View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
moomoo Veteran

|
Posted: 14.02.2024 22:26 Post subject: |
|
|
Det er nesten synd Molins har gitt seg nå som situasjonen er som den er, han hadde vært optimal om han var skadefri.
Men Kjeldsrud? han er da vell en tung tank senter uten målteft og ikke særlig god i link up spill? Holder en knapp på Broholm i så måte.
Skal vi låne en spilletype så håper jeg det blir en som er god på link spill.
I TL er det neppe noen alternativer så vi må nok se over fjorden. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 15.02.2024 02:23 Post subject: |
|
|
Unødvendig å panikkhandle igjen. De vi kan få fatt på er for dyre og/eller for dårlige, og så ender vi opp med en skokk misfornøyde folk når skadene er over. Da er det bedre å la ungdommen slippe til. |
|
Back to top |
|
 |
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 15.02.2024 21:33 Post subject: |
|
|
Kan noen ringe Afrika evt Stig Torbjørnsen. Skulle gjerne sett en ny yusuf kone på topp! |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 15.02.2024 21:57 Post subject: |
|
|
Kone hadde briljert i dette laget. Lenge siden vi har hatt en Kone, Konan Ya, Sapara, Dockal, Stadsgaard eller Prica i klubben. |
|
Back to top |
|
 |
marco83 Senior
|
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 15.02.2024 22:25 Post subject: |
|
|
Vi er der at vi må bygge oss langsomt og fornuftig opp. Vi har ikke penger til å kjøpe en midlertidig og middelmådig spiss.
Bedre å bruke det vi evt har på å forsterke på stopper eller back.
Da får vi enten bruke Holte som oppspillspunkt eller en Broholm som en veldig falsk nier og satse på målpoeng fra midtbanen.
AJ og Jordi må frem med tryllestaven nå. |
|
Back to top |
|
 |
Sakshaug Senior
|
Posted: 15.02.2024 22:27 Post subject: |
|
|
Joakim Persson fra IK Sirius er en ving/spisstype som hadde vært ideell. Veksler mellom å spille ving og midtspiss, og har blant annet høy fart. |
|
Back to top |
|
 |
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 15.02.2024 22:44 Post subject: |
|
|
Vi trenger en afrikaner på topp nå. En sånn som Lillestrøm og Bodø har hatt |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 15.02.2024 23:07 Post subject: |
|
|
Sakshaug wrote: | Joakim Persson fra IK Sirius er en ving/spisstype som hadde vært ideell. Veksler mellom å spille ving og midtspiss, og har blant annet høy fart. |
Alle som følger med litt kjenner til Persson. Veldig spennende spiller, men med kontrakt ut 2026. Etter debut på både U21-landslaget i fjor høst, og på A-landslaget i januar, vil det overraske meg stort om vi ikke får veldig hard konkurranse om han, i tillegg til at prisen vil være høy.
Hvis Dorsin klarer å få tak i Persson er han en trollmann, og i så fall er det bare å glede seg. |
|
Back to top |
|
 |
Sakshaug Senior
|
Posted: 16.02.2024 00:23 Post subject: |
|
|
Hadde ikke fått med meg at han har spilt landskamp. Da blir det nok litt vanskeligere. Med forbehold om at vi har spillere med høy verdi som potensielt vil selges i sommer er(var) jo lån med opsjon en mulighet. Rosenborg har høyere status enn IK Sirius og det virker overhodet ikke fjernt at vi blir et hakk opp for Persson. Dessuten har vi en svensk sportssjef og trener, og jeg tror begge to kan selge prosjektet RBK godt dersom det hadde vært aktuelt. Man kan jo drømme.. |
|
Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 16.02.2024 01:29 Post subject: |
|
|
kris0stby wrote: | Unødvendig å panikkhandle igjen. De vi kan få fatt på er for dyre og/eller for dårlige, og så ender vi opp med en skokk misfornøyde folk når skadene er over. Da er det bedre å la ungdommen slippe til. |
Hva med å hente en ung og talentfull ny Tengstedt? Kjøp gjort i siste halvdel av overgangsvinduet behøver jo ikke være desperate og gjort i panikk? Skal dette prosjektet få vinger behøver vi en spiss lengst fremme i banen. Ingenting tyder på at hverken Noah, Ole el Isak noengang kan tilby den stabiliteten som trengs. |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 16.02.2024 11:26 Post subject: |
|
|
skal vi på død og liv hente noen ny spiss så se mot Afrika. Forstår overhodet ikke hvorfor omtrent alle andre ES lag klarer å hente gode spillere med stort salgspotensiale derfra.
Mistenker at pyramiden til Bjørnebye med Trøndelag, Norge,Skandinavia osv har skylden, lett å finne noe om er ok når man kommer til nivå Skandinavia og da bryr man seg ikke om å lete lenger.
Speidingen til RBK har jo lenge vært en stående vits i miljøet. |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 16.02.2024 11:43 Post subject: |
|
|
Enig, både for forsvarsspillere og angrepsspillere virker det afrikanske markedet å ha en del mulige gullgruver hvis man er dyktig (og har litt flaks).
Vårt problem er jo at det vanskelig å skulle integrere spillere når vi har hatt og fremdeles delvis har en administrasjon som ikke ønsker å profesjonalisere seg selv. Nesten ingen snakker godt engelsk og ønsker helst ikke snakke engelsk. Det er virkelig et friskt pust at vi har fått inn Alfred og Jordi, engelskspråklig trenerteam burde være et absolutt krav for alle nye trenerteam.
Vi gir lokale og norske spillere en kunstig mulighet til å lykkes bedre enn internasjonale spillere om all kommunikasjon går på norsk. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 16.02.2024 15:09 Post subject: |
|
|
Engelsk har jo blitt arbeidsspråk på Lerkendal nå, så tror muligheten for å lykkes er bedre enn på mange år. Det er vel liten tvil om at organisasjonen har blitt mer profesjonell og bedre rustet etter at CGJ, Berdal og Dorsin tok over, kontra Dyrhaug, Koteng og Hoftun/Bjørnebye/Vikvang/osv. |
|
Back to top |
|
 |
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 16.02.2024 15:27 Post subject: |
|
|
Det er en positiv utvikling. Utad har organisasjonen fremstått som inngrodd over lang tid.
På det sporet har jeg også spurt meg om Rambo bør/kan være vår speider? Er han sulten nok til å reise land og strand rundt + utland for å sikre at RBK får tak i de beste spillerene....
Når man hører hvordan han i Tromsø feks har jobbet spør jeg meg om en bestefar og familemann har den sulten...
Rambo fremstår ellers som en hedersmann og har gjort utrolig mye bra for klubben historisk. |
|
Back to top |
|
 |
1917PR Junior
|
Posted: 16.02.2024 16:02 Post subject: |
|
|
Erik Expósito i Slask Wroclaw hadde vært en rå signering på topp! Men oppnåelig; tvilsomt.. Utgående kontrakt i sommer kan gi en åpning.
1,90 høy, scoret 14 på 20 seriekamper i 23/24.
Speiderrapport: https://totalfootballanal...is-tactics
Kjør da, Dorsin! |
|
Back to top |
|
 |
vænstrebænk Junior
|
Posted: 16.02.2024 17:15 Post subject: |
|
|
BDESupermanStrand wrote: | Det er en positiv utvikling. Utad har organisasjonen fremstått som inngrodd over lang tid.
På det sporet har jeg også spurt meg om Rambo bør/kan være vår speider? Er han sulten nok til å reise land og strand rundt + utland for å sikre at RBK får tak i de beste spillerene....
Når man hører hvordan han i Tromsø feks har jobbet spør jeg meg om en bestefar og familemann har den sulten...
Rambo fremstår ellers som en hedersmann og har gjort utrolig mye bra for klubben historisk. |
Spot on. Stiller meg akkurat de samme spørsmålene.
Her henger vi i myra fortsatt.
Vi må inn med nerdsa som lever og ånder for dette her. Det krever at man er på 24/7 om det skal utgjøre en forskjell. Dette er et fag, og ikke noe som "ledige ressurser" bare skal gjøre.
Rambo er helt konge han, men scout....nei |
|
Back to top |
|
 |
Churchill Proff

|
Posted: 16.02.2024 21:58 Post subject: |
|
|
WT62 wrote: | skal vi på død og liv hente noen ny spiss så se mot Afrika. Forstår overhodet ikke hvorfor omtrent alle andre ES lag klarer å hente gode spillere med stort salgspotensiale derfra. |
Og du nevner i fleng? Gift Orban og, og, og???? De beste lagene i Norge leter ikke lengre på det afrikanske markedet.
Sannheten er at spillere fra andre fotballkulturen nesten alltid er et sjansespill. Det er langt mellom perlene, for å si det slik. _________________ Deserve Victory! |
|
Back to top |
|
 |
Laff1 Senior
|
Posted: 16.02.2024 22:13 Post subject: |
|
|
Og og... Victor Boniface, David Datro Fofana, Leke James, Ibrahima Koné, Christopher Bonsu Baah..
Bra du er oppdatert. |
|
Back to top |
|
 |
Churchill Proff

|
Posted: 16.02.2024 22:41 Post subject: |
|
|
Det er over en VELDIG lang periode. Boniface kom vel til Glimt i 2019, Fofana til Moille i 2021, Leke James til Alesund i 2012, Kone til Haugesund i 2018 og Baah til S08 riktignok så sent som i 2023. I samme periode har det kommet haugevis av spiller fra samme kontinent til EL, som har vist seg å være medioker eller som ikke har holdt nivået.
Jeg synes bare dette understreker mitt poeng med at dette er et sjansespill. Man KAN være heldig, men mest sannsynlig har man brukt tid og penger på en spiller som i beste fall er en middelmådighet. Det finnes lettere tilgjengelig gull nedover i divisjonssystemene i Skandinavia. _________________ Deserve Victory! |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 17.02.2024 09:28 Post subject: |
|
|
Får låne Joshua King |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 17.02.2024 10:50 Post subject: |
|
|
Churchill wrote: | Det er over en VELDIG lang periode. Boniface kom vel til Glimt i 2019, Fofana til Moille i 2021, Leke James til Alesund i 2012, Kone til Haugesund i 2018 og Baah til S08 riktignok så sent som i 2023. I samme periode har det kommet haugevis av spiller fra samme kontinent til EL, som har vist seg å være medioker eller som ikke har holdt nivået.
Jeg synes bare dette understreker mitt poeng med at dette er et sjansespill. Man KAN være heldig, men mest sannsynlig har man brukt tid og penger på en spiller som i beste fall er en middelmådighet. Det finnes lettere tilgjengelig gull nedover i divisjonssystemene i Skandinavia. |
Hvor mange skandinaver har vi hentet, i det samme tidsrommet, som har floppet fullstendig? Like mye sjansespill det. Dyrere er de også. |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 17.02.2024 12:47 Post subject: |
|
|
Akor Adams hører vel også hjemme på en slik liste? Faris Pemi? Fred Friday? Ibrahima Wadji, |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 17.02.2024 12:55 Post subject: |
|
|
Ratatosk wrote: | Hvor mange skandinaver har vi hentet, i det samme tidsrommet, som har floppet fullstendig? Like mye sjansespill det. Dyrere er de også. |
Handler mye om en kvalitetsikring som ikke har vært der, et ledd over hovedtrener som enten ikke hadde eller ikke brukte vetomakten når det var åpenbart nødvendig. Og en god del om et treningsregime med en grusom skadefrekvens.
Så hjelper det ikke med udugeligheter som Bratseth, Hoftun og Bjørnebye som sportslig beslutningstagere.
Glimt har da hentet masse fra Skandinavia som har gjort det meget bra. Men går fint an å finne gode spillere i Afrika. Vi kunne ha bygd opp Ogbu f eks, men hentet Valsvik for å være tredjevalg og blokkere for enhver mulighet til å gi ham (og Serbecic) tillit. Er først nå at vi har en trener som tilsynelatende vil tørre å satse på unge afrikanere som ikke kan norsk. Rekdal hadde vel Nelson ganske klart plassert i boksen for spillere som settes inn når klippekortene var skadet eller man har rotet det til for seg slik at en må gamble for å rette opp etter begredelige førsteomganger. Rekdal hentet inn Bjørlo istedenfor å gjøre plass til Broholm.
Men nå så har man en så stor stall at vi helst må avhende to spillere for hver vi henter inn, og vi har en så stram økonomi at vi helst skal hente de på lån med opsjon. Så Afrika/Norge/Skandinavia/whatever, er et relativt smalt segment vi kan handle i, så vi må nok søke ganske bredt, når vi henter fra sentral-europa så kan det hende at det er nettopp det vi gjør. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 17.02.2024 13:20 Post subject: |
|
|
All form for suksess på overgangsfronten handler om nettverk og kvalitetssikring. Uavhengig om det er fra Afrika eller Island. Så er det vel et faktum at spillere med ekstremferdigheter er mer sannsynlig å finne utenfor Skandinavia. Tengstedt er vært beste kjøp i Skandinavia. Han koster rundt 10 millioner. Vagic kostet 8 og var langt fra god. Samuel Adegbenro kostet Viking rundt millionen mener jeg å huske. Akor Adams ble hentet av storklubben Sogndal.
En klubb som Rosenborg bør ha et skikkelig speiderapparat, med dyktige speidere, fordelt på spesialområder der de har gode nettverk. Afrika bør være et av disse områdene. Skandinavia likså. |
|
Back to top |
|
 |
|