View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Tangvik |
|
0% |
[ 0 ] |
Witry |
|
0% |
[ 0 ] |
M. Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
Nemcik |
|
0% |
[ 0 ] |
Pereira |
|
0% |
[ 0 ] |
Väänänen |
|
2% |
[ 2 ] |
Selnæs |
|
1% |
[ 1 ] |
Nordli |
|
1% |
[ 1 ] |
Reitan-Sunde |
|
5% |
[ 4 ] |
Islamovic |
|
88% |
[ 64 ] |
E. Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 72 |
|
Author |
Message |
Sliter Veteran
|
Posted: 25.07.2025 13:30 Post subject: |
|
|
Mange forskjellige årsaker til at vi ikke har landet en ennå.
Klubb sier nei bud pga størrelsen på bud, konkurrerende klubb
Spiller sier nei pga lønn, prosjekt, ønske om å gå til annen klubb etc.
Vi var vel enig med Moss ang. Hegland, men han valgte Djurdgården av forskjellige årsaker.
Når de gjelder jakten på høyreving har vi jobbet med 3 forskjellige lister. Ikea varianten, Norske listen og utenlands listen.
Sahsah ble hentet inn basert på ikea prinsippet, først via lån, så permanent. Den permanente hentingen er gjort på med tanke på svak økonomi. FCK har 25% videresalg og en tilbakekjøps klausul(ganske lik den vi hadde med KBK for Skarsem). Nå ble Sahsah skadet og vi har et hull, som er fylt av Reitan Sunde
Vi startet dette vinduet med å prøve å lokke til oss høyrekant som var Norsk. Ola Solbakken og sikkert flere en Hegland. Vi befinner oss nå hvor vi jobber med å lokke til oss en utenlandsk høyrekant som hever oss, da det ble frigjort ledig plass på utenlandskvoten.
Alt dette har skjedd i løpet av 13-25 dager. Alle nei og ja fra selgende klubb og nei fra spillere. Som vi har hørt av intervjuene til de som er kommet, har de hatt flere samtaler med både Dorsin og Johansson før de signerte. Vi er i en posisjon nå hvor vi må selge inn et prosjekt til spillerne vi ønsker og de må kjøpe prosjektet. Er ikke som på FM hvor man kan legge inn bud på de 10 øverste på listen, for å se hva som fester seg. Klubben har nok en god oversikt over hva den ønsker seg i hver posisjon, men det tar tid å jobbe med hvert case, da vi ikke er Real Madrid og kan bare peke. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 25.07.2025 13:58 Post subject: |
|
|
Sliter wrote: | Mange forskjellige årsaker til at vi ikke har landet en ennå.
Klubb sier nei bud pga størrelsen på bud, konkurrerende klubb
Spiller sier nei pga lønn, prosjekt, ønske om å gå til annen klubb etc.
Vi var vel enig med Moss ang. Hegland, men han valgte Djurdgården av forskjellige årsaker.
Når de gjelder jakten på høyreving har vi jobbet med 3 forskjellige lister. Ikea varianten, Norske listen og utenlands listen.
Sahsah ble hentet inn basert på ikea prinsippet, først via lån, så permanent. Den permanente hentingen er gjort på med tanke på svak økonomi. FCK har 25% videresalg og en tilbakekjøps klausul(ganske lik den vi hadde med KBK for Skarsem). Nå ble Sahsah skadet og vi har et hull, som er fylt av Reitan Sunde
Vi startet dette vinduet med å prøve å lokke til oss høyrekant som var Norsk. Ola Solbakken og sikkert flere en Hegland. Vi befinner oss nå hvor vi jobber med å lokke til oss en utenlandsk høyrekant som hever oss, da det ble frigjort ledig plass på utenlandskvoten.
Alt dette har skjedd i løpet av 13-25 dager. Alle nei og ja fra selgende klubb og nei fra spillere. Som vi har hørt av intervjuene til de som er kommet, har de hatt flere samtaler med både Dorsin og Johansson før de signerte. Vi er i en posisjon nå hvor vi må selge inn et prosjekt til spillerne vi ønsker og de må kjøpe prosjektet. Er ikke som på FM hvor man kan legge inn bud på de 10 øverste på listen, for å se hva som fester seg. Klubben har nok en god oversikt over hva den ønsker seg i hver posisjon, men det tar tid å jobbe med hvert case, da vi ikke er Real Madrid og kan bare peke. |
Er nok forskjellige årsaker til at vi ikke har landet noen enda ja, men klubben jobber og har jobbet med flere alternativ parallellt vil jeg tro. Finner ut om det er riktig spiller, om spiller er villig til å gå hit, om de økonomiske rammene til både klubb og spiller er akseptable osv.
Hvor har du dette med Sahsah fra forresten? Hadde han ikke sånn halvår igjen på kontrakten når vi signerte ham permanent og ønsket ikke signere ny med FCK? FCK var i så fall ikke i en posisjon hvor de kunne kreve allverden i forhandlingene selv om vi ikke hadde kjempegod råd.
Men kan godt hende det stemmer. |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 25.07.2025 14:14 Post subject: |
|
|
@waterfalls
https://www.transfermarkt...ler/802516
Informasjonen ligger på spillerprofilen. Tror det er de børsnoterte klubbene som er pliktig til å oppgi salgsinnformasjon.
Sahsah ble kjøpt for 170.000 euro, som jeg vil si er en lav sum. Vi var blakke og det var begrenset hva vi kunne betale, så da tilbyr man andre fordeler.
Tipper det er samme dealen med eks Fredriksen, som gikk for 300 000 til Istra, både betaling over kontraktslengde og videresalg. |
|
Back to top |
|
 |
BigWhale Junior
|
Posted: 25.07.2025 15:09 Post subject: |
|
|
Yv89 wrote: | Har ikke sett noen TIL-matcher i år, men tabellen og resultater er imponerende ihvertfall. Hvilken fotball spiller de i år? Angripende eller kontringsbasert lavt? |
TIL-supporter her, men ble inspirert til å registrere meg her da jeg har blitt fascinert av RBK gjennom 'Innsiden' på YouTube! Skulle ønske Tromsø IL også hadde noe lignende selv.
TIL spiller definitivt en angrepsbasert fotball, holder ballen i laget og prøver å lokke motstander fram for å finne plass i mellomrommet. De er også ivrige på å bruke vingbackene (stort sett Runar Norheim og Leo Cornic) til å komme seg rundt på kantene og få slått innlegg.
Generelt sett et veldig ballsikkert lag, selv om en så f.eks hjemme mot Molde nylig at en fikk litt problemer når Molde presset høyt i oppspillsfasen. Heldigvis fikk Molde en mann utvist like før pause i den kampen, som forandret kampbildet totalt.
En rekke på 9 seiere er selvsagt fantastisk, og jeg ser at laget spiller med stor selvtillitt for tiden. Har kanskje fått litt godt betalt i et par kamper dog, selv om det er en styrke å kunne avgjøre jevne kamper til sin fordel.
Leo Cornic har for øvrig vært en strålende forsterkning; løper som en gal opp og ned hele kampen og er også bedre til å slå innlegg enn jeg trodde. Eneste ulempen er at han kan bli vel het i avslutningsfasen, men han er utrolig god til å strekke forsvaret og prøve å komme inn på løp bak. Dette fungerer som en veldig fin motvekt til Runar Norheim på andre siden som liker å få ballen i beina og utfordre.
God kamp! |
|
Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2817 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 25.07.2025 16:55 Post subject: |
|
|
BigWhale wrote: | Leo Cornic (...) er også bedre til å slå innlegg enn jeg trodde. |
Da må det ha skjedd noe etter at han gikk fra oss. Tror aldri jeg har sett en kantspiller legge innlegg inn i nærmeste motspiller så konsekvent som ham. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 25.07.2025 18:44 Post subject: |
|
|
Sliter wrote: | @waterfalls
https://www.transfermarkt...ler/802516
Informasjonen ligger på spillerprofilen. Tror det er de børsnoterte klubbene som er pliktig til å oppgi salgsinnformasjon.
Sahsah ble kjøpt for 170.000 euro, som jeg vil si er en lav sum. Vi var blakke og det var begrenset hva vi kunne betale, så da tilbyr man andre fordeler.
Tipper det er samme dealen med eks Fredriksen, som gikk for 300 000 til Istra, både betaling over kontraktslengde og videresalg. |
Stoler generelt ikke blindt på informasjonen til Transfermarkt. Kan godt hende det stemmer, men er på generell basis skeptisk til Transfermarkt. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.07.2025 01:18 Post subject: |
|
|
Lørdag stengte RBK hele treninga. I år har klubben stengt den taktiske delen av økta, men latt den første delen være åpen.
– Det er fordi vi spilte kamp for to dager siden. Vi gjorde om på planene sent i går, og la det taktiske først, så da kunne vi ikke ha åpent i starten av treninga, forklarer svensken.
Han vil at laget skal fremstå slik:
– Vi skal presse hø=yt, spesielt hjemme på Lerkendal. Vi skal spille framover og angripe boksen, sier han.
Treneren forteller at Tromsø er gode med ballen og at de er et lag som vil spille seg ut bakfra.
– Jeg tror at de er et lag som har såpass mye selvtillit nå at de kommer til å prøve å fortsette å tørre å spille på sin måte. Da blir det en artig kamp, sier han.
Les mer: Møter formlaget: – Ekstra viktig å ta de poengene
Sæter tilbake i troppen etter sykdom. Rotsekk har pratet med Johansson, Nordli, Islamovic og Jenssen. |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 27.07.2025 08:24 Post subject: |
|
|
Sesongdefinerende kamp dette. Vi har vel ikke vist noe som skulle tilsi at vi tar tre poeng her, men forhåpentligvis har målene vi har scoret i de siste kampene bygd selvtillit.
Ettersom vi er på hjemmebane regner jeg med at det ikke blir noen taktiske «overraskelser» med femmer bak o.l.
AJ sier vi skal presse høyt, får håpe laget har kapasitet til dette i etter midtukekamp. Det kan bli skummelt hvis venstresiden står høyt med Cornic (som selvfølgelig kommer til å score mot oss), så viktig at midtbanen sperrer av Jenssen og at vi får hindret spillvridninger.
Edit: noe nytt om laget for øvrig? Blir spennende å se hvem som spiller høyreving. Tviler på at AJ tør å bruke Nordli der, da midtbanen med Santeri, Zeidan og Selnæs ikke har fungert, noe vi bla så mot den Litauske pubmotstanderen. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 27.07.2025 11:58 Post subject: |
|
|
Midtbanen vår med Santeri Selnæs zeidan er den minst dynamiske vi har hatt. Alle 3 er typisk sittende og det gir null fremdrift og løp i mellomrom.
Nordli MÅ inn der. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.07.2025 12:30 Post subject: |
|
|
TIL har vunnet vært sterk på bortebane de siste sesongene, men man må helt tilbake til 2017 for å finne forrige gang TIL vant i Trondheim. Faktisk har de rødhvite kun fire seire mot trønderne på bortebane siden opprykket i 1985.
– Rosenborg er et godt lag, men jeg synes ikke vi har levert gode kamper der i min tid. Det har ikke vært det samme trykket og vi har vært under pari. En kul og tøff utfordring for oss.
En seier på Lerkendal vil forlenge TILs seiersrekke til ti kamper.
– Det er ikke noe vi snakker så mye om, men jeg skjønner at media og supportere gjør det. Det skal dere få lov til. Vi har fokus på å bygge videre på det vi har gjort, og beholde flyten. Det er vår jobb, sier [Runar Norheim].
Les mer: Mange ble bekymret da Runar (20) måtte gå av
Sommeren 2022 ble [Mikkel Ceide] sendt videre på korttidslån til Tromsø, hvor spilletiden uteble.
– Det var spesielt, men det var aldri min klubb, sier han ærlig.
(...)
Selv om de TIL-drømmende brødrene nå har etablert seg i Rosenborg, betyr møtene med Tromsø fortsatt noe spesielt. Det handler ikke om hevn, men om prinsipp.
– Det er litt for å vise dem hva de gikk glipp av. Vi brukte mange år på å forstå hvorfor vi aldri fikk sjansen, sier Emil.
Han smiler, men det ligger et alvor bak det. Det er et sår som fortsatt ikke helt har grodd.
– Jeg tror vi hadde passet inn. Vi hadde lyst, men fikk aldri muligheten.
Les mer: Ble «vraket» av Tromsø: – Skal vise hva de gikk glipp av
Som liten gutt hadde [Vegard Erlien] sesongkort på Lerkendal og vokste opp bare et steinkast unna. Nå leder han TILs angrep med åtte mål på kontoen – og ønsker å bidra til at alle tre poengene blir med til Tromsø.
– Jeg er vokst opp ti minutter fra Lerkendal. Det blir selvfølgelig spesielt å komme dit. Det blir mye familie og venner på tribunen. Jeg kjenner mange i RBK-troppen, så det er alltid spesielt å komme dit. Jeg hadde sesongkort på Lerkendal da jeg var liten og dro på kamp hver helg, forteller han.
(...)
Erlien forteller at han trives svært godt på topp i selskap med spisskollega Ieltsin Camoes.
– Vi er ganske like spillere og tenker likt sånn fotballmessig. Ieltsin har imponert både meg og resten av guttene siden han kom. Det er en jeg trives å spille med, sier han, og understreker at samarbeidet mellom dem er med på å gjøre angrepsspillet vanskeligere å lese for motstanderne.
Les mer: Erlien hadde sesongkort på Lerkendal da han var liten - nå vil han senke RBK |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 27.07.2025 12:48 Post subject: |
|
|
Valget om å stenge treninga vitner om at vi har drillet inn noe annet enn vanlig.
Nordli starter på høyre ving tipper jeg. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7263 Location: South-west coast exile
|
Posted: 27.07.2025 13:17 Post subject: |
|
|
Det er vel helt standard at den siste treninga før kamp stenges. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 27.07.2025 13:23 Post subject: |
|
|
Kanskje det. Vi fortsetter å drille Nordli på indreløper og spiller faktisk med Sunde idag igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 27.07.2025 13:23 Post subject: |
|
|
Elleveren mot Tromsø: Tangvik – Witry, Nemcik, M. Ceide, Pereira – Vaananen, Selnæs, Bolkan Nordli – Sunde, Islamovic, E. Ceide
Dette er vel omtrent det beste laget vi kan stille for øyeblikket. _________________ Sesongkortholder på oppsigelse. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 27.07.2025 13:31 Post subject: |
|
|
Veldig viktig å vinne denne. Vi konkurrerer med Tromsø, Sandefjord og Brann om 3-4 plass i serien for øyeblikket. Håper inderlig Sunde klarer å ta noen steg hva gjelder driblinger og tekniske evner. Han har ikke visst seg god nok til nå imo. |
|
Back to top |
|
 |
Dr.Ible Proff
|
Posted: 27.07.2025 13:49 Post subject: |
|
|
Er nok vår beste ellever dette.JRS er bedre enn Holm, men der vi helst bør få inn en upgrade. Gooood kamp!  _________________ Fa(a)n siden ca 1976 |
|
Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 27.07.2025 14:08 Post subject: |
|
|
Back'n deres skal jo bli sliten med Sunde så får vi evt se om Holm i 80' bare kan kakke ball forbi og rykke.
-også mot en svakere innbytter.
For spm er om laget vårt da vil være slitne.
-foruten Bolkan på innlegget der fra Noah.
2:2! |
|
Back to top |
|
 |
David Lee Gorgoroth Senior
|
Posted: 27.07.2025 14:22 Post subject: |
|
|
Får håpe spillerne ikke er så høye på seg selv etter å ha slått et litauisk bedriftslag at de fullstendig undervurderer denne kampen. |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 27.07.2025 14:28 Post subject: |
|
|
Must win det her. |
|
Back to top |
|
 |
Jan Erik Rutinert
|
Posted: 27.07.2025 14:38 Post subject: |
|
|
Den skuddfoten til Emil C er faenmeg blaut, altså. _________________ Det står då før svarte faen ingen mål i skauen! |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 27.07.2025 14:39 Post subject: |
|
|
Skulle ønske det fantes en ok dommer i Norge. |
|
Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 27.07.2025 14:48 Post subject: |
|
|
For et elendig press vi har
Tromsø ligger lavt og venter på at vi slår en feilpasning i angrep så de kan kontre. Og vi gjør det gang på gang. Utrolig _________________ Det kan stort sett bare gå oppover
Last edited by Maro on 27.07.2025 14:57; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 27.07.2025 14:57 Post subject: |
|
|
Hva er det Nemcik driver med i dag? Pasningsforsøk fra helvete flere ganger nå. |
|
Back to top |
|
 |
trolle Proff
|
Posted: 27.07.2025 14:59 Post subject: |
|
|
DINOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO! |
|
Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 27.07.2025 14:59 Post subject: |
|
|
JADDA!!!!! Flott spill !  _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
Back to top |
|
 |
|