View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Dr.Ible Proff
|
Posted: 20.12.2024 09:49 Post subject: |
|
|
Haha, 'albuetanks'😄
Alfred har en plan  _________________ Fa(a)n siden ca 1976 |
|
Back to top |
|
 |
27Sapara Proff
|
Posted: 20.12.2024 09:53 Post subject: |
|
|
Hvor lenge skal Dorsin få sitte i lederstolen og hente middelmådigheter fra svensk fotball? Dorsin er er ingen klubbygger. Bruker Rosenborg til å berike seg selv, sin familie og agentvenner i Sverige. Få det bort!!! |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 20.12.2024 10:36 Post subject: |
|
|
Gofoten wrote: | Overgangen her er som å få en myk pakke under juletreet. Ikke nå du ønske dæ men mulig nå vi treng.. |
Spot on. Dino var ikke den beste spissen RBK noen gang har hatt, men han scora mål annahver kamp, var god nok feilvendt og i lufta, og var ikke nevneverdig mye skadet. Han er i en fin alder for å prestere noen år, RBK kan ikke bare hente 20-åringer. Han kommer sannsynligvis relativt billig både mtp overgangssum og lønnskostnad, og han kommer sannsynligvis til å gli rett inn i spillergruppa mtp at han kjenner klubben og folk fra før. Det er en usexy men veldig praktisk signering, spesielt med tanke på hvor skadeutsatt de tre(!) beste spissene i klubben er. Ingen grunn til å ta frem fakler og høygafler og rope om korrupsjon og vennetjenester i alle fall, det blir for dumt. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7002 Location: South-west coast exile
|
Posted: 20.12.2024 10:44 Post subject: |
|
|
Jeg har også litt trua på at det kan vise seg å være en funksjonell signering. Mange ser ut til å ta det for gitt at vi skal kjøpe en stjernespiss for 30 millioner eller noe. Det er totalt urealistisk.
Dino gir oss en spiss som med høy sannsynlighet er tilgjengelig omtrent hele sesongen, som har en litt lik profil som Holm og Isak, og som visstnok har hatt sitt livs sesong hos Kalmar i år. Skal ha tatt store steg i presspillet, blant annet. Er det en sexy signering? Nei. Kan det vise seg å være en fornuftig signering? Jeg tror det.
Sist Dino var her var laget helt ute å kjøre. Kan ikke sammenlignes med hvordan ståa er nå. Jeg er faktisk ganske sterk i troa på at Alfred kan gjøre Dino til en god spiss for oss. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 20.12.2024 20:11 Post subject: |
|
|
Han er nok en rimelig backup spiss
Snart 32Ã¥r og fra en klubb som rykket ned
Dette betyr vel at enten Noah eller Sæter er på vei ut! _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 20.12.2024 20:21 Post subject: |
|
|
Han er født i januar i 94. Vet du ikke kan å skrive men kanskje du må jobbe litt med matte også? |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 20.12.2024 23:40 Post subject: |
|
|
Tia går jævla fort. Uansett om du er født i 94, 96 eller 98 er du snart 32. Fact. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 20.12.2024 23:49 Post subject: |
|
|
Gofoten wrote: | Overgangen her er som å få en myk pakke under juletreet. Ikke nå du ønske dæ men mulig nå vi treng.. |
Perfekt oppsummert  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7002 Location: South-west coast exile
|
Posted: 21.12.2024 09:21 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Tia går jævla fort. Uansett om du er født i 94, 96 eller 98 er du snart 32. Fact. |
Jeg blir 30 neste år, så jeg er i praksis straks 31. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.12.2024 11:39 Post subject: |
|
|
– Det var noen alternativ, men da agenten min snakket om RBK, og jo mer vi pratet ... Det ble tydelig for meg. Det ble enkelt, sier 30-åringen.
– Kollektivet RBK skaper mer målsjanser enn sist. Da skal du kanskje score mer nå?
– Det håper jeg jo! Det handler om å vinne kamper og vinne titler. Det sikter jeg på nå. Forventningene i RBK er alltid der og ingenting er annerledes i 2025, sier han.
Les mer: RBK snublet, men på tribunen satt en gammel kjenning og tenkte «wow, Rosenborg. For en klubb» |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.12.2024 13:00 Post subject: |
|
|
- Jag är extremt peppad. Det ska bli skönt att flytta dit igen och få ordning på allt. Sedan ska vi på träningsläger i Portgual och Spanien. Det ska bli jävligt skönt.
Hur är livet i Trondheim annars, bortsett från fotbollen?
- Trondheim är en fin stad. Lite för kallt för min smak, kanske. Annars trivs jag jättebra. Naturen är fantastisk.
Läs mera: Islamovic återvänder till Rosenborg: "Förväntningarna är att vi ska vinna ligan" |
|
Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 19.01.2025 13:25 Post subject: |
|
|
Fortsatt lysketrøbbel for Islamovic ja. Samme opplegget som sist han var her. Det her er den dummeste signeringen siden Jaime Alas. Kunne heller ha hentet tilbake en eller to av de som ble oppsagt på brakka i fjor.. _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 19.01.2025 13:36 Post subject: |
|
|
Det skrives så mye dumt her inne. 2,5 mnd igjen av oppkjøringen og man sutrer over at noen misser en trening. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.01.2025 13:50 Post subject: |
|
|
Johansson trekker på smilebåndet når han i etterkant av lørdagens trening blir spurt om hvor mye han faktisk visste da Islamovic var på besøk.
– Jeg visste kanskje litt mer, og jeg har lært av min mamma at man ikke skal lyve, men iblant blir det kanskje sånn. Den får jeg ta. Det var ikke mitt stolteste øyeblikk. Så ja, jeg visste litt mer på det tidspunktet, sier 34-åringen - og strekker armen i været.
(...)
Da Rosenborg-spillerne lørdag hadde årets første fotballøkt, var Islamovic blant spillerne som trente innendørs. Det skyldes en lyske som ikke er hundre prosent.
– Men det er ikke noe stort problem, jeg har vært litt syk under ferien også. Det er en kombinasjon av begge deler, sier Islamovic.
Les mer: Erkjenner løgn: - Det ber jeg om unnskyldning for |
|
Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Proff
|
Posted: 19.01.2025 14:47 Post subject: |
|
|
Alfred bør lære seg det kjente RBK-mantraet "Vi kommenterer ikke spilleroverganger", ja. Heller det enn å servere hvite løgner  |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 19.01.2025 15:17 Post subject: |
|
|
Lyske ja..flere spillere med "kjenning" rbk lærer aldri. |
|
Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 20.01.2025 11:57 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | Det skrives så mye dumt her inne. 2,5 mnd igjen av oppkjøringen og man sutrer over at noen misser en trening. |
Poenget er jo ikke at han mistet en trening, så her utviser du din egen dumskap ved å betrakte det andre skriver som dumt. Gratulerer! _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 20.01.2025 12:13 Post subject: |
|
|
Poenget her er at du bruker en (1) trening som basis for å dømme den fysiske tilstanden på en spiller.
Jeg blir veldig overrasket om f eks Almeida har samme tilnærming. Utdyp gjerne hva du definerer som dumskap. |
|
Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 20.01.2025 12:47 Post subject: |
|
|
Dømmer ingenting annet enn at han fortsatt har lyskeproblemer, som han også sleit med sist han var her. Nå tror jeg heller ikke at det var deg jeg svarte i første omgang. _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 20.01.2025 18:31 Post subject: |
|
|
Dino fremstår for meg som et merkelig kjøp. Profilen vår er også nå helt anderledes en sist han var her
Han er sannsynligvis ikke noe bedre og sikkert samme type spiller
Sæter Holm Isak burde holdt.
Dino 2 0 har ingen tro på _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Rob Koren Senior

|
Posted: 20.01.2025 22:17 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Dino fremstår for meg som et merkelig kjøp. Profilen vår er også nå helt anderledes en sist han var her
Han er sannsynligvis ikke noe bedre og sikkert samme type spiller
Sæter Holm Isak burde holdt.
Dino 2 0 har ingen tro på |
Må si meg uenig. Ser en rekke grunner for at Dino er et godt kjøp:
- Han er faktisk en spiss som skårer mål, i motsetning til spissene vi har nå (ser bort fra Ole). Han skåret 12 mål for Kalmar, ett lag som rykket ned i Allsvenskan 2024. Det er 1. mål mindre enn Erik Botheim som spiller for seriemesteren Malmø, og 4 mål mindre en toppscoreren i Allsvenskan.
- Han kommer billig. Ifølge Transfermarkt ble han kjøpt for 85 000 €, så la oss si rundt 1MNOK (ta dette med en klype salt).
- Vi har en ung tropp, så Dino vil komme inn med rutine, ble 31 for noen dager siden.
- Spissene vi har i dag er ofte skadet, dette vil jeg si gjelder både Ole, Noah og Isak.
- Dino kjenner oss, og vi kjenner Dino. Han har vært i RBK før, kjenner klubben og kulturen man ønsker å ha. Han vil ha bedre forutsetninger for å passe inn i spillergruppa enn en helt ny og ukjent spiss. |
|
Back to top |
|
 |
Ronster Junior
|
Posted: 20.01.2025 22:46 Post subject: |
|
|
Dino kommer til å spille mye for oss i år, og score. Han er sannsynligvis vår beste spiss sammen med Noah, og ikke minst så passer han mye bedre inn i måten vi spiller på en f eks Sæter, som i tillegg er skadet halvparten av sesongen.
Selg Sæter, få ut Aga, med Holm, Dino og Isak så har vi god dekning på topp. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.01.2025 17:45 Post subject: |
|
|
- Jeg begynte litt seigt begge årene. Etterpå var det ganske bra. Men jeg bør kanskje fordele litt mer utover. Så jeg håper på en bedre start! kommenterer Islamovic til rbkweb.no.
- Da kan det også bli enda flere mål per sesong for din del?
- Nettopp! I fjor var laget ekstremt farlige og kom til mange sjanser. Det er litt annerledes enn da jeg var her sist.
Les mer: - Jeg begynte litt seigt |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.03.2025 19:00 Post subject: |
|
|
På bare 105 minutter med fotball har RBK scoret tre mål med Dino Islamovic på banen. Spissen har selv scoret to av disse målene.
Uten Islamovic har RBK spilt 435 minutter med fotball. Det har endt i bare fire mål.
(...)
– Men en spiss som scorer to mål på 105 minutter, dere har hentet ham på treårskontrakt. Det lukter litt Islamovic fra start i Drammen, eller?
– Dere skal få lov til å tro akkurat så mye dere vil, men det er en kamp om plassene. Ingen har sagt at Dino og Noah ikke kan spille sammen heller, akkurat som Ole Sæter og Noah Holm kunne spille sammen i fjor, påpeker Johansson.
Les mer: Dino smiler av RBK-tallene: Sjekk de utrolige forskjellene |
|
Back to top |
|
 |
|