View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Tangvik |
|
6% |
[ 2 ] |
Mortensen |
|
0% |
[ 0 ] |
M. Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
Volden |
|
3% |
[ 1 ] |
Jenssen |
|
0% |
[ 0 ] |
Zeidan |
|
0% |
[ 0 ] |
Selnæs |
|
6% |
[ 2 ] |
Fossum |
|
0% |
[ 0 ] |
Holm |
|
0% |
[ 0 ] |
Islamovic |
|
0% |
[ 0 ] |
E. Ceide |
|
79% |
[ 23 ] |
Pereira |
|
0% |
[ 0 ] |
Väänänen |
|
3% |
[ 1 ] |
|
Total Votes : 29 |
|
Author |
Message |
Putte Veteran

|
Posted: 27.05.2025 22:30 Post subject: Kristiansund - Rosenborg |
|
|
Kristiansund BK - Rosenborg BK
vs.
Turnering: eliteserien
Tid: søndag 22. juni 2025 17:00
Sted: Nordmøre stadion
TV: tv2.no _________________
(delt bruker - PM for tilgang) |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.05.2025 19:08 Post subject: |
|
|
KBK, Sarpsborg 08 (cup), og Viking skal alle spilles i løpet av én uke.
I verste fall ryker alle disse for Nemcik, som naturligvis håper å være klar etter pausen.
– Jeg håper det, men det er et stykke fram. Vi får se hvordan rehabiliteringsperioden blir for min del, men som sagt, det er mange uker til kampene etter pausen. Det eneste jeg skal fokusere på nå er kroppen- og hamstringen min, sier han til Nidaros.
Les mer: Usikkert etter pausen for RBK-bautaen: – Vi får se de kommende ukene
Bortebilletter i salg - ta turen etter tre uker pause! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.06.2025 22:14 Post subject: |
|
|
Som om det ikke var ille nok å tape 2–4 på Brann Stadion. Mandag ble det klart at Adrian Sæther (24) har brukket lillefingeren på høyre hånd.
(...)
Skaden oppsto da Brann fikk straffe midtveis i første omgang.
Joachim Soltvedt ble spilt fri på venstresiden og dundret inn i feltet i stor fart. KBK-keeperen kastet seg ned for å ta ballen, men rev ned Soltvedt i samme situasjon. Dommer Rohit Saggi mente det var straffe fordi han leste situasjonen som at sisteskansen tok spilleren før ballen.
– Jeg mener jeg tok ballen først, men det spiller ikke så stor rolle. Det verste var at jeg knakk fingeren på en eller annen måte da jeg kastet meg ned og landet med hånda i bakken, sier Adrian Sæther, som fikk teipet opp fingeren i pausen, tok smertestillende tabletter og fullførte kampen.
Les mer: Fingerbrudd for Sæther gjør at KBK kanskje må ut på keeperjakt |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.06.2025 20:54 Post subject: |
|
|
– Vi leter etter en ny keeper, sier sportslig leder Eirik Hoseth i KBK.
I utgangspunktet ønsker nordmørsklubben å finne en keeper med erfaring og som har spilt enten i Eliteserien eller 1. divisjon. Overgangsvinduet åpner ikke før 12. juli, men KBK vil få dispensasjon til å signere en ny sisteskanse fordi Lansing og Sæther er skadet.
– Vårt mål er at vi har en keeper på plass når vi starter å trene i neste uke, sier Hoseth.
Les mer: KBK jobber for å hente ny keeper
Syns litt synd på tidl. Lerkendal-sesongkortholder Sæther som altså ble skadet sjøl etter plutselig å fått sjansen. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.06.2025 23:10 Post subject: |
|
|
Nordmøre stadion har en kapasitet på 4364 tilskuere, og ifølge billettsjefen har de nå bare 350 ståplass-billetter igjen til kampen på søndag.
Med det går også Nordmøre stadion mot utsolgt for første gang i år.
Les mer: Nærmer seg fullsatt stadion for første gang i år
Knut-André Skjærstein (29) er klar for Kristiansund Ballklubb.
(...)
Skjærstein har tidligere spilt for Egersund, Lillestrøm, KFUM, Follo og Kolbotn. I oktober i fjor fikk han blodpropp og ble operert, og denne våren har han trent seg opp igjen med treninger hos KFUM. Han er veldig fornøyd med øktene han har hatt i Oslo-klubben, og er glad for at han nå får sjansen i Eliteserien i KBK.
les mer: Skjærstein har signert
Vi får tro at Broholm er tilgjengelig, mens at Nypan er ferdig. Väänänen spiller siste gruppespillskamp i U21-EM i morgen, mens Reitan-Sunde gjør ditto i G19-EM på fredag. Antar ingen av dem er aktuelle uansett om Finland og/eller Norge går videre. Nemcik, Racic og Sahsah fortsatt skadet. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 18.06.2025 22:16 Post subject: |
|
|
Ok, tipper laget blir noe sånt som dette:
Tangvik - Reitan, M Ceide, Y Jenssen, Pereira - Zeidan, Selnæs, Fossum - Holm, Islamovic, E Ceide. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 18.06.2025 22:51 Post subject: |
|
|
Tror dette blir laget jeg også, men håper Isak eller Jonas får spilletid på vingen, da kan det bli litt mer actionfylt enn å ha Holm der. Han er bedre som spiss. Sæter kommer inn og scorer? Hvis han blir med i kamptroppen da…..? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.06.2025 23:09 Post subject: |
|
|
Veldig rart om Sæter ikke blir med i troppen nå som vi har solgt to spillere og har mange skader. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 18.06.2025 23:27 Post subject: |
|
|
Santeri og Finland ble i dag utslått av EM-U21, da er også han med i kamptroppen. |
|
Back to top |
|
 |
TomBoy Proff
|
Posted: 19.06.2025 09:16 Post subject: |
|
|
Håper på en slik oppstilling i helgen
Tangvik
Reitan, M Ceide, Y Jenssen, Mortensen
Santeri, Selnæs, Fossum -
Pereira, Islamovic, E Ceide. |
|
Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 19.06.2025 14:54 Post subject: |
|
|
Den midtbanen så seig ut. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.06.2025 22:40 Post subject: |
|
|
Glemte å skrive det i går, men tipper at Väänänen får fri til mandag e.l. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.06.2025 21:29 Post subject: |
|
|
Etter fredagens trening opplyser Alfred Johansson (...) at Sverre Nypan ikke spller i søndagens kamp mot Kristiansund.
– Det er en blanding av transfer og fysikk som gjør at han ikke spiller og trener, sier RBK-treneren til Adresseavisen.
Nypan var på medisinsk test hos Manchester City i starten av uka, men er tilbake i Trondheim. Han har også vært på Lerkendal, men trener ikke med laget.
Les mer: Fire mann ute: Nypan én av dem
Heller ikke Väänänen på trening i dag, så dermed anser jeg ham som uaktuell.
Rotsekk har pratet med både Johansson, Mikkel Ceide og Selnæs. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.06.2025 15:10 Post subject: |
|
|
Med Broholm ute av miksen er det plutselig usikkert hvem som skal bekle høyrevingen i RBK. I hvert fall fram til overgangsvinduet åpner 12. juli, og eventuelle forsterkninger kommer inn.
Ett alternativ er nettopp Adrian Pereira. 25-åringen har blitt brukt på både høyre- og venstreback med suksess denne sesongen, og er heller ikke ukjent i kantrollen.
– Jeg spiller der treneren putter meg. Jeg regner med han har en plan, så spiller jeg der han vil ha meg og gjør mitt beste der. Jeg trives veldig der (på høyrevingen) også. Hva som skjer får vi se på, sier Pereira i forkant av søndagens kamp mot KBK.
Les mer: Kan bli løsningen på søndag: – Det er et alternativ
I så fall må vel Reitan eller Mortensen spille venstreback. Vil tro Jenssen fortsetter i midtforsvaret som Nemcik-vikar.
Har personlig mer tro på at Holm blir skjøvet ut til høyre og at Islamovic starter for første gang siden lårskaden mot Bryne 4. mai. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 21.06.2025 20:06 Post subject: |
|
|
Et tredje alternativ, ikke at jeg tror det skjer, er jo Volden som makker til M. Ceïde og UYJ på venstreback med Reitan (evt. Mortensen) som høyreback.
Reitan (Mortensen) - M. Ceïde - Volden - UYJ
Mest sannsynlig blir det nok:
Reitan (Mortensen) - M. Ceïde - UYJ - Pereira |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 21.06.2025 23:53 Post subject: |
|
|
Väänänen og Sunde er med i troppen melder RBK nå  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 22.06.2025 01:36 Post subject: |
|
|
Var vel 21 spillere med til Kristiansund som betyr at en skal vel ut og at de er usikker på en av de spillerne som er med i troppen. Er alle klare så ryker vel fort Slørdal evt. Sandrød. |
|
Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 22.06.2025 09:03 Post subject: |
|
|
Spent og revansjesugen på denne kampen. Vi må slå tilbake pga en dalende trend poengmessig og spillemessig. Vi skal være bedre enn KBK 10 av 10 ganger og må få vekk all negativitet rundt det å ha solgt våre 2 beste spillere. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 22.06.2025 09:16 Post subject: |
|
|
Synes ikke det har vært så mye negativitet rundt spillersalgene av Nypan og Broholm skal jeg være ærlig. Kanskje en sunn skepsis på hvordan resten av sesongen blir seende ut, men ikke spesielt negativt da de aller fleste både forstår og er enig i salgene som er gjort. |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 22.06.2025 09:19 Post subject: |
|
|
I utgangspunktet skal vi være bedre enn KBK, men man så f.eks. mot Viking at det ikke er enkelt å komme til Nordmøre. I fjor valset vi over dem, men jeg blir overrasket om det samme skjer i år. Til vår favør taler det at vi mot svakere lag faktisk er bedre borte enn hjemme. Laget vårt er imidlertid svekket både individuelt og kollektivt siden sist vi møtte dem i siste serierunde, når Broholm, Nypan og Tagseth er ute. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.06.2025 11:19 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Väänänen og Sunde er med i troppen melder RBK nå  |
Overraskende. Handler mest om å fylle opp benken med rutine?
Reitan-Sunde må ha flydd rett fra Romania til Kristiansund, så tviler vel på at han er aktuell fra start. Väänänen trente altså ikke med på laget så seint som på fredag, men var muligens med i går før bussen kjørte sørvestover. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 22.06.2025 11:51 Post subject: |
|
|
Teller som sagt 21 spillere i den troppen RBK har presentert så tror de gjør fortløpende vurderinger på Reitan-Sunde/Väänänen om hvorvidt det er noe poeng i å ha de på benken. |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4049 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 22.06.2025 14:36 Post subject: |
|
|
Tenkte å ta turen fra molde, men ingen ledige billetter blant bortefansen dessverre. Blir nok sofaen og en kald pils i stedet.
Setter penger på kristiansund så har vi større sjanse for poeng.  _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 22.06.2025 14:50 Post subject: |
|
|
Får håpe Emil Ceïde har dagen, for det lukter ikke mye mål av øvrige spillere. Så blir det vel garantert en treg spiss som skal spille ving? Tipper 0-0. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 22.06.2025 15:52 Post subject: |
|
|
Volden starter faktisk med Yttergård-Jenssen til venstre.
Holm som høyre kant. Islamovic spiss. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
|