View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Tangvik |
|
2% |
[ 2 ] |
Tagseth |
|
9% |
[ 9 ] |
M. Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
Nemcik |
|
11% |
[ 11 ] |
Jenssen |
|
0% |
[ 0 ] |
Väänänen |
|
0% |
[ 0 ] |
Selnæs |
|
36% |
[ 34 ] |
Nypan |
|
37% |
[ 35 ] |
Broholm |
|
1% |
[ 1 ] |
Holm |
|
0% |
[ 0 ] |
Reitan-Sunde |
|
1% |
[ 1 ] |
Zeidan |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 93 |
|
Author |
Message |
Votten Proff

|
Posted: 23.07.2024 13:48 Post subject: |
|
|
Zarm93 wrote: | Votten wrote: | Zarm93 wrote: | Votten wrote: | Er ikke måte på hvor svart/hvitt denne diskusjonen skal bli. Enten så er du med oss, eller så er du mot oss. Sitter høy og mektig på sin moralske hest og slenger dritt mot andre som om det er helt normal oppførsel. |
Er du overrasket over at folk er forbanna? |
Voksne mennesker skal klare å være forbanna uten å ta til drittslenging. Man har god tid til å tenke seg om der man sitter ved tastaturet to dager etter kampen. |
Å forsvare det som har skjedd og samtidig være så tynnhudet og hårsår er en fryktelig dårlig kombinasjon. |
Det klassiske "snowflake" argumentet. Fullt lov å være uenig. Fullt lov å kritisere. Men drittslenging kan man holde seg for god for. |
|
Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 23.07.2024 13:50 Post subject: |
|
|
machiavelli wrote: | Votten wrote: |
Kan du sitere meg på at vi skal være immune for kritikk? "Drittslenging" er ikke et synonym for "kritikk". |
Dere må tåle begge deler faktisk. Når man oppfører seg så blåst. |
Du kunne ikke sitere meg på det nei. Takk for diskusjonen machiavelli. |
|
Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 23.07.2024 13:51 Post subject: |
|
|
En menneskelig tabbe er lov det. Men da kan de involverte gå ut og beklage i stede for å ta seiersdansen på tredje dagen. Når det ikke blir gjort, må kritikken tåles av både de som utførte aksjonen og de som forsvarer aksjonen. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 23.07.2024 13:52 Post subject: |
|
|
Votten wrote: | machiavelli wrote: | Votten wrote: |
Kan du sitere meg på at vi skal være immune for kritikk? "Drittslenging" er ikke et synonym for "kritikk". |
Dere må tåle begge deler faktisk. Når man oppfører seg så blåst. |
Du kunne ikke sitere meg på det nei. Takk for diskusjonen machiavelli. |
Hva er det som er drittslenging? Å med rette bli kalt idioter? Å få påpekt at det å sabotere klubben er å være liksomsupportere som prioriterer egen egoisme over klubben man hevder å støtte?
Oppføre seg som totalt komplett idioter uten impulsstyring, men skal kreve saklig og begrunnet kritikk i etterkant. |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 23.07.2024 13:55 Post subject: |
|
|
Votten wrote: |
Det klassiske "snowflake" argumentet. Fullt lov å være uenig. Fullt lov å kritisere. Men drittslenging kan man holde seg for god for. |
Det jeg stort sett har lagt merke til er at man har blitt kalt for diverse varianter av idiot, pakk eller at man ikke er en ekte supporter.
Hvis det er en type "drittslenging" som gjør at man skal gå i full forsvarsmodus etter å ha forsvart en aksjon som har spyttet flere tusen supportere midt i trynet, så vet jeg ikke hva jeg skal si. Dette må man faktisk forvente og det er veldig lite av det som har vært på forumet så langt som har vært fryktelig ille.
Noen stjeler penger fra deg og kaster det vekk.
Lov å være uenig i det altså, bare ikke kall tyven for en idiot. Det er ugreit, det. _________________ Alle må gå. |
|
Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 23.07.2024 14:05 Post subject: |
|
|
Zarm93 wrote: | Votten wrote: |
Det jeg stort sett har lagt merke til er at man har blitt kalt for diverse varianter av idiot, pakk eller at man ikke er en ekte supporter.
Hvis det er en type "drittslenging" som gjør at man skal gå i full forsvarsmodus etter å ha forsvart en aksjon som har spyttet flere tusen supportere midt i trynet, så vet jeg ikke hva jeg skal si. Dette må man faktisk forvente og det er veldig lite av det som har vært på forumet så langt som har vært fryktelig ille. |
Lite enktelttilfeller som har vært fryktelig ille, men summen av det bidrar kun til enda mer polarisering. Når annethvert innlegg inneholder negative karakteristikker av den man debatterer så vil det aldri føre til noe konstruktivt. Selvfølgelig også ironisk at det er den parten som ser på seg selv som moralsk overlegen som driver med det. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 23.07.2024 14:09 Post subject: |
|
|
Drittslenging er ikke greit selv om noen gjør noe dumt. Som jeg skrev i kjernen tråden må man klare å skille at det å gjøre noe dumt ikke er det samme som å være dum. Jeg synes aksjonen var idiotisk, men synes ikke kjernen er det. Må gå an å holde seg til saken uten å drive med drittslenging. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 23.07.2024 14:14 Post subject: |
|
|
Votten prøver å ri sin høye hest mens han samtidig selv beskriver meningsmotstanderes argumenter for «snowflake»-argumenter. Klagesangen hans låter jækla sur, altså. Blitt hykler også nå.
Mens ODN plutselig prøver å kalle sabotasjen en menneskelig tabbe. Samtidig forsvarer han det på ente dagen, og det kan i alle fall ikke kalles en tabbe. Tabber som dette, trenger dessuten ikke forsvar! «Tabber» som dette, legger man seg flat for. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 23.07.2024 14:21 Post subject: |
|
|
Dersom Kjernen går ut og beklager og lover bot og bedring, skylder på mangel på informasjon om konsekvenser mm, kan det kanskje være håp for klubben å unngå 0 poeng i straff når forbundet skal behandle saken på onsdag. Idiotien til Kjernen kan være det som sender klubben ned i adecco. |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 23.07.2024 14:22 Post subject: |
|
|
Votten wrote: | Lite enktelttilfeller som har vært fryktelig ille, men summen av det bidrar kun til enda mer polarisering. Når annethvert innlegg inneholder negative karakteristikker av den man debatterer så vil det aldri føre til noe konstruktivt. Selvfølgelig også ironisk at det er den parten som ser på seg selv som moralsk overlegen som driver med det. |
Ã… kalle noen idiot.
Å forsvare en handling som går til angrep på klubben og flere tusen supportere rent sportslig, økonomisk og emosjonelt.
Kan ikke si at jeg synes at det er så vanskelig å peke på den parten som er "moralsk overlegen", hva du nå enn prøver på med den ordbruken.
Så er det jo påfallende at det har blitt skrevet flere sider her som ikke inneholder ufine ord, men det er det ikke så farlig med. Heller viktigere å angripe de som sier at man er en uekte supporter og en teiting for å bruke de ordene, enn å forstå hvor det kommer fra. _________________ Alle må gå. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 23.07.2024 14:25 Post subject: |
|
|
Kjernen og supportermiljøene generelt i VAR-saken lider av et alvorlig tilfelle av self-entitlement, drevet frem gjennom massesuggesjon i sosiale medier og dype understrømmer av seksuell frustrasjon og liten pikk komplekser. Kan ligne litt på fremveksten av nazismen på 30-tallet, dog uten noen tydelige figurer i Hitler-rollen. |
|
Back to top |
|
 |
ODN Rutinert
|
Posted: 23.07.2024 14:28 Post subject: |
|
|
ola. wrote: | Votten prøver å ri sin høye hest mens han samtidig selv beskriver meningsmotstanderes argumenter for «snowflake»-argumenter. Klagesangen hans låter jækla sur, altså. Blitt hykler også nå.
Mens ODN plutselig prøver å kalle sabotasjen en menneskelig tabbe. Samtidig forsvarer han det på ente dagen, og det kan i alle fall ikke kalles en tabbe. Tabber som dette, trenger dessuten ikke forsvar! «Tabber» som dette, legger man seg flat for. |
Vi kan godt fortsette diskusjonen, men skal vi da prøve oss på en retorikk hvor vi ikke høres ut som en barneskoleelev som må legge fra seg spillinga? Det at jeg kaller det en menneskelig tabbe er jo i stil med alt annet jeg har skrevet, men du evner - utrolig nok - fortsatt å tilegne andres setninger meninger som passer din egen argumentasjon best mulig. |
|
Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 23.07.2024 14:37 Post subject: |
|
|
ola. wrote: | Votten prøver å ri sin høye hest mens han samtidig selv beskriver meningsmotstanderes argumenter for «snowflake»-argumenter. Klagesangen hans låter jækla sur, altså. Blitt hykler også nå.
|
Naturligvis, "tynnhudet" og "hårsår" er norske synonymer for det engelske ordet "snowflake". Du beviser bare poenget mitt. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 23.07.2024 14:39 Post subject: |
|
|
Og der begynner ODN med «drittslenging», og det bare fordi du ikke kan forstå hvorfor jeg reagerer så sterkt på en regelrett sabotasje (og forsvaret av det) mot klubben min. Wow.
Alle sidene med klager mot (berettiget) «drittslenging», og så er dere ikke noe bedre selv.
Edit: Votten, du kan prøve å ro, men det er ikke noe annet enn nedsettende og hyklersk. Ta deg noen runder med deg selv før du prøver å ri din høye hest igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Frank1 Proff
|
Posted: 23.07.2024 14:45 Post subject: |
|
|
ola. wrote: | Og der begynner ODN med «drittslenging», og det bare fordi du ikke kan forstå hvorfor jeg reagerer så sterkt på en regelrett sabotasje (og forsvaret av det) mot klubben min. Wow.
Alle sidene med klager mot (berettiget) drittslenging, og så er dere ikke noe bedre selv.
Edit: Votten, du kan prøve å ro, men det er ikke noe annet enn nedsettende og hyklersk. Ta deg noen runder med deg selv før du prøver å ri din høye hest igjen. |
Ikke bruk mer tid og energi på å svare på innleggene til ODN. Han/hun er kun ute etter å kverulere å lage kvalm. Innholdet i innleggene som leveres er på et slikt nivå at intensjonen er kun å provosere |
|
Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 23.07.2024 14:47 Post subject: |
|
|
Zarm93 wrote: | Votten wrote: | Lite enktelttilfeller som har vært fryktelig ille, men summen av det bidrar kun til enda mer polarisering. Når annethvert innlegg inneholder negative karakteristikker av den man debatterer så vil det aldri føre til noe konstruktivt. Selvfølgelig også ironisk at det er den parten som ser på seg selv som moralsk overlegen som driver med det. |
Ã… kalle noen idiot.
Å forsvare en handling som går til angrep på klubben og flere tusen supportere rent sportslig, økonomisk og emosjonelt.
Kan ikke si at jeg synes at det er så vanskelig å peke på den parten som er "moralsk overlegen", hva du nå enn prøver på med den ordbruken.
Så er det jo påfallende at det har blitt skrevet flere sider her som ikke inneholder ufine ord, men det er det ikke så farlig med. Heller viktigere å angripe de som sier at man er en uekte supporter og en teiting for å bruke de ordene, enn å forstå hvor det kommer fra. |
Ja, for det eneste som har skjedd i denne tråden er at noen har kalt noen "idiot".
Angripe? Om du tolker kritikk av ordskifte som et angrep så høres det egentlig ut som det var ganske treffende. Til tross for at jeg ikke refererte til noen spesifikke brukere.
I en tråd på 24 sider skulle det bare mangle at det er flere sider uten ufine ord. |
|
Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 23.07.2024 14:49 Post subject: |
|
|
ola. wrote: | Og der begynner ODN med «drittslenging», og det bare fordi du ikke kan forstå hvorfor jeg reagerer så sterkt på en regelrett sabotasje (og forsvaret av det) mot klubben min. Wow.
Alle sidene med klager mot (berettiget) «drittslenging», og så er dere ikke noe bedre selv.
Hyggelig å snakke med deg ola. Har dessverre verken båt eller hest. |
|
Back to top |
|
 |
ODN Rutinert
|
Posted: 23.07.2024 14:50 Post subject: |
|
|
Alle sidene med klager mot (berettiget) «drittslenging», og så er dere ikke noe bedre selv. |
Du mener at det å foreslå en diskusjon uten en flåsete retorikk er drittslenging? Da får vi være enige om å være uenige der, og selvfølgelig er alle tilfellene av eksempelvis «hodeløs», «idioter», «hjernedøde» og «ekstremister» tilgitt på grunn av mitt forslag/drittslenging. |
|
Back to top |
|
 |
ODN Rutinert
|
Posted: 23.07.2024 14:57 Post subject: |
|
|
Frank1 wrote: | Ikke bruk mer tid og energi på å svare på innleggene til ODN. Han/hun er kun ute etter å kverulere å lage kvalm. Innholdet i innleggene som leveres er på et slikt nivå at intensjonen er kun å provosere |
Det er de som prøver å forklare foranledningen til aksjonen (uten å ha noe med den å gjøre), og som er de eneste som bidrar til en fornuftig diskusjon som er ute etter å provosere, faktisk.
Identifiserer meg forresten som «han». |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 23.07.2024 15:02 Post subject: |
|
|
Det heter hensikten helliger midlet. Ikke noe ideal vi bør fremelske. |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 23.07.2024 15:10 Post subject: |
|
|
Ja, for det eneste som har skjedd i denne tråden er at noen har kalt noen "idiot".
Angripe? Om du tolker kritikk av ordskifte som et angrep så høres det egentlig ut som det var ganske treffende. Til tross for at jeg ikke refererte til noen spesifikke brukere.
I en tråd på 24 sider skulle det bare mangle at det er flere sider uten ufine ord. |
Kutt ut a. Du vet like godt som meg at når jeg kun skrev "idiot", så er det ment som en samling av all "drittslenging", eller mener du at jeg skulle ha listet opp alle ordene enkeltvis? Du skrev uansett selv at det ikke har vært noen enkelttilfeller som har vært så spesielt ille, så nå får du bestemme deg.
Treffende? Det nærmeste jeg har gjort "drittslenging" selv er å insinuere at du er hårsår. Det jeg gjør er å mene at det er latterlig å fokusere på at noen bruker et negativt ladet ord når det er mer enn nok av andre argumenter å fokusere på - og spesielt i etterkant av en hendelse hvor man er fryktelig naiv hvis man ikke forventer å få noe av det mot seg. Men du viser jo gang på gang nå at det er viktigere for deg å få frem at du er "moralsk overlegen" (for å bruke dine ord) fordi motparten av og til bruker noen slemme ord. Så er det morsomt at du ikke selv ser at du ikke har vært plettfri selv. _________________ Alle må gå. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 23.07.2024 15:25 Post subject: |
|
|
Jeg må ærlig talt også si: hva i all verden forventer dere?
Jeg støtter en klubb som nå er i ganske økonomisk krise, har store sportslige utfordringer, et renommé som er norsk middelhavsfarer og har mistet tusenvis av tilskuere siden glansdagene.
Så hva gjør en liten gjeng selvopphøyet pakk som tenker at sin kampanje mot VAR er viktigere enn klubben sin? De ødelegger alt dette. De graver en dypere økonomisk grop. De skaper masse utensomsportslig tull som ødelegger for seg sportslige. RBK-spillere går ut og sier at de startet kampen bra så hadde nok scora. De ødela et lag i flyt. Og nå sitter kanskje hundrevis om ikke tusenvis og tenker "jeg vet ikke om jeg vil reise på kamp igjen". FANTASTISK BRA JOBBA.
Og hvorfor? For å ramme NFF? Det eneste dere rammet var klubben som visstnok skal være i "deres hjerte".
OG RBK HAR ALLEREDE VEDTATT Ã… JOBBE MOT VAR.
Så la meg gjenta dette så høyt og tydelig jeg kan: dere som stod på ØØ og ødela kampen er noen jævla idioter. Og hvis dere sitter i etterkant og er stolte istedenfor å skamme dere dypt, så er dere ikke bare midlertidige idioter, dere er kroniske idioter.
Dere fortjener all drittslenging dere får. Og det gjelder også alle som støtter dere
Last edited by machiavelli on 23.07.2024 15:26; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 23.07.2024 15:26 Post subject: |
|
|
Zarm93 wrote: | Votten wrote: |
Kutt ut a. Du vet like godt som meg at når jeg kun skrev "idiot", så er det ment som en samling av all "drittslenging", eller mener du at jeg skulle ha listet opp alle ordene enkeltvis? Du skrev uansett selv at det ikke har vært noen enkelttilfeller som har vært så spesielt ille, så nå får du bestemme deg.
Treffende? Det nærmeste jeg har gjort "drittslenging" selv er å insinuere at du er hårsår. Det jeg gjør er å mene at det er latterlig å fokusere på at noen bruker et negativt ladet ord når det er mer enn nok av andre argumenter å fokusere på - og spesielt i etterkant av en hendelse hvor man er fryktelig naiv hvis man ikke forventer å få noe av det mot seg. Men du viser jo gang på gang nå at det er viktigere for deg å få frem at du er "moralsk overlegen" (for å bruke dine ord) fordi motparten av og til bruker noen slemme ord. Så er det morsomt at du ikke selv ser at du ikke har vært plettfri selv. |
Argumentene har jeg fokusert på tidligere, og det er det nok av andre folk her som også har gjort. Så ikke insuer at man kun har hatt fokus på språk og ikke argumenter. Naturlig at man går lei når motparten ikke klarer å holde seg til sak.
Nå har jeg aldri hevdet at jeg er plettfri, men du kan gjerne sitere meg om du har noe du ønsker å ta meg på. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 23.07.2024 15:27 Post subject: |
|
|
Du har fullt lov til å være uenig, det har jeg ingen problemer med. Det er drittslengingen jeg reagerer på. |
Altså jeg synes dere bør være voksne nok til å stå rakrygget og ta denne kritikken. You laid your bed, now lay in it. |
|
Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 23.07.2024 15:30 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Votten wrote: |
Du har fullt lov til å være uenig, det har jeg ingen problemer med. Det er drittslengingen jeg reagerer på. |
Altså jeg synes dere bør være voksne nok til å stå rakrygget og ta denne kritikken. You laid your bed, now lay in it. |
Har ingen problemer med kritikk. |
|
Back to top |
|
 |
|