View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 06.02.2024 13:02 Post subject: |
|
|
Danserud wrote: | Høyreback opp i tierrolle høres jo i utgangspunktet helt tullete ut. Jeg gleder meg til å se mer av dette. |
Hehe, ja. Men det har en viss presedens. Cancelo hadde en liknende rolle da han spilte i City (vet ikke hvordan han spiller i Barca), og Joakim Soltvedt gjorde også noe liknende som venstreback i Sarpsborg i fjor. I Tottenham under Postecoglou spiller vel begge backene relativt sentralt og høyt i banen.
Tviler på at dette blir vår vanligste måte å spille på, men det er sikkert nyttig å kunne variere litt ut fra spilleres tilgjengelighet, kampbilde og motstander. Det kan f.eks. tenkes at Pereira kan passe fint i en slik rolle fra motsatt back. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 06.02.2024 13:20 Post subject: |
|
|
Fint med Adam Anderson i en 10-er rolle, som bare slår ballen bakover. |
|
Back to top |
|
 |
vænstrebænk Junior
|
Posted: 06.02.2024 23:31 Post subject: |
|
|
Er dette som er så deilig. Vi har plutselig fått en interessant trener.
Tror ikke vi greier å beholde han i lang tid, så koser meg mens jeg kan.
Og som "definisjonen på en medgangssupporter" som jeg er, ser jeg nå på kampene våre. Og ikke bare på alt utenom kamp. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 06.02.2024 23:47 Post subject: |
|
|
Jeg tror ikke at du kan kalle deg medgangssupporter etter tap mot Juniorlaget til Las Palmaas, og uavgjort mot Ranheim og uavgjort mot b-laget til Las Palmas - samt at vi er i februar.
Første lag som skal være på vårt nivå er mot Ålesund..
Men, jeg digger optimismen - den er slik den skal være i februar Jeg tror også at dette blir bra, som jeg bestandig tror i februar. Troen er større selv om resultatene har vært svakere enn tidligere år. |
|
Back to top |
|
 |
vænstrebænk Junior
|
Posted: 06.02.2024 23:56 Post subject: |
|
|
Jeg ble brennemerket "medgangssupporter" forleden dag da jeg opplyste om at jeg ikke hadde sett kamp på 2 år. Fordi det har vært uinteressant i mine øyne.
Men gleder meg veldig til å se hvordan dette utvikler seg under Alfred.
Spent på hvordan vi skal kamuflere manglende fart i bakre ledd når vi står så høyt.
City har Walker og Spurs har Micky van de Ven som løper opp alt og alle.
Vi har ingen til den oppgaven per nå.
Ble ikke så lett for Spurs heller når van de Ven ble skadet. |
|
Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 07.02.2024 09:52 Post subject: |
|
|
Mange definerer en medgangssupporter som noen som bare st?tter klubben n?r den vinner. Men det er mange fans som er mer opptatt av spillestil og offensiv fotball, enn n?dvendigvis resultatene. Som g?r p? Lerkendal hvis laget spiller god fotball, selv om RBK taper jevnlig og sliter p? tabellen. De samme personene kan droppe RBK hvis laget vinner hver kamp 1-0, etter ? ha spilt r?vafotball. Selv om det ender med medalje eller seriemesterskap.
Godt mulig begge kan defineres som medgangssupporter. Men etter flere ?r med Rekdal m.fl., er det naturlig at mange fans f?r en ny giv med AJ og det som skjer. Nytt h?p. Og da er det ikke n?dvendigvis seriegull p? kort sikt som st?r i hodene p? folk. Men heller troen p? at endelig har vi en trener med en sv?rt tydelig plan, som han er klar p? hvordan skal overf?res til spillerne. Kanskje f?r vi endelig se offensiv fotball igjen, og et spillem?nster vi kjenner igjen. Uavhengig av resultater, iallfall p? kort sikt.
S? medgangssupporter kan v?re s? mangt. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.02.2024 12:21 Post subject: |
|
|
Jeg har blitt det jeg f?r ville kalt medgangssupporter med ?ra. Etter at unger og jobb begynte ? fylle hver eneste dag har det blitt mye mindre fritid og den lille jeg har er mer dyrebar. Siste jeg vil er ? bruke tid og penger p? noe som gj?r meg i d?rlig hum?r, s? da har det kostet meg lite ? droppe kamper de siste ?rene. Spesielt n?r det virker som klubben aktivt pr?ver ? skape negativ energi og gj?r konsekvent d?rlige valg, har jeg ingen d?rlig samvittighet for det, heller. |
|
Back to top |
|
 |
Ellepo Proff
|
Posted: 07.02.2024 15:04 Post subject: |
|
|
For min del er det ikke n?dvendigvis at vi vinner som er avgj?rende, men jeg trenger at det skal v?re H?P, b?de for laget og klubben som helhet. Jeg falt mye av under Hareide, og s?rlig Rekdal, n?r alt virket bare m?rkt og trist. Som Hedon skriver s? har jeg lite fritid med familie og barn, og orker ikke ? bruke for mye tid p? noe som bare gj?r meg i d?rlig hum?r.
Jeg vet ikke om RBK kommer til ? vinne masse under Johansson, men det er ihvertfall ambisjoner og h?p igjen. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 07.02.2024 20:45 Post subject: |
|
|
Jeg tok meg en pause fra Rosenborg da Rekdal ble ansatt. ? si at det var fordi jeg er medgangssuporter blir helt feil. For meg var det en s? stor f?lelsesmessig belastning ? se klubben ta et slikt valg som gikk stikk i strid med hva de verdiene jeg legger i det ? v?re Rosenborg-supporter.
Tanken p? ? se kamper under Rekdal gjorde meg nesten uvel. Det kan kanskje sammenlignes med ? m?tte se p? at eksen din har sex med den nye typen sin.
Jeg tror egentlig de 18 m?nedene gjorde godt. Jeg gjenopplivde min gammel lidenskap for motorsport. Formel-1 hadde en spennende start i 2022 med Ferraris gode start og f?lgende fall fra toppen. Jeg ble hekta p? Endurance racing og WEC-serien.
Da Rekdal ble byttet ut med Maalen fikk jeg meg til ? igjen begynne ? bruke mere tid p? laget som egentlig betyr mest for meg. Og det var jammen ikke mye i fjor h?st som fikk meg til ? f?le meg som medgangssuporter. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 07.02.2024 21:06 Post subject: |
|
|
Livet er for kort til ? bruke tiden p? s?ppel. At enkelte personer (rbk-styret) skal bestemme og tukle med andres lidenskap har ingenting med medgangs- eller motgangssupportere ? gj?re. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 07.02.2024 21:06 Post subject: |
|
|
Livet er for kort til ? bruke tiden p? s?ppel. At enkelte personer (rbk-styret) skal bestemme og tukle med andres lidenskap har ingenting med medgangs- eller motgangssupportere ? gj?re. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 08.02.2024 00:38 Post subject: |
|
|
Jeg meldte meg inn i RBK etter at Rekdal ble ansatt for ? stemme ut de dustene som syntes det var en god id?, og stemme inn fornuftige folk istedenfor (og sende innspill til VK om hva jeg ville ha inn i styret, et par av de nye fjesene passer meget godt med hva jeg selv etterlyste i min mail, s? jeg velger ? leve i den tro at jeg har p?virket i positiv retning, selv om det kanskje er mer sannsynlig at VK har tenkt p? det samme som jeg tok opp).
P? Lerkendal blir jeg nok ikke ? se s? lenge det er fare for at noen fyrer opp bluss, r?yklegges stadion som skjedde minst en gang ifjor s? er hele opplevelsen ?delagt for meg pga astma. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 08.02.2024 09:15 Post subject: |
|
|
Du skal v?re bra uheldig om du blir plaget med bluss hvis du stiller deg p? motsatt side av Kjernen. Jeg sitter der n?r jeg har med meg familie, har aldri merket noe til r?yk. |
|
Back to top |
|
 |
vænstrebænk Junior
|
Posted: 08.02.2024 17:07 Post subject: |
|
|
Kjenner meg veldig godt igjen i det som sies om engasjement.
Pga distanse til Lerkendal er tv mitt eneste alternativ. Og da har det vært lett å gjøre noe annet enn å se kamp, der eneste overraskelsesmomentet har vært om vi har vært påskrudd eller ikke fra start av. Og med en stil langt unna moderne fotball.
Jeg meldte meg inn i RBK først nå for å gi min lille støtte til CGJ ved årsmøte.
Ville vært typisk at terningene skulle blitt kastet på nytt, nå når det begynner å likne på en plan både på og utenfor banen.
Litt rart egentlig at det har tatt så lang tid når vi har skrytt av postulater i 30-40 år, og ikke minst gnål om "kontinuitet". |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 08.02.2024 19:04 Post subject: |
|
|
Kontinuitet fordrer en klar plan over tid, det har vi ikke hatt siden Eggen var den som la planen og fulgte den. Blir ikke noe kontinuitet om den samme gjengen sitter og vingler fram og tilbake på magefølelsen. Kan bli kontinuitet selv med store utskiftninger så lenge man følger samme planen.
Nå har vi noe som ser ut som en klar plan, men den er vel omtrent 6 måneder gammel. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 10.02.2024 20:48 Post subject: |
|
|
Må si jeg er veldig spent på sesongen i år.
Nivået i ES er bra for tiden, vi ser norske lag grisebanke topp 3 i Sverige i treningskamper,svenskene klarer ikke å takle høyt press og intensitet med og uten ball. Synes vi har gjort mye riktig så langt,men det som bekymrer meg mest er at det er per nå ett stort gap mellom måten AJ ønsker vi skal spille og kvaliteten på spillerstallen.
Når treningskampene mot ES lagene kommer så må vi kunne stille med ett tilnærmet førstelag slik at vi ser hvor vi står.
Blir vanskelig å spille inn ett lag til seriestart når det består av spillere i junioralder. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 10.02.2024 21:05 Post subject: |
|
|
Nesten 2 hele måneder igjen, bør få laget greit klart til start. Håper fortsatt på 1-2 klassesigneringer, noen som løfter hele laget. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 11.02.2024 08:23 Post subject: |
|
|
https://www.tv2.no/sport/.../16448189/
Har RBK herrer samme hotell som kvinnelaget?? Er ikke rart det var sykdom på leiren med så grisete hotell.
Klubbens ansvar og legge til rette. |
|
Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 11.02.2024 11:18 Post subject: |
|
|
Gjelder vel for fotballklubber som med alt annet. Du får det du betaler for. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 11.02.2024 12:05 Post subject: |
|
|
Jeg lurer på om vi bør hente inn en ny spiss, det nytter ikke å ha et sett med spisser som er så skjøre som det vi har nå. Det betyr i så fall at noen må ut: Sæter og Holm er nok umulig å selge nå, det samme gjelder nok Sadiku, så Isak er den eneste vi kan få et par kroner for. Jeg har litt trua på Isak, men ikke mer enn at jeg tenker det er riktig å ofre han for å få inn et skadefritt førstevalg på topp. |
|
Back to top |
|
 |
vænstrebænk Junior
|
Posted: 11.02.2024 15:49 Post subject: |
|
|
WT62 wrote: | Synes vi har gjort mye riktig så langt,men det som bekymrer meg mest er at det er per nå ett stort gap mellom måten AJ ønsker vi skal spille og kvaliteten på spillerstallen. |
Deler din bekymring. Så mot Aalesund hvor lite som skal til før vi mister det helt.
Ved utspilling bakfra må både ballfører takle å få på seg press, og så må det komme bevegelser med god timing frem i banen for å gi alternativer. Her må det både møtes og strekkes både for å gi ballfører hjelp og samtidig sette opp gode alternativer/vinkler for den som mottar ballen. Dette er krevende og krever tid for å få til.
Det var lett mot "FL-Kjegle Allstars", men det vi så mot Aalesund er det som skjer når bevegelsene ikke kommer, og motstanderen låser av. Da blir det naturlig nok panikk, og man mister ballen etter få trekk.
Veldig usikker på både spisstypene våre, og våre mest rutinerte midtbanespillere, som er like bevegelige som tankskip, greier å levere i systemet. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.02.2024 19:57 Post subject: |
|
|
Sammenliknet med troppen som reiste til Gran Canaria er det én ekstra kar som kan smile.
16 år gamle Isak Jønvik Holmen slutter seg til troppen etter å ha vært på landslagssamling med G17-landslaget i Benidorm denne uka.
(...)
– Jeg skal gjøre det jeg pleier og vise meg fram. Skal prøve å imponere dem slik at jeg får være med enda mer.
Les mer: RBK reiser mandag: Én unggutt ekstra får sjansen
Herrelaget reiser til Marbella og ikke La Mange i morra.
Som nevnt i Brann - RBK skal laget bo på Melia Banus. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 13.02.2024 21:48 Post subject: |
|
|
Fin den  |
|
Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 13.02.2024 22:29 Post subject: |
|
|
Synes det ser greit ut foreløpig.
Det positive er at flere av de unge viser prov på at de vil spille fast på laget,Volden og Broholm.
Det er en positiv spillestil, og godt miljø.
Det som ikke er bra er at de som har vært dårlige før er dårlige nå,de rutinerte drar ikke de yngre frem,heller tvert imot,de yngre ser mye bedre ut enn de som burde vært læremestrene.
Jeg er bekymret for alt det rasket som aldri burde spilt i RBK,om de gidder eller evner å heve seg noen %.
Trenerteamet virker veldig bra. |
|
Back to top |
|
 |
|