English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alfred Johansson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 58, 59, 60  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
tigerbart
Veteran

PostPosted: 03.12.2024 17:16    Post subject: Reply with quote

Duncan wrote:
Uansett hvor lang kontrakt Alfred eventuelt skriver under på vil han mest sannsynlig ha en klausul om at han får gå for en avtalt sum til et lag i en topp 5-6-liga! Lite penger å hente på å miste treneren sin dessverre Sad

Det stemmer sikkert, men skulle tro det gikk an å sitte igjen med noe? Rekdal var ikke akkurat gratis å hente.

Edit: ser av kommentaren nedenfor at det var Frigård som ikke akkurat gikk fritt til oss. Takk!

Last edited by tigerbart on 03.12.2024 18:47; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Ellepo
Proff

PostPosted: 03.12.2024 17:27    Post subject: Reply with quote

Rekdal var vel tilnærmet gratis(?). Frigård derimot...
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 03.12.2024 18:58    Post subject: Reply with quote

Rekdal mener jeg var rundt 1 million, mens Frigård mener jeg ble 3-4 millioner?

Mener å huske ta man til sammen betalte 4-5 millioner kroner for de to i alle fall.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 03.12.2024 20:33    Post subject: Reply with quote

Rekdal kostet 400 000 kr
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
waterfalls
Veteran

PostPosted: 04.12.2024 00:33    Post subject: Reply with quote

Var såpass lavt ja, bra du har kontroll 2mas!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.12.2024 23:17    Post subject: Reply with quote

– Det har gått veldig bra. Når jeg har vært trener på ungdomsnivå, så har jeg planlagt treningen, utført den treningen, pratet med spillere, vist videoklipp, pratet med sportslige ledere og ledet et trenerteam. Det har jeg gjort i år også, så det har vært business as usual.

Noe av det han trekker fram som ulikt er den store medieoppmerksomheten rundt RBK.

– Det har vært mer media og det har gått veldig fint. I takt med at jeg har fått mer overskudd utover året, så har jeg sikkert taklet media enda bedre.

Les mer: RBK-sjefens kjæreste sendte stikk til Mini

VG er kjent med at det har kommet mer eller mindre konkret interesse for Johansson allerede.

Svenskens ambisjon på kort sikt er å ta Rosenborg tilbake til toppen i norsk fotball. Han bedyrer at han «stormtrivs» i byen og klubben.

På lengre sikt har han ambisjoner å prøve seg på en enda høyere hylle.

– Hvis jeg skal bort herfra på kort sikt, noe som er veldig usannsynlig, så skal det være ekstraordinært. Vi har noe bra på gang. Så skal jeg se at den ambisjonen som vi sier at vi har og at det vi har blitt enige om, at det blir «walk the talk» fra meg, spillerstall, ledere og styre. At alle fortsetter å jobbe for det, sier Johansson.

– Om jeg føler at spillerne ikke gidder dette, eller at styret sier vi må slakke ned, da er det kanskje ikke rett match lenger. Men akkurat nå finnes det ingenting som peker på det.

Les mer: Alfred Johanssons nådeløse krav: –⁠ Det er døden
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 05.12.2024 10:38    Post subject: Reply with quote

Alfred er født i 1990 i Enköping. Erik Hamren var trener i Enköping på slutten av 80-tallet. Tilfeldig? Kanskje.
Back to top
jfudh
Junior

PostPosted: 05.12.2024 16:16    Post subject: Reply with quote

tobbis1 wrote:
Tipper Alfred kåres til årets trener i eliteserien i år!

Tipper Alfred kåres til årets trener i Eliteserien neste år! Wink
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 05.12.2024 21:11    Post subject: Reply with quote

Helt tullete at trenere som havner midt på tabellen med et dårlig lag skal få årets trener.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 26.12.2024 15:04    Post subject: Reply with quote

Nidaros sine lesere har nominert svensken til prisen for Årets trondhjemmer for å ha brakt optimismen tilbake til supporterne og fått opp engasjementet rundt klubben.

– Jeg blir litt stolt. Det er ikke noe man regner med. Det er vel et bevis på at vi har gjort en jobb som settes pris på. Det blir man stolt av, sier Johansson.

Han og samboeren kom flyttende til Trondheim i desember i fjor.

– Det har fort blitt et nytt hjem, vi trives godt. Det er en by vi har følt oss velkommen i siden dag én, sier svensken.

Han beskriver tilværelsen i Trondheim som utelukkende positiv, sammen med responsen fra folk han møter i hverdagen.

Les mer: Ble rørt av beskjeden: – Det er ikke noe man regner med
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.12.2024 15:56    Post subject: Reply with quote

Norska tränare är ute i Europa, danska tränare är ute, Jimmy Thelin är i Aberdeen och liknande. Hur hoppfull är du att du någon gång står vid sidlinjen och kanske möter Pep Guardiola eller någon annan?

- Jag vet att jag kommer att vara det. Precis som när jag var U15-tränare så visste jag att jag kommer bli seniortränare någon gång. Jag visste att jag skulle träna FCK:s U19 i Youth League någon gång. Det var jag helt övertygad om. Jag är helt övertygad om att jag kommer att träna i Champions League eller i en topp fem-liga någon gång. Det är jag helt övertygad om. Men det är inte något fokus. Fokuset är här och nu. Annars har jag lärt mig att man inte kommer särskilt långt.

Du är lite en doldis på något sätt - även fast många i svensk fotboll naturligtvis känner till dig - eftersom du mer verkat i ungdomsverksamhet. Vilka anbud hade du att ta seniorlag i Sverige innan du blev succétränare i Rosenborg?

- Det har funnits dialog med svenska klubbar. Jag kommer givetvis inte säga vilka, men det har funnits dialog med svenska klubbar. Det har det absolut gjort. Jag tror att svenska fotbollsklubbar är lite duktigare på att titta utanför landets gränser än vad ni i svensk fotbollsmedia är. Men det har funnits kontakt.

Läs mera: Rosenborgs succésvensk övertygad: "Kommer att träna i en topp fem-liga"

Altså tekstversjon av podkast med Olof Lundh.
Back to top
pappabrun
Proff

PostPosted: 30.12.2024 22:57    Post subject: Reply with quote

Om han blir her mer enn de 3 årene kontrakten er på blir jeg sinnsykt overasket. Bare å begynne kikke på kandidater allerede.
Back to top
HupOranje
Senior

PostPosted: 31.12.2024 11:12    Post subject: Reply with quote

Jeg håper de kontinuerlig har et øye på aktuelle trenere. Mye kan skje innen vi trenger ny trener så det er forhåpentligvis flere navn på blokka til en hver tid.
Back to top
vegviks
Veteran

PostPosted: 31.12.2024 19:23    Post subject: Reply with quote

Ikke utenkelig at han går før kontrakten løper ut, nei, men da håper jeg vitterlig klubben vet å ta seg betalt. Jeg synes det er et paradoks at trenere (som tross alt er essensiell i lagets prestasjoner) går til nye klubber for knapper og glansbilder sammenligna med spillere.

Vi betalte riktignok ganske mye for å få Geir Frigård, og akkurat DET er også rimelig paradoksalt ..
Vakker Blomst
Proff

PostPosted: 01.01.2025 11:54    Post subject: Reply with quote

Anbefaler podcasten 2mas lenket til over her! Veldig interessant å høre Affes betraktninger etter sin første sesong som hovedtrener. Liker at Johansson ble imponert over hvor grundig jobb Dorsin og ledelsen gjorde rundt ansettelsen. I sterk kontrast til hvordan det virker å ha vært ved tidligere treneransettelser.

Direktelink til podcasten her.

Edit: Og godt nyttår! Smile
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 01.01.2025 12:37    Post subject: Reply with quote

Skal nok en del til før han forsvinner. Neestrup har ikke forsvunnet og de er i europa hvert år.
Han holder på bygget større team rundt seg,så han har langsiktig planer.
Verre er det med spillere som virker og ville bort så fort de får en god sesong.
Uten og legge igjen penger.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
tigerbart
Veteran

PostPosted: 01.01.2025 13:55    Post subject: Reply with quote

Har tro på at flere spillere har lyst til å bli værende hos oss framover, gitt at Alfred og laget tar videre steg sportslig og kjemper om medaljer. Forhåpentligvis kan vi være tilbake i Europa enten i høst eller i alle fall neste høst. Det vil også hjelpe! Men vi er jo blitt en klubb som må forvente å selge våre beste ut av landet, så klubbens ledelse bør ha en klar strategi for hvordan vi kan melke det vi kan på overganger.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 01.01.2025 14:27    Post subject: Reply with quote

Det kunne vært smart av klubben å gi han et ganske kraftig lønnshopp i bytte mot å forlenge kontrakten med 1 år. Det både for å vise at vi belønner gode prestasjoner og sikre et ekstra år.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.01.2025 18:44    Post subject: Reply with quote

Flere utdrag fra podkasten:

Var lär du dig mest ifrån?

- Det är en bra fråga. Jag tror att omvärldsanalys är viktigt, för att hålla sig uppdaterad kring vad de bästa gör. Därför tycker jag att det är viktigt att följa vad de som ligger längst fram i något område gör. Det har alltid varit en viktig källa för mig, att försöka lära mig av de bästa. Där har jag lärt mig mycket.

- Men även de man jobbar med. Det finns säkert tränare där ute som bara kommer in och säger till staben: "Det här är dagens träning”. Men jag älskar att diskutera med min stab. Där lär jag mig massor. Så det är nog en mix av de två bitarna, skulle jag vilja säga.

Läs mera: Rosenborgs Johansson tycker ungdomsfotbollen har blivit svartmålad: "Har en annan uppfattning"
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 01.01.2025 22:15    Post subject: Reply with quote

Har hatt tro på Alfred hele tiden og liker innstillingen med å hente inn ny kompetanse, utvikle teamet og forhåpentligvis skape en lærende organisasjon som RBK kan drive videre når Alfred drar.

Tenk at forrige trener RBK hentet var en som var mer i retning av å avsky nye tanker og andre treneres meninger. Fant ikke kilde nå, mulig det var en podcast eller VGTV, men Rekdal sa noe sånt som at han unngikk å delta på trenerseminarer (eller lignende) og ikke hadde noe behov for å høre på hva andre trenere måtte mene.

Måtte aldri klubbledelsen igjen falle i det mørke hullet der kompetanse og teknologi blir nedprioritert og kolleger fra trøndersk breddefotball, kaffevenner og "innavl" trumfer ny kompetanse og streben etter stadig utvikling.
EspN
Veteran

PostPosted: 04.02.2025 20:59    Post subject: Reply with quote

https://www.tv2.no/video/...k-20281382

Alfred er fin på treningsfeltet. Så deilig med en så engasjert trener.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
jorji
Rutinert

PostPosted: 04.02.2025 21:01    Post subject: Reply with quote

Lenke til intervju knyttet til den videoen over:
https://www.tv2.no/sport/.../17427206/
Quote:
– Den dagen jeg står og er trener i en topp fem-liga, da har jeg reist herfra med en skikkelig tung ryggsekk med masse god erfaring og resultater som vi har oppnådd sammen.
Back to top
pappabrun
Proff

PostPosted: 05.02.2025 10:06    Post subject: Reply with quote

Er han smart (noe jeg tror han er), så tar han heller et år "for mye" her enn å hoppe på noe ræl som kommer inn. Han er helt fersk som hovedtrener og har MYE å lære. Sjansen for at han får lære på jobben og gjøre noen feil langs veien uten å få sparken er mye større her enn på kontinentet.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 05.02.2025 10:21    Post subject: Reply with quote

Ja. Om han hopper allerede i år, kan han sikkert finne seg en fin jobb i en kypriotisk, dansk eller belgisk klubb.

Om han heller bruker 5-6 år på å bygge opp noe skikkelig, få resultater i Europa etc, tror jeg han kan gå rett til en toppklubb uten noen mellomstasjon.
Back to top
Duncan
Proff

PostPosted: 05.02.2025 10:27    Post subject: Reply with quote

5-6 år tror jeg er utopi dessverre. Heldig om han blir i tre!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 58, 59, 60  Next
Page 59 of 60

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb