View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef
|
Posted: 15.08.2024 14:01 Post subject: |
|
|
Moustafa Zeidan blev därför utlånad till emiratiska Hatta Club förra sommaren. Men efter att tränaren fått gå tidigt på säsongen hamnade Zeidan utanför truppen i de 20 avslutande matcherna, i ett lag som blev nedflyttat.
I vintras fanns diskussioner om att avbryta utlåningen, eftersom den nye tränare inte trodde på honom. Till slut kände Zeidan att det inte var värt att lämna och han försökte vara tålmodig.
Hatta Club bytte tränare igen, men helsingborgaren gavs ingen förklaring till petningen. Zeidan tror att den var "bestämd uppifrån".
- Det blev med facit i hand inte som man ville och hoppades på. Men det var en väldigt lärorik tid. Nu är den över och nu blickar vi framåt bara, säger han till Fotbollskanalen.
Den negativa spiralen fortsatte när Zeidan återvände till Malmö den 1 juli. Tillsammans bildade han en kvartett med Mahamé Siby, Malik Abubakari och Joseph Ceesay som fick träna separat efter att de kommit tillbaka från lån.
Detta för att spelarna dels behövde hitta nya adresser, dels för att MFF ville ge yngre spelare utrymme på A-lagsträningarna. Och Zeidan blev den i kvartetten som sist hittade en ny klubb.
Läs mera: Zeidan om Rosenborg-valet - och svåra sitsen i MFF: "Inte rolig alls"
Under oppholdet der fikk Svensk-palestineren sin landslagsdebut for Palestina. Omtrent halvannet år etter han spilte sin første av to landskamper for Sverige.
– Jeg er født i Sverige. Jeg har også hatt en drøm om å representere Sverige, og det har jeg også gjort. Nå fikk jeg prøve en ny drøm, sier Zeidan, før han fortsetter:
– Det er en veldig stor ære å få gjøre det. Med alt som skjer i verden, så for meg var det fantastisk å kunne gjøre det, og forhåpentligvis kan jeg gjøre det igjen, sier 26-åringen til Nidaros.
(...)
Zeidan, som tilbrakte to år i Aston Villa sitt U18-lag tidlig i karrieren, har hele ti klubber i ryggsekken med seg til Trondheim. I 2022, i svenske Sirius, herjet Zeidan såpass at den svenske seriemesteren Malmö bladde opp for ham foran neste sesong av Allsvenskan.
– Det har vært en del klubber. Alle karrierer er ulike. Min har vært en karusell. Det har vært opp og ned. Det er fantastisk også. Jeg har blitt kjent med mange flotte mennesker, fått mye erfaring. Du lærer av alt. Jeg er bare 26 år, men har masse erfaring. For meg å kunne representere Malmö, som et av Skandinavias største lag, og nå Rosenborg, som også er et av Skandinavias største lag, det er ære, sier han.
Les mer: I sommer fikk RBKs nysignering sin landslagsdebut for Palestina: – Var fantastisk å kunne gjøre det |
|
Back to top |
|
|
machiavelli Veteran
|
Posted: 19.08.2024 13:18 Post subject: |
|
|
Fikk et veldig bra førsteinntrykk av denne fyren igår, kommentatorene nevnte det visst også at han var en lederfigur som er veldig tydelig i kommunikasjon og tar mye plass på banen.
Veldig spent på å se utviklingen videre. |
|
Back to top |
|
|
EGA Veteran
|
Posted: 19.08.2024 13:47 Post subject: |
|
|
Man ser jo umiddelbart at grunnteknikken er super.
Gøy å få inn sånne spillere. |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 05.09.2024 21:31 Post subject: |
|
|
- Moustafa har verkligen kommit in och bidragit med sin personlighet i gruppen. Han har bidragit till träningarna på ett väldigt starkt sätt, samtidigt som han bidragit med massor av kvalité i inhoppen som han fått. Han har gett oss ett lugn när han kommit in och han är inte rädd för att få bollen i pressade situationer. Han har varit en väldigt positiv bekantskap under den första månaden, avslutar Alfred Johansson.
Läs mera: Johansson om Rosenborg - och uppmärksammade utbrottet: "Synd att de kom nära" |
|
Back to top |
|
|
ballbingen Veteran
|
Posted: 22.09.2024 18:45 Post subject: |
|
|
Minner meg litt om Mike Jensen, på flere måter! Til og med skuddene! |
|
Back to top |
|
|
Bananskrue Veteran
|
Posted: 22.09.2024 19:00 Post subject: |
|
|
Syns han slo ganske ålreite dødballer i dag. De kom inn knallhardt hver gang. |
|
Back to top |
|
|
EspN Veteran
|
Posted: 22.09.2024 19:02 Post subject: |
|
|
Mangler mye i det fysiske men det kommer! Fryktelig god med ball,aldri stresset.
Men for en innsats bakover..han ga alt han hadde i retur løp. |
|
Back to top |
|
|
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 22.09.2024 19:07 Post subject: |
|
|
Det der er spiller altså. For øyelege å se på, blir alvor når han kommer i bedre fysisk form |
|
Back to top |
|
|
mirar Veteran
|
Posted: 24.09.2024 16:07 Post subject: |
|
|
Zeidan kommer nok uavhengig om noen drar eller ikke, stallen trenger bredde. |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 24.09.2024 21:21 Post subject: |
|
|
Jeg tror likevel at RBK er villig til å strekke seg (enda) lenger dersom Tagseth ikke forlenger, sjøl om Broholm kan fylle hans plass. Henriksen allerede borte som midtbanealternativ neste sesong.
Over til hovedpersonen:
- Det var fantastisk! Jeg har ventet på det! Jeg hadde ikke startet en kamp siden 6. oktober i fjor, så det var gledelig. Man har lengtet, innrømmer Zeidan overfor rbkweb.no.
- Hvordan syns du det gikk for din egen del?
- Det kjentes bra så klart. Det har kjentes bra i de fleste kampene. Det har vært litt mindre spilletid da, men det har vært bra for meg.
Les mer: - Det er det man lever for |
|
Back to top |
|
|
Henri Legende
|
Posted: 25.09.2024 08:27 Post subject: |
|
|
Lovende spiller, har det vært noen rykter om hva oposjonen ligger på? |
|
Back to top |
|
|
siggen1 Proff
|
Posted: 25.09.2024 09:11 Post subject: |
|
|
Vet ikke om jeg husker helt riktig men synes fra kampen i helgen at Zeidan lignet veldig på Mikke Jensen i spillestilen,isåfall så har vi skutt gullfuglen. |
|
Back to top |
|
|
moomoo Veteran
|
Posted: 25.09.2024 09:53 Post subject: |
|
|
Tror flere var sikker på at vi hadde fått en offensiv indreløper som hadde stikkord som teknik og langskudd mere enn arbeidskapasitet, rivjern og lagspiller.
Vell nå har vi fått sett hva han kan bidra med og det er en fryd!
La oss håpe han er en del av fundamentet til Alfred de kommende årene _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
|
Hedon Forumsjef
|
Posted: 25.09.2024 10:22 Post subject: |
|
|
Mange som er veldig begeistret etter forrige kamp. Personlig er jeg ikke helt overbeist, enda. Redd for at han kan bli for statisk, er iallefall ikke enig i at han ligner på Mike Jensen. Minner meg mer om Jebali eller Vecchia som spillertype. Håper han kan bli litt rappere i steget når han får et bedre treningsgrunnlag, da kan det bli veldig bra. |
|
Back to top |
|
|
ballbingen Veteran
|
Posted: 25.09.2024 10:52 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | er iallefall ikke enig i at han ligner på Mike Jensen |
Det er noe med typen og temperamentet. Han tar kommando på banen, roper på andre og dirigerer (det var jo noe han gjorde fra første minutt i første innhopp).
SÃ¥ vil tiden vise om han blir en Mike Jensen eller en Jebali... |
|
Back to top |
|
|
Hedon Forumsjef
|
Posted: 25.09.2024 10:53 Post subject: |
|
|
Ja, som person ligner han nok mer på Jensen enn Jebali. Han har tydelig mye selvtillit. Allerede på første treningen hevet han stemmen flere ganger. |
|
Back to top |
|
|
josinho Veteran
|
Posted: 25.09.2024 16:37 Post subject: |
|
|
Mange gode kvaliteter har den godeste Zeidan, men blodpumpa må forbedres, jukser på løpene hjemover. Det kommer vel muligens med flere kamper og tøffe treninger. Bør hentes på permanent basis hvis økonomien tillater det. |
|
Back to top |
|
|
tigerbart Veteran
|
Posted: 25.09.2024 18:10 Post subject: |
|
|
Virker spennende så langt. Jeg har gode forhåpninger her, men han må vise et godt og stigende nivå over en viss tid før jeg blir helt overbevist om at han holder Jensen-klasse.
|
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 27.09.2024 16:45 Post subject: |
|
|
– Jeg kan være vanskelig å håndtere iblant. Jeg prater mye. Men denne gjengen har vært fantastisk i hvordan jeg har blitt tatt imot, og de har tatt meg for den jeg er. Det er utrolig fint.
– Du blir også kalt en humørspreder – er du det?
– Jeg er det. Jeg har mye energi. Kanskje er det kaffen på morgenen, jeg vet ikke, smiler han, før han legger til:
– Jeg liker å prate og være sosial. Jeg liker god stemning. Så klart kan man være sliten og slikt, men jeg synes det skal være «action» når vi er her.
Les mer: RBKs nye «humørspreder» har spilt seg varm: – Jeg er ikke noe dårlig fotballspiller heller, så det hjelper |
|
Back to top |
|
|
HeXX Rutinert
|
Posted: 30.09.2024 14:00 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Mange som er veldig begeistret etter forrige kamp. Personlig er jeg ikke helt overbeist, enda. Redd for at han kan bli for statisk, er iallefall ikke enig i at han ligner på Mike Jensen. Minner meg mer om Jebali eller Vecchia som spillertype. Håper han kan bli litt rappere i steget når han får et bedre treningsgrunnlag, da kan det bli veldig bra. |
Vil henge meg litt på denne.
Ingen tvil om talentet, men mot Sandefjord i går fikk midtbanen en helt annen styring og trygghet i spillet når Selnæs kom inn. Så er det kanskje litt dårlig gjort å sammenligne med ham, men vil tro Selnæs blir foretrukket når det tetter seg til utover høsten. Ok å la ham starte mot Sandefjord, men burde blitt tatt av litt før. _________________ mvh HeXX
|
|
machiavelli Veteran
|
Posted: 30.09.2024 14:07 Post subject: |
|
|
Noen som har noen tall/statistikk på han?
Synes han er ganske upresis i avleveringene sine og stort sett går i blokka når han er innenfor 16.
Har avskrevet det som å være rusten, men entusiasmen min etter de første innhoppene er langt lavere nå. |
|
Back to top |
|
|
Yv89 Rutinert
|
Posted: 25.10.2024 07:23 Post subject: |
|
|
Daniel Kristofferson fra Sportbladet melder nå på X/Twitter at det jobbes for permanent overgang for Zeidan! _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
Back to top |
|
|
DonRevie Proff
|
Posted: 25.10.2024 08:51 Post subject: |
|
|
Var tidvis begeistret for hans inntreden de første kampene, men mot Brann synes jeg han rett og slett var for dårlig. En ting er ferdighetene, men han spilte uten glød og entusiasme, så umotivert og tung ut.. Burde ha vært byttet ut tidlig i 2.omg. Han må slik jeg ser det opp noen hakk fra det og til å bli signert permanent. |
|
Back to top |
|
|
Gofoten Proff
|
Posted: 25.10.2024 10:03 Post subject: |
|
|
Jeg synes han har vært for anonym på banen og det overrasker meg at Rbk er villige til å gå for en permanent løsning utifra det vi har sett.
Jeg blir også litt skremt når jeg leser at malmø vi ha opp mot 10 millioner for han.. |
|
Back to top |
|
|
Troillongan Veteran
|
Posted: 25.10.2024 11:02 Post subject: |
|
|
Feil mann om han er tenkt sammen med Nypan og Sælnes. Det blir aaalt for seigt. Håpa farta skyltes lite kamptrening, men ser virkelig ut som han er så treig. Bruk heller de kronene på ny spiss, antar vi må velge. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
|
|