View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 24.09.2023 19:20 Post subject: |
|
|
Ikke forferdelig? Før du beskylder andre for å supe karsk, får du slutte å sniffe lim og drikke maling. Dette var fullstendig elendig, helt uavhengig av en elendig dommer. |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 24.09.2023 19:21 Post subject: |
|
|
Dette var spikeren i kista for Maalens trenerkandidatur. Vel kan han sin 4-3-3 ABC, men klarer fremdeles ikke å organisere ett effektivt press-spill eller noe som ligner på en defensiv organisering på dødballer. Hjelper selvsagt ikke at spillerne kastet han under bussen heller med elendig duellspill over hele linja.
Er rett og slett provoserende å se en spiller som Skarsem utpå der, han prøver ikke engang å vinne noe. |
|
Back to top |
|
 |
Noah FC Rutinert
|
Posted: 24.09.2023 19:23 Post subject: |
|
|
Utrolig hvor mye motvind vi har på bortebane da moomo _________________ Ja. D va d da. Sei d. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 24.09.2023 19:25 Post subject: |
|
|
Kampen er ikke så forfærdelig. Her hadde vi dommeren imot oss. Samtidig mener jeg at det må gjøres noe med både spillerlogistikk og trener. Jeg har vært åpen for at Maalen skal fortsette - den "døren er i ferd med å lukkes". Skal vi gjøre noen store endringer - må vi ha noe krutt inn på treneresiden.
PS Hva skal vi med VAR, når de ikke griper inn når det gjelder en åpenbar feil idømt straffe? |
|
Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 24.09.2023 19:28 Post subject: |
|
|
moomoo wrote: | dags wrote: | Maalen maa gaa. Det er så forferdelig at han ikke burde sitte ut sesongen engang. Minst like dårlig som Rekdal.
Vi vant noen kamper med ett fattig mål og knuste et naivt Aalesund, men spillemessig er det ikke noe framgang siden han tok over. Direkte flaut og pinlig. |
Det er fremdeles helg men litt seint å supe nedpå den siste karsken!
Dette er ikke forferdelig, vi møter et fysisk sterkt lag, kampforløpet er som fdorventet, vi skaper småfarligheter, får en haug frispark imot, rødt kort og straffe imot som i all edruelighets navn kan diskuteres.
so msagt 1-0 og 3-0 er sånn tilfeldigheter som kan skje, kunne like godt skjedd med oss, men LSK hadde medvind i dag og vi hadde kraftig orkan imot så da synes jeg ikke man skal legge særløige mye i dette forruten at Røsten fikk mental trening, Ole fikk terpet kondisjon og Nelson viser at han kan gi jernet med riktig motivasjon! |
Enig! Masse positivt å ta med seg på tross av tap.
Vi må gi Maalen tid, styret ser det samme og vil gi han ny kontrakt innen tre uker.
Se bare på formasjonen i dag, 4-3-3.
Maalen mangler kanskje karisma og pondus, men han kan spillestilen og kjenner de rette folkene på brakka. Det gir meg trua. _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
Back to top |
|
 |
anders1 Proff
|
Posted: 24.09.2023 19:29 Post subject: |
|
|
Bjarnes wrote: | dags wrote: | Maalen maa gaa. Det er så forferdelig at han ikke burde sitte ut sesongen engang. Minst like dårlig som Rekdal.
Vi vant noen kamper med ett fattig mål og knuste et naivt Aalesund, men spillemessig er det ikke noe framgang siden han tok over. Direkte flaut og pinlig. |
Rekdal hadde 3 seire på 11 kamper, Maalen har fem, så det har nok blitt litt bedre. Maalen tok over et konkursbo som fint kunne rykket ned dersom Rekdal hadde fortsatt.
Jeg er for øvrig enig i at vi bør se om det er andre kandidater som kan komme inn som hovedtrener. |
Dette blir som å diskutere hvem sin avføring som lukter best. Rekdal hadde 1,3 i poengsnitt, Maalen sitt er temmelig likt (1,23). Begge har prestert like dårlig og jeg kjøper ikke at Maalen skal premieres for at han snakker om riktig spillestil, når det som vises på banen er noe helt annet. Jeg savner glød, entusiasme, trøkk og tilløp til RBK- ball. Her må det nye krefter til. |
|
Back to top |
|
 |
anders1 Proff
|
Posted: 24.09.2023 19:31 Post subject: |
|
|
Bart1 wrote: | Kampen er ikke så forfærdelig. Her hadde vi dommeren imot oss. Samtidig mener jeg at det må gjøres noe med både spillerlogistikk og trener. Jeg har vært åpen for at Maalen skal fortsette - den "døren er i ferd med å lukkes". Skal vi gjøre noen store endringer - må vi ha noe krutt inn på treneresiden.
PS Hva skal vi med VAR, når de ikke griper inn når det gjelder en åpenbar feil idømt straffe? |
Sorry, jeg er uenig. Hva er det som ikke er forferdelig? Selv om dommeren ikke dømmer straffe eller viser ut Nelson, så skaper vi ingenting og det beste vi kunne ha håpet på var 0-1. |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 24.09.2023 19:34 Post subject: |
|
|
Ikke forferdelig? Masse positivt?
Kampen i dag er nitrist på alle mulige punkter. En kan snakke om dommer, men det er kun å bedra seg selv. Prestasjonen i dag er grusom og helt evneveik. Avkledd i hver eneste duell og taktisk utmanøvrert. Hva det nå enn er Maalen gjør på feltet, så man ingenting til det i dag. _________________ Alle må gå. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 24.09.2023 19:40 Post subject: |
|
|
Hvis ikke dette er forferdelig er ingenting det. Maalen kan ikke frikjennes bare fordi han er trønder og spiller 4-3-3. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Bedreviteren Proff
|
Posted: 24.09.2023 19:42 Post subject: |
|
|
anders1 wrote: | Bjarnes wrote: | dags wrote: | Maalen maa gaa. Det er så forferdelig at han ikke burde sitte ut sesongen engang. Minst like dårlig som Rekdal.
Rekdal hadde 3 seire på 11 kamper, Maalen har fem, så det har nok blitt litt bedre. Maalen tok over et konkursbo som fint kunne rykket ned dersom Rekdal hadde fortsatt.
Jeg er for øvrig enig i at vi bør se om det er andre kandidater som kan komme inn som hovedtrener. |
Dette blir som å diskutere hvem sin avføring som lukter best. Rekdal hadde 1,3 i poengsnitt, Maalen sitt er temmelig likt (1,23). Begge har prestert like dårlig og jeg kjøper ikke at Maalen skal premieres for at han snakker om riktig spillestil, når det som vises på banen er noe helt annet. Jeg savner glød, entusiasme, trøkk og tilløp til RBK- ball. Her må det nye krefter til. |
Maalen lovet oss offensiv og underholdende fotball. Nå skulle de tenke annerledes og alt skulle bli så mye bedre. Sæther ble skadefri, Sælnes har kommet inn - men det er også alt.
Umulig å sammenligne trenere på et så tynt grunnlag, men du skal mislike Rekdal sterkt for å si at noe har blitt så mye bedre - for det har det ikke.
Om det er Maalen sin skyld? Ikke nødvendigvis så enkelt. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 24.09.2023 19:59 Post subject: |
|
|
Svakeste kampen jeg kan huske å ha sett på Åråsen og det er tydelig at spillerne heller ikke har trua på prosjekt Maalen. Og da er ikke Tromsø-kampen nevnt.
Joda, Maalen klarer å stille opp spillerne i en 433-formasjon men det er også alt.
LSK som ikke har imponert noen i år var ikke spesielt gode. Allikevel satt jeg med følelsen av at vi ikke ville ha klart å spille oss til farligheter om vi fortsatte i 180-minutter. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 24.09.2023 20:00 Post subject: |
|
|
Blir Maalen permanent tror jeg kanskje jeg må ta en lengre pause fra klubben. Vi er i 4. div taktisk. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 24.09.2023 20:04 Post subject: |
|
|
Dette var en totalt bedriten kamp fra vår side. Vi kommer oss knapt over midtbanen. Elendig og Maalen bør være ferdig. |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 24.09.2023 20:20 Post subject: |
|
|
Svært sjelden/aldri at jeg slår av rbk-kamp, men da 0-3 kom, orket jeg ikke se mer. Ser fram mot kampen gjennom helga, så blir det sånn. Nå er det tungt - bedre å stenge ut alt og heller lese ei bok. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 24.09.2023 20:26 Post subject: |
|
|
Goran wrote: | moomoo wrote: |
Det er fremdeles helg men litt seint å supe nedpå den siste karsken!
Dette er ikke forferdelig.. |
Enig! Masse positivt å ta med seg på tross av tap.
Vi må gi Maalen tid, styret ser det samme og vil gi han ny kontrakt innen tre uker.
Se bare på formasjonen i dag, 4-3-3.
Maalen mangler kanskje karisma og pondus, men han kan spillestilen og kjenner de rette folkene på brakka. Det gir meg trua. |
Grteit nok nå var jeg ikke så nyansert at det gjør noe og det skinenr kraftig igjennom at jeg synes Hobber Nilsen gjør en kamp sponset og ja,men nei, vi var ikke gode! Vi presterte langt under forventet nivå her, men jeg kan alikevell forstå at det ble som det ble når dømminga var som den var.
Synes ikke maalen skal tas for hardt i denne kampen utopver at jeg ikke fatter hvorfor RWP komn inn istede for Sunde eller Holte som kunne fått litt A-lags minutter.
Jeg har sett RBK bedre utallige ganger, også nder Maalen, men at dommeren ikke er medskyldig i dette pisset av en prestasjon er jeg sterkt uenig i!
Det mentale spiller massivt inn her og når vi i tillegg har utur så røyner det på.
Neste kamp please  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 24.09.2023 20:41 Post subject: |
|
|
Kudos til ultras på feltet i dag for svært god kok. Litt vel mange bangers, og vedkommende som kastet ut blant spillerne og ikke minst AKKURAT i det Frederiksen (?) skulle avslutte har derimot litt å jobbe med. Det er utrolig ødeleggende for fremtidig fyring på tribunen.
Så var det også generelt voldsomt til sutring på dommeren, men det er vel dommerens lodd i livet å ta imot sånt fordi VI er elendig. |
|
Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 24.09.2023 21:02 Post subject: |
|
|
Imponerende av dommeren som klarer mesterstykket å være like elendig som det Rosenborg-laget på matta i dag. Hva i alle dager for en dommerprestasjon var vi vitne til og hva i alle dager holdt laget på med utpå der i dag?
Fett å kjøre tidlig mot jobb for å være på Åråsen i dag.. _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 24.09.2023 21:05 Post subject: |
|
|
Dommeren var helt katastrofe og det samme var RBK. Savner ett godt press spill og flere bevegelser foran ballfører. Kantene må lære seg å holde bredden. De er altfor utålmodig og ødelegger rommene. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
Tore2 Junior

|
Posted: 24.09.2023 21:10 Post subject: |
|
|
tigerbart wrote: | Tore2 wrote: | Det er flaut å sitte å se på hvordan vi blir herjet med av det togstasjonslaget |
Det hjelper ikke at vi kaller andre "togstasjonslag" eller "fergeleie" osv. eller at vi skal slå alle andre "fordi vi er Rosenborg". Dette var sant for 20 år siden, men hele vårt sportslige forsprang er utradert, og vår økonomi er også kraftig nedgradert i løpet av denne perioden.
Er det Lillestrøm som er et "togstasjonslag" eller er det vi som er et "[sett inn]-lag"? (Forøvrig har Lillestrøm kommune over 90 000 innbyggere, og den er dermed en av de største i Norge). |
Driter i om det hjelper eller ei, det er fortsatt laget fra en by definert av togstasjonen de har. So what, på Heimdalsområdet bor det rundt 70k!?. Slutt å diktere hva jeg kaller laget, det har du faen ikke noe med gubbe! _________________ Bli itj nå med nå. |
|
Back to top |
|
 |
BadMongo Junior
|
Posted: 24.09.2023 21:23 Post subject: |
|
|
Har aldri forstått dette med kort corner. Selnsæs hadde en katastrofal idiotcorner som endte i både gult (og senere rødt) kort for Nelson, som så igjen ga straffe like etterpå. Dette var i en periode det faktisk var tendenser til trykk fra RBK.
Var på Åråsen, og dette var faen meg det verste jeg har sett av RBK. Var nærmere 5-0 enn 3-1, for å si det slik _________________ Medgangssuporter |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 24.09.2023 21:35 Post subject: |
|
|
I første omgang hadde jeg litt trua, men ser at Cornic ikke er god nok. Alltid farlig når Nelson får ballen. Dansken litt for mye junior. Ole god, de to andre på midten for puslete. Så kommer Skarsem inn og som vanlig like fotballdum, utrolig når vi har Santeri på benken. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 24.09.2023 22:59 Post subject: |
|
|
At dette var en kamp vi fort kunne ha vunnet hvis vi fikk scoret først eller utlignet som vi hadde noen meget gode muligheter til å gjøre og at LSK på ingen måte var så mye bedre som 0-3 antyder tar ikke vekk ifra at det var en ræva prestasjon av oss.
Et og annet tilløp til pent spill var det jo, men ble regelrett "outmuscled" her. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 24.09.2023 23:46 Post subject: |
|
|
Sett fra tribunen, satt bak benken:
Skjønner ikke mye av formasjon eller guts fra RBK.
Plutselig var men i 5-7 backs linje i forsvar, mot slutter at Jenssen og kommer helt opp over midtbanen til et innkast, som gjør at Røsten var igjen alene med et tilbakespill. (2omg)
Ustrukturert kollektivt press, Isak har ingenting i klubben og gjøre, omskolere han til en Joelinton på midtbanen.
Presser kommer sjeldent som lag, presset fra forsvar midtbane og angripere er helt uten struktur og hjelper RBK ingenting, mye poling av ball. Ingen kollektiv struktert presslegg i forsvarlinja, midtbane og angripere som vil hjelpe RBK
Man klarer til dels og få ballkontroll og kontroll på kampen når laget sto riktig i annen halvdel av banen, da sto vi igjen med to forsvarere på midtlinjen. Dette var på slutten av omgangen, Maalen er lite aktivt på sidelinjen, en tenkende mann fra siden, hører knapt hva som blir ropt ut bak RBK benken. Lite bevegelse uten ball og med ball, gampefotball.
Last edited by mirar on 24.09.2023 23:55; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 24.09.2023 23:51 Post subject: |
|
|
chroma wrote: | Hahahahaha fy faen for en dommer. Verste jeg har sett. Ikke straffe og ikke gult på Nelson. Og ikke gult på Selnæs. Det bør jo åpnes for etterforsking for kampfiksing her. Så åpenbare situasjoner. |
Dommer fra Nordstrand? Rette kanten av landet for LSK det, feil region og hente dommer fra. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 25.09.2023 00:16 Post subject: |
|
|
Det skal Hobber Nilsen ha at han aldri har vært blant de som har konsekvent dømt imot RBK -antakelig av frykt for å bli satt i gapestokken av TV2&co for å favorisere de- han dømmer bare konsekvent elendig og rart, men det er 100% tilfeldig hvordan det slår ut.
Men utifra den ene vinkelen vi har på straffen så virker det som en klassisk Hobber Nilsen-straffe som ingen annen dommer i Norge ville ha dømt. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
|