| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Messi Veteran
|
Posted: 23.09.2024 17:16 Post subject: |
|
|
A.J brukte vinteren og våren til å bli kjent med spillerstallen, sommeren ble brukt til å spisse spillerstallen med kjøp, salg, utlån og lån av spillere, til den spillestilen man skal spille, innenfor de midler klubben har til rådighet, i tillegg til å jobbe hardt hver dag på treningsfeltet.
Innenfor RBK har AJ fått arbeidsro, selv om Løfaldli og Ullseth har jobbet for det motsatte, utenfor RBK-miljøet.. AJ står bedre og bedre dag for dag. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.09.2024 21:08 Post subject: |
|
|
265 dager har passert siden han og kjæresten Amanda Norr kom kjørende til Trondheim. Ganske tidlig i tilværelsen som nyinnflyttet ble hun også oppgradert til hans forlovede – eller fästmö som Johansson sier på svensk.
Sammen har de blitt glad i den trønderske «storbyen».
– Vi liker å komme oss ut for å se og oppleve ting, så vi har blitt godt kjent med byen. Vi har vært en del forskjellige steder, og har også vært litt utenfor Trondheim for å bli bedre kjent med Trøndelag. Det er noe vi ønsker å gjøre enda mer.
(...)
– Da jeg hørte om interessen fra Rosenborg første gang, så trodde jeg jo at Trondheim var mye mindre. Men byen er jo mye større enn hva jeg trodde. Det bor mye flere mennesker her enn jeg trodde. Og er det noe som virkelig har overrasket oss, så er det matkulturen.
Johansson blir engasjert når han snakker om matkulturen i Trøndelag, og nevner alt fra Inderøy og Frosta, til Michelin-restauranter i byen.
Les mer: RBK-trenerens liv i Trondheim: - En stor overraskelse
Sodd fra Inderøy og potet som Frosta som har falt i smak? |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 26.09.2024 14:20 Post subject: |
|
|
Jeg har vært en av de største kritikerne av AJ, men nå må jeg gi ham kred. Spillet sitter, og spillerne viser endelig hva de kan takket være god organisering fra AJ. Jeg har hele tiden i år ment at vi har en sterk spillerstall (som nå er enda bedre), og vi burde minst ta fjerdeplassen i år, som jeg tippet —kanskje enda høyere.
Til neste år er vi tilbake der RBK skal være, med fokus på gull! |
|
| Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 26.09.2024 14:48 Post subject: |
|
|
| Bart1 wrote: | Jeg har vært en av de største kritikerne av AJ, men nå må jeg gi ham kred. Spillet sitter, og spillerne viser endelig hva de kan takket være god organisering fra AJ. Jeg har hele tiden i år ment at vi har en sterk spillerstall (som nå er enda bedre), og vi burde minst ta fjerdeplassen i år, som jeg tippet —kanskje enda høyere.
Bøyer meg i hatten for denne kommentaren!  _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 26.09.2024 15:07 Post subject: |
|
|
| AJ har hittil gjort en meget bra jobb med laget, og nivået nå er betraktelig bedre enn i fjor under hhv Reka og Maalen. Syns også at AJ treffer bedre på stallendringene, både på ut og inn, enn på de som har trent laget de siste 5-6 årene. |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 26.09.2024 16:33 Post subject: |
|
|
| Bart1 wrote: | Jeg har vært en av de største kritikerne av AJ, men nå må jeg gi ham kred. Spillet sitter, og spillerne viser endelig hva de kan takket være god organisering fra AJ. Jeg har hele tiden i år ment at vi har en sterk spillerstall (som nå er enda bedre), og vi burde minst ta fjerdeplassen i år, som jeg tippet —kanskje enda høyere.
Er det tilfeldig at du poster dette i dag, samme dag som Ullsokken har en lignende kommentar i Nidaros?? |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 26.09.2024 19:25 Post subject: |
|
|
Spiser popcorn og koser meg med forumvinglinga. Fascinerende hvordan enkelte tror fotball handler om riktig eller galt og ja eller nei. Det er samme typen som påstår de går i overskudd på oddsen over tid.
Fotball handler om marginer, flyt, sannsynlighet, spill og motspill og ikke minst kjemi i laget og støtteapparatet. Det er mulig å påvirke resultatet om du er flink på det du gjør, men som vi som har vært her ei stund vet: Det er også mulig å lage gråstein av gull og motsatt. Janne og Gampen har også hatt sine gode dager.
Man skal ikke undervurdere god stemning og troa på det man gjør. For øvrig er verden best i svart og hvitt. Ganske moro for en gangs skyld. _________________ Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 26.09.2024 22:29 Post subject: |
|
|
| Det som er imponerende er at Ulseth klarer å havne på jordet selv når han starter med å innrømme at han var på jordet. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 26.09.2024 23:09 Post subject: |
|
|
| Noen som har lyst å oppsummere for en som ikke har lyst til å finansiere lønna hans? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 27.09.2024 08:22 Post subject: |
|
|
Han innrømmer at han tar feil men mener han hadde rett likevel, med samme grunnlag som tidligere. At man ikke skal øve seg i Rosenborg. Noe som er det dummeste jeg har hørt. Man kan jo tenke seg hva Eggen hadde ment om det.
Last edited by Hedning on 27.09.2024 08:27; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.09.2024 08:25 Post subject: |
|
|
Altså nøyaktig samme som Mini sier. Erkjenner at han tok feil med Alfred, men mener analysen var riktig. Det er ikke så borti natta dumt som dere skal ha det til, imo. Så kan en jo velge om man vil tro de hadde flaks eller at de plutselig har fått mye kompetanse. Basert på de siste 20 årene, kan jeg ha forståelse for at noen vil sette det på flaks-kontoen. Litt som med Tengstedt.
Ikke at jeg skal være enig med Mini og Otto altså... |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 27.09.2024 08:29 Post subject: |
|
|
Men analysen er jo ikke der, den er basert på "Jeg vet ingenting om treneren derfor så må det være en feilansettelse". Med masse godvilje handler det om at de mener man må ha erfaring på tilsvarende nivå for å kunne trene Rosenborg. Noe som kanskje de som ansatte Pep, Nagelsmann og Hurzeler kanskje vil være uenig i.
Han prøver også å lansere begrepet fotballanmelder for å frikjenne seg selv, sier at de er nødt til å uttale seg før sesongen uten noe kunnskap. Noe som selvfølgelig er bullshit, det handler bare om at han ikke gidder å gjøre en ordentlig jobb med å sette seg inn i hvem Alfred er før han dømmer han nord og ned. Anmeldeldsen hans har ikke noe faglig grunnlag. Som Mini sa: Er det i det hele tatt noen som vet hvem han er? Mer selvsentrert går det vel ikke an å bli med hodet utenfor anus. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.09.2024 08:49 Post subject: |
|
|
Kall det analyse, standpunkt, mening eller whatever. Poenget var vel at de ikke mente (som prinsipp) at RBK ikke er en klubb å øve seg i, at vi er store nok og har såpass med ambisjoner at vi må hente noen som har bevist at
de er gode i jobben. Siden Alfred aldri har trent et seniorlag, kan man jo se hvorfor han faller inn under denne kategorien.
Er ellers helt enig med deg. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 27.09.2024 08:54 Post subject: |
|
|
Ja, jeg er jo veldig uenig i den analysen eller det standpunktet deres da. Trenerne som har løftet fotballen de siste tiårene er ikke de gamle traverne men ferske trenere som har kommet til i til dels de største klubbene uten erfaring på tilsvarende nivå. Og selvsagt skal man øve seg i Rosenborg, noe annet ville vært absurd. Hva er det ellers man driver med på trening. Jeg antar at de ikke mener det at man ikke skal øve seg, men at Alfred ikke hadde kompetansen som var nødvendig, og at den eneste måten man kan få det på er erfaring på tilsvarende nivå. Det kommer vel både av en voldsom overvurdering av erfaring som faktor i kompetanse, og det at de ikke hadde noe kunnskap om Alfred.
Så kan man selvsagt mene at det må flaks til å treffe på en slik ansettelse, selv om jeg mener grunnlaget for det er feil. Men etter man har sett fasiten med Alfred så tilsier occams razor at det er større sjanse for at CGJ og Dorsin gjorde en god jobb enn at de hadde flaks, og i så fall er ikke analysen riktig heller. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.09.2024 09:21 Post subject: |
|
|
| Hedning, 20.11.2023 wrote: | | Svenske? Ubrukelig. |
For øvrig artig å se din intuitive analyse av Alfred da navnet kom opp første gang.
(jada, jeg skjønner at det var en spøk) |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 27.09.2024 14:20 Post subject: |
|
|
Det jeg reagerer på er hvor bastant Ulseth mener at RBK famlet i mørket ved ansettelsen, som om de ikke gjorde et arbeid i forkant og ikke kunne ha et kunnskapsgrunnlag om Johansson. Det er i alle fall mulig å kunne innrømme nå at RBK gjorde en jobb, og at den jobben kunne gjøre RBK sikre på at Johansson hadde det som trengtes – aka: dette var ikke et tilfelle der de sjanset på en som måtte øve seg god.
Han var allerede god. |
|
| Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
Posted: 27.09.2024 15:44 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Siden Alfred aldri har trent et seniorlag, kan man jo se hvorfor han faller inn under denne kategorien. |
Som sikkert er et gyldig poeng, men hva er det egentlig som tilsier at man ikke skulle kunne klare å trene et seniorlag av Rosenborgs kaliber med den erfaringa Alfred hadde? Han hadde strålende resultater i juniorversjonen av Champions League mot ordentlig gode lag, med en klar og tydelig, offensiv spillestil, og la oss ikke glemme at FCK er en større klubb enn Rosenborg. Han hadde allerede vært trener i flere år, har tilsynelatende ganske god utdanning og formell og uformell kompetanse og ble omtalt som et trenertalent som var moden for neste steg og ble, som jeg har forstått det, forespeilet å ta over FCK i nærmeste framtid. I tillegg kan man jo så klart få et tydelig inntrykk av at han både er kompetent, kunnskapsrik og god med mennesker, basert på hva han sier og hva folk sier om ham.
At Rosenborg brukte eksterne til å finne ham, er også noe som taler for en god og grundig prosess i min bok.
Jeg hadde trua fra dag én nettopp på grunn av disse punktene ovenfor, og jeg har liten forståelse for at Ulseth og Mini ignorerer alt dette bare på grunn av alder og manglende erfaring fra seniornivå. De er dinosaurer som desperat prøver å holde seg selv relevante. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 27.09.2024 18:20 Post subject: |
|
|
I utgangspunktet er det jo riktig at man ikke skal øve seg i Rosenborg (sitatet stemmer opprinnelig fra tidlig 00-tall da Bratseth snøftet av Ingebrigtsens ambisjoner).
Problemet er at vi var i en situasjon hvor alle trenerne som var erfarne nok og hadde god CV var seige og gammeldagse trenertyper som står for gampefotball. I denne konteksten var det riktig å prioritere spillestil foran erfaring og «pondus». |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 27.09.2024 19:24 Post subject: |
|
|
| Nei selvfølgelig er det ikke riktig at man ikke skal øve seg i Rosenborg. Hvis man skal bli bedre så må man øve hver dag. Og hvis man er best i verden må man øve for holde seg der. Den dagen man tror man kan alt man trenger å kunne er man ferdig. Som Mini og Ulseth. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.11.2024 17:35 Post subject: |
|
|
Johansson dro til Portugal i 2017, noe han forteller om i høstens første Fotballpunch-episode som slippes neste onsdag.
Les mer: RBK-sjefen om Amorim: – En herlig person
Faen! Tenkte å prate med ham om nettopp trenerutdannelsen der. Alltid dumt å utsette ting. |
|
| Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 06.11.2024 11:16 Post subject: |
|
|
Alfred Johansson har fått besøk av Yaw Amankwah en hel dag som har kulminert i en egen episode i TV2 Play sin Fotballpunch.
Episode 6, Alfreds åpenbaring:
https://play.tv2.no/sport...?play=true _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 06.11.2024 13:54 Post subject: |
|
|
| Ståpels under hele episoden, mye kul kryssklipping til kamper med bra musikk. Trengte dette på en dag som i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballack13 Junior
|
Posted: 06.11.2024 14:23 Post subject: |
|
|
Blir rørt av mindre.  |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 06.11.2024 17:40 Post subject: |
|
|
Når jeg så han skru på vannsprederen selv så fikk jeg flashback fra et gammelt klipp av Eggen når han drev å flyttet målene og låste en port på Lerkendal. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 06.11.2024 17:41 Post subject: |
|
|
Samme!  _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|