View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Tangvik |
|
7% |
[ 5 ] |
Witry |
|
1% |
[ 1 ] |
M. Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
Nemcik |
|
29% |
[ 19 ] |
Pereira |
|
7% |
[ 5 ] |
Väänänen |
|
1% |
[ 1 ] |
Selnæs |
|
21% |
[ 14 ] |
Nordli |
|
4% |
[ 3 ] |
Reitan-Sunde |
|
3% |
[ 2 ] |
Islamovic |
|
1% |
[ 1 ] |
E. Ceide |
|
21% |
[ 14 ] |
|
Total Votes : 65 |
|
Author |
Message |
Votten Proff

|
Posted: 02.08.2025 13:29 Post subject: |
|
|
Volden burde starte fremfor Ceïde? Det var dagens vits. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 02.08.2025 13:44 Post subject: |
|
|
Vi skal selvfølgelig stille med et toppa lag her, og det betyr ikke Volden, selv om han gjorde en god figur sist. Målet til Volden må være å ta plassen til Nemcik når han blir solgt til vinteren/neste sommer. Litt avhengig av om vi får europaplass eller ei.
E. Ceide - Dino - Reitan-Sunde
Nordli - Selnæs - Santi
Pereira - Nemcik - M. Ceide - Witry
Det hadde selvfølgelig vært morsomt om vi fikk en ny høyreving før denne kampen. Reitan-Sunde har gjort en langt bedre jobb siste kampene, men det faller fortsatt litt gjennom i det offensive og har enda ikke kvaliteten til å avgjøre europakamper som er den type spiller vi trenger.
Og ja, vi kommer nok til å se en hel haug svensker som har prøvd å kjøpe plasser så nærme bortesupporterne som mulig. De legger skylda på RBK for å være korka for å ikke gi de flere borteplasser eller åpne hele den andre kortsiden for dem. |
|
Back to top |
|
 |
Solecito Junior
|
Posted: 02.08.2025 14:10 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Forde den produserer for lite store målsjanser.
Så enkelt som det.
Gitt likegode og bedre individuelle spillere en oss så vil ikke denne fotballen gi oss nok mål.
Det er nå min personlige mening.
AJ er en ung lovende trener i Barca/ city skolen.
Han burde også fått vært med på noen treninger med Eggen for å utvikle sitt syn på effektiv fotball og hvordan gjøre et kollektiv bedre enb
hver enkelt spiller. Men det går jo ikke dessverre.
Men AJ er en super fin type |
Dette er problemet med hvorfor Rosenborg ikke er så bra lengre. Eller det var problemet - ”Eggen”, ”vi har vunnet dette og dette” og ”vi skal kun ha trøndere» i Rosenborg.
Akkurat samme destruktive tenkende som alle rundt, og i Liverpool, hadde før Klopp kom. Etter at Klopp kom, sluttet man å tenke slik. Uten gikk framovered nye tanker.
Det som har vært har vært. Man må gå videre og ha nye mål.
Heldigvis siden Alfred kom, hører man ikke så mye om Eggen mere, eller at man har vunnet en masse pokaler før. Og se hva som skjer da; man begynner å vinne, spille bedre, nå i Europa og drifte klubben bedre. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.08.2025 15:58 Post subject: |
|
|
Det första mötet mellan Hammarby IF och Rosenborgs BK spelas nästa torsdag. Gällande de grönvitas chanser där, och i kvalet som stort, säger Warner Hahn:
– Jag tror att vi kan ta oss till gruppspelet. Efter det får vi se hur långt vi kan nå. Förra året visade Djurgården att svenska lag är kapabla till att göra stora saker. De gjorde det fanatiskt i Europa, tog sig till en semifinal mot Chelsea. Vi har en lång väg att gå för att ta oss dit, men vi har ett bra lag. Vi har verkligen det. Deras spelare sa det också: ”Wow, ni har en bra trupp och fantastiska fans”. Vi kan ta oss långt, men det är upp till oss.
Läs mera: Avslöjar samtalet från Norge – direkt efter avancemanget
Telefonoppringinga kom nok fra Litauen og ikke fra Norge.
Hammarby solgte ut 1133 tildelte billetter på en halvtime tidligere i dag.
De har fått fem prosent av kapasiteten på stadion, sånn som UEFA krever. Syns vel at de egentlig bør få resten av nedre tribune vest - all den tid det er upraktisk med hjemmesupportere der - og at jeg tviler sterkt på at resterende 20 000 plasser blir solgt. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 02.08.2025 16:07 Post subject: |
|
|
Hammarby-fansen er godt i gang med å kjøpe over hele stadion, tror det blir nærmere 60-40 som vil føles som 40-60. Trøndere verdsetter ikke e-cupen før Play-off og hvertfall ikke Conference League. En slik kamp burde vært utsolgt. |
|
Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 02.08.2025 16:21 Post subject: |
|
|
Hjelper ikke at Rosenborg ikke er frempå med promotering av denne kampen. At Hammarby har ivrige supportere visste vi.
Burde være daglige påminnelser og oppdatering av tilskuertall frem til torsdag. Synlighet i bybildet, kom seg ut på torget, aktiv promotering. Det er for sent å vente til etter KFUM-kampen. |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 02.08.2025 21:22 Post subject: |
|
|
Ja jeg synes også promoteringen er alt for slapp. I mine øyne er en kamp mot et svensk topplag den type kamp som også kan lokke de som vanligvis sitter hjemme. Men da må det litt annonsering til! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.08.2025 13:13 Post subject: |
|
|
Ei uke frist i skoleferien er likevel litt kort tid for trege trøndere. Men håper absolutt at vi kan nærme oss 15 000.
Vil tro at RBK har valgt avspark allerede klokka 18 for å legge til rette for barnefamilier.  |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 03.08.2025 14:13 Post subject: |
|
|
Hammarbyfansen spekulerer i 5-7000 hammarbyfans på Lerkendal. Blir bra trykk. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 03.08.2025 15:12 Post subject: |
|
|
Bare fantasitall. |
|
Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 03.08.2025 20:26 Post subject: |
|
|
Jeg hadde flyttet Emil over på høyre kant.
Vi har innleggsfoter på venstre og Sunde er totalt Uinspirerende.
Det er eVt spiss i midt.. som skal løpe tulling i press først, ikke en flanke.
Vi trenger noe nytt og det kan skape litt uro hos besøkende samt at vi får bedre innlegg ut i boks. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.08.2025 22:57 Post subject: |
|
|
Witry:
– Jeg får se hvordan jeg responderer de neste dagene.
– Det har vært mange kamper på kort tid. Hvor kjenningen er, er ikke så farlig. Det har vært mye som har skjedd på kort tid. Det kan være kroppen som varsler om at det har vært litt mye, jeg vet ikke. Det er ikke noe jeg er kjemperedd for, sier han.
Les mer: Måtte gi seg rett før kamp: Dette sier RBK-profilen
Frykter at stortapet i dag vil påvirke billettsalget negativt. |
|
Back to top |
|
 |
JBH Senior
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 238 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 04.08.2025 14:17 Post subject: |
|
|
Bare sørg for at Erlend Dahl Reitan er langt unna første elleveren til denne kampen. Den innsatsen EDR viste på Ekeberg i går, var noe av det dårligste jeg har sett av en forsvarsspiller i RBK. Konstant feilplassert, og har null kontroll når motstanderen angriper. Virket helt desorientert , og framover gikk pasningene i hytt og gevær. Det hjeper ikke legge seg flat etter kamp, når man ikke evener å forbedre seg i neste kamp.. Det er samma leksa med Dahl Reitan hver kamp han spiller. _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 04.08.2025 19:20 Post subject: |
|
|
Erlend dahl reitan bør være ferdig i Rbk. Tar ikke en dritt av selvkritikk heller.
Forferdelig fyr. |
|
Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 04.08.2025 20:17 Post subject: |
|
|
God nok er han ikke.
Forferdelig fyr er han heller ikke. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 04.08.2025 21:34 Post subject: |
|
|
Kan forstå at man kaller ham en forferdelig spiller, men har ikke inntrykket av at han er en forferdelig fyr. Det er en veldig sterk karakteristikk som man bør ha god dekning for om man kommer med den. At han representeres av selskapet til Jim Solbakken holder ikke i mine øyne, selv om det ikke er noe positivt trekk.
EDR er en terglus på banen som er flink til å erte på seg motspillere til tider, men av banen så har jeg inntrykk av en helt normal og relativt real person. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.08.2025 22:01 Post subject: |
|
|
(...) det ventes en god del flere fra Stockholm til Trondheim, enn de 1200 billettene fansen har til rådighet.
Og at Hammarby-fans derfor prøver å kjøpe billetter på andre steder av stadion.
Dette bekrefter også Håkon Jørgensen i politiet. Han er innsatsleder på Lerkendal torsdag kveld:
– Det har startet for lenge siden. Men Rosenborg som klubb har vært med så lenge i Europa, og gjort dette mange ganger før. Så de er fullstendig klare over det, og er allerede i gang med å få stoppet, sperret og refundert billetter som er kjøpt på andre steder på tribunen, sier Jørgensen.
Les mer: Svenske fans prøver å kjøpe RBK-billetter utenom bortefeltet
Berdal er trygg på at det ikke blir tilstander som da nettopp Hammarbys rivaler var i London tidligere i vår. Da spilte Djurgården mot Chelsea i sluttspillet av Conference League.
Svenskene kom seg inn på andre tribuneseksjoner og sørget for en utvidet «hjemmebanefølelse» på Stamford Bridge.
– Vi har god kontroll på det. Vi har et godt samarbeid med Hammarby, med vår billettleverandør og internt i Rosenborg, sier Berdal.
– Vi ønsker på vår hjemmebane at det skal være Rosenborg-supportere. Vi skal sørge for at feltene utenfor borteseksjonen, at det skal være RBK-supportere, fortsetter han.
Les mer: Svenskene laget kaos i London. RBK kommer med klar beskjed: – Vi har kontroll |
|
Back to top |
|
 |
ajax1 Senior
|
Posted: 04.08.2025 23:20 Post subject: |
|
|
Aldri før har jeg sittet med følelsen av å bli overrasket om vi skulle vinne mot Svensk motstand.
Ikke fordi Hammarby er så fantastisk, men fordi vi er så utrolig vaklende, forutsigbar og omstendelige, i tillegg har vi skudd vegring, noia mot å spille 45grader ut i feltet og er forferdelige pasningsspillet...
Jeg krysser selvfølgelig fingrene for at "brikkene faller på plass" og at vi får se hva de kan, men kommer ikke til å sette penger på noe seier nei... |
|
Back to top |
|
 |
Tordenbukser Junior
|
Posted: 05.08.2025 08:41 Post subject: |
|
|
Enig, ajax1.
Ser vi har trukket Mainz i neste runde, men om vi spiller som mot Kåffa blir ikke det vårt "problem", for å si det sånn.
På vårt beste så skal svenskene få kjørt seg, for toppnivået er blitt høyt etter hvert, men bunnen - den er sørgelig lav altså.
Vi kan ikke være ferdigkjøpt ennå. Ja, det må en høyrekant inn, men vi må ha flere indreløpere også. Bolkan Nordli er en fantastisk signering, men han er ikke nok. Santeri er en hardtarbeidende kar, men det er for begrenset. Vi trenger en klon av Mike Jensen. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 05.08.2025 09:55 Post subject: |
|
|
Hva i all verden, klubben melder om 11 000 solgte nå. Trodde vi måtte nærme oss 15-16000. Bortefeltet er vel utsolgt også så er omtrent bare sesongkortholdere resten vel. Svakt. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 05.08.2025 10:08 Post subject: |
|
|
Overhodet ikke overrasket. Vi har ikke spilt bra fotball i år; langsidesupporterne har ikke hørt om Hammarby; og vi trekker sjeldent folk til e-cup-kamper: sjekk publikumstallene i de siste e-cup-gruppespillene våre, i 2019 hadde vi 10 000 tilskuere mot PSV og 11 000 mot Sporting Lisboa i gruppespillet i Europa League  |
|
Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 05.08.2025 10:15 Post subject: |
|
|
Når jeg går gjennom de ulike feltene på billettsiden får jeg ikke inntrykk av 10.000 ledige billetter akkurat. Må i så fall være mange sesongkortholdere som ikke har kjøpt igjen billetten sin, da de plassene fortsatt er utilgjengelige ut dagen. |
|
Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 05.08.2025 10:29 Post subject: |
|
|
Egentlig ikke overrasket. Er ikke akkurat blitt servert storkalas på Lerkendal i år. Hjalp nok heller ikke på med den prestasjonen mot KFUM. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 05.08.2025 10:49 Post subject: |
|
|
10-11k er jo ikke så aller verst for en torsdagskamp etter det vi har prestert. Husk også at sesongkorthavere ikke teller med her, da disse også må kjøpe igjen billettene sine. |
|
Back to top |
|
 |
MarXuzZ Junior
|
Posted: 05.08.2025 13:07 Post subject: |
|
|
Kan det være noe krøll i billettsystemet? Jeg fikk mail i forrige uke med beskjed om å velge et annet felt fordi feltet vi har sesongkort på er omgjort til bortetribune. Sto at jeg skulle få tilsendt ny billett ettersom jeg allerede hadde rukket å gjenkjøpe plassen vår, men har fortsatt ikke fått noe. Jeg var riktignok frekk nok til å ønske meg mye dyrere plasser enn de vi har sesongkort på, men regner ikke med at de aktivt velger å drite i meg av den grunn. |
|
Back to top |
|
 |
|