| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
vemundo Veteran
|
Posted: 20.03.2007 20:52 Post subject: |
|
|
Sikkert ikke så mange som så denne kampen, så kan jo bidra med noen inntrykk, selv om en slik kamp ikke har like stor verdi når det gjelder å vurdere spillerne.
* Ranheim spiller nokså likt RBK og er nok som RBK også bedre fremover på banen enn bakover. Ble imponert av Sivert Lund sentralt på midten, som fortsetter det gode spillet han viste for RBK junior. Kampen var relativt jevn så lenge Ranheim orket, men det var tydelig at de måtte ligge på et høyere gir enn RBK for å holde følge og det ble tyngre utover i kampen. RBK hadde også flere friske ben å sette inn. Blir ikke overrasket hvis Ranheim gjør det bra i 2. divisjon i år.
* Skjelbred ser veldig bra ut, måtte ut etter 30 min da han fikk en ball i ansiktet men var toneangivende frem til da. Han ser ut til å være veldig godt trent nå, lett i kroppen og helt klart i god form.
* Konan virket ukomfortabel som midtspiss, spesielt i starten av kampen. Bedret seg litt utover i andre omgang når kampen åpnet seg mer opp. Tror uansett RBKs 4-3-3 gjør seg bedre med en litt mer fysisk sterk midtspiss som også er god på hodet.
* RBK byttet hele backrekka i pausen, men de som kom inn i 2. omgang ble egentlig aldri satt på prøve av mer slitne Ranheimspillere, bortsett fra på dødball. Uansett gjorde Koppinen det beste inntrykket av stopperne, han er hakket mer kynisk og kompromissløs.
* Sivert Lund la gode dødballer for Ranheim, og RBK sleit med disse. Det ble urovekkende farlig ved en rekke anledninger, og Ranheim kunne med topp uttelling scoret 3-4 mål til på dødballer i tillegg til det ene de fikk. RBK er dårlige på defensiv dødball, rett og slett.
* Det blir ofte farlig når Traore får ballen på kanten, men han sliter med å ta riktig valg når han kommer seg forbi backen.
* Riseth var ikke særlig komfortabel sentralt på midtbanen, virker ute av form. Kom seg noe utover i kampen, mest sansynlig fordi Ranheim løp fra seg i 1. omgang. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 20.03.2007 21:11 Post subject: |
|
|
Takk for alle referater.
Ok, når både Kone og Steffen er ute er det ikke SÅ rart at vi ikke skårer flere mål. Det kunne nok fort vært mer med normal bemanning foran. |
|
| Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 20.03.2007 21:12 Post subject: |
|
|
| Vemundo wrote: | Ranheim kunne med topp uttelling scoret 3-4 mål til på dødballer i tillegg til det ene de fikk. RBK er dårlige på defensiv dødball, rett og slett.
|
Dette er litt bekymringsverdig ettersom de fleste tippeligalag satser på nettopp dødball i kampene mot rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 20.03.2007 21:13 Post subject: |
|
|
| Lavik wrote: | | Mainn wrote: | | det vil jeg ikke kommentere, av hensyn til anonymitet. |
du er en 50 år gammel mann som klager på alt og alle |
Du kan gjerne kutte denne typen personlige kommentarer, Lavik. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 20.03.2007 21:19 Post subject: |
|
|
For en del år tilbake spilte jeg på et 2.divisjonslag og spilte 2-2 mot TIL (med f.eks Rushfeldt, Flo og Johnny Hanssen, men ikke Bernier!). Dette var ca 3 uker før seriestart og Semb var på tribunen.
Altså,
6-2 mot Ranheim er slett INGEN krise!
Imidlertid likte jeg IKKE at Ranheim skapte mange farligheter på dødball mot RBK. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 20.03.2007 21:22 Post subject: |
|
|
| Vemundo wrote: | | RBK er dårlige på defensiv dødball, rett og slett. |
Håper det var verst før de byttet ut hele backrekka? |
|
| Back to top |
|
 |
schmoo Junior

|
Posted: 20.03.2007 22:27 Post subject: |
|
|
| noen som får til å se målene på RBK-TV? Kommer aldri lengre enn Svenil-reklamen her.. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.03.2007 22:40 Post subject: |
|
|
| Du er raskere og bedre teknisk enn Nordvik? Slutt å lyg eller si hvem du er. Tviler også på at du er raskere og bedre teknisk en Basma. Basma har helt ålreit grunnteknikk, men er riktig nok ingen driblefant, noe som ikke er nødvendig for en spiller i hans posisjon. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 20.03.2007 22:45 Post subject: |
|
|
| schmoo wrote: | | noen som får til å se målene på RBK-TV? Kommer aldri lengre enn Svenil-reklamen her.. |
Sliter med å få bilder selv. Den loader en stund, så får jeg svart skjerm og "ready" nederst i venstre hjørne. Får håpe man får sett i løpet av kvelden. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 515 Location: Vest /øst / nord/ sør
|
Posted: 20.03.2007 22:50 Post subject: |
|
|
| får heller ikke sett RBK-tv, sikkert fordi Bill Gates eier Rosenborg. (hysj) |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.03.2007 22:51 Post subject: |
|
|
| Funker her. Kommer rett etter reklamen. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 20.03.2007 23:16 Post subject: |
|
|
| Nok en tabbe av ALH, han er udugelig folkens. |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 20.03.2007 23:37 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Vemundo wrote: | | RBK er dårlige på defensiv dødball, rett og slett. |
Håper det var verst før de byttet ut hele backrekka? |
Forsåvidt, men nå hadde Ranheim flere dødballer i første omgang da de var mer med på notene enn de hadde i andre. Det var iallefall ett eller to veldig farlige frispark også etter pause. Det er den typiske situasjonen med frispark fra skrått hold ca 25-30 meter, ballen slås så den dupper ned mot bakerste stolpe og en rekke løp forsøker skjære av ballbanen. Bakerst kommer en mann umarkert men ballen sklir av foten eller går over, kunne like gjerne gått i mål.
På slike kamper som denne, når en står helt nede på gresset, er det vanskelig å se om det er keeper som skulle vært ute og fanget ballen eller om det er en utespiller som misser i markeringen. Dette er riktignok vanskelige situasjoner å forsvare seg mot, men jeg synes RBK har slitt mot denne typen dødballer i flere sesonger. Når også Ranheim skaper så mange farligheter med et såpass enkelt våpen er det litt urovekkende.
| joko- wrote: | | Nok en tabbe av ALH, han er udugelig folkens. |
Han hadde en merkelig manøver i første omgang også, da et Ranheim kast fikk lov til å sprette forbi og opp i tverliggeren til RBK fra omtrent død vinkel. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 21.03.2007 00:19 Post subject: |
|
|
| Jeg synes det så ut som om konan klarte seg veldig bra, kombinerte fint flere ganger, og skapte manger sjanser for de andre. |
|
| Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 21.03.2007 00:30 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | Nok en tabbe av ALH, han er udugelig folkens. |
totalt enig med deg joko! han er så forbanna dårlig keeper at jeg får vondt. nesten flaut at han får stå som keeper for rbk..... |
|
| Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 515 Location: Vest /øst / nord/ sør
|
Posted: 21.03.2007 02:35 Post subject: |
|
|
| ja, for all del, la oss hente inn guttekeeperen til Othilienborg. |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 21.03.2007 07:05 Post subject: |
|
|
Vemundo skrev:
| Quote: | | Han hadde en merkelig manøver i første omgang også, da et Ranheim kast fikk lov til å sprette forbi og opp i tverliggeren til RBK fra omtrent død vinkel. |
Ikke at det er bra at han slipper slike baller forbi seg i utgangspunktet, men nå er det vel ikke noen krise om et innkast går direkte i mål. Blir ikke det bare idømt en corner til det angripende lag, i stedet for mål da? |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 21.03.2007 09:36 Post subject: |
|
|
| ALH gjør jo en tabbe i hver kamp han spiller. Vi får for Guds skyld håpe at Hirchfeld holder seg skadefri. |
|
| Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 21.03.2007 09:57 Post subject: |
|
|
| jeg synes faktisk det er litt skremmende hvor dårlig alh er! |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 21.03.2007 10:02 Post subject: |
|
|
Så akkurat RBK-TVs deknning av kampen. Sier meg enig i at ALH ikke gir inntrykk av å være tryggheten selv. Irriterer meg også litt at Braaten ikke klarer å pakke flere av sjansene sine. Det ser desverre ikke ut som han har blitt angrepet av målteft i vinterpausen. (Det første målet fortjener han dog litt skryt for.) _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 21.03.2007 17:30 Post subject: |
|
|
Ranheim er et kjempe dårlig lag(ikke i sin divisjon selvfølgelig). Det jeg mener er at 2.div er meget dårlig nivå i forhold til Tippeligaen. Da er ikke 6-2 godt nok.
Jeg ser også det at på første målet til Ranheim at Lago er ikke god på hodet når man taper den duellen. Brukbart gjort av Ranheimspilleren, elendig forsvar.
Dessuten har vi en 2.keeper som burde ha spilt for Kattem i 3.div istedet.
At det blir god angrepsfotball fra RBK sin side bør være en selvfølge mot lag der forskjellen er meget stor fra før av.
Når man slipper inn 2mål mot Ranheim, hvordan går det mot Liverpool da? Kanskje et dumt og forenklet spørsmål på mange vis, men en liten advarsel bør det gi!
Men seriestart er ikke i morgen, så Tørum har tid til å drille forsvarspill og få opp taklingsstyrken bak der. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.03.2007 20:27 Post subject: |
|
|
| ^Mirth wrote: | | Ikke at det er bra at han slipper slike baller forbi seg i utgangspunktet, men nå er det vel ikke noen krise om et innkast går direkte i mål. Blir ikke det bare idømt en corner til det angripende lag, i stedet for mål da? |
Det kom nye regler for noen få år siden om at det godkjennes som mål. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 21.03.2007 20:55 Post subject: |
|
|
| senador wrote: |
Når man slipper inn 2mål mot Ranheim, hvordan går det mot Liverpool da? Kanskje et dumt og forenklet spørsmål på mange vis, men en liten advarsel bør det gi!
|
SÃ¥ mye som de scorer for tiden, tror jeg ALH slipper greit unna  _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 21.03.2007 23:49 Post subject: |
|
|
Defensivt er det kanskje grunn til å stille spørsmål. Men å skåre 6 mål uten en spesialisert midtspiss er ganske bra. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
|