View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 01.09.2024 19:32 Post subject: |
|
|
4 strake nå. Satse på at man nå kan ta med seg dette på bortebane nå også. 3 av de 4 kampene man har vunnet på rad nå har jo vært hjemme + mot tabelljumbo Odd borte.
Kan bli spennende siste 9 kamper for RBKS del. En ting som er verdt å ta med seg til innspurten er at RBK nå er ferdigspilt mot Viking, Molde og FFK. Gjenstår hjemmekamp mot Brann og bortekamp mot Glimt, ellers er de resterende 7 andre kampene mot lag fra 7 plass og nedover.
Satse på at vi nå etter landslagspausen kan komme godt ut av kampene LSK (B), Haugesund (H) og Sandefjord (B), for da kan vi ligge meget fint an før man tar imot Brann hjemme etter landslagspause nummer to i oktober.
Fortsette vi dette spillet så er vi for alvor med om medalje, og i hvert fall E-cup plass. |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 01.09.2024 20:15 Post subject: |
|
|
Dette må jo utløse mye energi i gruppa, de har alt å vinne i de resterende kampene og går nok også til bortekamper nå med mye mer selvtillit. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 01.09.2024 20:17 Post subject: |
|
|
Har litt samme følelse som høsten vi hadde under Tørum med Sapara og Iversen i knallform.
Gull blir det ikke, men jeg har jaggu trua på andreplass jeg. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 01.09.2024 20:57 Post subject: |
|
|
Brann ser ut til å tape. Seier mot Brann på hjemmebane og vi er á poeng med en kamp mer spilt.
Absurd at vi er med i kampen om sølv og cl-kval. Bare å nyte det. |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 01.09.2024 21:23 Post subject: |
|
|
Da ser vi ikke Reitan i startoppstillingen mer.
Vi har tapt mange poeng med så begrenset beck.
Reitan eller svensken som kom inn i dag kan vi selge. |
|
Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1065 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 01.09.2024 21:55 Post subject: |
|
|
Håper vi tar 2 plassen om vi fortsetter dette spillet. Da har Norge bedre av at vi får CL kvalik enn Brann, Molde og Viking. _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 01.09.2024 22:07 Post subject: |
|
|
Med 6 poeng mot KFUM, hadde vi vært på 2.plass nå  |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 02.09.2024 07:53 Post subject: |
|
|
Noah Holm var veldig god i går feilvendt. Superteknikk og flikkinger videre. Hører med at utspillene til Sander var presise.
Når det er sagt blir nok ikke Holm den fødte målscorer. Tengstedt hadde svoret tre i går… |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 02.09.2024 08:14 Post subject: |
|
|
Kjenner at Koffa kampene irriterer meg fortsatt. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Zeke Junior
|
Posted: 02.09.2024 08:18 Post subject: |
|
|
Kampene mot KFUM og Tromso....  _________________ "Smart av Sæter å bli utvist utenfor banen så vi ikke mister spillere" -Cyrilp |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 02.09.2024 08:21 Post subject: |
|
|
Synd det blir landslagsopphold nå. Vi har for første gang litt momentum, og tror vi hadde vært tjent med å bare fortsette å spille. Forhåpentligvis klarer vi å bruke pausen til noe konstruktivt, få spillere enda mer tilbake fra skade og sykdom, og terpet mer på det offensive. Likevel redd for at momentumet stopper opp med så mange dager uten kamper. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
JBH Senior
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 239 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 02.09.2024 09:02 Post subject: |
|
|
Nå kan vi irritere oss grønn over de poengene vi tapte på overtid hjemme mot Fredrikstad , og bortekampen i Tromsø. Og enda værre, «dommer-ranet» borte mot Kåffa .. Uten de hadde vi ligget på 2 plass nå. Men, sånn er fotballen. Nå får vi bare utnytte den energien og steamen vi har fått de siste ukene. Klarer vi slå fugla på Åråsen om to uker , ja da kan alt skje.
Og om ikke lenge kommer det en ny 20-tusen-kamp hjemme mot Brann.
For en fantastisk høst dette kan bli. _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 02.09.2024 09:11 Post subject: |
|
|
Tror det har løsnet nå og at snøballen har begynt å rulle. Grunnspillet later også til å sitte nå og vi er ikke like avhengige av enkeltspillere lengre, laget bare maler på uansett. Har faktisk trua på at det blir 2.plass i år. Så får vi begynne å planlegge for fremtiden for om dette fortsetter mangler vi trener til neste sommer.  |
|
Back to top |
|
 |
JBH Senior
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 239 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 02.09.2024 10:11 Post subject: |
|
|
Det er bare å sementere en langtidskontrakt med AJ så kjapt som faan.
Jeg er livredd for at FCK plutselig banker på døra, og vil ha han tilbake til København. _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 02.09.2024 10:18 Post subject: |
|
|
Det er det ingenting vi kan gjøre med. Det vi må tenke på er hva planen er den dagen han forsvinner. Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg at vi tenker kontinuitet ved at andre i trenerteamet stepper opp og fortsetter arbeidet hvis det er mulig.
Men jeg tror nok Alfred blir minst et år til. Forhåpentligvis mye lenger. |
|
Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 02.09.2024 10:22 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 02.09.2024 10:41 Post subject: |
|
|
Ja, verdt å merke seg at vi kun har igjen BodøGlimt borte og Brann hjemme av lagene over oss på tabellen, men den er så farlig den øvelsen der. Sarpsborg skal nok bli et bananskall, kanskje Kristiansund borte også. Føler vi har sett for oss gunstige kamprekker mange ganger de siste sesongene som har gått helt katastrofalt dårlig. |
|
Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 02.09.2024 11:06 Post subject: |
|
|
Ja, og om seieren over Odd er nokk til å si at vi kommer til å vinne mange flere kamper på bortebane. |
|
Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 02.09.2024 11:49 Post subject: |
|
|
JBH wrote: | Det er bare å sementere en langtidskontrakt med AJ så kjapt som faan.
Jeg er livredd for at FCK plutselig banker på døra, og vil ha han tilbake til København. |
Jeg er så enig! Uansett hvordan dette går fremover så er Alfred Johansson riktig mann for oss. En så utrolig dyktig og tvers gjennom profesjonell trener har vi ikke hatt siden Erik Hamrén  _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
Back to top |
|
 |
pappabrun Proff
|
Posted: 02.09.2024 13:21 Post subject: |
|
|
En ting som er artig å se er den åpenbare gode stemninga i gruppa. Veldig påfallende og se et samhold i gruppa. Selv Sahsah og Racic som er splitter nye, jublet som ville og gale sammen med gutta når de gikk rundt banen etter kamp. Virker som en sammensveiset gjeng. Og for ikke å snakke om Rasmus Sandberg. Makan til humørspreder tror jeg du skal lete lenge etter. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 02.09.2024 13:39 Post subject: |
|
|
JBH wrote: | Det er bare å sementere en langtidskontrakt med AJ så kjapt som faan.
Jeg er livredd for at FCK plutselig banker på døra, og vil ha han tilbake til København. |
Jeg blir klam av å lese slikt. Spiller vi like godt som vi gjorde i går i hver eneste kamp det neste året, er vi fort minst like attraktive som FCK. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 02.09.2024 14:04 Post subject: |
|
|
En artig tanke, og det stemmer jo. Så enkelt, og så vanskelig.
Det viktigste antar jeg blir å holde på laget samtidig som vi skal overleve økonomisk. Vi har relativt store lønns- og finanskostnader, relativt svak inntjening, vedlikeholdsetterslep på stadion og det jobbes med utbygging bak klokkesvingen. Sistnevte er nå lettere å utsette da, men blir en ordentlig balansegang det her. Første test for den neste perioden blir vel kontraktsforlengelse til Tagseth. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 02.09.2024 14:30 Post subject: |
|
|
Enig - og kontrakt for trenere er alltid annerledes enn spillere. Han kan signere en 10 årskontrakt, men vil han dra så drar han. Og det er jo en form for avtalt utkjøpsklausul også for trenere, uavhengig av kontraktslengde er det aldri gigantiske summer.
Vil en trener dra, så drar han. Langt viktigere å gi han verktøyene rundt klubben for å lykkes. For da vil han ikke dra. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 02.09.2024 14:42 Post subject: |
|
|
Absolutt. Gjør alt man kan for at det blir så attraktivt som mulig for Alfred å bli så lenge som mulig. |
|
Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 02.09.2024 14:56 Post subject: |
|
|
For første gang på lenge overhørte jeg en diskusjon om Rosenborg på et bord i lunsjen i dag. Det er godt mulig optimismen ikke er tilbake på gamle nivåer, men, og viktigere, er engasjementet rundt klubben i ferd med å komme tilbake. Det er er verdi som ikke kan måles i kroner og øre. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
Back to top |
|
 |
|