View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 14.12.2004 19:21 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Stadheim er spennende, men han vil neppe styrke første 11`ern med en gang. |
Den viktigste faktoren er vel at Stadheim er indreløper, og ikke sentral midtbane som vi tross alt har størst behov for. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 14.12.2004 20:48 Post subject: |
|
|
Takk 2mas. Jeg var usikker på det! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.12.2004 20:52 Post subject: |
|
|
Jepp, det er Rune Bolseth som har vært anker på midtbanen til Sogndal de siste sesongene. |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 14.12.2004 22:42 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | TIL TRONDH:
Var ditt innlegg et svar, eller et forsøk på å skrive det samme som jeg nettopp skrev til BAADSHAH/TAB?
. |
He-he. Satt å skrev dette på jobb, så ble jeg litt opptatt med noe annet. Når jeg endelig fikk skrevet ferdig og avsluttet hadde du allerede vært der. |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 14.12.2004 23:13 Post subject: |
|
|
Enig med deg at Stadheim er spennende og trenger litt til for å etablere seg i rbk som en framtids erstatter for Roar Strand! Roger Risholt og Patrice Bernier er gode aternativer i midten! Men jeg vil ha et "Navn" til klubben, en som Eirik Bakke!
Fredrik Strømstad har jeg hørt for lite om så han bør jeg nok ikke komentere!
PS: Håper du fikk noen svar på mine meninger, sry at jeg er litt treg i forståelsen, har litt mye på gang i livet mitt, håper du forstår!
Sry igjen! |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 15.12.2004 00:37 Post subject: |
|
|
trondh wrote: | Klubben har jo sagt at de ønsker noe færre spillere i stallen. |
Enn om idiotene som styrer skuta kunne bestemt seg. Ene dagen skal de ha en superstall på 30 mann, og neste skal de slanke dagens stall. Er det rart ting går til helvete?? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.12.2004 10:59 Post subject: |
|
|
Fra dagens VG:
«RBK har ingen planer om å styrke stallen ytterligere akkurat nå.»
Synes det virker ut som Bratseth på død og liv skal fremstille alt rosenrødt i RBK. Han kan vel ærlig talt ikke benekte at Rosenborg fram til fredag jaktet på en ny midtbanespiller?
Han fikk vi ikke, og da er vi i teorien allerede én mann for lite.
Og i praksis har vi mistet ytterligere to midtbanespillere. Tettey er allerede på plass i Oslo, samtidig som at George nok forsvinner når overgangsvinduet åpner. Dermed blir det bare Winsnes, Strand, Berg, Solli og Skjelbred igjen. Av disse er sannsynligvis Strand og Berg ferdige om ett års tid.
Med andre ord: Jeg er redd for at RBK for andre vinteren på rad skal utsette innhenting av forsterkninger, og dermed skape problemer for seg sjøl.
PS! Har fått inntrykk av at Ola By gjerne ville ha noen forsterkninger sist vinter, men at Bratseth sa nei. Må nesten prøve å få bekreftet dette... |
|
Back to top |
|
 |
kms Senior
|
Posted: 15.12.2004 11:22 Post subject: |
|
|
Quote: | Synes det virker ut som Bratseth på død og liv skal fremstille alt rosenrødt i RBK. Han kan vel ærlig talt ikke benekte at Rosenborg fram til fredag jaktet på en ny midtbanespiller? |
Det virker også som om pressen driver han til vanvidd med spørsmålsstilling og spekulering rundt spilleroverganger og at noen har "fått sparken" m.m., og at han prøver å dempe ting litt.
Jeg håper sannelig de har planer om å styrke stallen ytterligere før sesongstart, men samtidig kan jeg forstå at det viktigste er å trene laget som er der tilbake til å være noenlunde i form. Nye spillere kan ikke berge ting hvis lagspillet er råttent. |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 15.12.2004 11:47 Post subject: |
|
|
Vi har mistet Christer George, Odd Inge Olsen, og Alexander Tettey som leie til Skeid! Det betyr at vi bare har 5 spillere igjen i midtbaneposisjon, Fredrik Winsnes, Roar Strand, Ørjan Berg, Jan Gunnar Solli og Per Ciljan Skjelbred!
Vi trenger minst 1 til! |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 15.12.2004 13:14 Post subject: |
|
|
Minst 1 ?
Vi har to skadeforfulgte veteraner, en unggutt uten erfaring og solli..
Vi trenger MINST 2, kanskje 3..
I tillegg har vi etter at vi skal selge hansèn plutselig bare EN backup i midtforsvaret igjen...
Med kampprogrammet til RBK blir det garantert et problem. MINST en til..
Avslutningsvis synes jeg vi skal bytte ut F.Johnsen hvis vi har ambisjoner om å være middelmådig i europa.. Vi trenger en som kan bruke BÅDE hode og ben.. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 15.12.2004 14:11 Post subject: |
|
|
Vet noen om Roger Risholt (FFK) er tilgjengelig? Både han og Patrice Bernier (TIL`s beste spiller i høst) har særdeles gode kvaliteter - med ball, spilleforståelse og løpsmessig (Bernier har visst høyest O2 opptak av samtlige fotballspillere i eliteserien. Dette iflge Svein Arne Pettersen, fast kondis tester for TIL). Begge disse ville styrket RBK`s sentrale midtbaneposisjon.
Hvem som velges avhenger om man ønsker en kreativ løsning eller en sikker ballfordeler. Drømmen hadde vært Myggen som 25 åring. Noen som kan fikse det?? |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 15.12.2004 14:12 Post subject: |
|
|
Takk for svar fra TRONDH og BAADSHAH/TAB! |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 15.12.2004 14:15 Post subject: |
|
|
Np!
Okey da Minst 2! |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 15.12.2004 14:24 Post subject: |
|
|
BADDSHAH/TAB, i tillegg til de 5 midtbanespillerne du nevner har vi jo F. Johnsen også. Han er jo like mye midtbanespiller som spiss. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 15.12.2004 14:56 Post subject: |
|
|
Frode Johnsen er IKKE midtbanespiller! Han er knapt fotballspiller.
Siste kamp skulle vel vise hvor malplassert Frode Johnsen er på midtbanen, og mot gode lag- på BANEN! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 15.12.2004 15:06 Post subject: |
|
|
RECON, Frode Johnsen var en av to RBK spillere mot Arsenal som var bra. |
|
Back to top |
|
 |
hud1 Junior
|
Posted: 15.12.2004 15:16 Post subject: |
|
|
frode johnsen var ikke mye god mot arsenal. så jo ut som han spilte i bedriftsserien. |
|
Back to top |
|
 |
kms Senior
|
Posted: 15.12.2004 15:32 Post subject: |
|
|
Men Frode Johnsen hadde jo en utrolig merkelig dobbeltrolle i Arsenal kampen. Det var på ingen måte en vanlig midtpaneposisjon, heller ikke en som F. Johnsen har pleid å spille, så å bedømme ham etter en rar posisjon mot svinegode motstandere blir litt urettferdig. |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 15.12.2004 16:16 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Vet noen om Roger Risholt (FFK) er tilgjengelig? Både han og Patrice Bernier (TIL`s beste spiller i høst) har særdeles gode kvaliteter - |
Alle er nok tilgjengelige dersom spilleren selv vil. Det fins vel ingen klubber som setter ned foten hvis spilleren vil gå til RBK. Men det kan jo hende det må ligge en solid seddelbunke under den foten.
Allikevel, det kan være veldig vanskelig å finne en spiller som kan fylle tomrommet etter Bent og Ørjan. Men jeg vil ikke avskrive noen fordi de har spilt indreløper i sin nåværende klubb. Når Bent kom hit f.eks. erstattet han Ørjan som indreløper. Etter at Brandhaug ga seg fikk Bent rollen sentralt og skapte Bent-rollen. Høsten 91 mener jeg det var en annen som overtok uten videre suksess i Brandhaug-rollen når Brandhaug var skadet.
Ørjan har gjort en god jobb sentralt, men fordi vi ikke har fått en indreløper som er like god synes vel alle det er litt sløsing å ha ha han sentralt.
Derfor synes jeg det blir feil å avskrive Stadheim, selv om han ser ut til å ville være med på å få Sogndal opp igjen, bare fordi han er indreløper.
Det viktige er hvertfall at spilleren er på plass snarest sånn at han får spilt seg inn og skapt posisjonen sin.
Og så venter jeg litt i spenning TomH. Hvis F.Johnsen var den ene som var god mot Arsenal, hvem var den andre?  |
|
Back to top |
|
 |
cinergy1 Junior
|
Posted: 15.12.2004 18:05 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Fra dagens VG:
«RBK har ingen planer om å styrke stallen ytterligere akkurat nå.» |
Hvis dette skulle stemme og at det ikke er tåkeprat for å holde journalister unna planene til RBK så må jeg si at de ikke tenker framover på brakka. Strand holder knapt en omgang og måte ha alternativ oppvarming før kampene iår og bør være en reserveløsning. Berg har en sesong igjen og har slitt med skader denne sesongen. Winsnes sliter med å finne formen sin og være stabil over tid. George er på vei bort. Olsen har lagt opp.
Da har vi igjen Per Cilian, Solli og Johnsen hvis han blir trukket ned i en midtbaneposisjon. Eller Russel men strengt tatt kan vel ingen av disse spille sentral midtbane uten om cilian kanskje????
Dette mener Brakka skal være godt nok for et lag som vil være i mellomsjiktet i Europa???
Da driter de noe så for jævlig på seg når sesongen kommer og ender med stresskjøp til sommern som vanlig. Trodde de hadde lært litt av denne sesongen men så feil kan en ta..... Må bli slutt på å sette spillere på plasser der de ikke hører hjemme. Eks Solli på ving /back.
Kan ikke være for vansklig å finne en god sentral midtbane et eller annet sted i norden/europa, men det skorter vel muligens på nettverk?
Nei håper i det lengste at dette er tåkeprat av Bratseth.....
God Jul by the way
E |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 15.12.2004 19:12 Post subject: |
|
|
Til TrondH:
TrondH skrev:
Quote: | Og så venter jeg litt i spenning TomH. Hvis F.Johnsen var den ene som var god mot Arsenal, hvem var den andre? |
Så vidt jeg husker, det er litt vanskelig å huske (he he) siden det er F.Johnsen "alle" henger seg opp i, men jeg mener at det var Ståle Stensaas. Ingen var gode, men disse to var bra. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.12.2004 19:26 Post subject: |
|
|
cinergy1 wrote: | håper i det lengste at dette er tåkeprat av Bratseth... |
Det gjør også jeg, men med tanke på hvordan spillerjakten ble avviklet sist vinter, er jeg ærlig talt ikke sikker. Da gjentok Bratseth gang på gang at det ikke var nødvendig med forsterkninger. Ola på sin side ønsket nye forsvarsspillere, men ingen ting ble gjort...
Vi får sjå! |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 16.12.2004 07:03 Post subject: |
|
|
Jeg ble stillt noen spm for ettpar dager siden, oppsummerer raskt:
Trond Andersen har ikke hatt noen kanonsesong i AaB.
Mika kan sikker være like god på stopperplass...ja...og kan som T.A sikkert spille defensiv midtbane også...
Når det gjelder de andre spillerene som ble nevnt så kan helt sikkert de bli like gode eller bedre tilvekster enn T.A i en eller annen midtbanerolle men kanskje ikke umiddelbart på def. midtbane.
Ser at Rune B. har uttalt seg siden sist, men allt fra Rune B. må tas med en klype salt. ( taktiske uttalelser )
Dersom en skal ta Rune B. på alvor så antar jeg at de har plan A og plan B klar. Plan A vil være å kjøpe en midtbanespiller som hever laget betraktelig dersom han skulle bli tilgjengelig de neste månedene. Helst uten spekulering og budrunder. Plan B vil være å kjøpe safe og billig og midlertidig utpå våren...og jeg nemner navnet for aller siste gang i denne tråden: Trond Andersen er gratis i Mars.
Til den tid så får Strand, Berg, Johnsen, Winsnes og Solli konkurrere om plassene i fred...
LitjEggen |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 16.12.2004 12:21 Post subject: |
|
|
cinergy1:
Kan ikke være for vansklig å finne en god sentral midtbane et eller annet sted i norden/europa, men det skorter vel muligens på nettverk?
En spiller jeg vil nevne er Eric Djemba-Djemba, han har slitt med spillertid i Man.U men er veldig lovende og har blitt kalt den nye Roy Keane! Og blir 24Ã¥r i april!
Hadde vært kult hvis vi leide ham for et år!
Litt info om Eric Djemba-Djemba:
http://www.manutd.com/bio...phyID=3501 |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
|
Back to top |
|
 |