English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Edvard Tagseth
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38, 39  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
tokik
Proff

PostPosted: 04.11.2024 13:44    Post subject: Reply with quote

Meget god i år! Takk for innsatsen Eddie Smile

Folk er forskjellige. Ting trenger ikke å handle om penger. Dette er utvilsomt et klubbskifte som ikke gjør at potensialet utvikles best mulig..
Meeen.. fotball er ikke alt. Jobb er ikke alt. Det å utforske verden, oppleve kulturer mens man er ung.. menneskelig utfordring .. sikker på at valget har suttet langt inne.

Rosenborg er fantastisk! Trondheim er en ok by å bo i (deler av året) men av å til må man ta andre valg for egen del
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
machiavelli
Veteran

PostPosted: 04.11.2024 14:17    Post subject: Reply with quote

Faen er galt med folk. Det er ikke sånn at vi har brukt mange millioner på å rehabilitere en spiller og så stikker han ut døra når han er frisk.

Tagseth har vært i RBK på en lang og sikkert helt middelmådig kontrakt, som RBK ikke har fornyet fordi de har vært usikker på om han har en fremtid i RBK. Og når han endelig viser seg fram så kan ikke RBK tilby han noe nytt og bedre. Hvorfor i all verden skal han ofre flere år av livet sitt når han er midt i den mest spennende tida i sitt liv for å "gi noe tilbake" til en klubb som hadde sendt han rett på dør om han ikke hadde prestert godt nok?

Spillerne skal være ultralojale og ofre alt, mens arbeidsgiver RBK skal sitte med alle korta og tuppe folk ut over lav sko hvis de ikke når opp i en konkurransetilværelse?

Hvorfor er det sånn at man hyler om å bare sparke ut folk fordi de ikke er gode nok, men når RBK ikke kan gi gode nok betingelser, da er det fortsatt spillerne som er problemet.

Jeg skjønner at fotball og klubb er følelser, men ta dere sammen.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran

PostPosted: 04.11.2024 14:25    Post subject: Reply with quote

bommel1 wrote:
Beklager, forumet tok helt av på meg nå. Får ikke slettet de heller.

Av og til så er det forfriskende med en trippelpost Cool
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 04.11.2024 14:26    Post subject: Reply with quote

Hva faen feiler det deg da, for å bruke din egen tone her, machiavelli

Er ikke snakk om å tuppe han ut, men at klubben skal satse på spillere som skal være her videre. Er vell ingen som skjønner at et utenlandsopphold på mye bedre kontrakt frister veldig, men samtidig må jo Tagseth ha gitt signaler til klubben om at han kunne tenkt seg å signere for RBK med tanke på alle kontraktene han har fått samt spilletid og kapteinsbind.

Nå er Tagseth ferdig og da burde klubben gi andre spilletid uansett om vi kjemper om 4plass og forskjellige skader vi har i troppen.

Ønsker han lykke til videre, han har hatt en god halv sesong, er ikke en stjerne vi mister her.
Kom_igjen_troillan
Veteran

PostPosted: 04.11.2024 14:35    Post subject: Reply with quote

Grautmyra wrote:
Handler mye om kontraktslengde også tror jeg. På brakka har de ønsket å binde han til klubben i mange år, mens Tagseth og co. helst ville hatt en kortere kontrakt, men da hadde vi vel fort vært på samme sted som nå om et par år. Får håpe oppholdet i USA er passe vellykket og at han kommer billig tilbake om et par år!

Det stemmer:
"Etter det Trønder-Avisa forstår er det blant annet uenighet om kontraktslengde: RBK ønsker en lengre kontrakt, mens Tagseth ikke ønsker å binde seg for så mange år."

https://www.t-a.no/tronde...16-2053552

Må ærlig innrømme at jeg syns det er litt illojalt av Eddie.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 04.11.2024 14:36    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:
Hva faen feiler det deg da, for å bruke din egen tone her, machiavelli

Er ikke snakk om å tuppe han ut, men at klubben skal satse på spillere som skal være her videre. Er vell ingen som skjønner at et utenlandsopphold på mye bedre kontrakt frister veldig, men samtidig må jo Tagseth ha gitt signaler til klubben om at han kunne tenkt seg å signere for RBK med tanke på alle kontraktene han har fått samt spilletid og kapteinsbind.

Nå er Tagseth ferdig og da burde klubben gi andre spilletid uansett om vi kjemper om 4plass og forskjellige skader vi har i troppen.

Ønsker han lykke til videre, han har hatt en god halv sesong, er ikke en stjerne vi mister her.

Folk her sier at det sier mye om han som person, at det er en hån og respektløst mot klubben. Fyren har blitt kastet rundt på banen, han måtte
back lenge og hva det måtte være, ikke blitt satset på. Blitt brukt som en potet fyllmasse ved behov. Og vi hadde helt fint sendt han til Ranheim om han ikke hadde lykkes i RBK. Altså: Vi hadde fint tuppet han ut av klubben uten å tenke oss om hadde han ikke vært god nok.

Tagseth har fått spilletid fordi han er god nok og fordi han e det beste alternativet. Han får ikke spilletid fordi han kanskje skal forlenge. Kapteinsbindet har han kanskje fått fordi han faktisk er en naturlig kandidat for det?

Og for all del, det kan godt være at det er en gulrot for at han skal føle mer tilhørighet.

Så lenge Tagseth er den beste spilleren som er tilgjengelig i posisjonen vi skal bruke han i så skal vi selvfølgelig bruke han. Vi trenger absolutt alle poeng vi kan få.
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 04.11.2024 14:46    Post subject: Reply with quote

Kom_igjen_troillan wrote:
Grautmyra wrote:
Handler mye om kontraktslengde også tror jeg. På brakka har de ønsket å binde han til klubben i mange år, mens Tagseth og co. helst ville hatt en kortere kontrakt, men da hadde vi vel fort vært på samme sted som nå om et par år. Får håpe oppholdet i USA er passe vellykket og at han kommer billig tilbake om et par år!

Det stemmer:
"Etter det Trønder-Avisa forstår er det blant annet uenighet om kontraktslengde: RBK ønsker en lengre kontrakt, mens Tagseth ikke ønsker å binde seg for så mange år."

https://www.t-a.no/tronde...16-2053552

Må ærlig innrømme at jeg syns det er litt illojalt av Eddie.

Rykta om at Nashville gir han en 2+1 kontrakt.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 04.11.2024 14:52    Post subject: Reply with quote

Tagis har vært god han i år, og klubben har sikkert strukket seg langt, men de har nok tatt forbehold om at Santi kommer tilbake og Sletsjøe er på vei.
I tillegg har vi Ole som ahr vært satt ut av streptokokker.

USA, MLS, Penger, 24 år. Fra et nøytralt ståsted er det forståelig, men fra et sportslig ett uforståelig.

Men lykke til Eddie, takk for innsatsen RBK
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 04.11.2024 15:03    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Tagis

Vær så vennlig.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 04.11.2024 15:05    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke at folk sier at de mister respekten for taseth. Han har fått tilbud om en jobb med bedre betingelser. Dette er ikke helt uvanlig.

De fleste glemmer at Tagseth kom gratis fra Liverpool, til Rosenborg.

Forøvrig så er det naivt å tro at en frosting takker nei til mere penger..

Tagseth kommer fra en kommune i trøndelag hvor driften etter å skaffe seg mer, om enda mer penger er større enn sexualdriften.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 04.11.2024 15:21    Post subject: Reply with quote

[quote="bommel1"]
enojado wrote:

Mulig jeg er litt overoptimistisk. Men, jeg tror vi har erstatteren i klubben allerede i Santeri.
Året yngre enn Tagseth, og mye av den samme spillertypen. Veldig god i den perioden på sensommeren vi virkelig begynte å få en oppsving. Forskjellen som indreløpere er vel at Tagseth ble mer og mer orientert nord <-> sør mens Santeri var vest <-> øst.

Enig i det. Skal ikke mye til for at Santeri er på samme nivå, eller bedre enn Tagseth. Defensivt mener jeg Santeri har vært bedre (i alle fall inntil i høst). Blir han bedre på kombinasjonsspill og er konsentrert rundt pasningsspillet sitt, så kan han fort bli en bedre spiller også. Men det begynner å bli litt tynt i rekkene hvis både Nypan og Tagseth drar.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 04.11.2024 16:07    Post subject: Reply with quote

Hvis Nypan drar vil vi jo åpenbart kjøpe inn noe nytt, men da er også de økonomiske rammene helt annerledes enn i dag. Samme gjelder ved eventuelle salg av Nemcik eller Broholm, de kommer til å gi oss pusterom og spillerom på markedet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Montana
Veteran

PostPosted: 04.11.2024 17:15    Post subject: Reply with quote

Merkelig klubbvalg som mange sier. Eneste logiske forklaring må være at Frostas-Messi får sjansen til å møte ekte-Messi før han legger opp.
Back to top
Frank1
Proff

PostPosted: 04.11.2024 17:21    Post subject: Reply with quote

bommel1 wrote:
enojado wrote:

Å erstatte Tagseth på markedet vil koste rundt 15mill, og er selv litt sur på at han ikke signerte kontrakt fordi jeg er sikker på at han kunne ha blitt solgt til nederlandsk, belgisk, championship -liga for en grei sum om et eller to år.

Unner han alt godt og lykke til videre! 👏

Mulig jeg er litt overoptimistisk. Men, jeg tror vi har erstatteren i klubben allerede i Santeri.
Året yngre enn Tagseth, og mye av den samme spillertypen. Veldig god i den perioden på sensommeren vi virkelig begynte å få en oppsving. Forskjellen som indreløpere er vel at Tagseth ble mer og mer orientert nord <-> sør mens Santeri var vest <-> øst.
Selve målbare egenskaper synes jeg de ligner.

Kunne ikke vært mer 👍
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 04.11.2024 18:13    Post subject: Reply with quote

Santeri er enda råere i press spillet.Tagseth bedre med ball. Når han ikke føler rbk er bra nok,kan han bare dra for min del.
Da mangler han mentaliteten til og bli skikkelig god.

Prestasjon hans var allerede dårlig mot godset. Han har vel hodet i Nashville allerede.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
robbie
Veteran

PostPosted: 04.11.2024 18:28    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
…om enda mer penger er større enn sexualdriften.

Ikke om han er lege

. (Beklager, den var stygg, men jeg måtte bare)
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 04.11.2024 20:21    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Messi wrote:
…om enda mer penger er større enn sexualdriften.

Ikke om han er lege

. (Beklager, den var stygg, men jeg måtte bare)

ehm... sette bukken til å passe havresekken ja
Back to top
rail
Rutinert

PostPosted: 05.11.2024 00:32    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Prestasjon hans var allerede dårlig mot godset. Han har vel hodet i Nashville allerede.

Uenig. Mange under pari mot Godset, som er et kjipt lag og vanskelig å briljere mot. Tagseth var utvilsom av de bedre.

Veldig kjedelig at han drar, når han endelig spiller og utvikler seg under et godt regime.
Back to top
Socrates
Veteran

PostPosted: 05.11.2024 08:06    Post subject: Reply with quote

Det viser fullstendig mangel på ambisjoner når Tagseth velger pengene/sola/USA-eventyret når han velger å gå til MLS så tidlig i karrieren. Det er selvfølgelig helt fair og hans valg - men noe sier meg at han burde hatt litt smarte folk rundt seg for å rådgi ham litt bedre. Hadde han signert ny kontrakt med oss og fortsatt utviklinga under Alfred, så er jeg helt sikker på at han kunne spilt i en topp 5-liga i Europa om noen år.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 05.11.2024 08:18    Post subject: Reply with quote

Han har ikke de ferdighetene som skal til for en topp 5 liga. Han er et godt stykke unna A-landslaget. Så at han velger MLS er ikke noe tap for noen.

RBK har en del unge gutter på tur opp, håper midtbanen får en fin mix mellom erfaring og ungt, krydret med noen midt i karierren. Er spent på om landslagskaptein Holmen og andre unge midtbanespillere fortsetter utviklingen til neste år.

Blir spennende å se hvem som er med fra 1.serierunde 2025, etter at AJ har fått enda et overgangsvindu å jobbe med.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 05.11.2024 08:47    Post subject: Reply with quote

Jeg orker rett og slett ikke å kaste Tagseth på sjøen fordi han har lyst til å prøve noe nytt med betydelig bedre lønn enn det han kan få hos oss. Det får være helt greit. Jeg hadde, som nevnt tidligere, gjerne tre-fire-fem-dobla lønna om jeg fikk muligheten.

Det kan vel på en måte tyde på at ambisjonene ikke er på Cristiano Ronaldo-nivå, men det får i min bok også være greit. Han har allerede kommet helt enormt langt med fotballen, veldig mye lengre enn de aller fleste kunne drømt om. Han har vært god for oss i år, spesielt etter sommeren og i Selnæs' skadefravær. Tror ikke han kommer til å bli umulig å erstatte, men han kan samtidig ha vært en viktig brikke for oss denne sesongen. Håper han koser seg over there, og at han ikke leser RBKweb. Det håper jeg nesten ikke at noen gjør, verken spillere eller andre.
Back to top
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 05.11.2024 08:50    Post subject: Reply with quote

Så det er tilsynelatende lengden på kontrakten som er avgjørende. RBK ønsker kontrakt over flere år, Tagseth vil ha muligheten til å stikke tidligere, uten at klubben kan gjøre like mye. En kontrakt har selvsagt alltid to sider, men jeg støtter klubben i slike spørsmål. At spillere vil ha korte kontrakter for å kunne "stikke av" for en billig penge, er ikke noe jeg støtter. Selv om jeg skjønner Tagseth også, som har en fin mulighet, fordi han nå går gratis. Mulig han tenker at en slik sjanse ikke kommer tilbake, og at han har nådd så langt som mulig, sportslig sett og mtp eget potensial.

Skjønner begge parter i denne saken. Men synes dette er defensivt av Tagseth, tror større muligheter hadde vært mulig. Men er en ærlig sak at spilleren ikke helt tror det selv, og hopper på toget. Så lever vi vel også i et samfunn der "jeg" betyr mest for mange. Også på bekostning av egen klubb, (delvis lagkamerater) og fans. Det er trist å se, men ikke akkurat overraskende.
Back to top
Maro
Veteran

PostPosted: 05.11.2024 10:44    Post subject: Reply with quote

De fleste her bør stikke en god finger i jorda, om ikke hele hånda. Selvfølgelig er det uhørt at Tagseth stikker fra et økonomisk skakkjørt RBK uten å legge igjen en krone. Han står rørt etter Moldekampen og utviser at dette betyr alt for han, og han har tidligere uttalt at Rosenborg betyr mye for han. Alle her unner Tagseth utvikling og nye muligheter, men aldeles ikke på denne måten. Han viser sitt sanne seg - og at klubben til syvende og sist ikke betyr noe som helst. Sikkert en helt topp fyr, men lojalitet mangler han. Håper til det siste at det her bare er en frekk finte og vi blir overrasket med forlengelse etterhvert.

Uansett måtte Tagseth ha masse lykke til.

Legger inn denne også. Selvfølgelig en stund siden men slike uttalelser har ingen utløpsdato:
https://www.aftenbladet.n...vinner-noe
Thulian
Veteran

PostPosted: 05.11.2024 11:26    Post subject: Reply with quote

@Maro Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Danserud
Rutinert

PostPosted: 05.11.2024 11:52    Post subject: Reply with quote

For noe piss. Spillerkontrakter er tidsbegrensede, og det går begge veier. Tagseth har gjort sitt beste for klubben i den perioden han og klubben har avtalt at han skal det, og står selvfølgelig fritt til å velge som han vil når den kontrakten utløper. At spillerne "skylder" klubben noe ut over dette er en håpløs tankegang.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38, 39  Next
Page 37 of 39

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb