English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 548, 549, 550, 551  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
robbie
Veteran

PostPosted: 07.11.2024 20:19    Post subject: Reply with quote

Molde har vel også samme draktsponsor som i 1995? Ikke så uvanlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende

PostPosted: 07.11.2024 22:39    Post subject: Reply with quote

Zachariassen med scoring mot Dynamo Kiev i kveld.

- Torgeir Børven
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.11.2024 22:39    Post subject: Reply with quote

Anfører for HB Køges NordicBet Liga-hold Mike Jensen har skrevet under på en kontraktforlængelse med klubben.

Den 36-årige midtbanespillers kontrakt stod til at udløbe i sommeren 2025 men er nu blevet forlænget yderligere. Fra det nye år påbegynder Mike sideløbende sin A-trænerlicens og kommer i den forbindelse også til at indgå i et endnu tættere samarbejde med klubbens førsteholdstrænere.

Læs mere: Mike Jensen forlænger

– Man trenger flaks, sier Kamanzi før han fortsetter:

– Jeg har alltid hatt tro på egne ferdigheter, men på et tidspunkt var jeg fjerdevalg på min posisjon i Ranheim.

Så snudde flaksen.

Ranheim fikk inn Hugo Pereira som ny trener.

Pereira hadde trent Kamanzi tidligere i akademiet til Rosenborg.

– Selv om Kamanzi satt på benken, visste jeg hva han var god for. Jeg fikk han inn på laget med en gang, og da blomstret han, sier Pereira.

Les mer: – Han har en unik stil
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Thulian
Veteran

PostPosted: 09.11.2024 01:25    Post subject: Reply with quote

https://www.nettavisen.no...95-2110047

Carlo gjør det særs bra i Tyrkia Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
EspN
Veteran

PostPosted: 10.11.2024 16:26    Post subject: Reply with quote

Sykt at vi ikke fikk mer for han. Nok en dårlig jobb av dorsin.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Rånny
Legende

PostPosted: 11.11.2024 15:44    Post subject: Reply with quote

Warren Kamanzi tatt ut på landslaget.

- Torgeir Børven
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.11.2024 18:27    Post subject: Reply with quote

– Jeg tror ikke det er så mange som har den komboen norsk, engelsk, nederlandsk og tyrkisk, nei.

Latteren sitter løst gjennom telefonen fra Tyrkia, hvor Jonas Svensson (31) fra Verdal lever livet som fotballproff for storklubben Besiktas. Men der mange andre toppspillere cruiser gjennom uten å gjøre det lille ekstra, har Svensson lagt flid i å lære seg språk og kultur dit han kommer. Både da han spilte i Nederland og nå i Tyrkia.

Etter tre år i landet snakker han nå så godt at flere tyrkere sier han snakker bedre enn de innfødte. Svensson vil ikke gå fullt så langt.

– Vi sier jo ofte at tyrkere i Norge snakker kebab-norsk. Da kan du kalle det jeg snakker for sodd-tyrkisk! gliser 31-åringen.

Les mer: Jonas Svensson sjokkerer: – Du kan kalle det sodd-tyrkisk!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.11.2024 18:39    Post subject: Reply with quote

Kalmar FF har åkt ur allsvenskan och nu är flera tunga namn på väg bort. Ett av dessa som, enligt FotbollDirekts källor, lämnar är Dino Islamovic. Flera klubbar uppges vilja ta honom.

– Jag kan bekräfta att det finns ett stort intresse för Dino och konstigt vore annars, säger sportchef Jörgen Petersson till FotbollDirekt.

Läs mera: Flera vill ha Islamovic direkt: ”Stort intresse”
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 13.11.2024 19:05    Post subject: Reply with quote

12 mål på 29 kamper for et lag som rykker ned vil jeg si er ganske respektabelt. Bare at han har spilt hver eneste seriekamp i 2024 er nok til at jeg nesten kunne ønsket meg Islamovic tilbake i Rosenborg. Han hadde sikkert blomstret under Alfred.

Quote:
Oklart i nuläget är hur Kalmar kommer att prissätta honom som vid årsskiftet bara har ett halvår kvar på kontraktet?
Det vi vet är att Kalmar behöver dra in pengar och att 2-3 miljoner inte är försumbara belopp med tanke på det ekonomiska allvar man lever under.

For 2-3 mill hadde jeg tatt sjansen.
Back to top
Der Kaiser
Rutinert

PostPosted: 13.11.2024 19:23    Post subject: Reply with quote

Han var en bra fotballspiller og en ok spiss for oss i to dårlige Rosenborg-utgaver.
moomoo
Veteran

PostPosted: 13.11.2024 19:26    Post subject: Reply with quote

det eneste som var kult med Dino Islamovic var navnet.
Internasjonalt snitt der, men ellers labre greier gitt.

Tror neppe han er noe bedre enn Thorvaldsson f.eks
2mas
Sjef

PostPosted: 14.11.2024 19:04    Post subject: Reply with quote

Rekdal öppnar för jobb i Sverige: "Aldrig prövat"
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 15.11.2024 17:58    Post subject: Reply with quote

I kväll offentliggjordes att Guillermo Molins rekryterats till Landskrona BoIS, i rollen som ansvarig för U19-laget samt instruktör för NIU.

Läs mera: Intervju med Molins
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 18.11.2024 17:52    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:
12 mål på 29 kamper for et lag som rykker ned vil jeg si er ganske respektabelt. Bare at han har spilt hver eneste seriekamp i 2024 er nok til at jeg nesten kunne ønsket meg Islamovic tilbake i Rosenborg. Han hadde sikkert blomstret under Alfred.

Quote:
Oklart i nuläget är hur Kalmar kommer att prissätta honom som vid årsskiftet bara har ett halvår kvar på kontraktet?
Det vi vet är att Kalmar behöver dra in pengar och att 2-3 miljoner inte är försumbara belopp med tanke på det ekonomiska allvar man lever under.

For 2-3 mill hadde jeg tatt sjansen.

Har fortsatt mareritt hvor treig han var. Var som være en mann mindre på banen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kai88
Veteran

PostPosted: 18.11.2024 23:10    Post subject: Reply with quote

Håper for guds skyld vi ikke punger ut en totalpakke på nærmere 10 mill for Dino. Feil nok å hente han en gang.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 19.11.2024 13:51    Post subject: Reply with quote

det kommer vi selvsagt aldri til å gjøre kai88 Laughing
2mas
Sjef

PostPosted: 19.11.2024 20:43    Post subject: Reply with quote

När Stig Torbjörnsens kontrakt går ut vid årsskiftet kommer han att lämna IFK Göteborg.

59-åringen kom till IFK Göteborg sommaren 2022 och har arbetat som chefsscout sedan dess.

Dessförinnan verkade Stig i både Rosenborg BK i tio år och i IFK Norrköping – som han anslöt till oss från – i fem år.

Läs mera: Stig Torbjörnsen lämnar

I Østerrike har sesongen startet godt for Skogen, som mer eller mindre har gått rett inn i startelleveren for sin nye klubb. For lagets del har det derimot ikke godt like fint.

– Målet før sesongen var å rykke opp, men det ser ikke akkurat som at det skjer nå.

Etter 13 serierunder er St. Pölten på 11. plass av 16 lag. Nivået beskriver han som relativt likt norsk 1. divisjon.

Skogens håp er uansett at overgangen til mellom-Europa skal gjøre ham mer aktuell for andre utenlandske klubber.

– Målet mitt er å spille i en toppdivisjon. Det har jeg drømt om siden jeg var liten og det er fortsatt en ambisjon. Jeg tror flere klubber følger med her, sånn at det kan komme interesse om jeg presterer godt.

Les mer: Sondre er Trøndelags ukjente proff
Back to top
Kom_igjen_troillan
Rutinert

PostPosted: 25.11.2024 18:29    Post subject: Reply with quote

Åge Hareide trekker seg som landslagssjef for de islandske fotballherrene.

https://www.nettavisen.no...95-2149956

Fortsetter å mislykkes altså. Må vel innse at nok er nok nå?

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
trøndergutten
Rutinert

PostPosted: 25.11.2024 21:04    Post subject: Reply with quote

Han har vel ikke mislyktes? Gjort det helt greit med Island vil jeg si.
Men ja, nok bør være nok nå, og det sier han selv også. Han sier at han gir seg nå, og denne ganger tror jeg faktisk at han gjør det.
Back to top
Kom_igjen_troillan
Rutinert

PostPosted: 25.11.2024 21:41    Post subject: Reply with quote

Tja, et poengsnitt på 1,21 på 19 kamper og 3. plass i Nations League kan vel ikke kalles noe annet enn mislykket?

De siste 4 årene som trener har rett og slett vært begredelig, det viser også statistikken hans:

https://www.transfermarkt...rainer/592

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
tigerbart
Veteran

PostPosted: 25.11.2024 22:18    Post subject: Reply with quote

Sikkert greit for Hareide å gi seg. Synes ikke han imponerte hos oss i sin andre periode, var nok på tur ned. Men også merkelig hvordan han virka ganske umotivert og ufokusert utover i denne perioden hos oss, før han plutselig blir landslagstrener igjen etterpå... Jeg synes Rosenborg kom dårlig ut av dette, så jeg uteblir nok fra protestmarsjen for å få ham på sokkel på Lerkendal...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 26.11.2024 18:31    Post subject: Reply with quote

January will mark seven years since Empoli midfielder Liam Henderson emigrated to Italy.

He can scarcely believe that the 21-year-old boy who arrived in Bari is now a 28-year-old with five Serie A and Serie B clubs under his belt, never mind that he is the missionary who rekindled the idea of Scots playing, and succeeding, in Italian football.

“I hope it is seen that way,” Henderson tells The Athletic. “I like to think that anyone who saw me thought I had the right attitude and maybe they should dip into the Scottish market more. That’s the fairytale and if I have rubbed off on the Italians then it means a lot.

“It was never the intention to stay this long but I have loved it and the Italian clubs seem to like me as well. I’ve spent my adult career in Italy, so Italy is my market now rather than, say, the English Championship.”

(...)

Learning the language is the biggest thing Henderson recommends to any other Scottish or British players thinking of moving to Italy or another foreign country.

“You can get by with just English but you’ll never truly feel part of the team,” he says.

“In the first year or two, me and my team-mates didn’t really get to know each other personally. At times, I wanted to say something regarding the game but I couldn’t, so it could feel a bit lonely.

“I never did lessons. I constantly sat next to Italians in the dressing room, listening in and being a pain by asking questions of the foreigners who could translate. I was hearing the same phrases and words every day so I picked them up.”

Read more: The Scots thriving in Italy: ‘Everyone was surprised I actually had good technique’
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.11.2024 18:40    Post subject: Reply with quote

I 2019 ble venstre kne skiftet ut. Nå venter en ny operasjon for Hareide, som har slitt med smerter siden i sommer.

- Jeg opplevde det nå i høst og helt siden juli måned da jeg fikk det første gangen. Jeg har skiftet kneet på venstre bein, så er det akkurat samme symptomet her. Det er utslitt i kneleddet, og da er det vanskelig å fungere. Det er ikke bare problemer med å gå, men det verker på natta og du er våken, og ikke særlig opplagt. Når du skal stille med et lag og være frisk og opplagt - da må du være hundre prosent.

- Hvordan har det preget deg?

- Det har preget meg mer eller mindre. Jeg har en kontrakt med et lag, og jeg ville ikke stoppe midt i det. De to sist samlingene har vært tunge. Vi er jo sammen i 10-12 dager, og da er det mye gåing på feltet. Det har vært plagsomt. Du føler på at du ikke er hundre prosent opplagt.

Les mer: Må opereres
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 29.11.2024 16:47    Post subject: Reply with quote

Comebacket i Odd har ikke blitt som André Hansen (34) hadde trodd og håpet. Han har opplevd sitt første nedrykk og har hatt to lengre skadeavbrekk. Nå er han endelig på full vei tilbake.

En lyskeskade har satt ham ut av spill de siste månedene, og den tidligere landslagskeeperen, med for 11 a-landskamper for Norge, har ikke spilt for Odd siden bortekampen mot HamKam 18. august. Da måtte han gå av i pausen. Inn kom Peder Klausen, men det tok ikke lang tid før Odd lånte inn Kjetil Haug som klubbens nye førstekeeper.

(...)

– Vi taklet ikke overgangen fra å gå fra et veldig rigid 5-4-1-system, som Odd spilte i veldig mange av kampene i fjor, spesielt fram til høsten da de klarte å ta de nødvendige 30 poengene. Så skulle vi gå over til et mer offensivt presspill. Det var vi ikke gode nok i, og justert underveis og prøvde ulike formasjoner uten at det ga noen gevinst. Så kom alle skadene oppå der igjen, og da blir det vanskelig å se hvor skoen trykker. Om det går på løpskapasitet, om det går på kvalitet, har du nok spillere som kan dra av en mann, har du feinschmeckere, har du matchvinnere bak og så videre. Det har vært for svakt fra A til Å dette året, forklarer 34-åringen som ikke ønsker å sammenligne sparkede Kenneth Dokken og Knut Rønningene som hovedtrenere.

(...)

– Har du snakket med Odd om en jobb etter karrieren?

– Nei, ikke i den retningen der, det har jeg ikke. Tilbake til det med høstens lange avbrekk, og selvfølgelig begynner jeg å bli eldre, men i hodet, per i dag, så spiller jeg gjerne fotball så sant jeg er en ressurs, i tre-fire år til - men da må kroppen fungere. Hvis jeg skal være en ressurs, være med å sette en kultur, være med å bidra og først og fremst prestere, så må kroppen være der. Det er det som har vært høstens gulrot for min del; det å få kroppen til å funke igjen så jeg er fotballspiller neste år og står i bresjen for at vi får snudd ting, avslutter André Hansen.

Les mer: Har ingen planer om å bytte jobb ennå: – Hele sulamitten har vært for dårlig
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 02.12.2024 20:51    Post subject: Reply with quote

Ankersen med scoring mot FCK i dag. Meling på benken for FCK.

- Torgeir Børven
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 548, 549, 550, 551  Next
Page 549 of 551

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb