English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2024
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 32, 33, 34  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
robbie
Veteran

PostPosted: 02.09.2024 15:39    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Absolutt. Gjør alt man kan for at det blir så attraktivt som mulig for Alfred å bli så lenge som mulig.

Det handler ikke bare om det. Jeg vet ikke hvordan Alfred tenker. Men om jeg var i hans situasjon, en ung trener i min første trenerjobb i en klubb som kan klassifiseres som en "fallen storhet, ville ikke min første tanke vært "hvordan skal jeg klar å komme meg videre til neste klubb".

Dette er hans sjanse til å vise verden hva slags verdier han står for, hvilken type fottball han står for etc. Han har en gylden sjanse til å jobbe med et tomt lerret og skape noe som er hans. Med riktige avgjørelser kan RBK fort vokse seg tilbake til samme posisjon vi hadde på 90-tallet.

Om Affe derimot skulle ha hastverk med å komme seg vekk vil det være om han har så dårlig tro på sine egne ferdigheter at han vil cashe inn så fort som mulig. Han virker rett og slett ikke som den typen.

Om Alfred derimot lykkes med prosjektet, slipper vi uansett å plukke fra junior-trener-hylla neste gang. Da har vi mere å velge mellom.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 02.09.2024 16:44    Post subject: Reply with quote

Tja.. Om RBK skulle klare 3 plass i år, og europakvalik, og like godt slår til med The Double og CL året etter, spørs det vel om ikke både Bundesliga- og Championship-klubber fort står og vifter med seddelbunkene til AJ....
Danserud
Rutinert

PostPosted: 02.09.2024 21:54    Post subject: Reply with quote

Gjennom vårsesongen oppfattet jeg mange her som det jeg vil kalle positive men fattet, vi så at laget hadde spillemessig fremgang men var fryktelig ustabile. Mange snakket om at spillermaterialet var for dårlig til å få spillestilen til å fungere til det fulle. Vi snakket om at det ville være nødvendig med et par overgangsvinduer med justeringer av troppen for å få dette til å fungere bedre.

Så kom sommervinduet, og vi hentet virkelig en rekke spennende spillere som skulle passe godt inn i spillestilen og potensielt være med å løfte laget på sikt.

Og nå står vi her med 4 på rad og et lag som unektelig spiller veldig god fotball, men det er de samme spillerne som spilte hele vårsesongen. De samme spillerne som i våres var for dårlige til å få ut potensialet i spillestilen kjørte regelrett over et topplag i Molde gjennom 90 minutter.

Her er det mange spillere som har tatt store steg, og begynt å fungere skikkelig godt i systemet. Det skal jammen trenerteamet ha enormt med ros for.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 02.09.2024 22:03    Post subject: Reply with quote

Absolutt, flere spillere har hatt en enorm utvikling og vi kan kanskje slutte å si at vi er en klubb spillere kommer til og blir dårligere.

Spillere som har utviklet seg markant positivt under AJ;

UYJ
Tagseth
Reitan-Sunde
Santi
Holm (?)
Selnæs
Pereira
Mikkel Ceide
Broholm
Tangvik

Så har man også spillere som har stagnert, som Nelson, Reitan og Fredriksen, + andre caser som Børkeeiet, Sadiku osv men det er litt mer sammensatt enn at AJ ikke får det frem hos de mener jeg.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 02.09.2024 23:04    Post subject: Reply with quote

AJ må tenke lag ikke enkelt spillere. Da faller noen gode bort som Tobias.
UYJ som venstre back har vært en opptur jeg ikke så.
Men fortsatte er han svak i egen box
Fusion
Veteran

PostPosted: 03.09.2024 00:39    Post subject: Reply with quote

Lenge siden jeg har hatt så god troa på Rosenborg som jeg har nå. Nesten glemt litt hvordan det føltes. Dæven så deilig det er. Topp 3 i år!
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 03.09.2024 10:06    Post subject: Reply with quote

Jeg prøver å holde meg litt fattet. Nå har vi hatt en god del gode kamper på rad, men det skal ikke mer til enn litt mangel på marginer før vi taper 3 på rad igjen. Vi kommer nok fortsatt til å svinge mye, og jeg har fortsatt lite tiltro til at vi plutselig skal begynne å vinne på knusktørre kunstgressbaner.
Back to top
Der Kaiser
Veteran

PostPosted: 03.09.2024 11:50    Post subject: Reply with quote

Nummerfordelingen i Rosenborg er et tydelig tegn på en klubb i fullstendig omorganisering. Her må mye fikses til neste sesong. Mitt forslag:

Code:

1 Tangvik   (1)

2 Pereira  (19)
 4 Henriksen (7)
 3 Nemcik   (21)
 5 Jenssen  (23)

6 Tagseth  (20)
10 Selnæs   (10)
 8 Nypan    (41)

7 Broholm  (39)
 9 Sæter     (9)
11 Ceide    (35)

12 Sandberg (12)

14 Reitan    (2)
15 Racic     (4)
16 Røsten   (16)
25 Ceide    (38)
27 Volden   (50)

20 Zeidan    (5)
17 Väänänen  (6)

18 Holm     (18)
23 Sunde    (45)
19 Sahsah   (46)

Last edited by Der Kaiser on 03.09.2024 12:33; edited 2 times in total
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 03.09.2024 12:16    Post subject: Reply with quote

Og forslaget er å beholde de tydelige tegnene om en klubb i fullstendig omorganisering Very Happy

Edit: Forsto nå at forslagene dine til nye nummer sto til venstre … hehe.

Da vil jeg bare skyte inn en innsigelse på Zeidan. Han må få beholde nummer 5. Det er åpenbart at han fikk nummeret på grunn av navnelikheten til en annen viss nummer 5, og det kan jeg like!
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 03.09.2024 13:04    Post subject: Reply with quote

- Du træng itj å vejnt me å bli go!

N.A.Eggen

Lurer på hvorfor man har ventet så lenge med å endre spillerstall, og ta andre gode valg.
tigerbart
Veteran

PostPosted: 03.09.2024 17:36    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Jeg prøver å holde meg litt fattet. Nå har vi hatt en god del gode kamper på rad, men det skal ikke mer til enn litt mangel på marginer før vi taper 3 på rad igjen. Vi kommer nok fortsatt til å svinge mye, og jeg har fortsatt lite tiltro til at vi plutselig skal begynne å vinne på knusktørre kunstgressbaner.

Ja, tror vi skal puste litt med magen. Vi har et ungt lag som ikke har fungert godt over lengre tid - enda - så vi må forvente litt variable resultater ut sesongen. Men forhåpentligvis vil de svake periodene, både innad i kamp og over flere kamper, bli kortere og mer moderate.

Om vi skulle gå på tre tap nå, så håper jeg i alle fall at vi tør å se bak resultatene sånn at treneren og laget får ro til å fortsette å utvikle prestasjonen.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 16.09.2024 09:41    Post subject: Reply with quote

Men altså, de offensive cornerne vi driver med er det verste jeg har sett. Det er den ene rare varianten etter den andre, snakk om å komplisere/overtenke cornere. Greit nok at vi ikke vil slå tradisjonelle cornere, men kan vi i det minste sette i gang vanlig spill?
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 16.09.2024 09:46    Post subject: Reply with quote

Vi har jo nesten ingen spillere over 185. Er ikke mye vits i å slå vanlige cornere med det laget vi stiller med. Helt greit å slå korte cornere. Trenger bare ikke å gjøre det så fancy hver gang.
Back to top
Danserud
Rutinert

PostPosted: 16.09.2024 09:52    Post subject: Reply with quote

Skal da ikke lenger tilbake enn til forrige kamp, mot Molde, for et eksempel på at det lykkes.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 16.09.2024 10:05    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Vi har jo nesten ingen spillere over 185. Er ikke mye vits i å slå vanlige cornere med det laget vi stiller med. Helt greit å slå korte cornere. Trenger bare ikke å gjøre det så fancy hver gang.

Hæ? Det er jo mange av utespillerne som var på banen i går som er over 185

Adrian Pereira 186
Tomas Nemcik 190
Ulrik Yttergård Jenssen 187
Mikkel Ceide 189
Ole Selnæs 190
Ole Sæter 192
Noah Holm 188
Emil Ceide 186? (RBK.no sier 175 men han er nesten like høy som Mikkel)
robbie
Veteran

PostPosted: 16.09.2024 14:46    Post subject: Reply with quote

Manchester United på tribunen – klar beskjed fra RBK-juvelen

TV2 kjører sin sedvanlige Nypan-til-Manu-artikkel. Vanligvis er det bare bambus. Men dette her bekymrer meg:

Quote:
Etter det TV 2 erfarer var både Manchester United og Bayer Leverkusen på plass på Åråsen søndag under Lillestrøms oppgjør med Rosenborg.

Leverkusen er ikke på Lerkendal for å svi av 200 millioner på et opphauset wonderkid. Det er ikke sånn de holder på. Når de er på Lerkendal for å speide, er det fordi det er en spiller hos oss som de mener kan gå rett inn på førstelaget.

Det er bare en spiller hos oss som er god nok til å spille for Leverkusen og kan utvikle seg til å bli enda bedre - det er ikke Nypan eller Broholm, det er Tomas Nemcik. Her bør virkelig prislappen være høy.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 16.09.2024 16:06    Post subject: Reply with quote

Bayer leverkusen er en av flinkeste klubbene i verden på finne talent. At de kiker i norge betyr ikke at de er intresserte heller.
De ser vel etter spillere med potensiale.
Men nypan er vel på lista til de fleste.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 16.09.2024 16:22    Post subject: Reply with quote

Hvis de er PÅ stadion kan du banne på at de er i alle fall litt interesserte.
Back to top
sjefolainen
Junior

PostPosted: 16.09.2024 17:47    Post subject: Reply with quote

Erlend Dahl Reitan og Markus Henriksen langtidsskada og RBK har sin beste periode i år. Tilfeldig?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
JBH
Senior

PostPosted: 16.09.2024 21:10    Post subject: Reply with quote

Ble faktisk litt engstelig når jeg så en innbitt Dahl Reitan begynne å varme opp på sidelinja. Ikke fader om jeg ville at han skal komme inn å rote det til, nå som alt har falt på plass bak der. Dahl Reitan og Henriksen kan godt fortsette på benken , eller kanskje i en annen klubb for min del.
quentez
Veteran

PostPosted: 17.09.2024 07:56    Post subject: Reply with quote

sjefolainen wrote:
Erlend Dahl Reitan og Markus Henriksen langtidsskada og RBK har sin beste periode i år. Tilfeldig?

Jeg hadde nesten glemt at Markus Henriksen var en RBK-spiller.
Back to top
Der Kaiser
Veteran

PostPosted: 22.09.2024 22:47    Post subject: Reply with quote

sjefolainen wrote:

Ja, ref Dahl Reitans enorme kamp i dag.
EGA
Veteran

PostPosted: 23.09.2024 07:50    Post subject: Reply with quote

Nå må vi ikke ta helt av. Poenget er at vi hadde null tro, og når han kommer inn og spiller bra, altså på et nivå som vi forventer, så er ikke dette enormt.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 23.09.2024 09:31    Post subject: Reply with quote

Herlig å se RBK for tiden. Jeg drister meg til å si at vi ser enda sterkere ut med Ceide på laget enn med Reitan-Sunde, en og alene fordi Ceide er en mye større trussel framover på banen.

Så synes jeg både Ceide og spesielt Broholm har tatt store steg offensivt den siste måneden. De har blitt mer uforutsigbare og utfordrer både innover og utover. Er det noe jeg liker er det spillere som er gode med begge føttene, så pluss i boka for at de ofte slår innlegg med "vondfoten" og ikke må død og liv må ha den over på godfoten først.

Last edited by PauloSilas on 23.09.2024 11:49; edited 2 times in total
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 23.09.2024 10:48    Post subject: Reply with quote

For ikke å snakke om den utviklingen M. Ceide har hatt. Fremstår som en bauta nå, og trygg med ball i pressede situasjoner. Piruetterer seg hit og dit ut av vanskelige situasjoner som bakerste mann.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 32, 33, 34  Next
Page 33 of 34

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb