English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ståle Stensaas
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef

PostPosted: 27.03.2007 19:02    Post subject: Reply with quote

Det er naturligvis uaktuelt å selge Stensaas for deretter å kjøpe en backup-spiller. Den nye venstrebacken regner jeg med de vil ha av en slik kvalitet at han kan ta plassen fra Dorsin rimelig momentant, og slike kjøp tar som kjent tid og ressurser, i tillegg til at det er usikkert om man i det hele tatt finner en slik spiller innen CL.
Back to top
View user's profile Send private message
stalet
Senior

PostPosted: 27.03.2007 19:04    Post subject: Reply with quote

TAF wrote:
- Hjertet mitt er i RBK

"Etter å ha vurdert flere tilbud velger Ståle Stensaas (35) å ta ett år til i RBK-trøya."

Tommel'n opp!

Hvis det stemmer at Stensaas var så happy for å signere en ettårskontrakt i september, når "Det har vært noen henvendelser, men jeg vil ikke ut med hvilke klubber det er snakk om.", så synes jeg ikke særlig synd på han om han nektes overgang i mars. Hadde han ikke forlenget i høst kunne rbk hentet en ny venstreback for lenge siden. Litt sent nå.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 27.03.2007 19:06    Post subject: Reply with quote

Der kom det en etter to års dvale, gitt. Velkommen tilbake. Det var forresten et bra poeng. Tommel'n opp!
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 27.03.2007 19:15    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Den nye venstrebacken regner jeg med de vil ha av en slik kvalitet at han kan ta plassen fra Dorsin rimelig momentant, og slike kjøp tar som kjent tid og ressurser, i tillegg til at det er usikkert om man i det hele tatt finner en slik spiller innen CL.

Men hva skal de med Stensaas da? Han regnes ikke som bedre enn Dorsin nå, så da er han uansett ikke en god nok spiller til sommeren heller.

Stalet: Om Stensaas ikke hadde skrevet kontrakt kunne han gått gratis til en annen klubb. Nå kan faktisk RBK få igjen litt penger for ham.
Back to top
stalet
Senior

PostPosted: 27.03.2007 19:17    Post subject: Reply with quote

Very Happy heh, de gode poengene er som regel brukt opp lenge før jeg har fått tid til å lese igjennom tråden, men ikke denne gangen. Kanskje det kommer et bidrag til før sesongen over....

Og: greit nok RBK får penger, men at Stensaas skal få gå nå bare fordi han er "gammel sliter" holder ikke, og Norvik/Koppinen som venstreback-cover er litt tynt. Noen som så Koppinen borte mot Start i fjor?

Last edited by stalet on 27.03.2007 19:21; edited 1 time in total
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 27.03.2007 19:20    Post subject: Reply with quote

De skal tydeligvis ha Stensaas som en mer enn god nok backup til CL. Erfaringen hans er også alfa omega. Forskjellen er at han er her allerede og at tida frem mot kvaliken ikke er den lengste. Dessuten vil de nok heller bruke ressursene på å skaffe den mye omtalte Hofseth. Det er også forskjell på hvilke krav man stiller til de man allerede har og til en evt. erstatter.

Hehe, gjerne kom med mer du, stalet!
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 27.03.2007 19:28    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner resonnementet, Attach, men syns det bør være måte på å utnytte en spiller også, ettersom sjansen for at han får slippe til er liten.

Vil han dra syns jeg han bør få lov til det, og jeg tror heller ikke RBK vil få noen problemer med å erstatte ham i sommer.

Stalet: Det er ikke snakk om Nordvik/Koppinen, men Traoré (som har vært god i vinter), Nordvik og Roar Strand (som var fast på backplass i fjor høst). Vidar Riseth har også spilt mange bra kamper som venstreback mens han spilte for Celtic og 1860 München.

Det må bare en skade eller karantene til på Dorsin for at noen av disse skal spille, og Dorsin er sjelden skadet.

Uansett kan jeg ikke skjønne hvorfor dette skulle være et problem. For RBK er det faktisk bedre å slippe til unge spillere som Nordvik enn Stensaas hvis det kun er snakk om en kamp eller to.
Back to top
stalet
Senior

PostPosted: 27.03.2007 19:41    Post subject: Reply with quote

Brady: hvordan mener du RBK utnytter en spiller som frivillig underskrev en kontrakt i september? Dorsin har jo vært rimelig fast på venstrsida, så han visste jo hva han gikk til.
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 27.03.2007 19:46    Post subject: Reply with quote

Enig med Stalet her. Hele poenget er jo at man skriver kontrakter nettopp for å slippe å diskutere slike ting. RBK vil ha dobbel dekning, hvilket betyr at bare halvparten får spille til enhver tid. Dette er alle inneforstått med når det skrives kontrakt.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 27.03.2007 19:50    Post subject: Reply with quote

Stensaas har vært trofast mot klubben i alle år og vært et eksempel til etterfølgelse. Når andre backer (les: Basma) ble satt ut av laget gikk de rett til Adressa-journalistene og klaget sin nød. Stensaas, som ble satt ut av laget helt uten grunn (fordi han spilte bra), ble ofret som et symbol på fornyelse.

Snart er karrieren over, og da syns jeg det er rett og rimelig av RBK å la ham gå så lenge andre klubber er villige til å kjøpe ham for markedspris. Stensaas skrev under kontrakt av lojalitet til RBK. Jeg syns det på mange måter er moralsk forkastelig av RBK å nekte ham å gå fra klubben nå.
Back to top
espen
Junior

PostPosted: 27.03.2007 20:08    Post subject: Reply with quote

Det er en grunn til at RBK ikke slipper Stensaas nå, og jeg tror en del av oss har vært inne årsaken.

Dessuten, - en proff klubb som RBK tenker først og fremst på sine egne behov, for til syvende og sist gagner det et titalls ansatte og også spillergruppen.

Dette er ikke kirkens-nødhjelp.

RBK har noe stort på gang, og dette kan være siste gang vi har muligheten til CL (tenker da på seeding)
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 27.03.2007 20:14    Post subject: Reply with quote

Tror ikke det gangner spillergruppen å være firkantet iforbindelse med kontrakter til spillere som har vært her så lenge og tjent klubben så trofast som Stensaas. Det tror jeg vil slå tilbake på flere områder.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 27.03.2007 21:23    Post subject: Reply with quote

BÃ¥de Nordvik og Traore mangler erfaring, og jeg har aldri sett Traore spille venstreback. Det var vel Henriksen som sa at han kunne brukes langs hele venstresida. Allikevel ser jeg for meg store posisjoneringsproblemer for en uerfaren back i CL-kvalikk.

Så lenge Dorsin holder seg skadefri er det relativt uproblematisk å slippe Ståle til Lyn, men med svensken ute mistenker jeg godeste Tørum for å velge rutine (Koppinen eller Strand eller hva han måtte finne på) i en viktig kamp. Jeg er for å gi Nordvik mer spilletid, men helst i Tippeligaen før han kastes til ulvene i Europa.

Jeg er enig i at Stenaas sikkert fortjener å få gå, men jeg skjønner godt at Bratseth ikke vil slippe han uten å ha en erstatter på plass. En nyinnkjøpt spiller i sommer vil antagelig trenge litt tid på å tilpasse seg klubbens spillemønster, og da begynner allerede CL-kvalikken å krype farlig nær.
TomH
Veteran

PostPosted: 27.03.2007 22:48    Post subject: Reply with quote

Brady,
du ser det som svært sannsynlig at RBK får anledning til å kjøpe venstrebacken de ønsker i sommervinduet - jeg er ikke like sikker.

Dessuten,
du maser konsekvent om at Koppinen, Nordvik og Traore kan spille venstreback. Det kan sikkert resten av stallen til RBK også. Det er bare det at alle disse spillerne er bedre på andre plasser. Det er faktisk stor sannsynlighet for at de spillerne du nevner som reserver for Dorsin, kan spille seg inn i 11`ern på helt andre plasser.

Med Stensaas vet vi hva vi får. Vi vet han er god nok. Samtidig kan det hende at Dorsin ikke forlenger med RBK. Vi vil da være glade for å ha Stensaas som venstreback kampene i februar og mars 2008...(regner med at han blir om Dorsin drar).
Maradona
Veteran

PostPosted: 27.03.2007 23:34    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:

Dessuten,
du maser konsekvent om at Koppinen, Nordvik og Traore kan spille venstreback. Det kan sikkert resten av stallen til RBK.

Men den spilleren som har spillt venstreback, både på klubblag og landslag er Vidar Riseth... Tror at det hadde gått greit med Riseth,Koppinen;Nordvik & Traore som backup for Dorsin, for det blir ikke snakk om så mange kampene uansett..

Jeg synes ikke at det er noe forskjell på Hoftun & Stensaas, så bare slipp Stensaas.. RBK har backup nok for max de 2-3 kampene det blir snakk om..
attach
Forumsjef

PostPosted: 27.03.2007 23:42    Post subject: Reply with quote

Det trenger kun å være en kamp. F.eks. den avgjørende returkampen i 3. kvalikrunde i CL. Da trenger vi alt med oss. Dvs. Stensaas eller bedre i bakhånda.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 27.03.2007 23:56    Post subject: Reply with quote

Dessuten; hvilken garanti har vi for at at Dorsin ikke ryker på en langtidsskade? Vi får antagelig ikke dispensajon for å hente inn en ekstra venstreback når overgangsvinduet er stengt.
Brady
Veteran

PostPosted: 28.03.2007 03:44    Post subject: Reply with quote

I kvalifiseringen til CL har vi hele tiden frem til da på å skaffe en erstatter (enten for Dorsin eller Stensaas eller begge to). I serien er det ikke så farlig hvem som stepper inn som vikar på venstrebacken egentlig.

Nye venstrebacker trenger man uansett fordi Stensaas karriere plutselig kan være over (i hans alder så kan nivået hans falle fort (slik det gjorde hos Hoftun), spesielt uten jevnlig spilling over lengre tid) og fordi Dorsin har signalisert at dette kan være hans siste sesong.

Dette har man visst over lang tid nå, så jeg regner med at Torbjørnssen & Co har kommet langt i å kartlegge mulige erstattere. Når man da har tiden frem til juli måned på seg, skjønner jeg ikke hvorfor dette skal gjøres til et problem.

Og om Dorsin skulle ryke på en langtidsskade? So what? Med den stallen vi har nå ser jeg det ikke som noe problem, og det er helt riktig at mange av de aktuelle spillerne på backen kan spille seg til fast plass andre steder, TomH, men det gjelder jo de fleste plassene om man tenker slik. Da har vi jo kun Fredrik Stoor som høyreback også. Hva om han blir langtidsskadet? Roar Strand kan jo ha spilt seg til fast plass på midtbanen, og Basma i midtforsvaret.

Jeg ser ikke forskjellen med om Dorsin eller Stoor blir skadet. Og vi har ingen garantier for at Stensaas vil være skadefri hvis vi trenger ham.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 28.03.2007 03:46    Post subject: Reply with quote

Brady like naiv som vanlig. Tommel'n opp!
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 28.03.2007 03:51    Post subject: Reply with quote

Jaha?
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 28.03.2007 05:02    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
I I serien er det ikke så farlig hvem som stepper inn som vikar på venstrebacken egentlig.
.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 28.03.2007 08:04    Post subject: Reply with quote

La Ståle gå, han har fortjent at vi ikke niholder på ham. Nordvik får holde som backup. Gjerne med mye spilletid.

Veldig fin å ha i troppen, Ståle, men førstevalg blir han aldri mer.

... og derved er jeg altså uenig i Bratseth som mener at vi ikke har gode nok erstattere i troppen. Men kanskje han prøver å prate opp prisen?
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 28.03.2007 08:29    Post subject: Reply with quote

Joko, det stilles ikke samme krav til kvalitet i Tippeligaen som i Champions League.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 29.03.2007 09:32    Post subject: Reply with quote

Vidar Riseth mener RBK-ledelsen bør etterkomme den ett år eldre venstrebacken Ståle Stensaas’ ønske om å bli Lyn-spiller før overgangsvinduet lukkes førstkommende lørdag.

– Ståle har gjort svært mye for Rosenborg, og han bør honoreres for lang og tro tjeneste, mener Riseth.
Back to top
SoZo
Rutinert

PostPosted: 29.03.2007 10:02    Post subject: Reply with quote

Som den kremmeren han er så er vel den uttalelsen mer til fordel for seg selv enn den er i sympati for Ståle
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 6 of 8

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb