English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jesper Reitan-Sunde
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
fatslick
Rutinert

PostPosted: 25.06.2024 14:36    Post subject: Reply with quote

Hadde jeg hatt jobb i en nederlandsk klubb anerkjent for talentutvikling, så ville jeg anbefalt sportslig ledelse om å ha samtaler med RBK om Sunde. Han er pr dags dato verdsatt til 1 million euro. Jeg tror et bud på 1.5-1,8 millioner europa med videresalgsklausuler på 15%. Jeg tror RBK hadde hatt vansker med å takke nei. Men for en nederlandsk klubb er ikke 20 millioner mye å snakke om.

Og hvis en har sett sunde, så gikk han i praksis fra 3.div til eliteserien og ta steg. Sunde er veldig uferdig, men med kvalifisert treningskompetanse. Det er også en annen stor oppside med Sunde pga sin løpskapasitet at han kan omskoleres til indreløper.

Pr dags dato er ikke Sunde i nærheten av troppen til nederlandske lag. Men med utvikling kant eller indreløper og får utløst potensiale kan han være nær en a-lagstropp

Når det kommer til verdi på Sunde hvor han fortsetter å ta steg og fokuserer på utvikling, så er jeg ikke overrasket om han om 2-3 år er verdt mellom 20 og 25 millioner euro. For RBk vil det bety merinntekter på ca 3 millioner Euro
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 25.06.2024 16:42    Post subject: Reply with quote

- Jeg er veldig fornøyd og setter stor pris på tilliten. Så er det for meg å ta vare på muligheten, og det føler jeg at jeg har gjort. Det er selvfølgelig ting som jeg kan gjøre bedre, men jeg er ennå ung, påpeker Reitan-Sunde overfor rbkweb.no.

- Hva syns du at du har fått til?

- Jeg skulle gjerne hatt noen mål til, men jeg føler at jeg har hjulpet til med målpoeng, assists og straffer. Jeg kan si meg OK fornøyd.

- Du har lagt lista høyt for din egen del for resten av sesongen?

- Det er der den skal være når man er på eliteserienivå! X-faktoren må være der.

Les mer: Et uventet gjennombrudd
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 30.06.2024 19:35    Post subject: Reply with quote

Gjør mye rart Reitan-Sunde men i dag må jeg må berømme ham for at han tør å bruke "vondfoten" når han slår inn til Tagseth som scorer.

Det er lite som er mer frustrerende enn innoverkanter som for enhver pris må ha ballen over på godfoten før de tør å gjøre noe. Synes desverre vi ser mer og mer av dette, til og med på høyt internasjonalt nivå (les: Antony, Grealish, Coman, Jackson, Sane, Leao, tildels Foden osv...)
fatslick
Rutinert

PostPosted: 01.07.2024 10:59    Post subject: Reply with quote

Det er åpenbart at han ønsker å spille på høyrekanten. Men det han tar på seg venstrekant viser at han vil utfordre seg.

Han står med 1 mål og 5 assist, og har ordnet straffer. Det er ikke dårlig stats for en som spilte mot guttevalper for et halvt år siden
Back to top
DonRevie
Proff

PostPosted: 26.08.2024 07:48    Post subject: Reply with quote

Vi trenger en spiller som springer sokkene av seg i hele kampen, er utrolig viktig i vårt press spill og gjør en utrolig viktig oppgave i vårt defensive arbeid. Offensivt er det for lite sluttprodukt, men skaper ofte ubalanse med sin løpskraft, eksplosivitet som igjen skaper muligheter både for han selv og andre medspillere. Er enormt imponert over utviklingen og skjønner godt at han spiller så mye som han gjør.

Litt mer sluttprodukt, så er dette meget, meget bra!
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 26.08.2024 08:19    Post subject: Reply with quote

Han har utvilsomt en plass på laget med sitt bidrag. Presspillet hans er nesten unikt, et herlig våpen for Alfred å ha i arsenalet.
Kombinasjonen av å la han mørne motstanderne for så å la Emil K Ceide komme inn og danse rundt som han vil med dem har gitt bra med målpoeng de siste to kampene!
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 28.08.2024 08:28    Post subject: Reply with quote

Ser mye likheter på Svensson, både i utseende og i styrker. Får meg til å ønske ham øvd inn på høyrebacken frem til neste sesong. Tror det vil la ham spille på styrkene og kamuflere svakhetene han har vist i år. Så er det selvsagt spørsmålet om defensiv posisjonering, som gjør at dette må være et prosjekt over tid.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 28.08.2024 08:30    Post subject: Reply with quote

Vi trenger presspillet hans høyere i banen, imo.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 28.08.2024 10:26    Post subject: Reply with quote

kris0stby wrote:
Ser mye likheter på Svensson, både i utseende og i styrker. Får meg til å ønske ham øvd inn på høyrebacken frem til neste sesong. Tror det vil la ham spille på styrkene og kamuflere svakhetene han har vist i år. Så er det selvsagt spørsmålet om defensiv posisjonering, som gjør at dette må være et prosjekt over tid.

Synes han minner mest om Fredrik Gulbrandsen egentlig. En terrier og arbeidsjern som ikke har avslutningsferdigheter øverst på CV'n.
LA oss gi ham sesongen og vente å se hvordan han ser ut mot neste år før vi ruller terning eller gjør oss opp alt for store meninger.
Kan fort være han knekker en kode eller to Smile

Egentlig en sånn typisk Stabæk spiller, men han er vår og forhåpentligvis blir han en kontinutetsbærer med hvitt og sort hjerte i mange år fremover Smile
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 28.08.2024 11:33    Post subject: Reply with quote

JRS er en type spiller som ofte går i svart i avslutningsøyeblikket ,dvs fokuset blir bare å treffe ball og få den mot mål og evner ikke å holde hodet kaldt og plassere ball riktig. Da går den i blokka istedenfor at han tar en ekstra touch eller rett på keeper.
Han blir aldri noen naturlig målscorer tror jeg, men med riktig trening både fysisk og mentalt tror jeg han kan ta rimelig store steg der også.
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 28.08.2024 11:42    Post subject: Reply with quote

Tror noen her inne bør ta med i betraktningen at, dette er en spiller med massive 20 kampers erfaring på dette nivået. Tar man med erfaringen er det ikke mange spillere som går utenpå han i serien....
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 28.08.2024 11:51    Post subject: Reply with quote

Eliteserien er ikke bedre enn at spillere som jobber beinhardt automatisk er gode nok. Digger arbeidsinnsatsen og viljen. Det er alene nok til at han er en god eliteseriespiller. Om han utvikler de andre sidene ved spillet sitt blir han svingod. Min favorittspiller i øyeblikket fordi man kan stole på at han arbeider beinhardt og gir alt i hver eneste kamp. Om man får til at resten av gjengen gjør det samme blir vi automatisk et topplag i eliteserien.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 28.08.2024 12:02    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
JRS er en type spiller som ofte går i svart i avslutningsøyeblikket ,dvs fokuset blir bare å treffe ball og få den mot mål og evner ikke å holde hodet kaldt og plassere ball riktig. Da går den i blokka istedenfor at han tar en ekstra touch eller rett på keeper.
Han blir aldri noen naturlig målscorer tror jeg, men med riktig trening både fysisk og mentalt tror jeg han kan ta rimelig store steg der også.

Gutten er 18 år? Litt tidlig å avskrive avslutningsferdighetene hans resten av karrieren hans fordi han er stressa i avslutningsøyeblikk når han er helt i begynnelsen av karrieren og endelig får teste seg på øverste nivået her til lands.

Tipper det er mye nerver og mye forventningspress, både fra han selv og systemet rundt ham. Som det blir når man spiller for Rosenborg.
Back to top
Predicted
Veteran

PostPosted: 28.08.2024 13:10    Post subject: Reply with quote

Vil gå så langt å si at Sunde er den viktigste spilleren vår. Nesten alle andre kan erstattes av en ca. like god spiller. Men når sunde ikke er på banen er vi mye dårligere.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 28.08.2024 13:43    Post subject: Reply with quote

Det er rart med det. Det viser hvor viktig det er å ha en slik spiller på banen. Roar Strand var jo en teknisk dårlig fotballspiller (ganske langt unna ø berg, r berg soltvedt, kanskje winsnes og odd inge olsen etc.) og mange lurte på hvorfor han hadde klippekort i laget en periode på 90-tallet. Som da By Rise diskuterte med Eggen hvor viktig det er å ha en eller to spillere som bryter mønsteret, er uforutsigbar og bare jobber utrettelig. Når jeg har sett på treninger med kortbanespill tør jeg påstå at det laget Sunde er på som vinner oftest.
Back to top
Knurt Rotleifsen
Senior

PostPosted: 28.08.2024 15:54    Post subject: Reply with quote

Roar Strand var da ikke dårlig teknisk!
robbie
Veteran

PostPosted: 28.08.2024 18:59    Post subject: Reply with quote

Overhodet ikke. Se hvordan han spiller ball i hatt på høyrebacken til PSG:

https://www.youtube.com/w...VWDVa9x2GM

Han spilte venstreving mesteparten av 00-sesongen etter at man fant ut at Morten Knutsen ikke holdt mål.
Back to top
tokik
Proff

PostPosted: 28.08.2024 20:26    Post subject: Reply with quote

Fy fader han kommer til å bli bra….
Og plutselig løsner det helt på de siste metrene foran mål og.
Han er så dønn tro til spillestil og oppgavene, en nytelse å se posisjoneringene. Og medspillerne vet hvordan han tenker. Så relasjonene her gir virkelig flashback
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
EspN
Veteran

PostPosted: 30.08.2024 10:03    Post subject: Reply with quote

Reitan-sunde Styrker laget ekstremt mye i press spillet. Er enormt imponert over innsatsen hans.
Stor forskjell og se han og nelson som lunta tilbake.

Men offensivt frustrerer han meg ekstremt mye..klarer aldri og gå forbi backen til motstanderen.
Vender bestandig hjem.
Faller hele tiden alt for lett. Noen ganger ser det ut som filming også.
Ikke spesielt god teknikk heller.

og skuddene hans,Er som lomper. Må virkelig lære seg og avslutte.

Når E ceide kommer inn,blir vi mye bedre offensivt med engang.. Backen får respekt for vingen vår faktisk.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kom_igjen_troillan
Veteran

PostPosted: 20.09.2024 14:52    Post subject: Reply with quote

Ikke alvorlig skadet i følge senior Trygve i siste Rotsekk (Før kampen - Haugesund hjemme) RBK

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 20.09.2024 15:28    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Reitan-sunde Styrker laget ekstremt mye i press spillet. Er enormt imponert over innsatsen hans.
Stor forskjell og se han og nelson som lunta tilbake.

Men offensivt frustrerer han meg ekstremt mye..klarer aldri og gå forbi backen til motstanderen.
Vender bestandig hjem.
Faller hele tiden alt for lett. Noen ganger ser det ut som filming også.
Ikke spesielt god teknikk heller.

og skuddene hans,Er som lomper. Må virkelig lære seg og avslutte.

Når E ceide kommer inn,blir vi mye bedre offensivt med engang.. Backen får respekt for vingen vår faktisk.

Tror faktisk Reitan-Sunde hadde turt å utfordre mer i en "utvoerkant-rolle" på høyre side. Uansett bør han bruke vinteren til å trene mye styrke - virker fryktelig veik.
josinho
Veteran

PostPosted: 07.10.2024 18:06    Post subject: Reply with quote

Jesper var ikke på feltet i dag og han har også meldt forfall til G18-landskampene som han ble tatt ut til. Skaden hans trenger mer hvile.....? For øvrig ble Magnus Holte mfl tatt inn G18-troppen etter div forfall.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.10.2024 21:31    Post subject: Reply with quote

A-laget har vel fri fram til torsdag, jf. treningsplanen?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran

PostPosted: 07.10.2024 22:46    Post subject: Reply with quote

Ja, selvfølgelig, det hadde jeg glemt!!! Trodde opptaket som ble lagt ut på YouTube var noe fra i dag🙃
Back to top
Lillhammring
Senior

PostPosted: 01.11.2024 16:17    Post subject: Reply with quote

Ny kontrakt RBK
https://www.tv2.no/direkt...-rosenborg
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 4 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb