| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
AndreasR Veteran

|
Posted: 21.03.2007 14:04 Post subject: |
|
|
| Sier jo også sitt om klubben hvis seriøse idrettsutøvere forsvinner til fordel for partyløvene.... |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 21.03.2007 14:20 Post subject: |
|
|
| Er Dorsin og Nordvik partyløver? |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 21.03.2007 14:41 Post subject: |
|
|
| ARIS wrote: | | Sier jo også sitt om klubben hvis seriøse idrettsutøvere forsvinner til fordel for partyløvene.... |
Forstår Ståle godt jeg. Han er pr i dag langt fra å spille fast. Grunnen til det er at han er for gammel, og det er bedre spillere i stallen. Skal vi senke ambisjonsnivået for å bare ha seriøse klubbspillere i stallen? _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 21.03.2007 14:58 Post subject: |
|
|
| Alder er egentlig uvesentlig. Poenget er at det er viktig å ha seriøse spillere som Ståle i klubben også. Spillere som har de riktige holdningene og ikke flyr på byen dagen før kamp slik visse andre har kapasitet til. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 21.03.2007 15:07 Post subject: |
|
|
Enig i at Stensaas er et aktiv for klubben, men når han selv ønsker at forlade os, tjener vi ikke noget på at holde på ham.
Specielt ikke når vi har et ungt talent vi kan bruge på pladsen i stedet for. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 21.03.2007 15:08 Post subject: |
|
|
Synes selvfølgelig det er synd at Ståle forsvinner. men jeg forstår Ståle og jeg forstår Rosenborg. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
John Ass Senior
|
Posted: 21.03.2007 15:11 Post subject: |
|
|
| Jeg tror alle er enige i at det er fint å ha han i klubben, men jeg mener ihvertfall at han er en dårligere spiller enn Dorsin, og det virker som Tørum er enig. Så hvis han vil spille kamper fra start i år så må han flytte på seg, og hvis han vil det selv så syns jeg ikke Rosenborg skal hindre han. |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 21.03.2007 19:26 Post subject: |
|
|
| Quote: | Ifølge Lillejord har Rosenborg vært rimelig kategorisk på at klubbenikke vil slippe Stensaas nå.
- Men vi snakker om en spiller som så til de grader har vært tro mot klubben, og da bør han ikke ende karrieren på benken i Rosenborg om han er god nok til å spille et annet sted. Samtidig har Ståle kontrakt og forholder seg til det, påpeker Lillejord, som ikke utelukker at noe kan skje før overgangsvinduet stenger.
|
Mulig at jeg har en litt gammeldags holdning til fotballspilleres lojalitet, men hvordan kan Stensaas beskrives som en spiller som har vært "så til de grader tro mot klubben"? Såvidt jeg husker forlot han klubben så fort han fikk muligheten og kom tilbake med halen mellom bena at par år senere slik at Rosenborg kunne redde det som var igjen av karrieren. Alt i alt har vel Stensaas mer å takke Rosenborg for enn Rosenborg har å takke Stensaas for.
Når det er sagt, håper jeg at han blir. En bra spiller å ha i tilfelle skader, med gode holdninger. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.03.2007 07:12 Post subject: |
|
|
Lyn har sendt en formell henvendelse til Lerkendal om å få kjøpe 35 år gamle Stensaas.
- Vi må i tilfelle ha inn en erstatter, og det er umulig nå som overgangsvinduet stenger, sier Bratseth.
Les mer: Stensaas vil til Lyn |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 27.03.2007 09:31 Post subject: |
|
|
Syns faktisk det er dårlig av RBK å ikke gi muligheten til en trofast tjener slik Stensaas har vært å få en verdig avslutning på karrieren istedet for å råtne på benken.
Stensaas har bestandig vært en av mine favoritter i RBK-trøya og slik sett er det trist hvis han forlater klubben, men når han uansett hvordan han spiller blir tilsidesatt til fordel for Dorsin, syns jeg han kan få utnytte de siste årene han har til å spille fast for et annet lag. RBK har uansett Andreas Nordvik og Traoré som backup. |
|
| Back to top |
|
 |
espen Junior
|
Posted: 27.03.2007 11:39 Post subject: |
|
|
Hadde forespørselen fra Lyn kommet tidligere hadde det vel blitt en overgang.
Men slik det stiller seg nå kan ikke RBK la han gå uten å ha en erstatter på plass. Dette må Ståle skjønne selv, drar han og vi får en skade på Dorsin er vi ille ute.
Selv om Ståle er en kjempekar, må klubbens interesser være viktigst her. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 27.03.2007 11:43 Post subject: |
|
|
| Han hadde også helt sikkert fått gått hvis vi ikke skulle ut i CL-kvalik. Klubben satser tilsynelatende knallhardt nå siden de ikke ser på Nordvik som en tilstrekkelig erstatter i en slik sammenheng. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 27.03.2007 11:58 Post subject: |
|
|
CL-kvaliken starter jo ikke før mot slutten av juli. Da har allerede overgangsvinduet vært åpent en lang periode, så man kan hente en ny venstreback uten problemer.
Som nevnt tidligere mener jeg vi har gode nok erstattere i Nordvik og Traoré. Roar Strand kan vel også spille venstreback, ettersom han var venstreving tidligere i karrieren.
Jeg kjøper derfor ikke argumentene for at han skal tvinges til å slite benken enda et halvår. Ståle Stensaas fortjener å få gå til en klubb han får spille nå, spesielt ettersom han har vært lojal mot klubben selv om han har blitt behandlet urettferdig. Jeg tenker da på innkjøpet av Dorsin, som skulle presses inn i plassen for å synliggjøre en fornyelse av laget, selv om Stensaas sesongen før hadde sin beste sesong noen gang, og Hareide hadde planer om å bruke ham som venstreback foran John Arne Riise tidlig i 2004-sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
espen Junior
|
Posted: 27.03.2007 12:08 Post subject: |
|
|
Det var da svært.
Rosenborg kjøpte en av de mest talentfulle venstrebackene som var på markedet når Dorsin kom, han ble også kåret av UEFA til en av de mest lovende spillerne på markedet.
Klart Dorsin ble satset på, han er ganske enkelt en bedre spiller.
Mye bedre i duellspillet enn Stensaas og har vært en av våre beste spillere i 2 sesonger nå.
Stensaas har fått muligheten i utlandet, så han stiller ikke i samme posisjon som blandt annet Hoftun gjorde.
Vi trenger Stensaas som backup, da jeg mener han er en glimrende lagspiller. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 27.03.2007 12:15 Post subject: |
|
|
| Ikke nødvendig å bruke penger på en backupspilelr, når vi har andre som kan brukes som cover. Miika Koppinen har figurert som venstreback før, og Nordvik kan også brukes der. La Stensaas gå hvis han selv ønsker det. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 27.03.2007 12:16 Post subject: |
|
|
Normalt set er jeg enig i at klubbens interesser kommer først.
Men i dette tilfældet er jeg enig i det meste Brady skriver. Ikke at Stensaas blev behandlet uretfærdig pga. af Dorsin blev købt, men det meste andet.
Jeg kan heller ikke se hvorfor vi ikke skal kunne slippe ham, Nordvik er god nok til TL og hvis vi skal have en erstatter til Cl er overgangsvinduet, som Brady påpeger, åbent.
Måske skal vi alligevel ud og hente en ny venstreback, hvis ikke Dorsin forlænger.
Desuden er Stensaas nok ikke den der tjener mindst og da han er godt oppe i årene, er det ikke dårligt også at få lidt penge for ham. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 27.03.2007 12:22 Post subject: |
|
|
| MÃ¥ presisere en ting: Det virket som at jeg med innlegget mitt var imot et salg av Stensaas, men jeg vet ikke hva jeg er for i denne saken. |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 27.03.2007 13:15 Post subject: |
|
|
Tror Bratseth er bekymret for at Dorsin ikke skriver under, forsvinner Stensaas også kan vi plutselig være uten begge to. Da skal det ikke mange skadene til før det blir tynt bak der, vi hadde jo perioder i fjor da halve forsvaret var skada.
De kan sikkert hente en ny back i sommer, men en vet aldri hvor lett det er å finne det du trenger og forhandlingskortene er betraktelig dårligere når du MÅ ha en erstatter.
For RBK er det helt klart lurt å holde på Stensaas til de har fått inn en erstatter i en eller annen form. For Stensaas er det helt klart best om han får gå nå, tiden renner nok ut etterhvert i forhold til om en annen eliteserieklubb vil hente ham. Det er disse forbaska kontraktene igjen da, noen ganger er de kjekke å ha mens andre ganger er de en plage... |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 27.03.2007 14:40 Post subject: |
|
|
| Vemundo wrote: | | Tror Bratseth er bekymret for at Dorsin ikke skriver under, forsvinner Stensaas også kan vi plutselig være uten begge to. Da skal det ikke mange skadene til før det blir tynt bak der, vi hadde jo perioder i fjor da halve forsvaret var skada. |
Om Dorsin ikke fornyer eller ikke spiller jo ikke noen rolle, for om han forsvinner er ikke Ståle god nok til å være førstevalg på backen uansett.
La mannen gå, desto mer potensiell spilletid for Nordvik. Alt annet enn Koppinen ihvertfall. Han er uten til den mest elendige venstrebacken jeg noensinne har sett, og det inkluderer endel lokskaller på Rissa oppgjennom åra. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
espen Junior
|
Posted: 27.03.2007 15:24 Post subject: |
|
|
Skal vi kvalifisere oss til CL kan vi ikke ha Kopinen og Strand ute på venstrebacken. Hvis Dorsin blir skadet er det nærmest katastrofe i CL kvalikken. Nordvik er grei han, men denne sesongen kan være den siste vi har mulighet for CL spill, og da kan vi ikke teste ut unge uerfarne spillere.
Greit nok i serien.
Stensaas skal være fornøyd med at han regnes som så viktig på laget denne sesongen at RBK ikke tørr slippe han. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.03.2007 15:31 Post subject: |
|
|
| espen wrote: | | Skal vi kvalifisere oss til CL kan vi ikke ha Kopinen og Strand ute på venstrebacken. |
| brady wrote: | | CL-kvaliken starter jo ikke før mot slutten av juli. Da har allerede overgangsvinduet vært åpent en lang periode, så man kan hente en ny venstreback uten problemer. |
En god regel: ikke bare les dine egne poster. Du vil bli forbløffet over hvor mye du kan lære. |
|
| Back to top |
|
 |
espen Junior
|
Posted: 27.03.2007 15:47 Post subject: |
|
|
Du burde vel vite at de ikke bare er å hente gode spillere som kan gå rett inn på laget.
Og ja jeg har lest hele tråden, skønner ikke hva du neper etter.
Er ikke begeistret for en "viktigper" som lager poster uten innhold. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 27.03.2007 18:09 Post subject: |
|
|
Henning,
Espen har et poeng - et godt poeng som Brady overså, nemlig at selv om overgangsvinduet er åpent, betyr ikke det at RBK får tak i spillere som klubben trenger!
Innlegget ditt var derfor unødvendig dumt. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 27.03.2007 18:52 Post subject: |
|
|
At RBK ikke skal kunne greie å skaffe en god nok backup-spiller til Dorsin til sommeren ser jeg på som usannsynlig, TomH.
Hvis ledelsen i klubben har så høye tanker om Stensaas er det i tilfelle merkelig at han ikke får spille mer enn han gjør, spesielt ettersom Dorsin ikke akkurat har imponert noe voldsomt på venstresiden, selv om han har vært god til tider.
... og det kan leses mange dumme innlegg her inne (sikkert også flere av mine), men Henning sitt var alt annet enn dumt. |
|
| Back to top |
|
 |
|