English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
SK Brann
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 274, 275, 276, 277, 278, 279  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 10.07.2024 17:50    Post subject: Reply with quote

– Vi fikk en henvendelse fra Aberdeen som ønsket å kjøpe Sivert. Vi har etter en totalvurdering valgt å akseptere tilbudet, sier sportslig leder i Brann, Per-Ove Ludvigsen.

Les mer: REISER TIL ABERDEEN PÃ… MEDISINSK SJEKK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
tombur
Veteran

PostPosted: 01.09.2024 20:55    Post subject: Reply with quote

Brann har igjen Glimt hjemme.. oss på Lerkendal og borte imot Molde.

Brann-Viking i siste runde kan bli en thriller.
Churchill
Proff

PostPosted: 21.10.2024 09:34    Post subject: Reply with quote

Nå er to av de "vanskelige kampene" unnagjort med seks poeng og RBK var betydelig nærmere Brann enn det Glimt var, for å si det forsiktig. Tenker vi tar oss av både Molde og særlig Viking også i de to siste. Det er i så fall også rene gavepakker til RBK.
2mas
Sjef

PostPosted: 30.10.2024 18:50    Post subject: Reply with quote

Det er blitt tradisjon i byen for å begynne å brygge egne ølsorter når Brann lukter på seriegull. Hansa gjorde det i 2007, som var sist Brann gikk til topps. De gjentok det før cupfinalen i 2011, og i 2018 da Brann vant syv strake seire og ledet serien.

Om Hansa gjentar suksessen i 2024 er foreløpig ikke helt avklart.

Men med fire kamper igjen og to poeng opp til serieleder Bodø/Glimt, er det såpass stor optimisme hos det konkurrerende ølbryggeriet 7 Fjell at de har begynt å se på en egen oppskrift til årets gulløl.

Les mer: Bergensbryggeriet har funnet rådyr ingrediens til ølet de brygger hvis Brann vinner serien

Mulig de har fortrengt gullpilsen i 2006? Havnet noen kasser på Lerkendal i stedet. Beer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
tigerbart
Veteran

PostPosted: 30.10.2024 19:38    Post subject: Reply with quote

Dette blir spennende ja. Jeg unner Horneland suksess. Han kom inn i en jobb her som han egentlig ikke var henta til, og det ble litt for tøft. I en annen kontekst kunne han kanskje ha slått til på Lerkendal også, men det får vi aldri vite. Lykke til med innspurten, Horneland & co!
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran

PostPosted: 31.10.2024 14:45    Post subject: Reply with quote

DEt hadde vært fantastisk om Horneland får ledet laget til Seriegull.
Litt rart det der, at vi aldri har ønsket Brann noe godt, men Horneland virker å trumfe alt hat, og det gjør det for meg også RBK
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Churchill
Proff

PostPosted: 01.11.2024 10:29    Post subject: Reply with quote

Horneland er en fin fyr. Jeg tror det alltid har vært et rivaliserende, men ikke hatefullt forhold mellom RBK og Brann. Jeg er i hvert fall slik skrudd sammen at jeg helst ser at de største klubbene i Norge også er de beste. RBK, Brann, Viking og VIF (selv om jeg helst hadde sett at det var et annet lag fra Oslo som representerte det fremste i hovedstaden). De største byene bør klare å dominere fotballen, ikke småsteder som Bodø og Molde. Kun i de store byene har man befolkningsgrunnlag til å kunne bygge noe varig stort.
Macha
Veteran

PostPosted: 01.11.2024 11:12    Post subject: Reply with quote

Enig i det. Så er det en spennende "toppgruppe" som begynner å ta form;
Brann, Viking og oss fra de større byene.
VIF som kommer opp og sikkert surfer på en bølge av entusiasme og flyt neste sesong, et BodøGlimt som har utviklet seg til en kul motstander, et nødvendig onde i Molde og en kul outsider i Fredrikstad. Lag som generer mye interesse for Eliteserien og på meg virker det som at interessen nærmer seg et all time high igjen.
Back to top
BGFE_1916
Proff

PostPosted: 01.11.2024 15:07    Post subject: Reply with quote

Churchill wrote:
De største byene bør klare å dominere fotballen, ikke småsteder som Bodø og Molde. Kun i de store byene har man befolkningsgrunnlag til å kunne bygge noe varig stort.

Skjønner det er kulere når de største stadionene fylles opp vs når Aspmyra fylles opp men dette er jo en åpenbar feil påstand. Ser en bort fra RBK er det ingen av lagene fra "stor"byene som har klart noe "varig stort". Glimt ender på topp to for sjette året på rad. Skal du finne noen med samme varige suksess må du tilbake til Vikings dominans for femti år siden. VIF og Brann har aldri klart det. I en hverdag hvor medieavtaler, e-cup og spillersalg betyr så ekstremt mye mer enn hvor mange det er på kamp, så er det rart å påstå at befolkningsgrunnlag er en viktig faktor.
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 02.11.2024 20:41    Post subject: Reply with quote

Befolkningsgrunnlag kan ha innvirkning på mer enn bare publikumspotensiale på kamp. Spillerrekruttering i nærområdene, for eksempel.
Hedning
Legende

PostPosted: 03.11.2024 00:48    Post subject: Reply with quote

BGFE_1916 wrote:
Skal du finne noen med samme varige suksess må du tilbake til Vikings dominans for femti år siden.

Haha wtf. Er du dritings?
Back to top
ajax1
Senior

PostPosted: 03.11.2024 01:33    Post subject: Reply with quote

Dette blir interessant, kan Brann klare å holde styr på følelsene? For første gang i livet er jeg tilbøyelig til å tro det, med Horneland ved roret.

Han har en mye mer jordnær holdning enn tidligere Brann utgaver og spillerne lytter til han, så får vi se hvor heftig Supporternes innvirkning blir denne gang.

Men, gjerne ta Molde og Viking og for all del ta gull. Vi trenger som andre nevner, entusiasme i de store byene, for det kan føre norsk fotball videre.
Vi trenger flere lag som pusher hverandre.

Jeg kan godt tåle å ikke vinne seriegull hvert år, så lenge vi blir bedre og det da blir mere stas å vinne seriegull.
Back to top
BGFE_1916
Proff

PostPosted: 03.11.2024 13:11    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:

Haha wtf. Er du dritings?

Når du logger på like før midnatt lørdag kveld for dette, så skjønner jeg greia. Anbefaler mye vann to ibux og litt frisk luft i dag. Og om hodet fortsatt ikke henger med, så legg merke til at jeg i forrige innlegg ekskluderer RBKs prestasjoner fra bevismaterialet om at storby betyr så mye, og viser til eksempler fra de tre andre "store" byene om at dette ikke er så viktig. Verken Brann eller VIF har skapt noe varig stort. Viking gjorde det for 50 år siden.

TAF wrote:
Befolkningsgrunnlag kan ha innvirkning på mer enn bare publikumspotensiale på kamp. Spillerrekruttering i nærområdene, for eksempel.

Enig i teorien. Men erfaringene viser jo at dette har relativt lite å si i praksis. VIF har jo en helt syk talentpool å hente fra, men har aldri utnyttet denne fordelen til å skape det for å bygge det som omtales som noe varig stort.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 03.11.2024 16:12    Post subject: Reply with quote

Haha, nei går helt fint uten ibux. Jeg kunne vel vært tydeligere på hva jeg mente likevel.

Jeg så at du "ekskluderte" rbk, men det er jo helt meningsløst å gjøre det når du snakker om å varig suksess i Norsk fotball. Det er bilde av RBK ved siden av varig suksess i norsk fotballleksikon.

Kan jo gjerne ekskludere Viking også da. Da må vi enda lenger tilbake vel. Faktisk, hvis vi bare ekskluderer nok lag så er vel BG det eneste laget som noen gang har fått til noe som helst.

At de norske storbyene har gjort det alt for dårlig over lang tid er vi vel alle enige om.
Back to top
BGFE_1916
Proff

PostPosted: 03.11.2024 17:11    Post subject: Reply with quote

Utgangspunktet mitt er det ikke er viktig å komme fra en stor by for å skape varig suksess. Derfor bruker jeg det faktum at to småklubber har klart å skape mer varig suksess enn tre av fire storbyklubber i moderne tid. Jeg forsøker på ingen måte å snakke ned gullalderen til RBK.

Jeg synes også det er litt morsomt at Brann er gode. De er fra en kul by, spiller morsom fotball, har en sympatisk trener og fansen er utrolig mye hyggeligere enn feks klansfolket. Så er det litt skremmende at de kan cashe inn 100+ millioner ved seriegull og dermed surfe inn på koeffisientpoengene Glimt og Molde har skaffa.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 03.11.2024 18:31    Post subject: Reply with quote

Molde kan man jo muligens se bort i fra, det er klart det er mulig å skape suksess fra en liten by når man får gratis stadion til over flere hundre millioner samt x antall millioner ekstra hvert år, og i praksis ikke får til å gå i underskudd.
Back to top
Churchill
Proff

PostPosted: 04.11.2024 10:16    Post subject: Reply with quote

En klubb som bruker 40 mill pluss på å kjøpe Berisha, fortjener ikke suksess. Økonomiavdelingen der fortjener plass i Finansdepartementet til Vedum og SP.
Kom_igjen_troillan
Veteran

PostPosted: 22.11.2024 10:31    Post subject: Reply with quote

Samtidig som Brann står midt i et ellevilt gulldrama i Eliteserien med to kamper igjen av sesongen, utspiller det seg også et dramatisk spill bak kulissene som kan påvirke klubben inn i 2025.

Nettavisen får opplyst fra flere kilder uavhengige av hverandre, at Brann-trener Eirik Horneland er en av tre kandidater til jobben som ny trener for MLS-klubben St. Louis City SC i USA.

Og 49-åringen skal ikke være avvisende til et eventyr i Amerika.

https://www.nettavisen.no...95-2143711

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
Socrates
Veteran

PostPosted: 22.11.2024 10:38    Post subject: Reply with quote

Magefølelsen min sier at haugaland-engelsken til Horneland kanskje kommer litt for kort borte i Unaiten. De vestlandske "løpa, sparka, kjempa, skyta"-glosene til Horneland kan bli vanskelig å overføre inn i en amerikansk kontekst og setting.
Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 22.11.2024 11:07    Post subject: Reply with quote

Tipper nok også utfallet i serien kan ha betydning. Vinner Brann serien går de rett inn i play-off til CL, samt er sikret gruppespill i EL. Tipper Horneland vil få med seg et Europa-eventyr. Det er forøvrig ikke overraskende at Horneland tiltrekker seg oppmerksomhet fra utlandet med de resultatene han har oppnådd de siste årene. Men hadde kanskje trodd han heller ville gått til en skandinavisk toppklubb, enn til USA.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 22.11.2024 12:43    Post subject: Reply with quote

Socrates wrote:
Magefølelsen min sier at haugaland-engelsken til Horneland kanskje kommer litt for kort borte i Unaiten. De vestlandske "løpa, sparka, kjempa, skyta"-glosene til Horneland kan bli vanskelig å overføre inn i en amerikansk kontekst og setting.

Han må også lære seg å bruke PC.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 22.11.2024 16:45    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Tipper nok også utfallet i serien kan ha betydning. Vinner Brann serien går de rett inn i play-off til CL, samt er sikret gruppespill i EL. Tipper Horneland vil få med seg et Europa-eventyr. Det er forøvrig ikke overraskende at Horneland tiltrekker seg oppmerksomhet fra utlandet med de resultatene han har oppnådd de siste årene. Men hadde kanskje trodd han heller ville gått til en skandinavisk toppklubb, enn til USA.

Er vel ganske få klubber i Skandinavia som egentlig er større i Brann er vel helst kun de aller største i Danmark og Sverige og avstanden er ikke veldig stor .
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 22.11.2024 20:00    Post subject: Reply with quote

Blir ikke USA, men:

Men selv om Horneland virker uaktuell for en USA-framtid, hevder flere kilder at 49-åringens Brann-framtid henger i en tynn tråd.

Det til tross for at Horneland har kontrakt med Brann ut 2027-sesongen.

TV 2 får opplyst at Horneland har takket nei til flere tilbud i løpet av det siste året.

Interessen fra svenske Hammarby var reell i mars, men også en belgisk toppklubb skal ha blitt avvist av Horneland i løpet av året, får TV 2 opplyst.

Men selv om Brann har herjet i Eliteserien i det siste og inntatt tabelltoppen, har det ikke bare vært fryd og gammen i korridorene på Stadion.

TV 2 får opplyst at det tidvis har vært tøffe diskusjoner i det siste.

Stridens kjerne: Om klubben satser nok.

Oppfatningen til flere, deriblant Eirik Horneland, har nemlig vært at klubben har vært forsiktig når det kommer til å satse blant annet på overgangsmarkedet.

https://www.tv2.no/sport/.../17207513/

- Torgeir Børven
Back to top
pappabrun
Proff

PostPosted: 23.11.2024 18:56    Post subject: Reply with quote

Deilig å se bergenserne få seg en i trynet. De hadde blitt enda fælere enn vanlig om de skulle vunnet gullet.
Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 24.11.2024 11:03    Post subject: Reply with quote

Klubben har åpenbart lært av de økonomiske problemene de har hatt tidligere, og har nå en edruerlig tilnærming på overgangsmarkedet. Merkelig om Horneland eller andre skal kritisere det. Å «satse mer på overgangsmarledet» høres ut som oppskrift på nye økonomiske problemer. Samme gjelder forøvrig for Rosenborg.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 274, 275, 276, 277, 278, 279  Next
Page 275 of 279

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb