| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
fatslick Rutinert
|
Posted: 25.06.2024 14:36 Post subject: |
|
|
Hadde jeg hatt jobb i en nederlandsk klubb anerkjent for talentutvikling, så ville jeg anbefalt sportslig ledelse om å ha samtaler med RBK om Sunde. Han er pr dags dato verdsatt til 1 million euro. Jeg tror et bud på 1.5-1,8 millioner europa med videresalgsklausuler på 15%. Jeg tror RBK hadde hatt vansker med å takke nei. Men for en nederlandsk klubb er ikke 20 millioner mye å snakke om.
Og hvis en har sett sunde, så gikk han i praksis fra 3.div til eliteserien og ta steg. Sunde er veldig uferdig, men med kvalifisert treningskompetanse. Det er også en annen stor oppside med Sunde pga sin løpskapasitet at han kan omskoleres til indreløper.
Pr dags dato er ikke Sunde i nærheten av troppen til nederlandske lag. Men med utvikling kant eller indreløper og får utløst potensiale kan han være nær en a-lagstropp
Når det kommer til verdi på Sunde hvor han fortsetter å ta steg og fokuserer på utvikling, så er jeg ikke overrasket om han om 2-3 år er verdt mellom 20 og 25 millioner euro. For RBk vil det bety merinntekter på ca 3 millioner Euro |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.06.2024 16:42 Post subject: |
|
|
- Jeg er veldig fornøyd og setter stor pris på tilliten. Så er det for meg å ta vare på muligheten, og det føler jeg at jeg har gjort. Det er selvfølgelig ting som jeg kan gjøre bedre, men jeg er ennå ung, påpeker Reitan-Sunde overfor rbkweb.no.
- Hva syns du at du har fått til?
- Jeg skulle gjerne hatt noen mål til, men jeg føler at jeg har hjulpet til med målpoeng, assists og straffer. Jeg kan si meg OK fornøyd.
- Du har lagt lista høyt for din egen del for resten av sesongen?
- Det er der den skal være når man er på eliteserienivå! X-faktoren må være der.
Les mer: Et uventet gjennombrudd |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 30.06.2024 19:35 Post subject: |
|
|
Gjør mye rart Reitan-Sunde men i dag må jeg må berømme ham for at han tør å bruke "vondfoten" når han slår inn til Tagseth som scorer.
Det er lite som er mer frustrerende enn innoverkanter som for enhver pris må ha ballen over på godfoten før de tør å gjøre noe. Synes desverre vi ser mer og mer av dette, til og med på høyt internasjonalt nivå (les: Antony, Grealish, Coman, Jackson, Sane, Leao, tildels Foden osv...) _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
fatslick Rutinert
|
Posted: 01.07.2024 10:59 Post subject: |
|
|
Det er åpenbart at han ønsker å spille på høyrekanten. Men det han tar på seg venstrekant viser at han vil utfordre seg.
Han står med 1 mål og 5 assist, og har ordnet straffer. Det er ikke dårlig stats for en som spilte mot guttevalper for et halvt år siden |
|
| Back to top |
|
 |
DonRevie Proff
|
Posted: 26.08.2024 07:48 Post subject: |
|
|
Vi trenger en spiller som springer sokkene av seg i hele kampen, er utrolig viktig i vårt press spill og gjør en utrolig viktig oppgave i vårt defensive arbeid. Offensivt er det for lite sluttprodukt, men skaper ofte ubalanse med sin løpskraft, eksplosivitet som igjen skaper muligheter både for han selv og andre medspillere. Er enormt imponert over utviklingen og skjønner godt at han spiller så mye som han gjør.
Litt mer sluttprodukt, så er dette meget, meget bra! |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 26.08.2024 08:19 Post subject: |
|
|
Han har utvilsomt en plass på laget med sitt bidrag. Presspillet hans er nesten unikt, et herlig våpen for Alfred å ha i arsenalet.
Kombinasjonen av å la han mørne motstanderne for så å la Emil K Ceide komme inn og danse rundt som han vil med dem har gitt bra med målpoeng de siste to kampene! |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 28.08.2024 08:28 Post subject: |
|
|
| Ser mye likheter på Svensson, både i utseende og i styrker. Får meg til å ønske ham øvd inn på høyrebacken frem til neste sesong. Tror det vil la ham spille på styrkene og kamuflere svakhetene han har vist i år. Så er det selvsagt spørsmålet om defensiv posisjonering, som gjør at dette må være et prosjekt over tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 28.08.2024 08:30 Post subject: |
|
|
| Vi trenger presspillet hans høyere i banen, imo. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 28.08.2024 10:26 Post subject: |
|
|
| kris0stby wrote: | | Ser mye likheter på Svensson, både i utseende og i styrker. Får meg til å ønske ham øvd inn på høyrebacken frem til neste sesong. Tror det vil la ham spille på styrkene og kamuflere svakhetene han har vist i år. Så er det selvsagt spørsmålet om defensiv posisjonering, som gjør at dette må være et prosjekt over tid. |
Synes han minner mest om Fredrik Gulbrandsen egentlig. En terrier og arbeidsjern som ikke har avslutningsferdigheter øverst på CV'n.
LA oss gi ham sesongen og vente å se hvordan han ser ut mot neste år før vi ruller terning eller gjør oss opp alt for store meninger.
Kan fort være han knekker en kode eller to
Egentlig en sånn typisk Stabæk spiller, men han er vår og forhåpentligvis blir han en kontinutetsbærer med hvitt og sort hjerte i mange år fremover  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 28.08.2024 11:33 Post subject: |
|
|
JRS er en type spiller som ofte går i svart i avslutningsøyeblikket ,dvs fokuset blir bare å treffe ball og få den mot mål og evner ikke å holde hodet kaldt og plassere ball riktig. Da går den i blokka istedenfor at han tar en ekstra touch eller rett på keeper.
Han blir aldri noen naturlig målscorer tror jeg, men med riktig trening både fysisk og mentalt tror jeg han kan ta rimelig store steg der også. |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 28.08.2024 11:42 Post subject: |
|
|
| Tror noen her inne bør ta med i betraktningen at, dette er en spiller med massive 20 kampers erfaring på dette nivået. Tar man med erfaringen er det ikke mange spillere som går utenpå han i serien.... |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 28.08.2024 11:51 Post subject: |
|
|
| Eliteserien er ikke bedre enn at spillere som jobber beinhardt automatisk er gode nok. Digger arbeidsinnsatsen og viljen. Det er alene nok til at han er en god eliteseriespiller. Om han utvikler de andre sidene ved spillet sitt blir han svingod. Min favorittspiller i øyeblikket fordi man kan stole på at han arbeider beinhardt og gir alt i hver eneste kamp. Om man får til at resten av gjengen gjør det samme blir vi automatisk et topplag i eliteserien. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 28.08.2024 12:02 Post subject: |
|
|
| WT62 wrote: | JRS er en type spiller som ofte går i svart i avslutningsøyeblikket ,dvs fokuset blir bare å treffe ball og få den mot mål og evner ikke å holde hodet kaldt og plassere ball riktig. Da går den i blokka istedenfor at han tar en ekstra touch eller rett på keeper.
Han blir aldri noen naturlig målscorer tror jeg, men med riktig trening både fysisk og mentalt tror jeg han kan ta rimelig store steg der også. |
Gutten er 18 år? Litt tidlig å avskrive avslutningsferdighetene hans resten av karrieren hans fordi han er stressa i avslutningsøyeblikk når han er helt i begynnelsen av karrieren og endelig får teste seg på øverste nivået her til lands.
Tipper det er mye nerver og mye forventningspress, både fra han selv og systemet rundt ham. Som det blir når man spiller for Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 28.08.2024 13:10 Post subject: |
|
|
| Vil gå så langt å si at Sunde er den viktigste spilleren vår. Nesten alle andre kan erstattes av en ca. like god spiller. Men når sunde ikke er på banen er vi mye dårligere. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 28.08.2024 13:43 Post subject: |
|
|
| Det er rart med det. Det viser hvor viktig det er å ha en slik spiller på banen. Roar Strand var jo en teknisk dårlig fotballspiller (ganske langt unna ø berg, r berg soltvedt, kanskje winsnes og odd inge olsen etc.) og mange lurte på hvorfor han hadde klippekort i laget en periode på 90-tallet. Som da By Rise diskuterte med Eggen hvor viktig det er å ha en eller to spillere som bryter mønsteret, er uforutsigbar og bare jobber utrettelig. Når jeg har sett på treninger med kortbanespill tør jeg påstå at det laget Sunde er på som vinner oftest. |
|
| Back to top |
|
 |
Knurt Rotleifsen Senior
|
Posted: 28.08.2024 15:54 Post subject: |
|
|
Roar Strand var da ikke dårlig teknisk! _________________ Hva var livet uten øl og potetgøll |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 28.08.2024 18:59 Post subject: |
|
|
Overhodet ikke. Se hvordan han spiller ball i hatt på høyrebacken til PSG:
https://www.youtube.com/w...VWDVa9x2GM
Han spilte venstreving mesteparten av 00-sesongen etter at man fant ut at Morten Knutsen ikke holdt mål. |
|
| Back to top |
|
 |
tokik Proff

|
Posted: 28.08.2024 20:26 Post subject: |
|
|
Fy fader han kommer til å bli bra….
Og plutselig løsner det helt på de siste metrene foran mål og.
Han er så dønn tro til spillestil og oppgavene, en nytelse å se posisjoneringene. Og medspillerne vet hvordan han tenker. Så relasjonene her gir virkelig flashback |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 30.08.2024 10:03 Post subject: |
|
|
Reitan-sunde Styrker laget ekstremt mye i press spillet. Er enormt imponert over innsatsen hans.
Stor forskjell og se han og nelson som lunta tilbake.
Men offensivt frustrerer han meg ekstremt mye..klarer aldri og gå forbi backen til motstanderen.
Vender bestandig hjem.
Faller hele tiden alt for lett. Noen ganger ser det ut som filming også.
Ikke spesielt god teknikk heller.
og skuddene hans,Er som lomper. Må virkelig lære seg og avslutte.
Når E ceide kommer inn,blir vi mye bedre offensivt med engang.. Backen får respekt for vingen vår faktisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 20.09.2024 14:52 Post subject: |
|
|
Ikke alvorlig skadet i følge senior Trygve i siste Rotsekk (Før kampen - Haugesund hjemme)  _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 20.09.2024 15:28 Post subject: |
|
|
| EspN wrote: | Reitan-sunde Styrker laget ekstremt mye i press spillet. Er enormt imponert over innsatsen hans.
Stor forskjell og se han og nelson som lunta tilbake.
Men offensivt frustrerer han meg ekstremt mye..klarer aldri og gå forbi backen til motstanderen.
Vender bestandig hjem.
Faller hele tiden alt for lett. Noen ganger ser det ut som filming også.
Ikke spesielt god teknikk heller.
og skuddene hans,Er som lomper. Må virkelig lære seg og avslutte.
Når E ceide kommer inn,blir vi mye bedre offensivt med engang.. Backen får respekt for vingen vår faktisk. |
Tror faktisk Reitan-Sunde hadde turt å utfordre mer i en "utvoerkant-rolle" på høyre side. Uansett bør han bruke vinteren til å trene mye styrke - virker fryktelig veik. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 07.10.2024 18:06 Post subject: |
|
|
| Jesper var ikke på feltet i dag og han har også meldt forfall til G18-landskampene som han ble tatt ut til. Skaden hans trenger mer hvile.....? For øvrig ble Magnus Holte mfl tatt inn G18-troppen etter div forfall. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.10.2024 21:31 Post subject: |
|
|
| A-laget har vel fri fram til torsdag, jf. treningsplanen? |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 07.10.2024 22:46 Post subject: |
|
|
| Ja, selvfølgelig, det hadde jeg glemt!!! Trodde opptaket som ble lagt ut på YouTube var noe fra i dag🙃 |
|
| Back to top |
|
 |
Lillhammring Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
|