så mange fanger før etter Eggens dager.
Dette går ikke lengre. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 04.08.2025 01:34 Post subject: |
|
|
Altfor tidlig å hente frem noen høygafler enda, Alfred er i mine øyne uansett fredet ut sesongen nesten uansett hva. Vi må lære oss å være litt tålmodige og se hvordan høsten utvikler seg først.
Alfred fortjener sin del av kritikken han også, at han stadig vekk starter eller bytter inn Noah Holm på kant til tross for at det ikke har fungert godt en eneste gang er kritikkverdig. At han starter en Dahl Reitan som åpenbart ikke er god nok og er ferdig i klubben etter sesongen er kritikkverdig. Da kunne han enten gitt Mortensen sjansen (synes han har vist noen positive tendenser også, selv om det ikke bare har vært bra) eller flyttet Pereira over på høyre og startet med Ulrik på venstre.
Allikevel så har det i mine øyne totalt sett vært en positiv utvikling siden han tok over. Vi har et ønske om å dominere kampene og motstander gjennom å ha ballen selv. Vi forsøker og tidvis klarer å presse høyt og intensivt.
Dette er ikke noe som er gjort over natten, særlig ikke når stallen har vært rigget for helt andre typfer fotball de siste 5-6 årene og det ikke har vært noen helhetlig plan bak spillerlogistikken.
AJ fortjener kritikk for sine feil han også, men han har tross alt aldri ledet en klubb på denne måten før hvor han også må stå til ansvar for resultat og ikke bare prestasjon og utvikling.
Det som er viktig for meg å se fremover er at AJ selv klarer å lære av sine feil og utvikle seg som trener. Og at etter dette sommervinduet så er stallen litt bedre tilpasset hans type fotball i form av både ferdigheter og ikke minst bedre balanse i bredden. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 04.08.2025 02:51 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke at folk overhodet snakker om å sparke Alfred. Han har gjort en utmerket jobb med å få frem talenter som vi har solgt for store penger. Våre to beste er solgt og har gitt klubben fundamentet til å bygge. Så trengs det fremdeles at noe av disse pengene brukes på to vinger og også helst en ny spiss. Dino presterer heldigvis bedre for øyeblikket.
Det som bekymrer meg mest er at det virker som om det ikke er mulig å få denne gjengen til å skjønne at det må presteres i hver eneste kamp kampen ut. Det er bingo om vi laget dukker opp eller ikke. Mot TIL var vi veldig gode, så kommer vi i neste kamp og presterer dette.
KFUM var klare til kamp, det var faen ikke vi. |
|
Back to top |
|
 |
David Lee Gorgoroth Senior
|
Posted: 04.08.2025 07:22 Post subject: |
|
|
Det er ikke Alfred Johanson det skorter på. Det er sløve spillere som ikke møter opp til kamp, og er mer opptatt av biler og hull i sokkene. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 04.08.2025 08:36 Post subject: |
|
|
Det er vel AJ sitt ansvar det... De møter jo opp i Bodø og på Ekeberg...
Blir alt for enkelt å bare skylde på spillere heie tiden
De gjør så godt de kan
Dere er rimelige fotball blinde hvis dere ikke ser at vi ikke kan spille AJ fotball og tro vi kan bli best igjen
Så enten nå AJ bli fortalt dette og endre kurs eller så må vi finne noen andre. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
|