View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Tangvik |
|
7% |
[ 2 ] |
Sletsjøe |
|
3% |
[ 1 ] |
M. Ceide |
|
7% |
[ 2 ] |
Jenssen |
|
0% |
[ 0 ] |
Mortensen |
|
0% |
[ 0 ] |
Väänänen |
|
15% |
[ 4 ] |
Selnæs |
|
23% |
[ 6 ] |
Fossum |
|
0% |
[ 0 ] |
Reitan-Sunde |
|
0% |
[ 0 ] |
Islamovic |
|
3% |
[ 1 ] |
E. Ceide |
|
34% |
[ 9 ] |
Reitan |
|
3% |
[ 1 ] |
|
Total Votes : 26 |
|
Author |
Message |
Putte Veteran

|
Posted: 28.06.2025 22:55 Post subject: Sandefjord - Rosenborg |
|
|
Sandefjord Fb - Rosenborg BK
vs.
Turnering: eliteserien
Tid: søndag 6. juli 2025 14:30
Sted: Jotun arena
TV: tv2.no _________________
(delt bruker - PM for tilgang) |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 30.06.2025 19:34 Post subject: |
|
|
Noe info på om Pereira, Nemcik og/eller Reitan blir klare til denne? Var det trening i dag? Og var noen av de nevnte i så fall med? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.06.2025 19:41 Post subject: |
|
|
- Ingen dramatikk, men en liten overbelastning i muskulatur som jeg har slitt med siden før Kristiansund-kampen. Viking kom for tett på Sarpsborg-kampen, så nå tar jeg tre-fire dager helt rolig og får orden på det, så jeg slipper å være av og på utover sommeren, skriver Dahl Reitan på SMS til Nidaros.
Les mer: RBK hadde allerede flere nøkkelspillere ute. Nå er visekapteinen ute til storkampen: - Tar tre-fire dager fri
Rosenborg må derimot greie seg uten Pereira til et godt stykke uti juli etter skulderskaden mot Sarpsborg.
- Det blir omtrent tre-fire uker, opplyser treneren.
Luka Racic kan være tilbake mot Sandefjord neste helg etter leggskaden mot KFUM Oslo. Tomas Nemcik er trolig ikke aktuell før mot HamKam etter lårstrekken mot Bodø/Glimt.
- Det er framfor alt håp for Luka. Det er kanskje litt for tidlig for Tomas, men deretter begynner det å nærme seg for Tomas også, forteller Johansson.
Les mer: Kortvarig skade for Erlend Reitan
Gitt at Reitan blir klar, tror jeg egentlig at det heller blir Jenssen som stopper og Mortensen som venstreback enn Racic som stopper og Jenssen som venstreback. Dette ikke minst fordi Johansson tilsynelatende er veldig gira på å ha venstrefotet stopper på banen. |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 30.06.2025 19:47 Post subject: |
|
|
Ikke aktuelt med Volden? Synes han klarte seg bra mot både Sarp og Viking. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.06.2025 20:02 Post subject: |
|
|
Tja, du må nesten spørre Johansson. Volden ble vraket mot både Sarpsborg og Viking. I sistnevnte kamp ble trippeldebutant Sletsjøe (aldri spilt eliteserie, på Lerkendal eller høyreback før) foretrukket i stedet.
Ergo blir jeg litt overraskedet dersom Volden er tilbake i startoppstillinga på søndag. |
|
Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 30.06.2025 20:06 Post subject: |
|
|
Kommer til å bli en svært vanskelig kamp. Ser Sandefjord borte mot Brann og de er veldig godt med I den kampen. Tør å spille og kommer nesten til store sjanser. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 30.06.2025 20:07 Post subject: |
|
|
Sandefjord er 5-0-0 hjemme i år, så det blir nok tøft ja. Kan fort bli en reprise av Kristiansund om vi ikke er påskrudd. |
|
Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 30.06.2025 21:07 Post subject: |
|
|
Ståle wrote: | Ikke aktuelt med Volden? Synes han klarte seg bra mot både Sarp og Viking. |
Da kan han heller komme fra benken og fortsette å levere gode kamper. |
|
Back to top |
|
 |
JBH Senior
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 238 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 01.07.2025 03:08 Post subject: |
|
|
Sandefjord har framstått som en av ES store overraskelser i år.
Hjemme på Jotun arena har de spilt feiende god fotball, og står med 5 strake seiere. Den som tror dette blir lett match, bør virkelig tenke om. Dette blir ikke noe lettere enn borte mot Glimt. Her kommer den shaky forsvarsrekka vår til å få kjørt seg skikkelig. _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.07.2025 21:31 Post subject: |
|
|
Sandefjord har åpnet et ekstra felt til oss på langsida. I tillegg til felt N på kortsida så har vi fått felt M ytterst på langsida.
Les mer: Supporterkoordinator RBK |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.07.2025 21:12 Post subject: |
|
|
[Nemcik] er blant dem som nærmer seg et comeback. 24-åringen må uansett vente minst én uke til.
– Sandefjord kommer for tidlig, men etter det begynner det å nærme seg, sier Johansson.
(...)
– Viking-kampen kom for tett på Sarpsborg-kampen. Da var det best å stå av den og håpe på at jeg slipper flere avbrekk utover sommeren, sier Reitan.
Samtidig forteller han at både planen og håpet er å være klar til Sandefjord-kampen.
(...)
– Jeg vil gjøre alt for å være klar på søndag, men vi må se hvordan det går denne uka. Det er nok ikke muligheter for at jeg kan være klar fra start, men kanskje er det mulighet for å være med, sier Racic.
Les mer: Tilbake i trening: - Skal pushe mer denne uka |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.07.2025 19:03 Post subject: |
|
|
Tangvik:
– Det er ikke noe tvil om at de er et veldig bra lag. Spesielt hjemme. Det er et vanskelig dekke å komme til på Jotun, hvor ballen går fort. De er glad i å ha ballen, og det gjør det vanskelig å presse. Det er en fordel dem, men vi skal være mer aggressive og sprinte mer, og da vet vi at vi er blant de bedre lagene i ligaen, sier han.
Les mer: «Blant de beste prestasjonene jeg har sett» – Nå vil RBK-profilen gjøre det ingen andre har klart
Det er bekreftet at Reitan er klar, mens Racic fortsatt er usikker. Sæter skadet - igjen.
Rotsekk har pratet med både Tangvik, Gonzalez, Johansson og Mortensen.  |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 05.07.2025 07:54 Post subject: |
|
|
Må innrømme at jeg ble litt mindre imponert av hjemmestatistikken til Sandefjord da jeg så at alle fem seierene er kommet mot lag som ligger fra 10. plass og nedover på tabellen. De har altså møtt Haugesund, Strømsgodset, Vålerenga, Hamkam og Molde hjemme. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.07.2025 21:30 Post subject: |
|
|
– Vi kjenner vi får mer og mer hjelp av publikum her hjemme. I tillegg er vi vant til å spille på kunstgresset her, og da går det ganske raskt, sier Tegström
(...)
I Eliteserien (og når det het Tippeligaen) har Sandefjord kun vunnet én kamp mot laget fra bartebyen. Det var 3-2 seieren som kom for tre år siden hjemme på Jotun Arena. Tegström har troen på at det kan snu.
– Vi synes vi gjorde en bra kamp i fjor og det var synd å ikke få med poeng i den kampen. Vi vet at hvis vi er på vårt beste kan vi slå hvem som helst i ligaen.
Les mer: Ser muligheter: – Denne type kamper vi vil ha
Dette blir forresten den første seriekampen siden i Bodø i oktober i fjor som jeg ikke er på. Egentlig ganske tilfeldig at jeg har vært på alle hittil i år - spesielt den i Fredrikstad. |
|
Back to top |
|
 |
Dr.Ible Proff
|
Posted: 06.07.2025 13:48 Post subject: |
|
|
Ser ut som samme lag som sist, liker at Sletsjø blir brukt framfor Reitan. Mortensen var bra sist, håper stopperparet også gjør jobben.
Spent på kamp, har trua i dag, SFjord skal snart tape hjemme
 _________________ Fa(a)n siden ca 1976 |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 06.07.2025 13:54 Post subject: |
|
|
NÃ¥ link til kampen? |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 06.07.2025 13:58 Post subject: |
|
|
Håper Ceide og Islamovic er gode i dag. Ikke mye målpoeng ellers i denne stallen. _________________ Alle må gå. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 06.07.2025 14:16 Post subject: |
|
|
tapene av Nypan, Broholm, Nemcik og Pereira samtidig er helt krise for dette laget i grunn. Vi må virkelig treffe med overgangene dette vinduet og "hit the ground running" som de sier, ellers skal det holde hardt med medalje. |
|
Back to top |
|
 |
Jan Erik Rutinert
|
Posted: 06.07.2025 14:21 Post subject: |
|
|
Word. Har null tro på noen ting i dag. _________________ Det står då før svarte faen ingen mål i skauen! |
|
Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 06.07.2025 14:31 Post subject: |
|
|
Alt utover 0 poeng idag er ren bonus ja.
Rart det er lov å ha så mye egne tweaks på kunstgresset sitt. Er jo clearly noe de har gjort med gresset siden de herjer på hjemme, og sliter borte. (Ja, jeg hørte biten om sand i før-kampen intervjuet men..) still.
Last edited by Pettergomes on 06.07.2025 14:32; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 06.07.2025 14:32 Post subject: |
|
|
Spiller oss til en veldig enkel sjanse der. Burde truffet mål. |
|
Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 06.07.2025 14:33 Post subject: |
|
|
Svakt at vi ikke får mer ut av den. Men vi ser mye mer på ut i dag, og vi setter opp de trekantene på kanten som gjør at vi kommer oss lenger opp i banen uten å slå langt. Bra start. _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
Back to top |
|
 |
oskisjunior Rutinert
|
Posted: 06.07.2025 14:35 Post subject: |
|
|
Tenk om Fossum hadde et snev av målteft, eller intelligens nok til å spille opp et av de to meget gode alternativene på 16 meter |
|
Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 06.07.2025 14:42 Post subject: |
|
|
Gjør vondt å vite at vi har ingen bedre alternativer på den sida av midten.
Vært svak lenge |
|
Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Proff
|
Posted: 06.07.2025 14:43 Post subject: |
|
|
Bortsett fra det ene målet for lenge siden, kan jeg ikke noengang huske å ha sagt eller tenkt "bra, Fossum!" |
|
Back to top |
|
 |
|