English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte 2024
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
TAF
Veteran

PostPosted: 29.01.2024 00:13    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Derimot ser jeg lite poeng i å gi så himla mye kred for å prøve å rydde opp i et søl de selv har laget.

Jeg vil fortsatt hevde at det er et pluss at vi nå ser ut til å ha et styre som faktisk tar tak i dette sølet, og ikke enda et styre som lar det ture og gå med den ene nødløsninga etter den andre.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 30.01.2024 10:29    Post subject: Reply with quote

Joda, men samtidig så har vi jo kommet til et punkt hvor man faktisk ikke har noe valg om klubben skal overleve i toppen. Spørsmålet er jo om endringen i kurs hadde kommet om man fortsatt hadde hatt penger til å dekke over det dårlige arbeidet, slik det er gjort i 20 år nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 30.01.2024 13:50    Post subject: Reply with quote

Det virker ikke som om CGJ er typen til å la være å slå slaget for skriftlige strategiplaner og slikt bare fordi en hadde vasset i penger. Men det er mulig hun ville ha stått langt mer alene hvis Bratseth&co kunne sole seg i glansen av et prosjekt Horneland som fungerte sånn omtrent like godt som det nå gjør i Brann istedenfor å trekke seg i "unåde" etter å ha sabotert Dorsin sin innstilling for å dra Rekdal opp av hatten.
2mas
Sjef

PostPosted: 30.01.2024 21:50    Post subject: Reply with quote

Alle de nåværende styremedlemmene har stilt sine plasser til disposisjon.

Da pekte valgkomiteens piler på levangsbyggen som fikk 26 kamper mellom stengene for Rosenborg i 1980 og 1981.

– Det ble aldri noe konkret, men det stemmer at jeg fikk en henvendelse. Mitt svar var at det ikke var aktuelt nå, sier [Anders] Eggen til Innherred.

Han sier videre at vervet som styremedlem og markedsleder i Levanger fotballklubb krever mer enn nok av tiden hans. I tillegg jobber han til sammen 50 prosent i sin sivile jobb - blant annet som kontorleder i Trønder Taxi.

Les mer: Var ønsket i Rosenborg - takket nei: – Klubbhjertet mitt er i LFK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TAF
Veteran

PostPosted: 31.01.2024 13:36    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Joda, men samtidig så har vi jo kommet til et punkt hvor man faktisk ikke har noe valg om klubben skal overleve i toppen. Spørsmålet er jo om endringen i kurs hadde kommet om man fortsatt hadde hatt penger til å dekke over det dårlige arbeidet, slik det er gjort i 20 år nå.

Jeg kan prøve å formulere det på en annen måte: Når vi har hatt forskjellige styrer som har gjort dårlig arbeid over lengre tid, ville det være helt koko å kaste det første styret som faktisk prøver å rydde opp.
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 31.01.2024 14:42    Post subject: Reply with quote

100% enig, TAF! Smile Tommel'n opp!
Danserud
Rutinert

PostPosted: 31.01.2024 15:17    Post subject: Reply with quote

Godt formulert. Helt enig.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 31.01.2024 16:06    Post subject: Reply with quote

Jeg er totalt enig. Det ville vært helt sinnsykt å kaste styret nå. Da sender vi oss sjøl skikkelig ut i uløkka igjen.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 31.01.2024 16:18    Post subject: Reply with quote

TAF wrote:
Jeg kan prøve å formulere det på en annen måte: Når vi har hatt forskjellige styrer som har gjort dårlig arbeid over lengre tid, ville det være helt koko å kaste det første styret som faktisk prøver å rydde opp.

Det er ikke snakk om å kaste styret, men å bytte ut enkeltmedlemmer av styret, som har vært delaktig i å skape problemene. En vesentlig forskjell. Og det første kom i dag, med Engens avgang Tommel'n opp!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 31.01.2024 20:38    Post subject: Reply with quote

– Jeg ga valgkomiteen beskjed for en god stund tilbake om at jeg ikke er aktuell for gjenvalg. Jeg har vært med i Trondheims-Ørn og etter hvert Rosenborg i totalt ti år, og har lært veldig mye. Samtidig har jeg begynt i ny jobb, som tar mye tid, sier Engen.

Engen ble valgt inn i styret i Trondheims/Ørn i 2014, og satt som leder fra 2019. I 2020 skiftet Ørn navn til Rosenborg, og for to år siden ble herre- og kvinnelaget formelt fusjonert.

Da ble også Engen valgt inn som nestleder i det nye RBK-styret.

Les mer: Nestlederen ferdig i Rosenborg

Innstillingene kommer i medlemsmøtet på tirsdag. Kalt inn på merkelig kort varsel.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 31.01.2024 20:58    Post subject: Reply with quote

Adressa wrote:
Det har vært veldig interessante år. På kvinnesida har vi for eksempel gått fra et budsjett på fem millioner kroner, til å ha en omsetning på over 20 mill. Det har vært en rivende utvikling, sier Enge

Rolling Eyes Confused

Som å si at de har gått fra 10 epler til 15 appelsiner... Smile
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 01.02.2024 10:17    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å øke budsjettet når det bare er å få andre til å betale underskuddet.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.02.2024 18:43    Post subject: Reply with quote

Svein Tore Samdal blir ikke med videre i et nytt RBK-styre. Det har han varslet valgkomiteen om, og bekreftet til NRK.

Les mer: Samdal tar ikke gjenvalg i RBK-styret

– Jeg kommer ikke til å gå løs på en ny periode i RBK-styret, sier Ole R. Jørstad.

60-åringen fra Levanger ble valgt inn som styremedlem i 2022. Dette var samme år som Rosenborg fusjonerte med kvinnelaget og et overgangsstyre besto da av elleve medlemmer, hvorav to varamedlemmer.

Planen var så å gå tilbake til et normal RBK-styre i 2024 med åtte styremedlemmer.

Les mer: Tar ikke gjenvalg i RBK-styret: – Tiden strekker ikke til
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 05.02.2024 23:03    Post subject: Reply with quote

Frank Norvik har vel også gitt beskjed til valgkomiteen at han ikke ønsker en ny periode?

Men Espelund klorer seg fast...
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 06.02.2024 01:27    Post subject: Reply with quote

Vi får se hva innstillingen blir på, må da tro at journalistene har ringt rundt til alle. Må tolke det slik at de øvrige har utrykt interesse for å fortsette, men kun CGJ som har sagt klart ifra at hun gjerne blir med videre, dog får inntrykk av at Espelund er typen til å konsekvent svare ingen kommentar.

Så tror jeg det blir flere utskiftninger, nå er vel Åseng vara så hvis alle fortsetter trengs det et ordinært medlem til, så må man ha en nestleder...så tja.

Uansett synes jeg Åseng og Farstad er litt for mye lettvektere hvis en ser på hva de har holdt på med så langt i livet og hva slags kompetanse en trenger i RBK-styret. Ingrid Meyer har vært anonym utad, men CV'en antyder at hun er ressurssterk. Espelund har imponerende CV egentlig, men så respektløs hun har vært mot oss på års- og medlemsmøte synes jeg hun skal ha gode argumenter. Reginiussen er sånn....eeeh, skulle helst hatt en tidligere spiller med litt mer å fare med. Vidar Riseth har en mye bedre profil f eks (dog rollen hans i Rema er nok uheldig). By Rise håper jeg fortsetter.

Hvis jeg var VK og gitt at de øvrige sier at de stiller seg til disposisjon, så ville jeg tenkt:

Styreleder: CGJ
Nestleder: Meyer
Reginiussen (1 år med plan om utskiftning, muligens ha en gammel Ørn-heltinne istedenfor, garantert noen av disse som har hatt interessante jobber etterpå)
By Rise
Ny, spisskompetanse på økonomistyring
Ny, kunnskapsrik blodfan med masse tid og entusiasme.
Vara: Noen som kan utfylle de andre, gjerne med næringslivsrolle.

Jeg tipper Espelund innstilles som nestleder bak CGJ, men nå velges rollen for et år, så da blir det nok avløsning i 2025. Inntrykket jeg fikk av VK ifjor peker mot at de bare lar de syv som ikke har meldt at de gir seg fornyet tillit, får tak i en "økonomimann/kvinne" og sier seg fornøyde med retningen klubben går i. Det sa de ifjor også, skrøt av hvor god sportslig trend en hadde og slikt.
Skrulledude
Senior

PostPosted: 06.02.2024 06:29    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Adressa wrote:
Det har vært veldig interessante år. På kvinnesida har vi for eksempel gått fra et budsjett på fem millioner kroner, til å ha en omsetning på over 20 mill. Det har vært en rivende utvikling, sier Enge

Rolling Eyes Confused

Som å si at de har gått fra 10 epler til 15 appelsiner... Smile

Jeg er enig i at det er klønete å bruke to forskjellige ord, men er det ikke det samme å si "et budsjett på x kroner" og "vi budsjetterer med inntekter/omsetning på 5 millioner kroner"? ChatGPT svarer nesten like diffust og klønete som Engen uttaler seg, men han tar jo ikke direkte feil.
Uavhengig, gleder meg utrolig masse til vi får realisert de synergieffektene vi ble lovet før vedtaket om å slås sammen ble vedtatt for to år siden. Very Happy
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 06.02.2024 21:28    Post subject: Reply with quote

Førsteinntrykk: Meget god innstilling til styre.
jorji
Rutinert

PostPosted: 06.02.2024 21:37    Post subject: Reply with quote

Likte spørsmålet om masteren til alle i styret er sjekka Very Happy Ellers mye rare spm som vanlig
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 06.02.2024 21:39    Post subject: Reply with quote

Flira godt av den sjøl Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 06.02.2024 22:15    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...eder-i-rbk

Nypan senior kan havne i styret.

Det tror jeg hadde vært en meget god "signering".

Virker som en veldig fornuftig fyr.

- Torgeir Børven
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 06.02.2024 22:16    Post subject: Reply with quote

Etter medlemsmøtet er jeg betinget optimist.
Betinget fordi økonomien er sterkt presset og spesielt cash flow.
Optimist fordi jeg mener organisasjonen endelig er der den burde ha vært for flere år siden ,ansvar og struktur er tydelig og jeg tror at klubben har mange dyktige folk både i adm og sportslig.. Tror vi har gjort ett kupp med AJ og Jordi. Forslag til styre ser også bra ut.
Men å komme på topp igjen vil ta tid, det må vi bare erkjenne
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 06.02.2024 22:48    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Virker som en veldig fornuftig fyr.

Du får høre med Nardo og 90% av barne-/breddefotballen i Trøndelag om de er enige i akkurat det Razz

Men for all del, mulig han er god på business med sin erfaring.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 06.02.2024 23:39    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ driver ikke Rosenborg med barne- og breddefotball.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 07.02.2024 00:17    Post subject: Reply with quote

Espelund, Samdal og Engen ut som ønsket. Har trua Wink
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.02.2024 00:20    Post subject: Reply with quote

Innstilling til nytt styre:

Leder: Cecilie Gotaas Johnsen (gjenvalg, ett år)
Nestleder: Mikael Forselius (ny, to år)

Ingvild Farstad (gjenvalg, to år)
Bente Malmo (ny, ett år)
Arne Nypan (ny, to år)
Tore Reginiussen (gjenvalg, to år)
Ola By Rise (gjenvalg, ett år)

Varamedlem: Gisle Selnes (ny, ett år)

Innstilling til nytt kontrollutvalg:

Leder: Eileen Brandsegg (ny som leder, ett år)

Thor Robert Johanssen (ikke på valg)
Merete Myklebust (ny, to år)

Varamedlemmer:
Peter Ibsen (ny, ett år)
Ingrid Meyer (ny, ett år)

Les mer: Ønsker å beholde styrelederen

På spørsmål om hvor tidlig det ble klart at de ønsket styreleder Cecilie Gotaas Johnsen med videre, svarer [Nesjan] at det var ganske så samtidig som de andre styreposisjonene ble klare.

– Det handler om at vi skal ivareta regelverket både knyttet til Idrettsforbundet og RBKs lov, som sier noe om kjønnsfordeling. Og så ser vi på alderssammensetning og kompetanseområder. Derfor henger det sammen, det er ikke sånn at vi gjør oss ferdig med én posisjon, sier han.

Et par kjente navn, blant dem tidligere RBK-spiller og -trener Ola By Rise og spiller Tore Reginiussen er foreslått til gjenvalgt til styret. Nesjan sier at valgkomiteen har sett på å få til en kombinasjon av kontinuitet og fornyelse.

– Og de sportslige alibiene var viktig å få med videre, sier han.

Les mer: Ønsket med videre som styreleder

Flyttet et par innlegg om Nypan sr. hit siden det er greit å unngå parallelle diskusjoner.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 13, 14, 15  Next
Page 3 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb