English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Edvard Tagseth
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 37, 38, 39  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 19.09.2024 12:26    Post subject: Reply with quote

Vi har vel hatt Tagseth i klubben siden 2019?
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran

PostPosted: 19.09.2024 13:15    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Det at han har fått 5 tilbud viser med all tydelighet at vi vil alltid vær tilgjengelig for han om det ikke skulle dukke opp noe mer spennende. Jeg vil si at håndteringen er svak fra vår side.

Det er alltid 2 parter i forhandlinger, der den ene parten har rådgivere. Så det å legge skyld ene og alene på RBK, det har du ikke kunnskap til.
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 19.09.2024 14:09    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:

Vi har vel hatt samme trener i hele år?

Ja, så da er du enig i at det hjelper å ha en god trener som utvikler spillerne til å bli bedre i løpet av året?
Slik at denne "sterkt undervurderte" spilleren omsider får ut litt potensiale etter å ha vært her siden 2019?
HupOranje
Senior

PostPosted: 19.09.2024 16:19    Post subject: Reply with quote

Shit, skryt til Alfred er ikke vanlig fra den kanten, men jeg liker det RBK
Back to top
Dantell
Proff

PostPosted: 23.09.2024 08:37    Post subject: Reply with quote

Må da bli signert ny kontrakt snart? Klubben lar han få kapteinsbindet og Tagseth uttaler seg slik:
"– Jeg hadde spilt likt uansett, jeg, med eller uten bindet. Men jeg fikk ha det på, og jeg elsker jo å være kaptein for drømmelaget!"
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 23.09.2024 10:21    Post subject: Reply with quote

Tipper ikke det står på SÅ MYE Økonomi, men heller kombinasjonen av kontraktslengde og hvilken rolle han er forespeilet i laget.

Han har jo fått en viktigere å viktigere rolle og vil nok det skal reflekteres en smule i kontrakten også.

Tipper han signerer snart Smile
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 24.09.2024 19:00    Post subject: Reply with quote

Podkast-gjest igjen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Choirboy
Proff

PostPosted: 22.10.2024 15:32    Post subject: Reply with quote

Tagseth på vei over til Nashville?
https://www.tv2.no/direkt...d-mlsklubb
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 22.10.2024 15:34    Post subject: Reply with quote

Greit at MLS er på vei opp og det er greit med penger der. Men det virker som et merkelig karrierevalg for en ung spiller som med litt mer utvikling ikke burde være ekstremt langt unna skorpa til landslaget. Nederland/Belgia hadde gitt mye mer mening.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
EspN
Veteran

PostPosted: 22.10.2024 15:59    Post subject: Reply with quote

Spillere driter vel i karrierer..penger er alt i dag. Om de får bedre lønn i india eller pakistan så drar de.
"Lysten på eventyr" betyr lyst på penger.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Duncan
Proff

PostPosted: 22.10.2024 16:10    Post subject: Reply with quote

Synes det er rart han ikke tar 1-2 år til i RBK før han skal ut på disse eventyrene. Med videre utvikling under Alfred tror jeg han kunne hatt vel så gode kort på hånden om et år eller to!
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 22.10.2024 16:12    Post subject: Reply with quote

Tror folk glemmer at noen er mer eventyrlystne enn andre. Noen beveger seg ikke over kommunegrensa, andre klør etter å oppleve andre steder. USA er et spennende land rent kulturelt for unge mennesker. USA er i stort sett nesten all kultur vi konsumerer. Det er varmt i Nashville, bare det gjør stedet mer attraktivt. Jeg skjønner Tagseth godt. MLS er fortsatt en liga i utvikling, og han vurderer sikkert at han kan hevde seg der.

Det blir spennende for ham, men dumt for oss når han endelig har begynt å få betydning for oss.
Back to top
digre
Proff

PostPosted: 22.10.2024 17:13    Post subject: Reply with quote

Håper dette forblir rykter. Tagseth er ikke essensiell, men jeg liker ham godt. Så jeg håper han blir værende et par år til før han skal tjene inn pensjonen.

Har i grunnen ikke skjønt MLS. Noen ganger henter vi derfra for å utvikle dem. Andre ganger forsvinner våre dit. Og middels gode eliteseriespillere blir stjerner.

Jeg forstår dog at det er spennende å oppleve USA. Men mistenker du skal være glad i å fly langt og ofte for å trives som profesjonell idrettsutøver der. Glimt og TILs klager på reiseslitasje blir vel småtteri i forhold.
Back to top
pappabrun
Proff

PostPosted: 22.10.2024 18:34    Post subject: Reply with quote

Dette er basert på absolutt ingenting konkret. Men noe slår meg med Tagesth at han ikke er interessert i å "bli best" lengere. Han er en god spiller, sier ikke det. Men jeg tror han er like interessert i å ha det fett med fotballen som han er med å nå så langt som mulig. Bare virker som den typen. Og det er selvfølgelig ikke noe galt med det.

Har du penger så er det jævlig kult å bo i USA, uten tvil.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 22.10.2024 20:03    Post subject: Reply with quote

Syns dette er litt skuffende. Vi har endelig en trener som virker å spille spillere gode og et lag i utvikling. Kassa er bunnskrapt og vi har ikke råd til å kjøpe kvalitet. Tagseth har tatt store steg i år og er blitt en viktig spiller for oss. Dette blir et steg tilbake, selv om han ikke er vår mest verdifulle spiller.
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 22.10.2024 21:02    Post subject: Reply with quote

Det er vel her Henry Sletsjøe kommer inn. Mulig klubben har sett at, Tagseth forsvinner
Back to top
JBH
Senior

PostPosted: 22.10.2024 21:55    Post subject: Reply with quote

Men da skal vel Tagseth også få samme behandling som Henriksen vel? Siden han ikke skal spille for RBK neste sesong , skal vel Edvart benkes, og Alfred prioritere spiller som har en framtid i klubben.
Pirlo
Veteran

PostPosted: 22.10.2024 22:10    Post subject: Reply with quote

Per nå er Tagseth essensiell slik AJ ønsker å spille fotball. Vi så konsekvensene av hans fravær på midtbanen mot Brann.

Synd han ikke ble brukt i riktig posisjon tidligere, og at vi ikke har fått på plass en fornyelse så vi fikk noe igjen for han.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 23.10.2024 00:44    Post subject: Reply with quote

Vannvittig irriterende at Tagseth har vært her så lenge uten å prestere for så å begynne å gjøre det når kontrakten snart er over.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 23.10.2024 07:18    Post subject: Reply with quote

Nå er vel ingenting signert enda; MEN! Skulle han signert for Nashville vil det være ekstremt skuffende. Han har gjentatte ganger proklamert kjærligheten til klubben osv... og vi har noe nytt og unikt her som han kunne vært med på og blomstret i. At han skulle gått til en god klubb i Belgia eller Nederland hadde jeg forstått; det er sportslig sett opp, og sikkert økonomisk også. Vil nok få litt bedre lønn i statene, men er ikke noe opptur sportslig sett. Spillere som Glesnes og Ola Kamara har dominert der, Robert Taylor har vært høyreving for Miami i samarbeid med Messi... De har noen stjerner som tjener enormt, men nivået ellers er lite å skryte av, for å si det pent...
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 23.10.2024 07:28    Post subject: Reply with quote

Kjærlighet for penger > kjærlighet for klubb

Jeg hadde skiftet arbeidsgiver selv jeg, om en konkurrent hadde tilbudt dobbel lønn.
WT62
Veteran

PostPosted: 23.10.2024 08:07    Post subject: Reply with quote

Tagseth har vært middelmådig i flere sesonger,men nå endelig fått ut talentet sitt under AJ. Det som vil smerte mest er at han går gratis i en tid vi trenger hver krone på bunnlinja.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 23.10.2024 08:53    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Greit at MLS er på vei opp og det er greit med penger der. Men det virker som et merkelig karrierevalg for en ung spiller som med litt mer utvikling ikke burde være ekstremt langt unna skorpa til landslaget. Nederland/Belgia hadde gitt mye mer mening.

Tagseth er ikke i nærheten av landslaget, blir nok aldri det heller. Som tidligere nevnt, dette har vært innlysende for alle i RBK, at Tagseth går gratis fra RBK. Han er og blir frosting, så han går nok etter den største pengesekken han kan få..
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 23.10.2024 08:58    Post subject: Reply with quote

Forbanna sviker..når han endelig får sjansen og spiller noen kamper så stikker han.
Savner faktisk helland og co som ville gi noe til rbk!!

For min del vil jeg ikke se han i Rbk mer.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
oxbailla
Veteran

PostPosted: 23.10.2024 09:22    Post subject: Reply with quote

Synes Tagseth er en herlig type, og forstår godt valget om han drar til MLS.

Synd at det først er nå i det siste han har fått ut hva som bor i ham, men det kan jo selvsagt ha med trener, spillestil osv å gjøre.
Også synd at han går uten at vi får penger for ham, men han har vel ikke vært blant de dyreste på lønnsbudsjettet heller.

Ønsker ham lykke til om eventyret i USA blir en realitet, og håper utviklingen fortsetter og at han kommer tilbake som en enda sterkere spiller om 3 års tid (gratis), og tar over sentral midtbane i en Skammelsrud-rolle når Selnæs har pensjonert seg.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 37, 38, 39  Next
Page 34 of 39

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb