English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Molde - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Tangvik
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Henriksen
3%
 3%  [ 2 ]
Jenssen
0%
 0%  [ 0 ]
Pereira
11%
 11%  [ 6 ]
Tagseth
9%
 9%  [ 5 ]
Selnæs
71%
 71%  [ 37 ]
Nypan
1%
 1%  [ 1 ]
Broholm
0%
 0%  [ 0 ]
Sæter
1%
 1%  [ 1 ]
Reitan-Sunde
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 52

Author Message
HupOranje
Senior

PostPosted: 13.05.2024 10:44    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
Trodde det var sånt jeg leste om supportere fra klanen ol. Men fins jo idi..ter i Trondheim og. Håper internjustisen er hard.

Jeg frykter at internjustisen ikke er nok, dessverre. Men det er jo så ødeleggende for øvre øst hvor de aller, aller fleste er ordentlige folk. Det trist.

Bjarnes wrote:
Det sirkulerer også en video av en 15 år gammel gutt som blir sparket bakfra av en fra Trondheim fordi "han hadde slengt med leppa".

https://tv.vg.no/video/29...et-i-molde

Dette svineriet må bort!

Dette er sjokkerende! Sånn skal vi ikke ha det, og slikt skal ikke gjøres (i klubb-sammenheng). Det eneste gledelige er at politiet tar ut tiltale. Jeg håper klubben utviser han på livstid. Men takk for at du deler.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran

PostPosted: 13.05.2024 14:26    Post subject: Reply with quote

Jeg så videoklippet av nedsparkingen nå nettopp. Dette er laaangt over streken. Det hjelper ikke at noen har "slengt med leppa". Man må jo oppføre seg når man er på bortekamp.

Jeg blir flau av å være RBK-supporter når jeg ser slikt.

Forbannet idiot! Mad

Så er jeg ikke tilhenger av livstidsutestengelse. Noen vokser opp og blir skikkelige folk selv om de er idioter i undommen. Men han bør få klar beskjed om at han ikke er velkommen på Lerkendal i de kommende 2-3 sesongene. Deretter kan han få lov til å komme dersom han klarer å sannsynliggjøre at han har blitt voksen.

Og enig med han faren som spør "Hvem går på fotballkamp i finlandshette?" Det er jo helt på trynet spør dere meg.
Sobchak
Proff

PostPosted: 13.05.2024 14:41    Post subject: Reply with quote

Helt vanvittig å ta løpefart og hoppe opp og sparke noen sånn. Er du uheldig, ender du som drapsmann. En ganske klar søknad for fengselsopphold, og ikke noe som hører hjemme noe sted.
Back to top
Danserud
Rutinert

PostPosted: 13.05.2024 14:42    Post subject: Reply with quote

For finlandshette, mot vold.
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 13.05.2024 14:43    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:
Og enig med han faren som spør "Hvem går på fotballkamp i finlandshette?" Det er jo helt på trynet spør dere meg.

Det er vel heller ingen grunn i forhold til blussing lengre? Eller går klubbene etter enkeltpersoner på bortetribunen når det blusses?
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 13.05.2024 14:45    Post subject: Reply with quote

Det er vel samme gjengen som er så tøffe at de må tre over seg hetter før de fyrer opp kinaputtene sine. Gi de buksevann hele gjengen spør du meg.
Hodor
Veteran

PostPosted: 13.05.2024 15:32    Post subject: Reply with quote

Må ærlig innrømme jeg ikke har vært på kamp på mange år.
Fikk totalt avsmak etter noen episoder i molde.
Og det er jo fort disse som kan finne på noe sånn som man kunne se i videoen.

Jeg sto på bortetribunen i molde for noen år tilbake, og det var flere rett foran meg som åpenlyst sto der og dro linjer og delte flittig på pulveret sitt.
Masse barn og ungdommer rundt seg.

Onkelungen min på 13 lurte på hva i alle dager de drev med, de var jo helt ute å kjøre, utagerende og til slutt ble han så utrygg på de at han ville forlate, stadion noe vi så gjorde.

Jeg var også tilstede under den lille sammenkomsten i molde utenfor 1911 i 2009 da det ble litt kalabalik, kom noen glass fykende fra molde gjengen, noen i toget som kom gående svarte med å kaste tilbake og kaste noen bengalske lys tilbake og typen til Eva Britt Mauseth skulle ut å dele ut noen slag med ett barn på armen.

Da følte jeg begge parter var like idiot følte jeg så jeg la ikke mer tanker i det
Back to top
Guffen
Rutinert

PostPosted: 13.05.2024 16:21    Post subject: Reply with quote

Enda en gang er Øvre Øst ute og skjemmer ut Rosenborg og Trønderlag. Vi glemmer ikke guttevhalpene i finlandshetter som yppet til bråk og slåsskamp i Trondheims gater i fjor. Nå er de ute og skjemmer ut klubben igjen.

Dette deles nå både i lokalaviser og i riksaviser...og skader klubbens omdømme enda en gang.

Hva er det med disse guttungene som tror at finlandshette og maskering foran ansiktene har noe som helst med fotball å gjøre? Tror de at de får status av å løpe rundt som en mørkekledd jugendflokk?

Gjør som i andre land og steng tribunen som resspons. Kanskje bråkmakerne lærer av det.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 13.05.2024 16:46    Post subject: Reply with quote

Noen mangler sosiale antenner rett og slett. Finlandshette,Skikkelig tøft.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Rallepus
Veteran

PostPosted: 13.05.2024 16:56    Post subject: Reply with quote

Guffen wrote:

Gjør som i andre land og steng tribunen som resspons. Kanskje bråkmakerne lærer av det.

Ja, er det noe «andre land» er kjent for, så er det jo at de har mindre fotballbråk enn oss. Eller?
HupOranje
Senior

PostPosted: 13.05.2024 17:43    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at utestengelse på livstid er drøyt, men når man tar løpefart og sparker et barn i ryggen så synes jeg det er helt på sin plass. Juridisk prosess må få gå sin gang, men jeg synes det er helt greit om dette ender med fengsel.

Først og fremst kan vi ikke ha denne typen hendelser og denne typen kultur. PUNKTUM! Sekundært så kan vi ikke la disse idiotene skjemme ut klubben på denne måten.

Det må tas i bruk det som er nødvendig av virkemidler for å få bukt med dette - internjustis, rettslig prosess og reaksjon fra klubben. Og jeg synes det er helt innenfor å kreve at noen skal kunne dokumentere for eksempel x år med terapi for å slippe inn på kamp igjen.

Og at de bruker pluss-stoffer for å bli enda mer aggressiv, primitiv og idiot er…jeg har ikke ord…

Det virker veldig sannsynlig at denne oppførselen kommer av traumer/mentale prosesser, og det har man selvfølgelig medfølelse for, men det skal være null-toleranse for at de tar det ut på denne måten. De kan hute seg til terapeut i stedet.
Back to top
HupOranje
Senior

PostPosted: 13.05.2024 17:45    Post subject: Reply with quote

Jeg blir så jævlig forbannet av at dette gjøres. Og jeg blir så jævlig forbannet over at dette gjøres i vårt navn. Disse hendelsene speiler svakt tilbake på hver og en av oss.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 13.05.2024 19:49    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Både Pereira og Tagseth viste i går at de har noe å bidra med til dette laget.

Enig, men det har vi sett i mange enkeltkamper tidligere også, og så kommer det en skikkelig stinker i neste kamp. Jeg må se 3-4 gode/ok kamper på rad før jeg får skikkelig trua på at de kan ta steget til å bli kvalitetsspillere.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 13.05.2024 20:10    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Tagseth har sett bra ut i alle kampene han har spilt denne sesongen, inkludert oppkjøringen, men forhåpentligvis får han sjansen i 3-4 kamper på rad nå. Midtbanen fungerer mye bedre uten Henriksen og Tagseth er per dags dato vårt beste alternativ i mine øyne.

Pereira har jeg liten tro på at noen gang vil prestere stabilt bra over en lengre periode, men jeg håper jeg tar feil. I det minste såpass feil at noen vil kjøpe han.
Carl
Veteran

PostPosted: 13.05.2024 21:35    Post subject: Reply with quote

Synes også Tagseth har vært positiv siden Alfred tok over. Han passer fint inn i systemet med stor frekvens og bra ballbehandling. Gitt at vi er et lag i sterk utvikling, tror jeg en midtbane med Selnæs, Nypan og Tagseth vil kunne bli komplementær og spillesterk.

Det er vinn-vinn at Henriksen flyttes et hakk lenger ned i banen, hvor han får bedre tid. En kan si mye om Markus, men lederegenskapene, duellstyrken, rutinen og god ballbehandling er noe han vil tilføre det bakre leddet. Sammen med Nemcik, vil dette bli meget solid.

Jeg har også gitt opp Pereira før, men tror at Alfred og co kan være dem som får ham opp på et stabilt høyt nivå. Peirera har imidlertid ikke noe valg, for kødder han det til denne gangen, er det ut. Synes jeg ser det samme oss Sæter. Han er i ferd med å framstå som mer voksen i framtoning og spill, jeg tror det skyldes trenerteamet. Så er jeg spent på hvor lang tid Nelson trenger. Innhoppet mot Molde var positivt. Tror han kommer, han også.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 14.05.2024 08:31    Post subject: Reply with quote

Fikk endelig sett kampen i opptak og det er flere positive enn negative observasjoner.
Innsats og aggressivitet var stort sett på høyt nivå og satte ett blekt Moldekampen under press.
Henriksen bør bli permanent stopper. Tagseth var faktisk meget bra, virker mer robust enn tidligere. Synes Nypan også har hevet seg.
Får vi kampen inn i våre premisser er Selnæs fremdeles en klassespiller.
Til det negative, noen bør virkelig sette seg ned med Sæter og tegne og forklare dette med offside, forsvarslinje og bueløp.
Og med litt mer dyktighet fra Molde kunne vi ha hatt to baklengs i de første 10. De har tre store sjanser der 1. Selnæs følger ikke løpet helt inn. 2. UYJ står og blir ekstremt ballwatching og ser ikke Eriksen komne på løp foran og 3. Pereira går bare halvhjertet i duell med samme Eriksen og lar han heade fra kort hold.
Vårt største defensive problem er ikke risiko i frispilling, men manglende evne til å orientere seg i egen boks. Det kan trenes opp , men krever dedikert innsats på feltet.
Annen sak,noen som har observert om vi har noen cornertrekk eller er det bare lemping inn i feltet og håpe på det beste?
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 14.05.2024 11:39    Post subject: Reply with quote

Det du skriver WT62 er det vi har sett av problemer i RBK tidligere også.

At Jenssen er ballwatching er jo ingen overraskelse, har vært det største problemet med han siden han kom hit.
På midten så er det akkurat det at Ole blir for ofte stående i sin sone når motstander har ballen. Blir litt tellefeil når han ikke plasserer seg mer riktig når indreløper går i press osv.
Pereira kjenner vi også til. Slapp i duellspillet, gjør ofte unødvendige ting som feks mot Molde når han velger å sklitakle for å blokkere ballen før de får 2-2
Coma
Junior

PostPosted: 16.05.2024 10:22    Post subject: Reply with quote

Etterforsker fire voldshendelser i forbindelse med kampen mellom Molde og Rosenborg
Ut fra informasjonen politiet har, er to av de fornærmede mindreårige.

«Politiet har gjennomgått store mengder videobevis etter voldshendelsene som fant sted i Molde lørdag 11. mai. Etterforskninga er i en innledende fase, og det står igjen flere avhør og taktiske og tekniske etterforskningsskritt. Det er hittil opprettet fire saker, og politiet undersøker om det kan ha skjedd flere voldshendelser», skriver politiet i pressemeldinga.

Ut fra informasjonen politiet har, er to av de fornærmede mindreårige, og det er også mindreårige i direkte nærhet til en eller flere av voldshendelsene. Informasjonen politiet har tilgjengelig, tyder på at gjerningspersonene i sakene politiet etterforsker er RBK-supportere.

Foranledningen til hendelsene er noe av det politiet søker å avklare gjennom etterforskninga.
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 16.05.2024 10:47    Post subject: Reply with quote

Må gjerne slå like hardt ned på det for alle involverte. Det er greit å få sendt et signal om at dette er helt uønsket. Dette må komme fra klubben, jeg tror ikke det er internjustis blant egne til å stoppe det (ikke noen kritikk av ØØ, de har neppe de riktige verktøy som kreves).
Back to top
Hodor
Veteran

PostPosted: 16.05.2024 13:49    Post subject: Reply with quote

Fort gjort at de som ble angrepet skulle slenge med leppa, også traff de feil person(er), uansett helt uakseptabelt det som skjer på videoen.

Om det i hele tatt er foranledningen, det er det vel de involverte og nærmeste vitner som vet.
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 16.05.2024 13:59    Post subject: Reply with quote

Forebehold om å slenge med leppa er ikke et gyldig forebehold i det hele tatt. Alle slenger med leppa, det gjør også barn på Lerkendal. Vi ville vært i harnisk om en LSK-supporter sparket ned en unge i Trondheim som ropte "Hater Molde og Lillestrøm" etter han.
Back to top
Hodor
Veteran

PostPosted: 16.05.2024 14:13    Post subject: Reply with quote

Ja, det var jo i bunn og grunn det jeg skrev...

At en voksen person gyver løs på en mindreårig på den måten der.
Finnes ikke mye i topplokket der.

Det må gå ann å tåle litt drittslenging uten at man skal klikke og banke dritten ut av noen
Back to top
HupOranje
Senior

PostPosted: 16.05.2024 17:01    Post subject: Reply with quote

Quote:
Ut fra informasjonen politiet har, er to av de fornærmede mindreårige, og det er også mindreårige i direkte nærhet til en eller flere av voldshendelsene. Informasjonen politiet har tilgjengelig, tyder på at gjerningspersonene i sakene politiet etterforsker er RBK-supportere.

Dette er ikke greit, dette skal ikke forekomme, det er ikke sånn vi og klubben skal representeres, og dette må vi få bukt med.

Utestengelse på livstid for å statuere et eksempel er helt innafor.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Page 10 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb