English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hva må gjøres til neste år?
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Recon
Legende

PostPosted: 12.12.2004 16:21    Post subject: Reply with quote

Gir BIF glatt Solli i bytte om vi får Kahlenberg.
Det mases om at Braaten som har gått lyskeskadet og mildt sagt hatt et stuslig treningsår, men når f.. skal Solli slå igjennom? Mannen har jo den dårligste pasningsfoten siden Basma.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 12.12.2004 17:10    Post subject: Reply with quote

Recon:

Mener du virkelig at Djurgården har to defensive midtbanespillere som kunne fyllt skammelrud-rollen ?

Arneng kjenner jeg godt fra Vålrenga-tida og vet han skal ha vert en positiv overaskelse for svenskene - men han har vel egentlig ikke noen ren defensiv rolle i Djurgården , mer en tradisjonell sentral midtbanerolle ?? Men jeg er enig i att han er ett alternativ å vurdre. Er litt usikker derimot på hans rene defensive egenskaper utover det å være en "fighter"

Mange roper opp om svenske spillere uten å helt kjenne til hva det står for. Noen sammenlignet f.eks VIF`s nye svenske med Alexander Ødegåård. Vel, svensken har 2 !!! spillemål på 23 kamper!!! , Ødegaard netter litt oftere enn det Smile
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 12.12.2004 17:28    Post subject: Reply with quote

Se svaret mitt på Kjernen og. Vi kan ikke se etter en ny skammel. Det fins ikke. Vi må ha en som kan bekle den sentrale rollen på en solid måte. Johansson og Arneng kan det. Vi skal ikke ha noen libero foran stopperne.

EDIT: med det mener jeg, Andresen kunne heller ikke kledd Skammelsrollen. Han ville også blitt en midtbanespiller som både var offensiv og defensiv.

Ishizaki står forøvrig ikke my tilbake for Ødegård, til tross for goallene, som jo kommer an på stil og.

Og etter en hel sesong i Allsvenskan, så skryter jeg på meg litt mer info enn den jevne ola dunk da ! Wink

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 12.12.2004 17:37    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Vi kan ikke se etter en ny skammel.

Samtidig må det sies at RBK i mange år levde godt med Brandhaug sentralt. Ikke mange defensive fibre i den kroppen. I den forbindelse:

- Vi føler vi oss allerede komfortable med å snu V'en på midtbanen slik at den sentrale midtbanespilleren har utgangsposisjon foran de to indreløperne, sier Erik Hoftun til Adressa.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 12.12.2004 21:26    Post subject: Reply with quote

kanskje ett av problemene er en falsk følelse av komfort...kan ikke fatte at Hoftun har vert komfortabel i hele tatt jeg i høst der han står og rygger menst motstandrene får tid til lissepasninger foran han....
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 14.12.2004 12:49    Post subject: Reply with quote

Dette bør gjøres neste år! Wink

http://www.dagbladet.no/s...17072.html
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 15.12.2004 21:25    Post subject: Reply with quote

Stoler ikke helt på nettutgaven av Byavisa (Adresseavisen slettet f.eks. hele arkivet da de oppgraderte nettutgaven for noen uker siden), og legger like godt ut hele artikkelen fra dagens avis:

Dommen fra den harde kjerne

Trenerkaos, flausene i Champions League, tidenes serieavslutning, stoppere som begynner å dra på årene, fete mål og Steffen Iversen-hat. Det har vært et fotballår på både godt og en god del vondt for RBK.

Byavisa tok et par pils og en prat med Jo Erik Øverby, Tommy Iversen og Kjernen-leder Christian Brøndbo, om de beste og de verste stundene, oppturene og nedturene, og veien framover for både laget og supporterne.

Her er dommen over RBK-Ã¥ret 2004:

Årets første-ellever:
- Den er vrien. Flere har spilt godt, men lite, mener Jo Erik. - Bakerst er i hvert fall Espen Johnsen soleklar selv om han trøblet mer enn vanlig det siste halvåret, sier Tommy. Christian og kompisen samtykker. - Backrekka må bli Vidar Riseth selv om han har vært skadet, Erik Hoftun, Robbie Russell og Michael Dorsin, mener Jo Erik og Tommy. Christian holder imidlertid en knapp på Ståle Stensaas framfor Dorsin, men blir kjapt nedstemt.

Ã…rets spiller:
- Det er Roar Strand. Ingen tvil der. En mann som virkelig blør for trøya, mener trioen. Toppscorer Frode Johnsen er henvist til andreplassen. - Hvis han hadde spilt like godt etter sommerferien som før den, hadde han nok gått helt til topps. Men bevares - en stor spiller, mener Christian.

Ã…rets skuffelse:
- Erik Hoftun, kommer det kontant fra trekløveret. - Mest fordi han har vært så stabilt god i alle år, men denne sesongen har han vært langt, langt under pari. Kanskje han bør begynne å tenke på oldboys laget. Det er bedre å gå av mens man er på topp, slik Skammelsrud gjorde. - På en soleklar andreplass kommer i hvert fall Brattbakk. Snakk om nedtur og måltørke! - Christer Bastma har også vært temmelig laber i år. Men han har spilt med skade i lysken, mener Jo Erik. - Også synginga på feltet. Den har vært elendig fra a til å. En del i Kjernen bør føle seg truffet her, mener Christian.

Ã…rets opptur:
- Kampen i mot Macabi Haifa i Israel var magisk. Det samme var den siste seriekampen på Lerkendal mot Lyn, mener Tommy. - Også festen etterpå da. Det var heftige saker.
Jo Erik holder også en knapp på karamellpuddingen han spiste på Fossheim Turisthotell på vei til bortekamp mot Sogndal.
- Den beste karamellpuddingen noensinne!

Ã…rets nedtur:
- Bråket rundt Ola By Rise var en lite hyggelig periode, mener alle tre. - Det er delte meninger om dette i Kjernen, men jeg mener i hvert fall at det var feigt av ledelsen å sparke By Rise, forklarer Kjernen-lederen. De to kompisene nikker bifallende. - Tribunearrangementene våre har vært temmelig dårlige i år. Der skal og må vi bli bedre til neste sesong, sier Brøndbo.

Ã…rets tabbe:
- At en eller annen tulling fant på å spille «Vålerenga kirke» før hjemmekampen på Lerkendal. Det var en skikkelig brøler. Jeg mener, hva i helvete var det godt for? Ingen spiller Rosenborgsangen når vi er på bortekamp, og jeg forventer det heller ikke. En idiotisk tabbe av dimensjoner, mener de unisont og bestiller en runde med pils til.

Ã…rets goal:
- Brattbakks 2-1 mål mot Macabi var utrolig, mener Christian - Strand sin fulltreffer mot Arsenal var heller ikke så verst, og kanskje det eneste øyeblikket fra årets Champions League som er verdt å huske, sier Tommy, mens Jo Erik holder en knapp på det avgjørende målet til Frode Johnsen mot Lyn som ga RBK seriegullet.

Ã…rets kamp:
- Den siste seriekampen og den andre kvalik-kampen til Champions League i Israel. Ingen tvil der, mener alle tre.

Mest lovende spiller:
- Vi både håper og tror at Daniel Braaten får skikkelig hull på byllen i 2005. Alexander Ødegård har mye bra fotabll i seg, dessuten er Torstein Helstad på gang. Per Ciljan Skjelbred blir god om noen år også, mener trioen
- Fredrik Winsnes er jo ikke ung og lovende lenger, men jeg tror han vil være toppen av karrieren de neste par sesongene, tror Tommy.

Ønskespiller foran neste sesong:
- Ragnvald Soma eller Adrian Gashi hadde vært fett, men sjansen er nok liten for at de trekker på seg RBK-trøya med det aller første, mener Tommy. - En spiller som hadde vært et klart valg i første-elleveren, sier Jo Erik - Robert Pires tok seg godt ut i RBK-skjorta etter kampen mot Arsenal, gliser Brøndbo - Jeg vil ha Steffen Iversen, forklarer Tommy. Kompisene stirrer i vantro på ham. - Så han kan varme innbytterbenken resten av karrieren. Christian og Jo Erik senker skuldrene. - Han er fullstendig død for meg. At en spiller som egentlig bør takke RBK , synger «Rosenborg er ræva» sammen med VIF-supporterne, er utrolig. En tulling spør du meg, freser Tommy.

Ã…rets supporter:
Her er det ingen tvil å spore: - Hallvard Sæther. Ingen over, ingen ved siden, forklarer trioen. - Hallvard har hatt på seg de samme klærne på kamp siden 1992. Det er den samme jakka på hver eneste gang. Strikkegenseren under har begynt å rakne og fått svære hull under armene. Også har han den samme trøya, buksa og de samme mokasinene. Ja, jeg tror det er de samme sokkene også. Han vasker heldigvis antrekket jevnlig. Så lenge Hallvard møter på kamp i disse klærne blir RBK seriemester, mener Jo Erik
- Underbuksa da? spør Tommy
- Tror du jeg har vært nedi buksa og sjekka det, eller? Men det er godt mulig.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.12.2004 11:34    Post subject: Reply with quote

RBK-formann Ove Snuruås støtter Olas tanker om at det er viktigere å gjennomføre generasjonsskiftet på en god måte enn å vinne serien (suverent):

- Spillemessig har vi ikke vært like gode som før. Vi trenger fornyelse, inspirasjon og mer fart i laget. Her har vi allerede gjort noe, men vi må også ha tålmodighet. Vi må tåle å gi fra oss seriegullet i en fase hvor vi fornyer oss. Samtidig er det vår jobb å sørge for at det ikke skjer. Rosenborg må jobbe for å ha et lag som hele tiden er det beste i Norge, sier Snuruås til Adressa.

Høres ut som kloke ord dette!
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 25.08.2005 09:45    Post subject: Reply with quote

Som Martin Kolberg ville ha sagt det: Trening, trening, trening!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb