| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 19.09.2024 12:26 Post subject: |
|
|
| Vi har vel hatt Tagseth i klubben siden 2019? |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 19.09.2024 13:15 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Det at han har fått 5 tilbud viser med all tydelighet at vi vil alltid vær tilgjengelig for han om det ikke skulle dukke opp noe mer spennende. Jeg vil si at håndteringen er svak fra vår side. |
Det er alltid 2 parter i forhandlinger, der den ene parten har rådgivere. Så det å legge skyld ene og alene på RBK, det har du ikke kunnskap til. |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 19.09.2024 14:09 Post subject: |
|
|
| Bart1 wrote: |
Vi har vel hatt samme trener i hele år? |
Ja, så da er du enig i at det hjelper å ha en god trener som utvikler spillerne til å bli bedre i løpet av året?
Slik at denne "sterkt undervurderte" spilleren omsider får ut litt potensiale etter å ha vært her siden 2019? _________________ Alle må gå. |
|
| Back to top |
|
 |
HupOranje Senior
|
Posted: 19.09.2024 16:19 Post subject: |
|
|
Shit, skryt til Alfred er ikke vanlig fra den kanten, men jeg liker det  |
|
| Back to top |
|
 |
Dantell Proff

|
Posted: 23.09.2024 08:37 Post subject: |
|
|
Må da bli signert ny kontrakt snart? Klubben lar han få kapteinsbindet og Tagseth uttaler seg slik:
"– Jeg hadde spilt likt uansett, jeg, med eller uten bindet. Men jeg fikk ha det på, og jeg elsker jo å være kaptein for drømmelaget!" |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 23.09.2024 10:21 Post subject: |
|
|
Tipper ikke det står på SÅ MYE Økonomi, men heller kombinasjonen av kontraktslengde og hvilken rolle han er forespeilet i laget.
Han har jo fått en viktigere å viktigere rolle og vil nok det skal reflekteres en smule i kontrakten også.
Tipper han signerer snart  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Choirboy Proff
|
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 22.10.2024 15:34 Post subject: |
|
|
| Greit at MLS er på vei opp og det er greit med penger der. Men det virker som et merkelig karrierevalg for en ung spiller som med litt mer utvikling ikke burde være ekstremt langt unna skorpa til landslaget. Nederland/Belgia hadde gitt mye mer mening. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 22.10.2024 15:59 Post subject: |
|
|
Spillere driter vel i karrierer..penger er alt i dag. Om de får bedre lønn i india eller pakistan så drar de.
"Lysten på eventyr" betyr lyst på penger. |
|
| Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 22.10.2024 16:10 Post subject: |
|
|
| Synes det er rart han ikke tar 1-2 år til i RBK før han skal ut på disse eventyrene. Med videre utvikling under Alfred tror jeg han kunne hatt vel så gode kort på hånden om et år eller to! |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 22.10.2024 16:12 Post subject: |
|
|
Tror folk glemmer at noen er mer eventyrlystne enn andre. Noen beveger seg ikke over kommunegrensa, andre klør etter å oppleve andre steder. USA er et spennende land rent kulturelt for unge mennesker. USA er i stort sett nesten all kultur vi konsumerer. Det er varmt i Nashville, bare det gjør stedet mer attraktivt. Jeg skjønner Tagseth godt. MLS er fortsatt en liga i utvikling, og han vurderer sikkert at han kan hevde seg der.
Det blir spennende for ham, men dumt for oss når han endelig har begynt å få betydning for oss. |
|
| Back to top |
|
 |
digre Proff
|
Posted: 22.10.2024 17:13 Post subject: |
|
|
Håper dette forblir rykter. Tagseth er ikke essensiell, men jeg liker ham godt. Så jeg håper han blir værende et par år til før han skal tjene inn pensjonen.
Har i grunnen ikke skjønt MLS. Noen ganger henter vi derfra for å utvikle dem. Andre ganger forsvinner våre dit. Og middels gode eliteseriespillere blir stjerner.
Jeg forstår dog at det er spennende å oppleve USA. Men mistenker du skal være glad i å fly langt og ofte for å trives som profesjonell idrettsutøver der. Glimt og TILs klager på reiseslitasje blir vel småtteri i forhold. |
|
| Back to top |
|
 |
pappabrun Proff
|
Posted: 22.10.2024 18:34 Post subject: |
|
|
Dette er basert på absolutt ingenting konkret. Men noe slår meg med Tagesth at han ikke er interessert i å "bli best" lengere. Han er en god spiller, sier ikke det. Men jeg tror han er like interessert i å ha det fett med fotballen som han er med å nå så langt som mulig. Bare virker som den typen. Og det er selvfølgelig ikke noe galt med det.
Har du penger så er det jævlig kult å bo i USA, uten tvil. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 22.10.2024 20:03 Post subject: |
|
|
| Syns dette er litt skuffende. Vi har endelig en trener som virker å spille spillere gode og et lag i utvikling. Kassa er bunnskrapt og vi har ikke råd til å kjøpe kvalitet. Tagseth har tatt store steg i år og er blitt en viktig spiller for oss. Dette blir et steg tilbake, selv om han ikke er vår mest verdifulle spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 22.10.2024 21:02 Post subject: |
|
|
| Det er vel her Henry Sletsjøe kommer inn. Mulig klubben har sett at, Tagseth forsvinner |
|
| Back to top |
|
 |
JBH Senior
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 239 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 22.10.2024 21:55 Post subject: |
|
|
Men da skal vel Tagseth også få samme behandling som Henriksen vel? Siden han ikke skal spille for RBK neste sesong , skal vel Edvart benkes, og Alfred prioritere spiller som har en framtid i klubben. _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
| Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 22.10.2024 22:10 Post subject: |
|
|
Per nå er Tagseth essensiell slik AJ ønsker å spille fotball. Vi så konsekvensene av hans fravær på midtbanen mot Brann.
Synd han ikke ble brukt i riktig posisjon tidligere, og at vi ikke har fått på plass en fornyelse så vi fikk noe igjen for han. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 23.10.2024 00:44 Post subject: |
|
|
| Vannvittig irriterende at Tagseth har vært her så lenge uten å prestere for så å begynne å gjøre det når kontrakten snart er over. |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 23.10.2024 07:18 Post subject: |
|
|
| Nå er vel ingenting signert enda; MEN! Skulle han signert for Nashville vil det være ekstremt skuffende. Han har gjentatte ganger proklamert kjærligheten til klubben osv... og vi har noe nytt og unikt her som han kunne vært med på og blomstret i. At han skulle gått til en god klubb i Belgia eller Nederland hadde jeg forstått; det er sportslig sett opp, og sikkert økonomisk også. Vil nok få litt bedre lønn i statene, men er ikke noe opptur sportslig sett. Spillere som Glesnes og Ola Kamara har dominert der, Robert Taylor har vært høyreving for Miami i samarbeid med Messi... De har noen stjerner som tjener enormt, men nivået ellers er lite å skryte av, for å si det pent... |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 23.10.2024 07:28 Post subject: |
|
|
Kjærlighet for penger > kjærlighet for klubb
Jeg hadde skiftet arbeidsgiver selv jeg, om en konkurrent hadde tilbudt dobbel lønn. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 23.10.2024 08:07 Post subject: |
|
|
| Tagseth har vært middelmådig i flere sesonger,men nå endelig fått ut talentet sitt under AJ. Det som vil smerte mest er at han går gratis i en tid vi trenger hver krone på bunnlinja. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 23.10.2024 08:53 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | | Greit at MLS er på vei opp og det er greit med penger der. Men det virker som et merkelig karrierevalg for en ung spiller som med litt mer utvikling ikke burde være ekstremt langt unna skorpa til landslaget. Nederland/Belgia hadde gitt mye mer mening. |
Tagseth er ikke i nærheten av landslaget, blir nok aldri det heller. Som tidligere nevnt, dette har vært innlysende for alle i RBK, at Tagseth går gratis fra RBK. Han er og blir frosting, så han går nok etter den største pengesekken han kan få.. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 23.10.2024 08:58 Post subject: |
|
|
Forbanna sviker..når han endelig får sjansen og spiller noen kamper så stikker han.
Savner faktisk helland og co som ville gi noe til rbk!!
For min del vil jeg ikke se han i Rbk mer. |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 23.10.2024 09:22 Post subject: |
|
|
Synes Tagseth er en herlig type, og forstår godt valget om han drar til MLS.
Synd at det først er nå i det siste han har fått ut hva som bor i ham, men det kan jo selvsagt ha med trener, spillestil osv å gjøre.
Også synd at han går uten at vi får penger for ham, men han har vel ikke vært blant de dyreste på lønnsbudsjettet heller.
Ønsker ham lykke til om eventyret i USA blir en realitet, og håper utviklingen fortsetter og at han kommer tilbake som en enda sterkere spiller om 3 års tid (gratis), og tar over sentral midtbane i en Skammelsrud-rolle når Selnæs har pensjonert seg. |
|
| Back to top |
|
 |
|