English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sverre Nypan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 47, 48, 49  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 17.01.2025 14:24    Post subject: Reply with quote

Er ikke dumt å gå til City om de syr sammen og forplikter seg til et løp som passer Nypans utvikling. I tillegg skal man ikke undervurdere at det er flere andre unge nordmenn der som gjør flytting til nytt land og ny kultur langt enklere og tryggere.

Jeg håper han går til City, de har alle pengene i verden og det er uproblematisk for dem å by hva RBK krever.

Håper det skjer nå i januar, hadde vært godt å kunne betale ned masse dyr gjeld og investere i troppen flere mnd. før sesongstart.
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran

PostPosted: 17.01.2025 14:26    Post subject: Reply with quote

David Ornstein mener han har valgt Arsenal.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 17.01.2025 14:37    Post subject: Reply with quote

Viss vi får 150 mill for Nypan begynner vel resten av fotball-Norge å sippe om at vi er "pengedopa" igjen....
skien88
Rutinert

PostPosted: 17.01.2025 14:41    Post subject: Reply with quote

150 mill er ingenting i dagens fotball. Men for oss som er i gjørma økonomisk er det masse.
Back to top
Yv89
Rutinert

PostPosted: 17.01.2025 14:44    Post subject: Reply with quote

Å da gjelder det å forvalte disse kronene fornuftig fremover. Forsterke oss der vi må. Rollespillere over navn
jorji
Rutinert

PostPosted: 17.01.2025 14:49    Post subject: Reply with quote

mirar wrote:

Hvor? Eneste jeg har sett av Ornstein er at Nypan er 'Keen on the move' men at ingen avgjørelse er tatt.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 17.01.2025 15:36    Post subject: Reply with quote

Hvit mann som pusher 50 wrote:
Viss vi får 150 mill for Nypan begynner vel resten av fotball-Norge å sippe om at vi er "pengedopa" igjen....

Det er vell en av de få tingene fotball-norge ikke har sippa om angående oss, tror du tenker på molde.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 17.01.2025 16:01    Post subject: Reply with quote

jorji wrote:
mirar wrote:

Hvor? Eneste jeg har sett av Ornstein er at Nypan er 'Keen on the move' men at ingen avgjørelse er tatt.

Jeg har hørt gjennom podcastene fra de siste dagene han har deltatt i og alt jeg finner er 10 sekunder fra i går hvor han sier «they (Arsenal) like him but I dont know of anything developing”
Back to top
jorji
Rutinert

PostPosted: 17.01.2025 16:06    Post subject: Reply with quote

Ja det har ikke vært noe snakk om at han har valgt klubb når man søker rundt. Siste fra norske media i dag er jo at 5 klubber er aktuelle (AM, BVB, AFC, MCFC og B04), og siden det er de som er igjen vil det være logisk at alle disse er interessante for Nypan.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 17.01.2025 16:27    Post subject: Reply with quote

Arsenal er også i akutt behov for både spiss og ving. Jeg kan ikke tenke meg at de prioriterer å kjøpe enda en sentral midtbanespiller, en som ikke er ment å gå rett inn på laget attpåtil, før alt det andre er i boks.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 17.01.2025 16:42    Post subject: Reply with quote

Av de klubbene som er listet opp der er det Bayer Leverkusen han bør velge om en tenker "track-record" på å forvalte unge talenter på en svært god måte.
Back to top
RBK-medlem
Junior

PostPosted: 17.01.2025 20:35    Post subject: Reply with quote

Mulig jeg kaster inn en liten brannfakkel og samtidig risikerer å bli stempla som klink naiv her nå, men la gå:

Jeg må innrømme at jeg synes det er litt skuffende å se så mange stolte RBK-supportere som ikke er mer ambisiøse på vegne av egen klubb enn at de fokuserer mest på hvilken klubb Nypan bør velge og ikke og hvilken overgangssum som er "riktig" i dette vinduet.

Derfor slenger jeg ut følgende spørsmål: Sverre er nettopp fylt 18 år. Han har fremdeles omtrent hele karrieren foran seg. Hvorfor i alle dager skal han ha hastverk med å forlate RBK allerede nå, når han har en gyllen mulighet til først å ta med seg et seriegull og et e-cup-eventyr med klubben i sitt hjerte?

Det er ikke akkurat slik at "toget går nå" for hans muligheter til å gå til en skikkelig storklubb. Tvert imot vil han med en god sesong med fortsatt utvikling, der han er en av de beste spillerne på et lag som fort kan vinne ligaen, få enda mer å velge i om et år.

Jeg ser noen argumenterer med at det jo er en viss risiko for at han kan pådra seg en stygg skade i løpet av året, og at det derfor er "tryggere" å selge ham nå mens han er frisk og rask. Jeg mener det er ei altfor passiv holdning på RBK sine vegne. Risikoen for at han skulle pådra seg en alvorlig skade er ikke større enn at det må konstateres som stor uflaks om så skjer, og når vi i tillegg vet at klubben prioriterer økt fokus på skadeforebygging i år, så vil risikoen være enda mindre.

Når det gjelder argumentene rundt RBK-økonomien, så tåler vi fint å vente med et salg til neste år. Det er ikke noe problem i det hele tatt. Dessuten vil vi ha bedre muligheter til å spille inn svært gode penger fra Conference League dersom Nypan blir værende denne sesongen, og det er også en faktor man bør tenke på.

Med det sagt, så skjønner også jeg at man på et punkt har ei økonomisk ramme på bud som det rett og slett ikke er mulig for RBK å si nei til på nåværende tidspunkt. Eksakt hvor det punktet ligger er ekstremt vanskelig å si, for da må man ha innsyn i detaljene i RBKs økonomi. Men det er klart at begynner vi å snakke rundt 150 millioner, så er det nok ikke mulig for styret å akseptere nei som et svar.

Til syvende og sist er det uansett opp til Nypan selv. Det er hans karriere, og den har han bare én gang. Men jeg håper han vurderer det dit hen at han helst vil bli ett år til for å kunne reise fra Trondheim som nybakt seriemester med klubben i sitt hjerte. For om ett år er han faktisk fremdeles bare tenåring, og med stor sannsynlighet så god at han antakelig bare kan peke på hvilken som helst klubb i hele verden som sin neste arbeidsgiver. Og RBK vil da få enda mer penger for ham enn i dag.
jorji
Rutinert

PostPosted: 17.01.2025 20:49    Post subject: Reply with quote

Neste vinter har han ett år igjen av kontrakten. Langt ifra noen garanti at han vil forlenge kontrakten, og da kommer det til å gå kraftig utover markedsverdien, trolig mer enn det vi potensielt kan få fra Conference league.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 17.01.2025 20:56    Post subject: Reply with quote

Nypan er et generasjonstalent som er milevis foran stort sett alle man kan sammenligne med i Norge; slike talenter blir plukket opp av de største klubbene. For at han skal bli ansett som mest mulig ettertraktet må han dra i vinter; da vil han om 3 år bli regnet som egenutviklet i Spania/England/Tyskland, noe som teller MYE i dagens fotball..

Mener han er på grensen til "snakket ned" opp mot hva han har prestert i år og i fjor. Ikke fått trent vanlig hele sesongen og den desidert beste u21 spilleren for andre året på rad i ES, FØR han er fyllt 18 år. Gutten har 15 målpoeng i serien hovedsakelig fra indreløper, det er sinnsyke tall, og langt fra det mest imponerende med han.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 17.01.2025 21:02    Post subject: Reply with quote

Hedley wrote:
Nå skal det handle om fem klubber

– Jeg kan si at det er en «shortlist» på fem klubber. Men det er ingenting som er signert eller konkret. Vi er fremdeles i vurderingsstadiet, sier pappa Arne Nypan til NRK.

(...)

– At vi nå vurderer tilbud betyr ikke at Sverre er ferdig i RBK. Men nå er det et overgangsvindu. Da er det naturlig at klubber rører på seg, enten man vil det eller ikke. Da kan det dukke opp ting som vi må ta stilling til, sier Arne Nypan.

Les mer: Nypan skaper overskrifter i England – faren bekrefter liste på fem klubber

I tillegg til Arsenal, kjenner Nidaros til at spanske og tyske klubber har vært på radaren den siste tiden.

Nidaros vet at Alexander Sørloths Atletico og Bayer Leverkusen er blant disse klubbene.

– De kontakter ikke meg. Jeg chiller hjemme med familie og venner, feiret jul og koset meg, sier Nypan.

Les mer: Her er RBK-juvelen tilbake på Lerkendal: Med blåveis og storklubber på radaren

– Har du lyst til å ta steget ut nå?

– Jeg syns alt føles veldig bra. Så jeg tror uansett hvor jeg er, så kommer det nok til å gå fint. Det er jo først og fremst opp til meg, så om jeg er her eller om jeg er ute, så tror jeg det kommer til å være bra. Så jeg har lyst til å være overalt, jeg.

– Har du bestemt deg sjøl?

– Ja, kanskje. Er litt usikker fortsatt.

– Nærmer det seg en avklaring?

– Overgangsvinduet er vel snart stengt, er det ikke, svarer han litt kryptisk.

Les mer: Nypan: – Sykt hvor mye skriverier det er
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende

PostPosted: 17.01.2025 22:46    Post subject: Reply with quote

@RBK,-medlem. Du har ikke tatt innover deg den økonomiske situasjonen i klubben. Vi er helt avhengig av de 150 mill vi får av å selge Nypan, uten det salget er vi i store problemer.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 17.01.2025 23:36    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Nypan er et generasjonstalent som er milevis foran stort sett alle man kan sammenligne med i Norge; slike talenter blir plukket opp av de største klubbene. For at han skal bli ansett som mest mulig ettertraktet må han dra i vinter; da vil han om 3 år bli regnet som egenutviklet i Spania/England/Tyskland, noe som teller MYE i dagens fotball..

Mener han er på grensen til "snakket ned" opp mot hva han har prestert i år og i fjor. Ikke fått trent vanlig hele sesongen og den desidert beste u21 spilleren for andre året på rad i ES, FØR han er fyllt 18 år. Gutten har 15 målpoeng i serien hovedsakelig fra indreløper, det er sinnsyke tall, og langt fra det mest imponerende med han.

Fasit.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 18.01.2025 07:37    Post subject: Reply with quote

Henri wrote:
@RBK,-medlem. Du har ikke tatt innover deg den økonomiske situasjonen i klubben. Vi er helt avhengig av de 150 mill vi får av å selge Nypan, uten det salget er vi i store problemer.

Det er nok riktig. Trist situasjon å havne i, men sånn går det når man driver over evne over så lang tid.

Vi må få inn de kronene, og fortsette på sporet med å hente unge, gode spillere med videresalgspotensial. Men hovedfokuset må være å få opp førstelagsspillere fra eget akademi. Flere tøffe perioder har vist at de beste egenutvikla er gode nok til å spille på førstelaget. Det bør etableres en egenutvikla spiller minst annethvert år i snitt.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 18.01.2025 09:57    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Nypan vil forlate klubben i vintervinduet fordi vi ganske enkelt har satt oss i en posisjon der vi må selge. Alle beslutninger har en konsekvens og at eksterne investorer forslaget ble nedstemt gjør oss sårbare for «tvangssalg». Hvor han går har ikke så mye å si ,det er pengene som betyr noe her.
Back to top
Vakker Blomst
Proff

PostPosted: 18.01.2025 10:13    Post subject: Reply with quote

Det er også noe med det å "ri på hypen". Nypan er verdt 150 mill akkurat nå fordi hele fotball-europa har han i lupen etter en glitrende sesong som 17-åring. Han er en wunderkid med en stjerneagent som KAN bli den neste Ødegaard. Den hypen kan fort stilne hvis han mot formodning får en helt middels sesong eller en sesong preget av skader. Noe som kan skje. Og det kan være forskjellen på flere titalls millioner og er selvfølgelig lite gunstig for både klubb og spiller.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 18.01.2025 10:32    Post subject: Reply with quote

Tror jo alle er enige om at vi i en optimal verden beholder Nypan selv i flere år, men realistisk sett må han selges nå. Skal så utrolig lite til før verdien stuper, og da har vi en ny Skjelbred-situasjon. Er helt klink avhengig av disse pengene, og vi er ikke en posisjon der vi kan gamble her. Håper vi kan få låne han denne sesongen fra den som kjøper, om så til sommeren.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 18.01.2025 10:35    Post subject: Reply with quote

Er vel også mulig at man inngår avtale om overgang i sommer og at han blir værende her i vårsesongen uten at han formelt sett lånes tilbake? Bør være juridisk vanntett kontrakt ved evt. alvorlig skade.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pettergomes
Proff

PostPosted: 18.01.2025 10:44    Post subject: Reply with quote

3m ago
10:38
Are Arsenal signing the NEXT Odegaard?
Arsenal are close to discovering whether they have won the race for Norwegian wonderkid Sverre Nypan, claims the Daily Mirror.

The paper adds the The 18-year-old Rosenberg midfielder has been "carefully considering" his next move "amid secret discussions" with a number of clubs across Europe.

Liten spalte i skysports transfer centre, men
Daily Mirror = rykteavis, ser raskt når det er legit der og ikke. Men, all "info" må addes.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 18.01.2025 11:01    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Jeg har hørt gjennom podcastene fra de siste dagene han har deltatt i og alt jeg finner er 10 sekunder fra i går hvor han sier «they (Arsenal) like him but I dont know of anything developing”

David ornstein er en meget troverdig journalist. Har lest mye fra han.

Virker som det står mellom arsenal og city. Ser flere skriver at nypan har valgt arsenal pga lovnad om spilletid.
Men vet ikke hvor det kommer fra.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Vakker Blomst
Proff

PostPosted: 18.01.2025 11:54    Post subject: Reply with quote

Quote:
It is believed that Rosenborg are only wanting £10m for the midfielder which could prove to be a steal (...)

https://www.football.lond...m-30807317

Sier jo litt om hvor lommerusk dette egentlig er for storklubbene, og hvor fett det hadde vært om det hadde endt opp med en budkrig mellom Arsenal og City🤑
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 47, 48, 49  Next
Page 37 of 49

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb