View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 24.01.2024 18:12 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | ...For min del toppet det seg da han som RBK-representant presterte å stemme for cupfinale på våren, stikk i strid med medlemmenes ønske. Hevdet da å ha vært der som "fagmann" og ikke RBK-representant, selv om han helt soleklart ble invitert inn i gruppen som RBK-representant. |
Det var sikkert fordi han er så god på organisasjon?  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 24.01.2024 18:25 Post subject: |
|
|
Godt å få d bort. Tilføyde klubben null, niks å nada! |
|
Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 24.01.2024 19:07 Post subject: |
|
|
Thulian wrote: | Godt å få d bort. Tilføyde klubben null, niks å nada! |
Du er altså en av de som forsto hva jobben hans var?
Jeg tenker det går an å vise litt raushet, når folk slutter i jobbene sine, spesielt når nedskhæringer er en av årsakene. _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på twitter |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 24.01.2024 21:41 Post subject: |
|
|
Synes Vikvang heller skal få skryt enn tyn når han nå fratrer stillingen sin og har sagt fra seg arbeidsretten.
Han kunne krevd å gått inn i en annen stilling, men han går altså frivillig og bidrar til å hjelpe klubben økonomisk.
Det er raust!
Lykke til videre Roar  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.01.2024 21:53 Post subject: |
|
|
– Først må jeg si at jeg har forståelse for at nettopp stillingen jeg har hatt forsvinner når klubben må nedbemanne. Dette er en av stillingene som er lengst unna utøverne. Men samtidig mener jeg at oppgavene jeg har hatt er viktig for klubben, så de må løses på en annen måte framover, sier Vikvang.
Han bekrefter videre at klubben har tilbudt han å vurdere om han var aktuell for en annen rolle i klubben.
– I en organisasjon er det ikke slik at det er nettopp den som har stillingen som forsvinner, som må gå. Her er det også snakk om jus. Men jeg hadde ikke lyst å utfordre noen andre ansatte som jeg selv har rekruttert. Det kunne ha ført til forflytning av flere ansatte, og det er ikke klubben tjent med. Jeg har tro på kontinuitet og dermed velger jeg å forlate Rosenborg, fortsetter Vikvang.
Les mer: – Jeg må se meg om etter noe annet å gjøre
Det har vært spekulasjoner om Vikvang kan være aktuell til trenerjobben på Koteng Arena for RBK Kvinner etter at det ble klart at Steinar Lein trakk seg fra rollen. Det ønsker ikke 56-åringen å kommentere.
(...)
– Hva er du mest fornøyd med fra dine tre år- og forskjellige stillinger i RBK?
– Om det er noe jeg skal si jeg er fornøyd med, så er det rekrutteringen og byggingen av kulturen vi har fått på plass. Da jeg tok over akademiet var det på tre stjerner (Norsk Toppfotball akademiklassifisering). 1. april kom vi på fire, men tett på fem stjerner. Jeg føler meg trygg på at det vil være gode muligheter for fem stjerner ved neste korsvei. Jeg er ubeskjeden nok til å si at akademistaben på både kvinne- og herresiden holder høyt nasjonalt nivå. Jeg forlater noe som fungerer godt, og vi har landslagsspillere på både jente- og gutteakademiet. Samt jenter- og gutter som har tatt steget opp på a-lagene. Jeg tror ikke det er tilfeldig, men et resultat av målrettet arbeid av de som jobber med disse spillerne, sier Vikvang.
Les mer: Roar Vikvang ferdig i Rosenborg
– Nå har jeg ingen planer om hva fremtiden bringer, om det blir innen fotball eller om det blir innen noe helt annet, forteller Roar Vikvang, som er klar på en ting.
– Jeg er veldig glad i folk, jeg synes det er inspirerende å skape noe sammen med andre, så uansett hva fremtiden bringer vil jeg jobbe med mennesker avslutter Roar Vikvang.
Les mer: Ferdig i RBK - Vil fortsatt jobbe med mennesker
Ti min. radiointervju hos sistnevnte. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 24.01.2024 22:26 Post subject: |
|
|
Har visst valgt selv å kun ha oppsigelse ut januar, kunne krevd tre måneder slik jeg har forstått det. Synes også at han kan få skryt for å tre til side i stedet for å skulle inn i en annen stilling (som også han trolig var i sin fulle rett til slik jeg har forstått det). Tror akademiet var mest aktuelt men ville ikke skvise ut Basma eller andre som han har vært med på å ansette og ville ikke ta over jobben til noen av de unge/flinke i administrasjonen heller.
Tror ikke han har noe problem med å få seg ny jobb i næringslivet lokalt i alle fall, ingen dårlig CV fra før (for jobb i næringslivet i Trøndelag) men lederstilling i Rosenborg i tillegg øker nok bare attraktiviteten. Har jo allerede vært innom NFF som representant i komité, så mulig stilling der eller i kretsen kan jo også være en mulighet. Har man en fot innenfor så er man plutselig mer attraktiv i miljøet generelt er inntrykket mitt.
Tror heller ikke han er aktuell for en trenerrolle for RBK Kvinner, men skal aldri si aldri.
Takk for innsatsen, har ingen tvil om at han gjorde sitt aller beste. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 24.01.2024 23:13 Post subject: |
|
|
Flott at han sluttet med verdighet.
Glad han er borte.
Lykke til i ny tilværelse |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 25.01.2024 11:39 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | For min del toppet det seg da han som RBK-representant presterte å stemme for cupfinale på våren, stikk i strid med medlemmenes ønske. Hevdet da å ha vært der som "fagmann" og ikke RBK-representant, selv om han helt soleklart ble invitert inn i gruppen som RBK-representant. |
Han stemte vel ikke på noe som helst? han var en del av et utvalg som skulle legge frem et forslag. Da mente han at fagpersonen i han var for cupfinale på våren, men at han som RBK-representant var imot da dette var linjen klubben la seg på. Men det var jo ingen avstemning, bare et utvalg som skulle legg frem en vurdering.
Last edited by Snabeltann on 25.01.2024 13:41; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 25.01.2024 12:08 Post subject: |
|
|
Det er mulig at han fikk et dårlig førsteinntrykk ved å framstå som "trøndersk breddefotballs fanebærer" ved hans inntog i akademiet. Virket som bedre match etter at han ble sportslig koordinator. Ville vel uansett blitt rart om han skulle "degraderes" tror jeg. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 25.01.2024 13:50 Post subject: |
|
|
Snabeltann wrote: | Han stemte vel ikke på noe som helst? han var en del av et utvalg som skulle legge frem et forslag. Da mente han at fagpersonen i han var for cupfinale på våren, men at han som RBK-representant var imot da dette var linjen klubben la seg på. Men det var jo ingen avstemning, bare et utvalg som skulle legg frem en vurdering. |
Nei, kanskje litt upresist å kalle det en stemme, men det ble gjort et nummer ut av hvor mange i utvalget som var for. Vikvang var på den lista. Den historien om fagmann vs Rosenborger kom i etterkant da dette kom ut og klubben ble presset på det punktet. At man kan velge selv hva slags instruks man følger, basert på når man selv føler at man vet best - det er uholdbart i en medlemsklubb. |
|
Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 25.01.2024 14:06 Post subject: |
|
|
Liten vits i å bli med i utvalget om han skulle vært forhåndsbundet til å si at cupfinale i desember er best for norsk fotball, siden RBK-medlemmene ønsker det? |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 25.01.2024 16:08 Post subject: |
|
|
æ? Han representerer klubben, hans oppgave var å løfte klubbens syn inn i utvalget. Klubbens syn er cupfinale desember. Han valgte å ignorere medlemmene og arbeidsgiver og dure på med egen agenda.
Er vel helt på sin plass å gi kritikk for det? Og selvsagt vits å delta! deltagelsen hans skulle sikre klubbens interesser. |
|
Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 25.01.2024 16:21 Post subject: |
|
|
Satt han i Hangeland-utvalget i kraft av å være RBK-ansatt? Som representant for klubbens syn? |
|
Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 25.01.2024 16:51 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Han valgte å ignorere medlemmene og arbeidsgiver og dure på med egen agenda.
Er vel helt på sin plass å gi kritikk for det? Og selvsagt vits å delta! deltagelsen hans skulle sikre klubbens interesser. |
Da ser vi helt forskjellig på det. Forstått det som at dette var et utvalg som skulle gå inn i arbeidet helt uten synspunkt på forhånd, og jobbe seg frem til hva som var best løsning for "norsk fotball". |
|
Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 25.01.2024 17:29 Post subject: |
|
|
Klubbene med representanter i utvalget er altså Ranheim, Rosenborg, Kongsvinger, Brann og Odd. Rart om dette skulle være en form for klubbdemokrati. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 25.01.2024 19:25 Post subject: |
|
|
Vi må anta at arbeidet hans i det utvalget var betalt av NFF og kom i tillegg til jobben hans i RBK. Isåfall så er han da på NFF-oppdrag og må anta at RBK ikke setter noen føringer. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 25.01.2024 20:35 Post subject: |
|
|
Han var i utvalget som representant for RBK. Den er helt soleklar. Da er oppdraget hans å fronte klubbens syn, ikke sitt eget. |
|
Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 25.01.2024 22:57 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Han var i utvalget som representant for RBK. |
Hva baserer du dette på? |
|
Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 26.01.2024 00:32 Post subject: |
|
|
Vet ikke hva han har gjort i klubben, men vi mangler nå litt 'livserfaring'.. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 26.01.2024 01:37 Post subject: |
|
|
Sier seg jo litt selv at man ikke kan ha en sportslig leder som aktivt motarbeider klubben og dens medlemmer. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 26.01.2024 09:40 Post subject: |
|
|
Danserud wrote: | Hva baserer du dette på? |
Jeg baserer det på hva Hangeland-utvalget selv har skrevet og sagt. Da de forsvarte sin innstilling mot kritikk, gjorde de et nummer ut av de hadde seg noen representanter fra klubber, deriblant Vikvang for RBK.
Også i selve innstillingen er han oppført som representant for RBK, ikke som en uavhengig fagmann.
https://www.eliteserien.n...valget.pdf |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 26.01.2024 10:07 Post subject: |
|
|
Det står at han er fra Rosenborg ja, ikke at han representerer Rosenborg. Som du sier gjorde de et poeng av at de hadde med seg representanter for klubber, men de representerer da obos/eliteserieklubbene som helhet ikke hver enkelt klubb. Gir ingen mening at kun disse klubbene skulle vært de eneste som skulle få si meningen sin hvis det var enkeltklubbenes syn som skulle komme frem gjennom medlemmene av utvalget. Det gir heller ikke noen mening å sette ned et utvalg for å finne ut hva de ulike klubbene mener, da kunne de bare åpnet en avstemming hvor hver klubb kunne gå inn å stemme for det de mener var best.
Et utvalg som dette er jo åpenbart nedsatt for å vurdere ulike modeller, ikke nedsatt for å finne ut hva hver enkelt klubb mener. Det står heller ingenting om at det er klubbenes syn som skal frem i mandatet. Virker som om dere har misforstått dette rett og slett. Hvis Vikvang skulle komme bare for å si meningen til Rosenborg hadde han ikke hatt noen ting å gjøre i utvalget. Så kan dere kritisere han for at han deltok, men ikke at han gjorde jobben sin når han først var med i utvalget, tenker jeg.
Det er spesifisert under utvalgets arbeid at det er gjennomført en høringsrunde 1 og høringsrunde 2 blant de 32 toppklubbene i Norge. Her har helt sikkert Rosenborg meldt inn sitt syn i tråd med medlemmenes ønske, og det var den rette kanalen for dette. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 26.01.2024 11:38 Post subject: |
|
|
Jeg er helt uenig med deg. Når han er der som en representant fra RBK, skal han representere RBK sitt syn på saken. Han er ikke der som privatperson eller "fagmann", han er der som en representant for RBK sin stemme i diskusjonen.
Stiller meg 100% bak Kjernen sin melding om saken:
https://kjernen.com/2023/...dutvalget/
Hva skal vi med fiender når vi har venner som dette:
https://www.vg.no/sport/f...for-og-mot
At enkelte ikke ser det store problemet med dette er merkelig. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 26.01.2024 12:08 Post subject: |
|
|
Sier seg selv hvilken agenda enkeltpersoner fremmer innenfor brakkas fire vegger.... om man representerer sitt eget syn er rivende likegyldig. Vedkommende skal følge arbeidsgiver og medlemsklubbens enighet, og ikke så tvil om, eller insinuere det ene eller andre. Han jobber for Rosenborg og må te seg deretter.
Brevet fra kjernen gir en klokkeklar melding.
Det er slike hendelser klubben må bli kvitt en gang for alle. Ender opp med unødvendig bruk av tid og andre ressurser. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 26.01.2024 12:57 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | NÃ¥r han er der som en representant fra RBK |
Men han er ikke der som representant for RBK selv om han er der fra RBK. Han hadde ikke hatt noe å gjøre i utvalget hvis han skulle kommet inn i det med en forutbestemt konklusjon. Han er ikke der som representant for Rosenborg sin stemme, men som representant for klubbene som helhet. Du må da være enig i at det ikke gir mening at Odd, RBK, Ranheim og Brann alene skal bestemme hvordan norsk fotball skal være? |
|
Back to top |
|
 |
|